Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Spidy, Sep 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunsetmiffy

sunsetmiffy Actief lid

Feb 28, 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Geweldig toch! Wat fijn ook dat je als vrouw deze keuze bewust kan en mag maken!! Geloof wel dat het zwaar is ja... Maar wat heerlijk dat je zulke lieve vrienden en collega's om je heen heb om je te helpen:D

2. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

Mar 30, 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het idd echt heel stoer van je.
    Wordt vast een pittige, maar met hulp en steun lukt dat echt wel!!
    Ik denk dat wij hele kleine mini taartjes doen tijdens het kraam bezoek met de naam er op.
    En dan verder geen kraam kadootje.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    elise, super dat je bewust alleen staande moeder wordt! zo fijn dat je die keuze hebt tegenwoordig, erg stoer!

hier vanaf vandaag officieel in de ziektewet, dus niet meer aan het werk. dit door de HG, bekkenklachten en de harde buiken. als ik me later in de zwangerschap toch nog beter ga voelen mag ik eventueel administratief werk gaan doen, maar zoiezo mijn hele zwangerschap werk ik niet meer in mijn eigen functie (in de zorg).
    opzich wel een opluchting, maar het voelt ook wel een beetje als falen... collega's hebben er niet zo veel begrip voor helaas en daardoor voel ik me soms zelfs een beetje ''zwak'' en een ''aansteller''. ben altijd heel erg bang voor wat andere mensen over me zeggen, en dan kan ik me heel erg rot voelen. maar dat moet ik echt proberen van me af te zetten.

hier zijn we al een mooi eindje op weg met de babykamer.
    we willen dit weekend een matrasje gaan kopen.
    maar wat is nou goed? zoveel keus!
    schuim matras? binnenvering? wat doen jullie?

fijn weekend meiden!

4. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    #1404 wishfulthinking, Jan 17, 2014
    Last edited: Jan 17, 2014
    ik herken het wel hoor citroen..

hier ook al bij huis vanaf 7 weken..
    eerst door de 2lingen zwschap met complicaties (later vanishing twin) en vanaf 11 weken door de verschrikkelijke misselijkheid met braken( HG )en ziekenhuisopname..
    Ik ben dus ook eergisteren ziekgemeld door de dame van het UWV tot aan me zwverlof die met 34 weken in gaat;)

ook ik denk wel eens zwanger zijn is toch geen ziekte??
    en er zullen vast en zeker wel mensen zijn die ook zo denken..
    maar ja wij hebben de kwaaltjes nu eenmaal niet voor het uitzoeken..;)

dus ik heb me erbij neer gelegd meer kunnen we niet doen toch??
    ik ben ook liever klachten vrij denk ik dan maar...

om op de vraag van je matras terug te komen
    de papa hier heeft deze uitgezocht --------------> KLIK
    http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=42904&groep_id=186&merk=21066

omdat hij er een zekerder gevoel bij kreeg.. mocht er gespuugd worden en de baby is een buikslaper blijft ie niet met het gezichtje in de spuug liggen want dat zakt in de topper en de topper kan in de wasmachine;)
    ook de hoes van het matras kan in de wasmachine!!

bij dit matrasje zit al een gratis hoeslaken en hier heb je trouwens geen moltons voor nodig;)
    s6 met een keuze maken:D

ELISE ik had het al in jullie topic voorbij zien komen dat je een bewuste alleen staande mama ging worden..
    respect hoor en erg gedurfd!!

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben die van de Aldi wat een super kwaliteit echt ongelooflijk! Aerosleep zijn de meningen over verdeeld dus dat zal je af moeten wegen voor jezelf :)
    Fijn weer een goede 20 weken echo, en gewoon nog een keer extra kijken :)
    Vervelend citroen ik weet hoe het voelt :(
    Stoer hoor Elise echt super!

Hier gisteravond Erkend en vandaag de kinderwagen besteld met maxicosi het is deze geworden :
    X-Adventure X-Line Combi Antra/Pink Met Zilver Frame | X-Adventure X-Line + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump En met deze luiertas : Bébé-Jou Verzorgingstas ABC | Verzorgingstassen | Baby-Dump

En morgen de babykamer ophalen gaat hard ineens :) Verder voel ik mezelf redelijk maar ben elke dag helemaal gesloopt pff

6. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Leuk hoor allemaal spulletjes uitzoeken.

Wij hoeven niet veel aan te schaffen, omdat ik er al twee heb.Maar weet nog goed bij Sara, alles voor het eerst aanschaffen.

Als wagen hebben wij de maxi cosi mura 4. Echt een superwagen. Nu bij de derde is hij nog steeds goed en hebben dan ook echt geen nieuwe nodig.

Als luiertas heb ik een tas van lief!

Echt een schatje vind ik.

Moeten wel nog wat dingen vervangen. Zoals een aankleedkussen en nieuwe flessen e.d.

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    ja wij hebben de basisdingen ook wel zoals hydrofiele luiers enzo maar nu wel een ander geslacht dus ga alles vervangen voor roze haha

8. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Dat was voor ons dan een voordeel. We wisten het bij allebei niet wat het werd. Dus niks is echt roze of blauw, maar neutraal en kunnen alles gebruiken.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Haha dat scheelt zeker ook in de portemonnee !

Net babydump weer gebeld had vanmiddag de rode maxicosi besteld omdat die 139 was en een zwarte 149 ik toen dacht ik doe er toch een hoes overheen, maar ben toch van gedachten veranderd toch maar een zwarte haha, kon gelijk geregeld worden vindt het een hele fijne winkel!

10. sunsetmiffy

sunsetmiffy Actief lid

Feb 28, 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Wij zijn ook alles aan het vervangen voor roze.. Behalve de echte grote dingen zoals de wagen enzo, de wagen is grijs dus dat kan ook wel voor een meid vinden wij :) kwam er bij het uitzoeken van de kleertjes ook echt achter dat ik nog best veel had wat ook voor een meid kan... Ik heb alle effe rompers bewaard en dingen zoals neutrale shirtjes (wit en aqua blauwe zonder print) maar ook een heel stoer tuinpakje... Ik dacht een roze shirt er onder en dan kan het heel goed bij een meid :D kan het altijd nog weg doen haha... Vind het ook wel lastig hoor om afstand te doen van bepaalde dingen haha.

Hebben jullie dat ook?

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Hier inderdaad ook veel neutrale kleertjes bewaard (rest zit nog in bewaarboxen kan geen afstand doen! )
    Kinderwagen net dus nieuw gekocht onze oude was namelijk blauw. Maxicosi hadden we ook niet meer. Wel roze luiertas net gekocht :) En verder blijft sylvano nog wel even in zijn ledikant dus hebben een babykamer gekocht en die gaan we helemaal roze aankleden kan niet wachten haha

12. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    voor ons is het de eerste, dus we moeten echt alles aanschaffen... super leuk werk :) alleen ik hou het niet zo lang vol. een dagje winkelen zit er niet meer in helaas.
    maar gelukkig kan je lekker rondneuzen op internet. en als ik de stad in ga bedenk ik van te voren waar ik heen wil en wat ik wil kopen.

wij hebben alles basis dingen neutraal, wit. zoals het ledikantje, de commode, de box.
    de kinderwagen grijs/antraciet.
    de aankleding ga ik lekker los met roze natuurlijk ;)

misschien leuk om hier foto's te plaatsen van de babykamer als die af is. kunnen we allemaal zien waar we het steeds over hebben ;)

13. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    niet zo duidelijk want het is een foto van een foto,
    maar dit is ons kleine meisje in 3D :D (was tijdens de 20 weken echo)

View attachment 371673

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Mooi die 3d citroen!
    Misschien kan je wel een ochtendje naar babydump? Ben er vanochtend voor het eerst geweest wat een heerlijke winkel en ook lekker rustig! En genoeg koffiehoeken om even te zitten :)

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Dank jullie wel meiden!
    Ik vind het ook zeer bijzonder en erg fijn dat het op deze manier kan en mogelijk is.

Ook hier de eerste, dus alles moet ik aanschaffen. Maar gelukkig 1 van de laatste in de vriendengroep, dus ik heb erg veel gekregen.
    Ik heb een bedje en commode in het creme met beuken. een wit wiegje, een koloniaal gekleurde box.
    De kinderwagen wil ik een mutsy. Ga ik op marktplaats halen.
    Losse spulletjes kan ik allemaal overnemen. Dus ik moet even kijken/inventariseren als het kamertje af is en ik spullen kan opbergen.

Balen meiden als je alin de ziektewet zit. Kan me voorstellen dat dat niet fijn voelt. Zeker als het door de omgeving niet wordt geaccepteerd.

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

Feb 25, 2011
    3,142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Citroen: herken het ook, ga maandag werken, maar mocht dat niet gaan, dan ook de ziektewet (deels) in. Waar ik ook ontzettend van baal!
    Vandaag had ik een dagje school, en viel zwaar tegen! Vandaag is zelfs het lopen een drama..

@ Wishfulthinking: matras is zelfde idee als Aerosleep, hebben wij ook. Aangeschaft met het idee van evt. allergieën (die ik als kind had) Maar idd met overgeven ideaal! (we hebben de topdekjes, makkelijk te verschonen)

@ Elise: wauw, knap dat je die keuze bewust maakt. Maar komt vast en zeker goed!

Heb verder weinig te melden, ben doodop...

17. sunsetmiffy

sunsetmiffy Actief lid

Feb 28, 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Ik heb ook een mutsy wandelwagen! Een 4rider single spoke, echt een super ding! Wij zijn bijde vrij lang en kunnen goec achter deze lopen.. Mijn schoonmoeder is weer echt heel klein en kan er ook goed achter omdat de duwstang helemaal in geschoven kan worden :)

Moet wel eerlijk zeggen dat we met inklappen van het frame veel ruzie hebben gehad hoor... Haha tis nogal een handeling waar je eht handig in moet zijn :)

18. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
    sunset, haha heeeeel herkenbaar dat inklapverhaal.
    hier ook een mutsy

ik ga denk ik maar een oefen schema voor mezelf opstellen, want bij mij is het echt een drama.
    mijn vriend doet het alsof het niks is... :p

19. citroen

citroen Fanatiek lid

Jan 23, 2012
    2,993
    0
    36
    droomland
  20. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

Mar 30, 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die mutsy 4rider hebben wij ook!! Haha wij hebben em in denim.
    We krijgen hem in week 7.. en zo komt alles een beetje binnen op t moment.. zo leuk!!

Share This Page