Het is hier inderdaad rustig, maar voor mij wel fijn bij te houden zo hahaha Nou, qua lakentjes etc heb ik al verteld.. De 20 weken echo was goed, en weten wat het wordt Over de bevalling, ik maak me echt niet druk. Met de 1e ook niet gedaan, over me heen laten komen. Enige wat ik toen wist, en nu weer, is dat ik geen pijnstilling wil. Ik ken mijn lichaam goed en weet hoe ik kan ontspannen. Heb geen makkelijke 1e bevalling gehad (na breken van vliezen continue weeen tot bevalling met vacuum) Maar zo het zo weer doen. Je lichaam kan het aan, en wil de controle houden, wat ik voor mijn idee niet zou kunnen hebben als het verdoofd... Maar dat is voor ieder persoonlijk. Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust. Ben een open boek hahaha
Babii, leuk dat je mee komt praten! Heb je verhaal weleens gelezen! Wat een ontzettend mooie kans dat je op deze manier toch nog een kindje van je man kunt krijgen! Echt, de technieken van tegenwoordig! Ben echt nog niet bezig geweest met het kopen van dekentjes enzo hahahah, ga eerst rustig kamertje behangen en kamertje in elkaar zetten begin februari en dan ga ik eens kijken hoe ik het wil hebben Maandag hebben wij de 20 weken echo, maar ook bij pretecho al veel te horen gekregen over alles, dus maak me er niet zoveel zorgen om.. De bevalling kijk ik ook niet echt tegenop, heb verschillende verhalen gehoord en zelf ook een bevalling van mijn zus gezien en denk dan ook maar in mijn achterhoofd: Er zijn mensen bevallen die kleinzeriger en meuteriger zijn dan ik, dus komt vast goed Voelde de kleine de afgelopen dagen echt een stuk minder dan voorheen.. Nu, na een nacht goed geslapen te hebben, is meneertje vandaag weer goed aanwezig Wat dat rotwerk al niet met je doet he! Maja 3 weken achter elkaar doorgaan met 1 dag vrij kan ook niet goed voor je zijn he.. Oh en natuurlijk super fijn dat de echo's goed waren meiden! Wishful, fijn dat de kleine meid niets mee heeft gekregen van je misselijkheid enzo! Toch een geruststelling, kan ik me voorstellen! En Sam, fijn dat het voor jou ook allemaal goed zit! Ben toch wel benieuwd naar het geslacht, maja das nog 20 weken wachten hahaha
@ Babii hihi er zijn inderdaad verschillen Bij een Gentle Sectio krijg je de operatie in een verwarmde operatiekamer waar eventueel muziek afgespeeld wordt, ook mag de baby direct bij je op de borst totdat je dicht gehecht zit, deze keizersnede is in opkomst omdat het gewoon veel beter is voor de hechting en bijvoorbeeld borstvoeding. Maar nog niet ieder ziekenhuis doet het er zijn op het forum wel wat dames die het hebben gedaan
Babii: ik wist ook niet dat er verschillende keizersnedes waren. Weer wat geleerd. Heb bij beide bevallingen pijnbestrijding gehad. Bij Sara bij 6 cm, maar voordat het spul ging werken, kwartier later, zat ik al op tien. Dus dat heeft niet echt geholpen. Bij Thije heb ik het ook gehad, daar bleef ik hangen bij 7 cm met persweeën. De verloskundige heeft de laatste drie centimeter weggeduwd, kan je vertellen dat dat geen pretje is. Toen bleek dat Thije de navelstreng helemaal tot een wokkel had gedraaid en ook nog eens twee keer strak om zijn nek, zodat alleen zijn hoofdje geboren kon worden, was er wel even paniek. Ze hebben hem er verder uitgedraaid en snel de navelstreng doorgeknipt, heeft ook even geduurd voordat hij bij was. Achteraf blijkt nu dat hij niet verder wilde indalen, doordat hij de navelstreng om zijn nek had, en bleef ik dus steken op 7 cm. Zo heel verhaal, hoop nu op een "droombevalling" en niet ingeleid te worden. Ben zowel bij Sara als bij Thije ingeleid.
@nienke18: dat is griezelig..! Vaak maar goed dat je dat van te voren niet weet.. En gelukkig is het allemaal goed gekomen!!
fleursylvano: Bij Sara was er verminderd leven bij ruim 41 weken en tijdens de controle zeiden ze, als we het nu niet halen, dan zit het er over vier weken nog. Bij Thije heb ik het zelf gevraagd, aangezien ik het jaar daarvoor een miskraam had gehad bij 17 weken op 9 februari. Ik wilde niet op dezelfde dag bevallen.
Sara had het wel goed in je buik dan hihi Snap je keuze, lijkt me niet prettig. Fijn dat ze dan ook naar je luisteren!
Dan duim ik voor een goede bevalling deze keer! Hier niet zo lekker in me vel, een vriendin (vroeger beste vriendin lang verhaal ..) is afgelopen zondag bevallen, na een bevalling van slechts 4 uurtjes kind doet het perfect slaapt s'nachts van 00:00 tot 5:00 en dan weer tot 9:00 borstvoeding loopt perfect dus geen klagen. Totaal het tegenovergestelde als hoe het bij mij ging. En ik gun het ze van harte maar men wat ben ik jaloers en wordt er gewoon verdrietig van T zullen vast de hormonen zijn die nu spreken maar zit me al dagen op te vreten moet het even kwijt denk ik..
Pff, dat zullen inderdaad je hormonen zijn. Voor hun heel fijn dat het zo goed gaat. Al vind ik zo lang slapen al best wat voor zo een kleintje.. Maargoed, als ie het verder goed doet. Wel herkenbaar, hier liep borstvoeding niet goed etc. Maar gelukkig kan je hier je ei kwijt zonder iemand te kwetsen. Soms is het lastig dat het ergens zo goed gaat en bij jezelf minder...
Ahh die rothormonen he meid! Hopelijk gaat het bij je komende meisje beter dan bij Sylvano (hopelijk al een betere start met ook een snellere bevalling) Het is je gegund hoor!
Ja dat vindt ik vooral erg lastig, ik ging bijvoorbeeld kapot van de pijn door de stuwing en mijn 5 hechtingen daar beneden , zij heeft stuwing maar kindje drinkt zo goed dat ze er amper last van heeft, zij heeft een totaal ruptuur en nergens last van ik snap t gewoon niet! Heel fijn dat ik hier het kwijt kan, denk niet dat zij er vrolijk van wordt als ik dit zo haarfijn bij haar neerleg. Ook mogen we pas maandag op kraamvisite want ze zat deze week al vol, terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ze maar moest laten weten wanneer ze toe was aan kraamvisite, en ineens zie ik via fb een vriendin met haar kind op schoot dus dat vond ik al naar om te zien enzovoort..
Fleursylvano: hoop op een vlotte bevalling en een goede start. Bij mij liep de borstvoeding ook niet bij Sara. Bij Thije nooit aan borstvoeding begonnen.
Ik was ook erg aan het twijfelen ivm bij sylvano borstontsteking en bleek s'nachts geen melk te hebben (heb grote borsten dan loopt het vaak slechter) Maar ga het gewoon proberen, heb nu al wel een pak flesvoeding in huis haha want die huil nachten van de honger (achteraf) wordt je niet vrolijk van!
Ahhhh ik kan me voorstellen dat je dit echt ontzettend rot vind (met andere woorden dan ) Maar weet je, het is waarschijnlijk niet voor niks meer je beste vriendin.. Denk dat je het het beste los kunt laten (hoe moeilijk dat ook is, want kan me voorstellen dat het heeeeeel erg moeilijk is) want anders maak je het zo zwaar voor jezelf! Mijn hormoontjes spelen ook goed op, dus zat met tranen in mn ogen je stukje te lezen.. Kan het me helemaal voorstellen