Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    meiden ik moet even mijn ei kwijt.
    hier mijn lange verhaal ;)

Vanaf het begin van mijn zwangerschap ben ik enorm misselijk en vermoeid. met 9 weken lag ik 3 dagen in het ziekenhuis aan het infuus omdat ik was uitgedroogd door de HG.
    erg vervelend.
    Sinds die tijd is er op mijn werk ook wat veranderd voor mij omdat ik het anders niet vol kan houden.
    ik werk normaal 24 uur per week in de zorg, nu werk ik arbeidstherapeutisch, 3x per week 4 uren.
    Dat houdt in dat ik zelf wel gewoon mijn eigen werkzaamheden doe, maar vaak loop ik nu met een collega mijn route zodat ik kan stoppen als het niet meer lukt. Als het een dag niet zou gaan kan ik me elk moment afmelden zonder problemen.
    Ik doe erg mijn best om dit op deze manier vol te houden en voor mijn gevoel gaat het goed zo, ook al vind ik het erg vermoeiend. Goed geregeld zo dus.

Tot nu toe is het 1 dag voorgekomen dat ik wat later op het werk kwam door het overgeven, en 1 dag heb ik me helemaal afgemeld. Zelf vind ik dit niet eens zo veel.

op de dagen die ik werk ben ik de rest van de dag thuis altijd erg moe en misselijk. op mijn vrije dagen voel ik me soms goed, soms ook niet. Maar als ik wel een goede dag heb probeer ik nog wel eens even iets te doen ipv altijd binnen zitten. bijvoorbeeld even een boodschapje doen of even naar een vriendin.

Nu komt het probleem.
    Ik ben er achter gekomen dat er op mijn werk erg over mij geroddeld wordt.
    Dat ik het lekker makkelijk heb zo, dat ik lekker mijn eigen tijden inplan, dat ik thuis allemaal leuke dingen doen etc...
    Dit kwetst mij dus heel erg. En ik zit hier erg over te piekeren de laatste dagen.
    Mijn teamleidster heeft gelukkig wel begrip voor mijn situatie en staat achter mij. maar ze zegt wel heel makkelijk tegen mij dat ik me er maar niks van aan moet trekken en het ''gewoon'' moet loslaten.
    Dit vind ik dus erg moeilijk. ik ga nu met een heel ander gevoel naar mijn werk toe...
    Ik baal al genoeg dat ik me zo ziek voel steeds, en dan dit ook nog eens... pfff Bah!

ik moest het even kwijt meiden, hoe kan ik hier het best mee omgaan?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje meid wat lastig ik wist helemaal niet dat je HG hebt.
    Ik denk dat het belangrijk is je grens te trekken en niet omdat er over je geroddeld wordt over die grens heen te gaan. Hebben die meiden allemaal kinderen? Want dat maakt het anders, ik met mijn bekkenklachten wordt ook raar aangekeken omdat er hier een rolstoel in huis staat zo van zo erg is het toch niet?
    Wel fijn dat je teamleidster gewoon achter je staat, en denk dat dat op dit moment ook het belangrijkste is. Hoe moeilijk ook, probeer je er niets van aan te trekken ondanks je hormonen hihi.

3. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Citroen, wat een moeilijke situatie!!
    Weet je wie de roddelaars zijn?
    In mijn aard ligt het om ze direct aan te spreken en op de man af te vragen of ze een probleem hebben.. Zo niet, zou ik het voor hun voeten neerleggen..
    Maar dat ben ik.. Blijf niet te lang lopen met dingen die me dwars zitten, omdat je anders op je tenen gaat lopen

Kan me echter ook wel voorstellen dat het niet de manier is voor iedereen..
    Maar ontzettend vervelend voor jou!! :(

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    ik weet indd niet precies wie het zijn die roddelen...
    dat maakt wel nog lastiger ;)

veel collega's hebben kinderen, maar niemand van hun is misselijk geweest tijdens de zwangerschap. hooguit een paar dagen.
    Ik merk wel dat wanneer mensen zelf iets niet mee hebben gemaakt, dat er dan meteen een stuk minder begrip voor is.

erg jammer.

@fleur... ja helaas HG. het gaat wel iets beter dan in het begin. toen hield ik niks binnen, zelfs geen water.. vandaar ook dat ik toen even naar het ziekenhuis moest voor een infuus.
    Nu gaat het wel iets beter, maar nog steeds iedere ochtend misselijk, en veel overgeven. Heel vermoeiend.

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    He wat vervelend citroen!! Ik heb ook zoiets meegemaakt!
    Ik heb natuurlijk MS en toen ik dat nog niet wist moest ik me ook wel vaker dan normaal ziek melden. Inderdaad ook geroddel over mij, dat ik me altijd maar ziek meldde.. Je voelt je dat zo rot!! Maar helaas gebeurd roddelen op ieder werk.. En je moet er gewoon maar mee dealen, of je nou wilt of niet.. Ik hoop dat die sukkels snel inzien dat jij hartstikke je best doet en je totaal niet aanstelt.. Sterkte wijffie! Probeer er niks van aan te trekken, ook al is t heel moeilijk!!

6. lydian

lydian Niet meer actief

Hé bah citroen wat vervelend zeg, ik heb geen HG gehad maar de eerste 4 maanden wel tot 4 keer per dag overgegeven dus weet hoe beroerd je kunt zijn.. Helaas zal idd niet iedereen je snappen en de één kan nou eenmaal beter dan de ander. Ik zou hierzelf proberen open over te zijn naar je collega;s toe.. Maar misschien de nadruk er ook niet op proberen te leggen.. Je bent gelukkig bijna op de helft dus wie weet wordt het binnenkort wel minder.. Hopen we ;) En geroddel zal er altijd blijven is het hier niet over dan wel ergens anders over, succes! En je kunt altijd hier je hart luchten ;)

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wat vervelend Citroen!! Jeetje begrip is tegenwoordig ver te zoeken.
    Maar helaas komt dat veel te vaak voor dat geroddel op het werk.
    Bij mij ook hoor. Geen begrip.
    Probeer er niks van aan te trekken meid.
    Lekker laten kletsen.
    En heel veel sterkte met de HG. Vreselijk!!

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    meid probeer het los te laten.. echt;)
    Ik zit al vanaf 7 wkn thuis..
    eerst door de vanishing twin en misselijkheid.. en nu nog stééds door de verschrikkelijke misselijkheid en spugen!
    woensdag urine in moeten leveren en ketonen in de urine dus blijkbaar uitgedroogd..:$
    Ik weet zeker dat er bij mij op het werk ook wel gepraat word maar helaas heb ik dit zelf ook niet in de hand.. was het maar waar!
    De meiden die roddelen hebben dit zelf niet mee gemaakt.. hadden ze het zelf wel mee gemaakt dan hadden ze niet zo gepraat;)
    Laat ze gaan joh!

dikke knuffel

9. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    nu gelukt hoor Elise je foto..

Mooi bolletje al;)

10. wishfulthinking

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #1070 wishfulthinking, 20 dec 2013
    Laatst bewerkt: 20 dec 2013
    mijn buikje van vandaag
    in me thuis kloffie:p

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Wauw, mooie buik al zeg!! Lekker van genieten!!

Hier: ik ben nog steeds zoooo moe.. Ik heb een dochtertje van 3 rondlopen en voel me af en toe best wel schuldig.. Heb gewoon geen fut om wat te ondernemen met haar..

12. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Lekker laten kletsen, ja lastig!
    Maar ik herken het wel, met de 1e last van harde buiken daarna bekkeninstabiliteit, drama. Ook eerder gestopt, na therapeutisch te hebben geprobeerd.
    Maar je moet aan jezelf en je kindje denken.

En als je zou weten wie het zijn, zou ik ze ook aanspreken. Vaak is het onbegrip. Ja, zal best raar zijn als je het niet kent, maar om dan zou over iemand te praten bah bah

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    1526803_700835529936147_593846121_n.jpg
    Foto buikje 17 weken

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Mijn buik met 15+4

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zo herkenbaar pff ik zit bijna alle dagen binnen ivm bekkenpijn zo sneu gelukkig vermaakt hij zich prima maar toch..

16. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw wat een leuke foto's!! Geweldig zeg.
    Ik wil er ook 1 plaatsen maar ik weet niet hoe het moet.
    En wat jou verhaak betreft citroen, ik zeg lekker laten gaan!!! Lang leve de mens.. altijd het zelfde hihi
    Bij ons is er al argwaan op het moment dat iemand zich ziek meld.... pfff vast 'nep'ziek zeggen ze dan.
    Dus lekker laten gaan, ik weet niet wat het is of waarom het gebeurt, misschien jaloersie? Het niet accepteren dat je er goed af komt.. zonder gezeur van de baas.
    Gewoon lekker gaan genieten!!!! Op dagen dat je je lekker voelt.

17. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Wat een rotsituatie citroen! Ik hoop dat je het makkelijk van je af kunt zetten, want zulke collega's zijn je energie niet waard. Ik vind het super dat je een mooi meisje krijgt geniet ervan.

Heb je geen informatiefoldertjes van hg? Ik zou ze lekker opzichtig verspreiden, je kunt pas oordelen als je weet wat het is.

Sterkte meid! Wij denken aan je.

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja ze vermaken zich altijd wel he.. Alleen voel je je zelf zo schuldig omdat je normaal gesproken wat meer onderneemt..

19. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Wooowww wat hebben jullie al een buiken zeg!
    Benieuwd wanneer het bij mij ook echt echt echt zichtbaar wordt ;)

20. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Enfermera heeft ook de geslachtsbepaling gehad! Ben benieuwd! En bijna maandag mensjes! Spannend voor jullie!!!

Deel Deze Pagina