Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    @Laure; wat fijn! Leuke echo's ookal zie je gewoon nog weinig! En toch zo veel!!
    Heerlijk dat het hartje goed klopt. En 8-11 is inderdaad nog een eind weg!

@lijstjes; mischien, als 1 iemand van ons niet zo vermoeid is, haha, toch een lijstje maken?
    Eerste echo datum, 12-weken datum en de uitgerekende datum o.i.d.?

En betreft het bijhouden, het @en, ik reageer vaak op de dingen die ik onthoud :p.
    En momenteel is dat erg weinig! Maar ik doe mijn best!

@Maderieke; hier ook een gigakoukleum geworden!
    Al het bloed trekt natuurlijk naar de baarmoeder heen, met als gevolg de koude ledematen.

Zo, mijn koude ledematen gaan de warme benen van mijn man opzoeken.
    Heerlijk zo'n kacheltje!

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hoe gaat t hier meiden?
    Laure; fijn dat je echo goed was!! Dat is nu mijn ergste angst, vorige zwangerschap bij de echo gezien dat het vruchtzakje leeg was, terwijl ik zoveel zwangerschapsverschijnselen had en ook al groeide aan alle kanten... Nog ff stressen hier dus!

Kaneel wag je echt wel eten hoor, alleen geen hele bus per dag. Dit vertelde de verloskundige tegen mij bij mijn vorige zwangerschap!

Hier: beetje misselijk... Vervelend maar tegelijk ook wel fijn.. Haha

3. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Haha, zo'n lijstje is misschien wel fijn, want ik kan ook echt niet bijhouden wie wat wanneer heeft.

Ik herken het koud hebben ook! Ik ben sowieso wel een koukleum, maar nu heb ik het vooral 's avonds altijd koud, terwijl de verwarming aanstaat, ik dikke sloffen en een dik vest over mijn kleren aan heb. Ik dacht dat ze zeggen dat je het juist minder snel koud hebt tijdens je zwangerschap, omdat je dan een klein kacheltje in je buik hebt. Of is dit pas later in de zwangerschap?

4. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier ook een voorzichtige aanmelding...
    4 jaar en 2 miskramen verder is het gelukt met ICSI... Ben dus nog een beetje behouden maar ik hoop na de eerste echo op 15 okt toch wat meer te kunnen genieten...

De kwalen beginnen hier ook al te komen, zere boobs, moe, krampjes en darmen die zich een slag in de rondte werken :)

Jullie allemaal van harte gefeliciteerd! Laten we hopen dat de kwalen de komende weken goed losbarsten en dat we allemaal prachtige echo's hebben.

5. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!!

Even een ego post van mij. Ik maak me echt heel erg druk. En heb alleen mezelf ermee maar ik voel echt helemaal niks. Nu 6 wk. Ik zou toch iets moeten voelen. Zelfs m'n boobs zijn niet gevoelig.
    Gister nog een x een test gedaan. Hij was nog duidelijk positief maar wel iets lichter dan vorige wk.
    Geen buikpijn of bloed maar zo bang voor eenmalige vruchtzakje. Nog 1 week tot de echo.. Pff

6. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Laure wat fijn dat de echo goed was!! Super! En maar eentje, fijn! :D
    Wat een heerlijke echofoto's... Zo mooi!!
    Blijf je eigenlijk bij de gyn onder controle?

Koali; je mag wel kaneel hebben maar gewoon niet teveel.. Een stukje appeltaart is heus niet schadelijk hoor!

HuiBooBee lekker he, altijd zo'n kacheltje in de vorm van je man in bed hebben :D Hier ook maar ik mag dan alleen aan zijn benen opwarmen want anders zijn mijn ijsklompjes natuurlijk veel te koud... hihi :D

Guusje vervelend de misselijkheid maar snap wat je bedoelt! Ik heb hier ook al weer een paar dagen een lekker weeïg gevoel... ach ja hoort erbij helaas he!

Ik heb het juist vaak warmer als ik zwanger ben, alhoewel dat soms wel kan wisselen idd. 's Avonds lekker een warme trui aan is ook fijn!

Catootje spannend...! Ik duim dat het allemaal goed gaat!

Spidy wat vervelend... :( Lastig he die onzekerheid. Bedenk je wel dat bij iedereen de symptomen weer anders zijn en het opzich niets hoeft te betekenen... Maar een week tot de echo duurt dan lang he! Ik duim!

Hier kon ik lekker weer even mn bed in want dochter ging naar de gastouder! Heeeerlijk geslapen tot 10.00 hihi :D
    Nu ff lekker wat dingetjes in huis doen en strakjes haar weer ophalen. :)

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier ook helemaal niets meer. Geen gevoelige borsten, geen enkele kwaaltje, waar ik al zo gewend aan was geraakt :(.
    Het enige wat blijft aanhouden is mijn hoge temperatuur!
    Misschien zijn wij wel 1 van de gelukkigen? Geen kwaaltjes maar wel zwanger?
    Gewoon positief blijven!

8. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    Spidy waarom bel je niet met je gyn of vk dat je je gigantisch zorgen maakt misschien mag je eerder op echo.

Niks aan die onzekerheid. Hier extreem moe en er komt werkelijk niks uit mijn handen waar ik normaal altijd überhaupt druk ben hang ik nu wat op de bank.

Straks lekker genieten van mijn zusje haar 18 e verjaardag en dan is er weer een dag voorbij en dan nog 1 week en dan echo. Spannend...

9. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al gebelt maar ze zeggen dat ik toch echt nog een week moet wachten.

Zo moe ja? Ik niet moe maar vooral nergens zin in :)

10. pocanhontas

pocanhontas Actief lid

25 okt 2012
    259
    52
    28
    Hoi Meiden!
    gefeliciteerd allemaal!

Ik heb zojuist een test gedaan en ben zwanger van mijn eerste kindje! :) UItgerekende datum zou ongeveer 9 juni zijn.. mag ik met jullie meekletsen?

11. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Gezellig dat je hier ook komt kletsen, leuk!! En nog gefeliciteerd!! :D :D

12. Laure26

Laure26 Lid

8 aug 2013
    25
    0
    0
    Pocahontas en Catootje, gefeliciteerd!

Spidy, wat vervelend dat je nog zolang moet wachten! Maar goed, geen symptomen hebben hoeft niks te betekenen hé. Al begrijp ik natuurlijk maar al te goed dat je je zorgen maakt! Ik duim voor je hoor meid!

Koali, ja het was een inwendige echo. Had er niet zo veel zin in, maar viel al bij al goed mee! Achja, 't is het resultaat dat telt hé! Een keer je dat hartje ziet en hoort, vergeet je dat ding helemaal ;)
    Vriend was helemaal onder de indruk, dat wel! Voor hem was het echt nog abstract voor de echo, maar toen hij dat hartje zag, zijn uitdrukking was goud waard hoor! Hij is echt superblij (en ook wel trots op zichzelf dat het allemaal vrij snel is gegaan, haha, ook al heeft dat er eigenlijk helemaal niks mee te maken en moet je gewoon geluk hebben)!
    Vanaf nu dus inderdaad vooral genieten, zoals je zegt, het belangrijkste is gevormd!

@vermoeidheid: ook hier toegeslagen! Zo na 17u hoef je me echt niks meer te vragen! Enkel nog wat zitten en rondhangen en héél veel slapen! En zoals iemand al zei, nergens zin in hebben.. Gyn zei me wel dat dit normaal moet beteren rond de 12 weken. Let's hope!

@eten: behalve de echt gekende dingen (rauwe melk, eieren of vlees) denk ik niet dat je iets moet laten. Gewoon alles met mate! Vriendin van me vertelde dat haar schoonzus (Japanse) ginder de raad kreeg om net véél rauwe vis te eten, dat dit zeer goed zou zijn voor de baby. Denk dat cultuur toch ook wel een rol speelt daarin!

Trouwens, nog een vraagje voor jullie. Ben dus 6 weken 5 dagen ver, en mijn broeken beginnen echt nauw te worden! 's Ochtends valt het nog mee, maar vanaf de lunch spant die echt rond m'n buik en zodra ik thuiskom, hup de pyjamabroek aan, die zit lekker ruim. Ik ben nochtans nog niet veel bijgekomen in gewicht, enkel dus die opgezette buik onderaan. Nou vind ik het eigenlijk wel nog veel te vroeg om een zwangerschapsbroek te halen! Had eigenlijk gehoopt dat ik daarmee kon wachten tot een week of 12! Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Liefs,
    Laure x

13. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik had vanmiddag zo'n zin om een gegrild kippetje bij de slager te halen!! Dus ik lekker gehaald voor vanavond, nog wat salades bij de Turk gehaald.. Hmm, water liep al in mijn mond! Dus avondeten: kip op tafel, ik nam een hap en ik krijg me toch een wegtrekker!!! Dag kip... :x
    Haha.. Mijn man heeft die hele kip dus naar binnen gewerkt, niks mis mee, zei hij...;)

14. pocanhontas

pocanhontas Actief lid

25 okt 2012
    259
    52
    28
    dank jullie wel :)

ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.. dokter bellen en een afspraak maken?

hahaha echt hilarisch guusje! dat heb ik nog niet meegemaakt..

15. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Laure26; bij mn vorige zwangerschap droeg ik al met 8 weken positiebroeken haha... :p Wat je nog kan proberen is een elastiekje om je knoop en dan door je knoopsgat :) Dat werkt voor de eerste tijd ook goed en valt niet zo op als zo'n positiebroek met een hoge rand.

En cravings! Omg. Ik had vanavond uit de vriezer wat gepakt, want manlief was er niet. Gewoon pastaatje met broccoli. Lekker, maar vulde niet echt XD Dus nog wat ovenfriet in de oven gegooid!! Whaha jeetje, dat doe ik normaal nooit. :')

Guusje wat jammer van de kip zeg!! Net nu je er zo op verheugd hebt!

Pocahontas ja je kan je vk al bellen op zich voor een intake :)
    Alleen duurt dat nog wel even, meestal doen ze pas een echo met 10 weken. Intake is soms al eerder.

16. Shampoo31

Shampoo31 Actief lid

14 sep 2013
    132
    0
    0
    @Laure bij mij begint het ook al erg te groeien en mijn broeken zitten niet comfi meer.. Dus aan de treggings van H&M ben ik bang.

Hier is MVM net langs geweest echt zo leuk dikke posi knaltest dus mega zwanger en mooie kadootjes gekregen, wie doen er nog meer mee?

17. pocanhontas

pocanhontas Actief lid

25 okt 2012
    259
    52
    28
    Nou ik heb de vk gebeld hoor en heb 31 oktober al mijn eerste echo!! spannend!!

25 oktober heb ik mijn intake :)

hebben jullie ook last van krampen en veel speeksel hihi

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier ook krampen en veel speeksel, en veel afscheiding.
    Verder ben ik momenteel verslaafd aan cherrytomaten en optimel kokos :p

19. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    HuiBooBee: niet te veel van de optimel drinken hoor, daar zit aspartaam in.. Arla drinkyoghurt is gezoet met natuurlijk suikers, is een betere optie. Toen ik zeanger was van mijn dochtertje dronk ik dus ook veel optimel en vk zei dus dat ik dat niet te veel moest drinken.

20. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Goed te lezen dat hier meiden mee doen aan MVM :)
    Toen ik eind vorig jaar zwanger was kwam MVM ook langs, mocht helaas niet mee doen ivm wat dingetjes die ik als kind heb mee gemaakt. Helaas is die zwangerschap ook in een MA geëindigd...
    Maar goed nu vol goede moed op naar de eerste echo!!!

Deel Deze Pagina