Dames, hoe gaat het bij jullie? Hier nog geen kwalen. Gevoelige boobs af en toe maar totaal niet noemenswaardig. Misselijk totaal niet en moe.. Sja, ik ben wel moe maar ook verkouden. Dus misschien daarvan of misschien ben ik gewoon lui. Ik merk gewoon echt niet dat ik zwanger ben. Nog 1.5 week wachten! Fijn weekend nog!!
Billy; vervelend he, dat moe zijn.. Ik vergeet soms ook dat ik zwanger ben idd. Opzich wel handig maar met een kleine die rondloopt heb je dat ook sneller denk ik. Zwangerschap van een tweede is nu al heel anders merk ik! Spidy; behalve bij vlagen misselijk heb ik vooral last van schoonmaakwoede, dus ik vind het prima zo haha! Spannend!
Hoi mag ik mij hier ook melden? Na 4,5 jaar proberen en al 3,5 jaar in het ziekenhuis zijn we eindelijk zwanger. Wel erg spannend aangezien cryo nr 1 eindigde in een vmk met ruim 6 weken en cryo nummer 2 in een missed abortion van bijna 12 weken eindigde eind vorig jaar. Nu dus heel hard hopen dat cryo nummer 3 wel definitief wil blijven plakken! En daarnaast zie ik het niet zitten om voor een 3e punctie voor icsi te moeten gaan.
Wat weer een nieuwelingen! Gefeliciteerd. Gezellig druk! Het meekletsen en reageren gaat hier nog niet zo super. Ben zo ontzettend moe dat ik gewoon er geen puf voor heb! Mijn dag bestaat uit doezelen, opruimwoede die ik halverwege de moeheid moet staken en borsten checken of ze nog pijn doen . MMMmeisje! 3x is scheepsrecht! Het moet nu goedkomen!
Nog meer nieuwe, gezellig, welkom! Wat een verhaal, MMMmeisje. Dat het wondertje maar blijft plakken, succes! Vanmorgen kraamvisite, was leuk. Maar wat was ik moe op de terugweg. Ik had mijn vriend gevraagd om te rijden (80 min) en dat was maar goed ook, want na 10 min kon ik mijn ogen al niet meer open houden. En net tijdens het voeden van dochterlief viel ik ook alweer bijna in slaap. Nou ging ik gisteren laat naar bed, rond middernacht, maar ik denk dat het ook wel met de zwangerschap te maken zal hebben. En zo herkenbaar: soms vergeten dat je zwanger bent! Ik hoop niet omdat het niet de eerste zwangerschap is, want ik wil me net zo goed en trots voelen en ik wil dat dit kindje zich net zo welkom voelt! Misschien komt het idd doordat er al een kleintje is waar veel aandacht naar uitgaat. De vorige keer was dat natuurlijk niet zo en was er veel meer ruimte om over mijn zwangerschap te zwijmelen. Houden jullie al erg rekening met wat jullie eten en drinken? Ik heb vandaag twee dingen met kameel gegeten en voel me er een beetje schuldig over (kaneel, waar hebben we het over). Maar ik ben bijvoorbeeld wel overgestapt op cafeïnevrije koffie. Fijne avond nog! (Ik ga zo lekker Penoza kijken!)
Hoi dames, hopelijk kan ik me hier ook nog aansluiten! Ook ik ben -net- zwanger van ons eerste kindje. Om het niet te 'jinxen' wou ik me nog niet direct aansluiten bij het meiforum, maar nu ik me wat zekerder voel, merk ik dat iedereen elkaar daar al zo goed kent! Als ik goed tel, zou ik ongeveer voor 22 mei uitgerekend zijn, maar aangezien ik zelf 10 dagen overtijd ging, en mijn vriend ook, vrees ik ervoor dat ook ik wat te laat zal bevallen. Maar kom, dat zijn zorgen voor later! Ivm de buikkrampen: Ik had in het begin ook lichte MS-krampen, en dacht dus echt dat ik ongi zou worden, maar die bleef maar uit, en toen ik een test deed, heel onverwacht toch positief! Heb 't gecheckt bij m'n huisarts, blijkt compleet normaal te zijn, en het zou je baarmoeder zijn die zich aanpast en uitrekt. Ivm de voeding: Ik laat enkel alcohol en zachte kazen met rauwe melk. Dat is het zo'n beetje hoor. O ja, en ik was alles wat ik rauw eet wel extra goed. Veel succes en geniet ervan dames! Laure x PS Ik heb morgen eerste echo, spannend!
Welkom nieuwe meiden, enne gefeliciteerd en we duimen allemaal voor plakkertjes. Ik zat al zo te lezen KAMEEL ik denk dapper mijn moeder zegt altijd alles met mate. Ik denk dat je alleen met extreme dingen filet american, zachte kazen au lait cru, alcohol, sigaretten etc op moet passen maar ook met alcohol en sigaretten hoor ik zelfs van artsen wel och eentje kan geen kwaad of liever drie roken dan stress.. Gelukkig het ik daar totaal geen behoefte aan, mis alleen mijn biefstuk en salade carpaccio... En vermoeid hier ook een om gewoon moe van te worden gelukkig heb ik een lieve man...
Kameel?! Uuh watte?! Heerlijk die auto-correct. En wat betreft eten; ja ik let op! Beperk de caffeïne, tot nu toe nog maar 3 koppen koffie gehad sinds 21/9 Vol aan de fruit! 1 melkproduct op een dag en natuurlijk de vitamines. Veel plezier vandaag Laure. Hoop op een goede echo!
Hallo allemaal.. Nieuwe meiden: welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! @spidy' Hoe gaat het? al wat meer last? eigenlijk is het toch heel erg lekker als je nergens last van hebt? @meisje Wat heb jij al veel meegemaakt zeg.. wat heftig! ook ik ga voor je duimen dat hij deze keer lekker blijft plakken en dat we allemaal over ongveer 8 mnd onze baby's kunnen laten zien. @huiboobee Haha bezig met je borsten te checken.. moet er wel om lachen hoor.. maar voor mij ook zo herkenbaar! gister of eergister had ik er niet zo een last van.. maar vannacht ben ik echt een paar keer wakker geworden van de pijn in mn borsten.. ik ben er alleen maar blij mee eigenlijk. @maderieke gelukkig heeft je je vriend gereden.. anders kan het nog gevaarlijk worden ook nog op de weg. Idd heel herkenbaar.. ik was van het weekend aan het winkel en dan loop je zo.. beetje met je gedachte op 0 .. en dan ineens owja ik ben zwanger!!! haha . Met het eten en drinken hou ik wel rekening ik eet geen rauwe dingen.. was alles goed etc. etc. drink een kopje koffie per dag. En neem geen dingen met kaneel en nootmuskaat enzo.. vind het wel heel erg belangrijk om hier mee bezig te zijn. Vooral de eerste 3 maanden omdat die gewoon super belangrijk zijn mbt de aanleg van alles.. en wat is 9 maanden nou? van kaneel mag je wel bv 4 speculaasjes op een dag en een half stuk appeltaart.. maar ik probeer eigenlijk helemaal niets te nemen. en ga denk ik ook maar over op cafeïne vrije koffie. @laure Hoe was je echo? @ hier ik voel me echt super blij.. Verder wel moe maar dat wisselt eigenlijk per dag. Zaterdag was ik voor het eten in slaap gevallen op de bank.. hihi. En verder zijn m'n borsten erg gespannen! Ik heb vandaag de eerste echo gehad en het zakje gezien.. nog even een bevestiging op de zwangerschapstest. Ik zou dan nu ongeveer 5 weken zwanger zijn.. @allemaal Drinken jullie rooibos thee? ik heb namelijk gelezen dat dit wel mag tijdens je zwangerschap.. maar hier zit toch ook kaneel in? en in Original meer dan met bv een smaakje.. Sommige dingen zijn best lastig vind ik. En weet een van jullie ook of je wasabisaus mag die bij de japanner over de kreeft zit? ik vind dit namelijk super lekker maar kan er helemaal niets over vinden op internet.
Ik vind het echt super knap dat men hier iedereen kan @ en zeg maar ik onthou dat gewoon niet hahaha. Maar ik lees alles wel en reageer ook er op alleen staat geen naam bij je kan maar 1 quoten . Die echo duurt nog zo lang nog anderhalve week. Woensdag komt MVM ben heel benieuwd ben ook wat neerslachtig weinig energie en eetlust herkent iemand dit ook?
Welkom alle nieuwen! @stephanie; lijkt me wel dat je rooibos mag ook al zit daar kaneel in.. het gaat niet om een snufje zoals in appeltaart oid, maar je moet niet het hele potje in 1 dag wegwerken lijkt me. Is met alles dat je het met mate moet doen!
Hoi dames! Net terug van de gynae, en met schitterend nieuws: alles is oké, een prachtige baby van 5 mm groot mét een sterk kloppend hartje! (En gelukkig maar ééntje, want tweelingen zitten wel in de familie...) Beiden héél gelukkig natuurlijk! En ik ben ook tevreden dat ik aan m'n huisarts gevraagd heb naar welke gynae ik moest gaan, want 't is echt een lieve, een rustige en ze nam echt haar tijd om uit te leggen en vragen te beantwoorden! Fijn gevoel! Ik probeer later nog een fotootje te posten van de bubbel! Laure x *happy happy happy happy happy happy happy happy happy happy*
jeej, Laure. Wat fijn om te zien dat alles goed is met jullie pinda. Wat een opluchting om een kloppend hartje te zien! Nu echt genieten?!
@ shampoo haha dat geeft toch helemaal niet, ik kon dat eerst ook niet... nu typ ik gewoon en spiek ik steeds terug.. (niet verder vertellen he haha) @Laure Wat geweldig! kan me voorstellen dat jullie heel erg blij zijn, het is toch even een spannend momentje! gelukkig maar.. ik ben benieuwd naar je foto..
Alle nieuwe dames, welkom en van harte gefeliciteerd! @MMMmeisje, wat een heftige periode heb je al gehad zeg. Ik hoop echt van harte dat je nu een mooie plakkerd zal hebben! Spannend! @Laure, wat gaaf joh De eerste echo. Ik ben erg benieuwd naar de foto. Fijn dat alles goed was! Wat een geruststelling moet dat al zijn. @ wat wel/niet eten: een heleboel dingen weet ik niet eens. Wist niet dat je geen kaneel mocht hebben als je zwanger bent? Wat is daar het risico van? Ik hou wel rekening met rauw voedsel, zachte kazen en cafeïne.
Bij deze hoop ik dat het lukt! Hier is de eerste foto: En hier de tweede. Onderaan zie je de geluidsgolven van het hartje dat klopte. En als je heel goed kijkt op het vruchtje, zie je een heel klein zwart plekje erin. Dat is het hartje. Het is idd zo fijn! Wat een opluchting zeg! Want dit is toch een van de grootste dingen waar het verkeerd kan lopen! Hopelijk lukken de foto's, en mogen de dagen snel voorbij vliegen, zodat iedereen snel op echo mag! Mijn volgende afspraak is trouwens op 8 november.. Nog héél erg lang, maar dan ben ik wel 12 weken en mag het nieuws wereldkundig gemaakt worden. Ik kan niet wachten! (En ik besef wel dat het geen zin heeft om elke week naar dat hummeltje te gaan kijken, daarvan gaat ie heus niet sneller groeien, maar het zou toch leuk zijn mocht je het es meer kunnen zien ) Laure x
Gaaf hoor Laure! Het zal zo'n fijn gevoel zijn om dit te zien en te horen. Hoe reageerde je vriend? 8 november duurt dan inderdaad nog wel lang. Gelukkig is het belangrijkste gevormd, dus dat gaat vast helemaal goedkomen! Dit was een inwendige echo neem ik aan? Wij hebben met 8,2 weken een uitwendige echo. Ik hoop zo dat ze dan wel wat kunnen vinden.. spannend! Nog 2 weekjes wachten!
Fijn hoor, Laure! @shampoo: ik kan dat ook alleen maar als ik twee internetpagina's naast elkaar open zet hoor Hebben jullie het ook koud, brrrrr. Gelukkig klagen er meer mensen over op het werk (dan valt het niet zo op), want normaal gesproken ben ik niet zo'n koukleum. Zojuist zelfs al warme chocomel gedronken! Ik heb me vanmiddag via de website van MvM aangemeld, zal een dezer dagen teruggebeld worden. En woensdag (dan ben ik vrij, dat belt wel zo relaxt), dan bel ik met de verloskundige. Oja en vrijdagavond komt er een vrouw bij me thuis omdat ik meedoe met een onderzoek van haar. Zie http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/466655-onderzoek-cortisol-zwangerschapsmisselijkheid.html (forum - zwangerschap - eerste item) Fijne avond!