Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Voor alle echo dames vandaag: veel plezier!!!

2. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb advies gevraagt over dekentjes en lakentjes, en tegen mij zeiden ze dat rond mei idd een 'gebreid' dekentje met een lakentje genoeg is.
    En straks als t dan wat koudrr word een duodeken? Kun je gewoon in een hoeslaken doen ( zon dekentje zit ook vaak in je kinderwagen)
    Dus ik heb voor in de wieg een dekentje met laken, en straks voor in de ledikant een duodekentje met dekbedovertrek speciaal voor die duo dekens

Voor alle ervaren moeders... klopt dit zo een beetje??

3. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Ik was van plan gewoon een lakentje met een dun deken te doen in de zomer en in de winter de kleine lekker in een warme slaapzak onder een lakentje met dekentje.

Maar ik heb er natuurlijk nog absoluut geen verstand van :D

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewoon een wiegdeken in het begin (mei was dit jaar bijv maar 13 graden) Die zijn gewoon van katoen dus kan prima :) Is het kouder kan je ze dubbelvouwen.
    Daaronder een lakentje met zo'n leuke bies bijvoorbeeld..
    Daarna heb ik 2 ledikant dekens vd winter maar moet toegeven dat die van ons tegen die tijd ook wel in een slaapzak zal liggen..
    Duo deken hier dus nooit gebruikt gewoon ledikant deken (geen fleece!) en een slaapzak, vergeet niet dat het op de kamer ook gewoon 17 graden is en niet -10 zoals buiten ;)

5. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Waarom geen fleece FleurSylvano?
    Zoals ik al zei: heb er echt geen verstand van :)

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha maakt niet uit :)
    Fleece ademt niet dat merk je zelf al wel heb je een fleece trui aan dan ga je zweten en dat kan je nergens kwijt, vandaar dat dit te warm is voor een baby. Ook een dekbed wordt pas aangeraden nadat ze 2 jaar oud zijn, alhoewel ik er denk ik nog niet eens aan begin Sylvano ligt prima onder zijn ledikantdeken en in zijn slaapzak :)
    Dus goed opletten dat de ledikantdekens van 100 % katoen zijn die van babydump en prenatal zijn prima ..

7. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Alle dames die al de 20 weken echo hebben gehad. Fijn dat alles goed was.

Wat betreft dekentje e.d. Wij hebben 2 ledikantdekens en een aantal verschillende lakentjes voor eronder. Maar mijn 2 eerste zijn dan ook in januari/februari geboren.
    Mijn dochter slaapt al onder een dekbed en Thije zal onder een dekbed te komen liggen als hij naar zijn grote bed gaat.

Verder hier zo zijn gangetje. Heb af en toe het idee dat ik de baby voel, kleine plopjes. Toch brengt het me af en toe in twijfel, omdat ik mijn zoontje al met 18 weken terwijl de placenta ook aan de voorkant lag.

Nog drie weken en dan gaat Sara volledig naar de basisschool, ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden, de hele week naar school.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hier vandaag ook de 20 weken echo gehad en ut meiske doet het prima en had ut volgens de echoscopiste prima naar haar zin in mijn buik:D

ze woog nu 395 gram:$ nu blijkt wel dat zij van mijn misselijkheid en uitdroging geen enkele last heeft gehad:p

elise een meisje:D was je gevoel toch goed;)
    dat word roze shoppen!

sam hoe is jouw 20 weken echo gegaan vandaag?

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje, wat een klein topic itt m'n voormalig oktober topic. Allemaal van harte! Zelf ben ik ook in juni uitgerekend, maar vrees dat het niet handig is als ik nu nog instap. Jullie hebben immers al bijna 20 weken lief en leed gedeeld :).

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Welkom hoor , niet iedereen is de 20 weken gepasseerd :)
    En kom maar op met je verhalen! Vindt het hier ook zo rustig :(

11. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Het meiden,

Hier nog niet echt zo concreet geshopt, ik heb van mijn dochter nog een deken die neutraal is van kleur. Die gebruik ik nu weer tezamen met de schattige lakentjes met bies. Ook wil ik in kleur nog een dekentje kopen, dit wordt voorzichtig shoppen hihi iedereen ligt op de loer.

Ik heb een handige app waar heel veel in staat, van Isis. Hier zit ook een lijstje in wat je dus iedere keer kan afvinken voor de uitzet. Gelukkig maar want ik ben zo warrig als wat.

Ik heb een topic gevonden over gênante en memorabele bevallingsverhalen. Lachen gegarandeerd en het helpt mij een beetje over mijn bevallingsstress heen :)

Bij de verloskundige heb ik het gehad over pijnbestrijding en de mogelijkheden. Ze noemde een remofentanielpompje ( waarschijnlijk totaal verkeerd gespeld) en dat klinkt toch wel als muziek in mijn oren. Bij mijn dochter was ik te ver voor pijnstilling ( tot mijn enorme frustratie) dus wil ik dit nu wat nadrukkelijker en beter vastleggen. Misschien kan ik het nog een keer aan, maar de wetenschap dat e.e.a. Mogelijk is doet wonderen.

Hebben jullie hier ook al over gedacht?

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    '
    Mijn vorige bevalling was een werkelijke hel met remiventonil en daarna een ruggenprik uiteindelijk 26 uur liggen hijgen en puffen! Nu besloten het anders te doen, wij zijn vorige week gestart met een cursus haptonomie samen met partner echt contact maken met de baby. Met 30 weken bestel ik een boek + cd hynobirthing , dit beide in combinatie met een badbevalling. Zo ga ik de bevalling tegemoet. Remiventonil is gewoon een soort morfine en ik raakte helemaal van de wereld en heb veel moeten braken. Achteraf erg jammer dat ik dus amper iets mee heb gemaakt van alles. Misschien kan je je ook eens verdiepen in een bad bevalling de warmte helpt erg tegen de pijn! Kijk eens filmpjes op youtube van hypnobirthing wat een rust echt ongelooflijk!
    Ik ga dus een geboorte bad huren waar ik alle ruimte in heb om te bewegen, partner vangt de baby op.
    Ook beval ik in het kraamhotel (aan het ziekenhuis vast) dus mocht ik alsnog pijnstilling willen of nood aan de man zijn kan ik alsnog binnen 1 minuut bij de gynecoloog zijn!

13. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Je bent welkom hoor babii.
    Idd heel druk is het nog niet. Al is het nu wel een leuke tijd met de 20 weken echo's (en spannend natuurlijk!)

14. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Ik zie ook erg tegen de bevalling op. Mijn tweede bevalling was echt een hel. Normaal gaat het bij de tweede makkelijker, maar dat was bij mij absoluut niet zo.

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Nadat ik gisteren te horen heb gekregen dat ik mss een keizersnede ga krijgen vind ik het wat lastig.
    Maar als ik toch nog natuurlijk mag bevallen wil ik ook pijnstilling!
    Naast de Crohn, onrustige darmen en mijn basis vermoeidheid vind ik dat ik energie moet sparen voor daarna. Gelukkig had ik dit al besproken en was akkoord.

Mijn uitzet, ik ben druk, hahaha!!!
    Dekentjes, moltons, kruiken en onderlakentjes krijg ik allemaal (handig de laatste in de rij). Maar bovenlakentjes wil ik zelf kopen.
    Vandaag mijn eerste jurkje gekocht!! Echt zo leuk. Maar ook hierin krijg ik echt veel. Dus ik moet mijn afvinklijstje ook jog eens bekijken 😉

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Bij m'n dochter heb ik een ruggenprik gehad, maar heel die bevalling was niet zoals het hoorde te gaan, in 30 min was ik van 6 naar 10 cm ontsluiting. Ben wel ingeleid wegens psychosomatische redenen, ik kon het geestelijk niet meer aan (i.v.m. overlijden van mijn man). Tevens was het zo dramatisch dat ik een ernstige totaalruptuur had, 3 operaties erna, ontelbare hechtingen had, en tot juni 2013 bezig ben geweest de boel te herstellen..... Heb zelfs nog een stoma gehad....

Hier dus een ruggenprik, wegens een weenstorm. Waarom ik daarvoor heb gekozen, geen idee eigenlijk? Kon ook niet echt kiezen, ik was compleet van de wereld, m'n zusje heeft eigenlijk voor mij gekozen.

Nu een ruggenprik want krijg een verplichte keizersnede, vaginaal bevallen is niet meer te doen, mits ik blijvend incontinent wil blijven qua ontlasting.... Beetje een omslachtig verhaal maar weet wel dat ik na de ruggenprik 30 min rust had :). Toen moest ik persen ivm die ontsluiting,mpfff.

Hier heb ik pas 21 januari de 20 weken echo, maar met 15 weken hebben ze bij mij eigenlijk alles al goed nagekeken. Maar toch blijf ik angstig
    Wilde deze zwangerschap genieten, maar denk dat dit niet zal gebeuren, te bang dat her hartje zal stoppen net als bij papa :(. Heb ook nog eens een voorliggende placenta en bij m'n dochter achterliggend, m'n dochter sliep altijd, en Deze is druk maar voel ik dus slecht door de placenta.

Ach, komt tijd komt raad toch :

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik dus tegen de keizersnede. Klinkt wat stom, maar m'n ruggenprik is driemaal verkeerd gezet. Pas de derde keer was ik volledig verdoofd. Ben zo bang dat ik pijn zal voelen doordat ik niet algeheel verdoofd ben...

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    @ Elise misschien kan je je eens verdiepen in een gentle sectio mocht het zo ver komen?

@ Babii wat lastig dat je niet kan genieten maar zeker begrijpelijk. Ik duim voor je dat de 20 weken echo gewoon goed zal zijn! Hoop dat je de baby snel duidelijk gaat voelen zodat je toch wat vertrouwen krijgt!

19. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hier ruggenprik wel goed gegaan, vindt het herstel van een keizersnede erg pittig. Ook is het erg vervelend na een bevalling te moeten blijven omdat je kindje en jij koorts hebben door de ruggenprik. Dus hier eerst de kans geven het normaal te proberen ondanks mijn vreselijke bevalling van Sylvano wil ik gewoon lekker naar huis kunnen zonder koorts..

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O, ik heb geen koorts gehad, en m'n dochter ook niet. Maar hier ga ik niet eens meer beginnen aan een natuurlijke bevalling, m'n bekken zijn te smal, en de kans is 99% dat ik de rest van m'n leven incontinent blijf en een blijvend stoma krijg. Ben allang blij dat ik eraf ben, wat een drama en aanslag is dat op je lichaam. Gelukkig mag het van de arts ook niet meer vaginaal bevallen. Maar als m'n bevalling en nasleep niet zo was gegaan, dan had ik zeer zeker vaginaal willen bevallen.

Deel Deze Pagina