Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Abygail nog ff meid..houd moed en houd vol... je kunt ut!
    Is het trouwens een beetje te doen met deze hitte?
    Kan me voorstellen dat je het gehad hebt;)

    Meiden geniet van deze warme dag:D
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ach abygail wat zal jij t zwaar hebben :( Hoop dat je nog even ergens kan zwemmen? Dat mogen wij dan weer niet hihi

    Hier gisteren 20:30 en toen 01;45 werd wakker van stuwing ik denk huh ! haha Daarna gewoon weer elke 3/2,5 uur. Overdag maak ik haar elke 3 uur wakker met deze warmte. Hier heeft ze een romper en rokje aan hihi
    Hhaa Kimberly je had het wel getroffen vannacht :p
     
  3. sunsetmiffy

    sunsetmiffy Actief lid

    28 feb 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Hoi meiden...

    Wie van de b-voeding mama's heeft dit ook?

    Gister ongelovelijke stuwing, kleine verslikte zich gewoon door de druk die er achter stond. heb de spanning weg gekolf daarna... Dit was erg prettig! Nu heb ik geen stuwing meer, mijn borsten zijn soepel... Voor de kleine lijkt er nog wel voldoende melk ik te zitten, al komt ze wel eerder dan de andere dagen maar dit kan ook van de warmte komen...

    Ik krijg alleen geen melk meer gekolft?? Het lijkt wel of het aan het terug lopen is? Zal ik erg jammer vinden want het liep echt lekker,
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Stop met kolven ! Zo krijg je giga overproductie met dit weer.
    Het meer drinken komt waarschijnlijk door de warmte. Je melk is dunner en dorstlessender met dit weer het past zich totaal aan aan de behoefte dus ook aan t weer. Je toeschietreflex gaat dus ook sneller en makkelijker hierdoor heb je ook meer stuwing gevoel. Wat je kan doen is aan laten happen, los halen en dan spuit je als t goed is, druk even mee en wacht tot het spuiten overgegaan is tot druppelen en leg weer opnieuw aan.

    Kolven zegt niks over je productie, je baby is je beste kolf :)
    Mocht je na t voeden nog harde plekken hebben dan kan je wel kolven.. Hoeveel borsten per keer geef je?


    Vanaf morgen vibofit vitaminen gratis bij Kruidvat ! 100% retour via rekeningnummer.
     
  5. Sam4Hope

    Sam4Hope Fanatiek lid

    25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik kolf niet hoor met de bv.
    Waarom doe je dat?

    Wil dat evt pas gaan doen als ik weer ga werken.
     
  6. sunsetmiffy

    sunsetmiffy Actief lid

    28 feb 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Ik kolf voor de nacht. Ik kan nog al slecht tegen gebroken nachten hierdoor liep bij mijn zoontje de melk heel snel terug waardoor ik niet genoeg meer had... Nu kolf ik in overleg met de verloskundige 1 voeding af, die mijn vriend dan 's nachts geeft.... Zo kan ik dus flink wat uurtjes slaap maken, en is iedereen blij.

    Ik krijg hierdoor geen over productie hoor... Het aantal voedingen blijft namelijk het zelfde als dat ik ze zelf zou geven.

    Meestal kolf ik 's ochtends omdat de nacht voeding dan nog in mijn borsten zit, en ik deze er dus uit haal.

    Maar vanochtend wilde het dus niet lukken... Ik schrok omdat het juist allemaal net zo lekker ging zo. Inmiddels is het gelukt en staat er weer een gevuld flesje voor de nacht klaar.

    Ik was alleen bang dat mijn melk nu al aan het terug lopen was... Gelukkig is dat niet zo... En kan ik lekker door gaan :D
     
  7. Sam4Hope

    Sam4Hope Fanatiek lid

    25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ah op die fiets! Ja dat is wel handig!
    Gelukkig is het gelukt!
     
  8. Sam4Hope

    Sam4Hope Fanatiek lid

    25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    O ja!
    Heb me er vorige keer niet in verdiept.
    Maar zijn er dingen die je beter niet kan eten als je bv geeft?
    Iets wat krampjes kan veroorzaken? Zoals sinaasappel en pittg eten en paprika? Heb dit eens gehoord, maar klopt dat?
     
  9. Sam4Hope

    Sam4Hope Fanatiek lid

    25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Als ik google staat er dat onze voeding geen invloed heeft op kramp etc.
    Fabeltje? Of ervaringen hier?
     
  10. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Sam, pittig eten indd, uien schijnen ook rampzalig te zijn (heb het vd week denk ik wel ondervonden hihi) en knoflook las ik ook ergens..
    Toevallig was ik daar ook net naar aan het kijken.. Vind het zo rot als kleintje last van zn buik krijgt door mij..

    Maar hoe krijgen jullie eten binnen op het moment? Ik heb echt nergens trek in!
    We zijn net samen naar de jumbo gelopen met Damon in de kinderwagen.. Slapen als een roos hihi
     
  11. citroen

    citroen Fanatiek lid

    23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Niet te scherp eten en niet te veel citrus vruchten zeg mijn kraamhulp.
    Verder drink ik zelf rooibos thee dat heeft weer een positief effect op krampjes voor de baby als je bv geeft.

    Bv mama's:
    Geven jullie de kleintjes ook een speentje?
    Ik ga het vanaf nu wel doen.
    Ze is soms zo onrustig en houdt zichzelf dan gewoon wakker. Ook heeft ze soms vlak na het eten wel zuigbehoefte maar geen honger meer.
    Hoevaak koken jullie de speentje dan uit?
     
  12. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ja citroen, hier ook speentje!
    Doe hem gwn elke dag ff koken, maar dat is ook makkelijk omdat ik mn tepelhoedjes ook moet uitkoken ;)
    Trouwens een goeie, die rooibos! Heb ik toevallig net gehaald weer..

    Wanneer baden jullie die kleintjes? Omdat Damon savonds wakkerder is dan overdag, wil ik hem toch savonds ook lekker in de tummy doen.. Maja na de nacht is ie zweterig nu hahaha.. Heb hem vannacht trouwens lekker in zn romper met korte mouwen laten slapen (wel met deken tot zn middel, armpjes moet ie vrij hebben hahaha)
     
  13. bloemetje1990

    bloemetje1990 Actief lid

    30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de 4 uur voeden is perfect voor hem kimberley .. advies van de kraamhulp, ook omdat hij zo snel groeit en niet vraagt na 3 uur .. wilden we 4 uur proberen en dat gaat super.

    Hij krijgt tussen het voeden ook gewoon een speentje als hij erg onrustig is ..
    Elke dag 1 keer uitkoken is voldoende, en er op letten dat als je de speen geeft dat ze zich wel blijven melden en anders de tijd in de gaten houden
     
  14. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    DSC_0562.jpg
    DSC_0559.jpg

    Zo slaapt ie ghehe
    En had nog geen foto geplaatst geloof ik hier.. Hier is ie lekker wakker, maar kijkt beetje moeilijk ghehe
     
  15. bloemetje1990

    bloemetje1990 Actief lid

    30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het trouwens met je wond kimberley? Geneest het al wat?
    Ik heb het gevoel dat mijn ontsteking eindelijk afzakt!
     
  16. kimberly1989

    kimberly1989 Fanatiek lid

    23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Oohh goed zo bloemetje! :)
    Was meer omdat de kz stellig tegen mij zei dat om de drie uur echt goed is voor hem (en ik hem net telkens wakker moest maken) dat ik begon te twijfelen.. Maar too dat ie het zo goed doet!
    Enne, toe aan een nieuwe banner? :p

    Ghehe tegelijk een reactie.. Het gaat eindelijk beter! Kan er nu ook op zitten op een houten stoel, dus gaat met sprongen vooruit :)
    Had jij ook zo'n last?! Echt zo vervelend die pijn hè!!
    Ooh mn aambei is ook veel kleiner geworden nu! :)
     
  17. Sam4Hope

    Sam4Hope Fanatiek lid

    25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    O ja! Eetlust is hier ook ver ver ver te zoeken! Moet mezelf dwingen om te eten voor de bv!

    Speentje hier nog niet. Bij 1e wel. Zolang ze blijven melden voor bv en niet te moe zijn om te drinken, geen probleem
     
  18. guusje27

    guusje27 Fanatiek lid

    16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Oh ben dus niet de enige die een speentje geeft. Hij heeft zo veel zuigbehoefte, echt niet normaal.. Hij is vanaf gisteren 160 Gr aangekomen, en is al ver over zijn geboortegewicht nu.


    Maar hij komt wel om de anderhalf uur snachts.. En tussendoor is hij erg onrustig, waardoor ik amper slaap krijg.. Ben echt gesloopt dus ik hoop dat hij snel wat beter gaat slapen..

    Verder is hij erg rustig en drinkt goed aan de borst, dus dat is wel fijn!

    Abygail: kom op meis! Nog eventjes volhouden, t is niet niks he met die warmte!!
     
  19. Abygail

    Abygail Actief lid

    15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Aaaawh kimberly wat een spetter!!! En eindelijk jouw wond beter gelukkig maar!!!

    Speentje 1 keer per dag uitkoken is voldoende volgens mij zelfde geldt voor evt. Flesje etc.

    Hier gaat het wel, net even naar de mac geweest, lekker ijsje gehaald. Toen thuis lekker op de bank, best wel buikpijn nu.
    Ik voel me een beetje hangerig/misselijk, dit heeft denk ik te maken met het weer. Duimen voor vannacht maar weer.
     
  20. Sam4Hope

    Sam4Hope Fanatiek lid

    25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @guusje: herkenbaar. Zodra hij wakker is wil hij drinken. Heb het idee nergens aan toe te komen... En slapen overdag is het liefst op schoot, dus ook best lastig.
    Sinds vandaag over zijn geboorte gewicht. Dus ff trots moment dat bv goed op gang is en er toch weer voor gekozen heb ondanks slechte 1e ervaring
     

Deel Deze Pagina