Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kamertje ziet er leuk uit hoor!! Gezellig en knus :)
    We gaan over een weekje beginnen met behangen, en als de babykamer er is begin ik met het wassen van de kleertjes, kunnen die schoon de kast in :)
    Ik heb verder nog steeds nergens last van..
    Hoe voelt harde buiken aan eigenlijk?? Hoe herken ik dat? Dat is een teken dat je te druk bent toch?
    Is de buik dan letterlijk hard? Of voel je dan pijn? Want mijn buik voelt eigelijk altijd wel hard aan.. Haha
    Vandaag de kinderwagen en maxi cosi opgehaald bij babydump, we hadden een mailtje gekregen dat de bestelling er was! Leuk leuk
    Mijn vriend heeft een schommelstoel genaakt waar ik nu druk mee bezig ben. Maandag in de grondverf gezet en vandaag de eerste laag hoogglans wit er over heen, super mooi!!
    Onze baby reageerd ook op de stem van mijn vriend, dan word hij altijd lekker druk!
    Verder doe ik savonds altijd een muziekknuffeltje op mijn buik die ik straks boven de wieg hangt, hopen dat dat hem straks lekker rustig maakt als hij het nog herkent ( ik heb gelezen van wel )
    Ik ben ook verkouden! Haha echt een virusje dus.. Gaat vast enorm rond.

Hebben jullie trouwens ook een tweede naam voor jullie baby? Of meerdere? En is dat dan een vernoemde naam of gewoon een leuke extra naam?

En de geboortekaartjes? Online of via de drukker? Wat is handiger?
    Ik las namelijk dat je bij sommige sites ook al de enveloppen vooraf krijgt, lijkt me erg handig!!
    Maar volgends mij kun je ze online niet opslaan wat dus betekend dat je na de bevallig je kaartje nog in elkaar moet puzzelen, klopt dit? Iemand ervaring of tips?

2. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is de stoel!! :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,9 KB
      Weergaven:
      4
  3. sunsetmiffy

sunsetmiffy Actief lid

28 feb 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Strakke stoel zeg!! Mooi!

Ik heb geen ervaring met van die bouwpaket kaartjes... Weet wel dat het niet uitmaakt of je ze nou bij de drukker of op internet besteld. Vaak zijn de handelingen best simpel hoor.

Wij hebben al wel een geboorte kaartje gekozen, erg uniek en nog nooit bij iemand in onze omgeving gezien.. Echt een brievenbus cadeautje vind ik zelf!
    Het kaartje van onze zoon vond ik ook zo uniek! Het was een hand gemaakt kaartje van vilt van plukgeboortekaartjes.nl alleen hete die site toen nog anders :D

4. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    geboorte kaartjes zijn we nog niet uit waar we dat bestellen maar ik denk dat we binnenkort even bij de drukker van die boeken ophalen om thuis te bekijken. krijg je denk ik toch een beter beeld bij dan plaatjes op internet en dan weten we ook of we allebei hetzelfde leuk vinden :)

guus leuk kamertje!

harde buiken heb ik al een tijdje last van. niet pijnlijk, wel vervelend. en een teken van je lichaam dat je een stapje te ver bent gegaan, op dit termijn tenminste. ik heb het bv al na stofzuigen enzo. mijn buik wordt dat echt kei hard, dat herken je meteen. beetje genant misschien, maar ik heb het ook als mijn vriend en ik intiem zijn en ik zelf een orgasme heb...

ik voel zelf de kleine ook wel een paar keer per dag, maar soms lees ik net als bij jullie dat je er s nachts echt wakker door wordt gehouden zo hard schoppen de kleintjes... dat is bij mij dus niet zo heftig... maak ik me gelijk weer zorgen, klopt het dan wel?

ik heb ook een muziek doosje van woezel en pip. die doe ik meestal bij het wakker worden en slapen gaan even aan bij mijn buik. ik hoop dat ze daar dan straks ook lekker rustig van wordt na de geboorte :)

vandaag samen met vriendlief even wezen zwemmen, even lekker ontspannen.
    ik voelde me wel wat ongemakkelijk. ben nogal onzeker over mijn lichaam en vroeg me de hele tijd af of mensen nou konden zien dat ik zwanger ben of dat ze zouden denken dat ik heel dik ben... hmmm. ik zal wel eens een fotootje plaatsten voor jullie. kunnen jullie eerlijk oordelen ;)

5. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oke meiden, jullie kennen me niet dus ik durf het aan :p
    let niet op mijn figuur hoor, haha

als jullie mij in het zwembad tegen zouden komen, zou je dan denken dat ik zwanger ben of dat ik dik ben .... eerlijk zeggen hoor
    waar een mens zich al niet druk om kan maken he ;) :)

Bekijk bijlage 375909
    Bekijk bijlage 375910

6. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh!!!!!! Duidelijk zwanger.. En je bent prachtig! Mooi slank zwanger buikje .. Geen zorgen om maken!! Trots zijn dat je een baby'tje mag dragen

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oja over kleertjes wassen, dit doe ik echt pas rond de 35 weken aangezien het anders in de kast ligt te verstoffen en dit ga je ruiken zo sonde !
    Hier geen tweede naam de eerste naam is al 7 letters :)
    Geboorte kaartje hebben we al wel op het oog maar of dat m wordt weten we nog niet..

En ook hier na een orgasme een harde buik dit is heel normaal alhoewel ik het wel vervelend ga vinden..

Sinds 2 dagen hoge bandenpijn zodra ik een stukje ga lopen, dit merkte ik eerst net boven me heup maar nu echt een stuk hoger tot mijn zij zelfs.. Naar gevoel blijft het.

@bloemetje een harde buik is wel een ongemakkelijk gevoel maar niet pijnlijk. Een harde buik is inderdaad een teken van teveel gedaan hebben maar kunnen in de verdere termijn ook als oefenweeen voorkomen.
    Buik is inderdaad hard altijd maar een harde buik voel je wel ;)

@Guus leuk kamertje!

@Citroen duidelijk zwanger hoor :D

Geboortekaartje vorige x via de drukker gedaan hier kreeg je ook de enveloppen gewoon, we hadden geen kaartje met foto. Nu gaan we via internet bestellen wel met fotootje, van te voren zorg ik dat ik de adressen klaar heb , en het gedichtje voor op t geboortekaartje alles al klaar dus alleen nog op internet in vullen :)
    Zo dat was mijn update weer geloof ik haha.

8. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Woww wat een reacties vandaag! Hahah veel bij moeten lezen :)

Kleertjes ga ik ook nog niet wassen hoor, duurt nog veel te lang voordat het dan gedragen wordt.. Ga het wel al in de kast leggen als ik mijn meubeltjes vrijdag heb :D Eindelijk een beetje overzicht van wat ik al heb en is makkelijker neuzen dan in een bak ;)

Bloemetje, wat een leuke stoel! Fijn, zo'n handige man!

Citroen, duidelijk zwanger hoor! Niet zo onzeker zijn over jezelf! Hartstikke mooie buik!

Guusje, wat heb je een kamertje! Super schattig! En wat vervelend voor je dochtertje! Heeft ze naderhand veel last van de narcose?

Bandenpijn, heb ik vrijwel geen last van.. Alleen als ik soms wat oppak van de grond en dus moet bukken.. Harde buiken, geen idee of ik dat heb (gehad).. Ken het gevoel niet dus weet het eigenlijk niet hahaha

Kraamzorg heb ik nog niets van gehoord, dus neem aan dat ik daar gewoon nog even op moet wachten?

Bewegingen van de baby gaan hier eigenlijk de hele dag wel door.. Voel de kleine als ik zit, zowel overdag als 'savonds, in de auto als op mijn werk en in besprekingen.. 's Avonds houdt ie me nog niet wakker, maar nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk doornroosje ben :) Als ik slaap, slaap ik als een roosje en krijg je me met geen 10 politieagenten wakker hahahaha
    Voor te plassen hoef ik er dus ook vrijwel niet uit :)

Wij hebben (nog) geen tweede naam voor de kleine. We hebben nu een naam waar we beiden een goed gevoel bij hebben (ik moet er nog wel een beetje aan wennen), maar vind hem kort.. 5 letters.. Het is een serieuzere naam, dus niet echt een schattige babynaam die je af kan korten :p daardoor vind ik het eigenlijk wel leuk om er nog een naam bij te doen, maar nog niet over gesproken..

geboorte kaartjes hebben we ook nog niet uitgekozen.. We gaan op de 9maandenbeurs ook even een beetje rondkijken en ik denk bij de drukker ook maar eens boeken halen.. Vind het toch makkelijker kijken dan op internet.. Zoveel verschillende sites.. Moeilijk hoor

En ik hou echt van de Babydump.. Nu weer heerlijke nieuwe acties.. Textielcheque twv 50 euro en een luiertas bij de kinderwagen.. Ga het morgen maar weer incasseren :D Super winkel! Hou der van hahaha

9. jeanine1985

jeanine1985 Actief lid

21 okt 2013
    181
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig hier! :)
    Heb het idee dat ik het schoppen/bewegen minder goed voel. In ieder geval lijkt t minder hard. Maar ik voel t gelukkig wel regelmatig. Ben toch wel erg geschrokken en misschien let je er daardoor wel meer op. Ik voel in ieder geval beweging en dan is t goed toch?

Ben snel moe en veel pijn door de bekken instabiliteit. Merk t als ik te gek doe. Krijg ik ook harde buik. En soms ook pijnlijke buik joh! Niet fijn. Maar komt ws ook Door klachten van de symfyse. Schaambeen. Maar trekt soms door heel mn buik. Hebben de anderen met bekkeninstabiliteit dit ook? Het is geen bandenpijn,voelt anders.
    Ik heb geen bekken band. Idd omdat je spieren dan slap worden.

Citroen. Je ziet er prachtig uit. Absoluut zwanger. Trots zijn hoor! !

Leuk kamertje zag ik voorbij komen en gave stoel♡.

Ga kleertjes ook paar weken van tevoren pas wassen hoor..
    Geboortekaartje via Internet. Met foto. Ik fotografeer veel. Hoop dat ik hem er mooi op krijg voor t kaartje. ♡Of anders moet mn het maar doen. Met aanwijzingen van mij. Heb al beetje zitten ontwerpen en volgens mij blijft ie er gewoon in staan hoor. Bij kaartje2go.

10. jeanine1985

jeanine1985 Actief lid

21 okt 2013
    181
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry beetje rommelig getypt zie ik. Nieuwe telefoon.. xxx

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Leuk kamer Guusje!

Gaaf zo'n stoel Bloemetje!

Oooh dat is zeker weten wel een duidelijke babybuik Citroen!

Gisteren was mijn moeder jarig, we zijn gaan shoppen. Ze houdt normaal niet van haar verjaardag. Maar nu wel, met een big smile! "Goh, gefeliciteerd ..., hoe oud ben je geworden!"
    44 *big smile* En over 16 weken word ik oma *big smile* Ik ga weer verder babyshoppen *big smile*
    Heel erg schattig om te zien! Minder schattig is dat mijn ouders de babykamer al bijna klaar hebben!! (Ze wonen 1,5 uur rijden, en ze vinden dat als de baby moet slapen, dat gewoon netjes in een babykamer moet i.p.v. kinderwagen of campingbedje)
    Nog meer ouders die zo, uuuhm, obsessief zijn? :p

@hetschoppen: er zijn dagen dat baby gigadruk is. Maar ook dagen als deze dat het lijkt alsof de baarmoeder richting ruggegraat ligt. Voel dan helemaal niets, af en toe gefladder. Maak me er soms wel zorgen om!

@kaartje: ik denk dat het een simpel kaaryje van kaartje2go wordt. We hebben echt niets met kaartjes..

Zometeen de huisarts maar bellen. Mijn oogkas, kaak, oor doet pijn aan de kant waar mijn neus verstopt zit.
    Aan die kant heb ik ook nog eens een gaatje in een kies, dus alles doet zeer. Ik zou alleen niet weten wat de huisarts kan doen..

12. sunsetmiffy

sunsetmiffy Actief lid

28 feb 2009
    322
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    nieuwegein
    Niet onzeker zijn hoor Citroen! Je heb echt een mooie baby buik :)

Dromen jullie ook zo erg sinds jullie zwanger zijn? Ik heb echt hele levendige dromen... Zo erg dat als ik wakker word heldmaal van de kaart ben en echt ff bij moet komen. Best vervelden vind ik het, soms gebeuren er dingen in me droom die de hele dag in mijn hoofd blijven steken.

Herkennen jullie dit ook?

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ Jeanine, hier ook bi en ik herken het gevoel inderdaad echt rustiger aan doen! Verder hier absoluut wel een bekkenband, zolang ik deze alleen gebruik wanneer ik langer als 15 minuten ga wandelen worden mijn spieren niet slap aangezien ik ook nog een dreumes de hele dag bezig hou en dus alsnog die spieren gebruik. Moet toch de deur uit kunnen dan maar met bekkenband.

@ Huiboobee haha mijn moeder heeft wel een ledikantje staan maar die woont op 2 minuten afstand :p
    Verder snap ik het opzich wel 1,5 uur afstand en als de kleine dan blijft slapen is het wel zo makkelijk voor hun om bijv een commode te hebben staan dat verschonen is anders echt slecht voor je rug, en een ledikantje is ook wel zo comfortabel voor de kleine :) Waarom laat je het gaatje niet vullen bij de tandarts? Met speciale verdoving geen probleem! Succes bij de huisrts..

@ Sunset, nog niet maar weet van mijn vorige zwangerschap dat sommige dromen behoorlijk heftig kunnen zijn ! Stomme hormonen ook!

14. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je moeder!! Leuk dat ze zo vrolijk is.
    De mijne ook hoor, en mijn vader overigens ook! heeft ook al een bedje staan.. Ik denk dT het er ook aan ligt of dit het eerste kleinkind is ja of nee. De ouders van mijn vriend zijn ook super blij maar iets minder enthousiast.. Meer omdat zijn zus al 2 kleintjes heeft. Ik ben ook de eerste van mij en mijn zussen dus dat is natuurlijk extra spannend
    Maar t is altijd leuk natuurlijk!! Ook voor de toekomstige opa's en oma's hihi
    Wat vervelend van je kiespijn kant... Kan heel goed dat je wat verkouden bent en het voelt in je tandvlees en dus oorpijn en kaakpijn wat ik meestal ook heb, en dan helpt een gaatje niet echt mee.
    Ik denk niet dat je er mee naar de dokter hoeft maar als je je er zelf wat zekerder door voelt kun je t altijd even na laten kijken!!

Wat betreft het voelen verhaal, ik denk dat iedereen nu wel wat bewuster let op het schoppen, en daardoor denk je dat je de schopjes elke minuut moet voelen maar dat is natuurlijk niet zo..
    Rustig en voorzichtig doorblijven genieten, en als je twijfelt of de baby niet voelt, direct even de vk bellen .. Maar vaak voel je em aan t eind van t liedje toch wel en heb je je zorgen gemaakt om niets.
    Ik leg het zowiezo even uit bij de vk als ik heen moet, dat kan nooit geen kwaad!! Misschien stelt ze je gerust of kan ze uitleggen wat en hoe het meestal voorkomt.

Bijna huishoudbeurs!!!! Whoehoee zoveel zin in! Lekker dagje uit.
    Gister ook een mail gekregen over de datums van de cursus, dat gaat dus ook door!! Leuk leuk

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dankje!
    Ooh elke oma, en opa, gedragen zich dus zo. Ooh ik geniet er wel van hoor.
    Vind het zo schattig als mijn moeder weer ergens om staat te kirren :p

Mwoah! Voorhoofdholte- en bijholte ontsteking. Oh the joy!
    Ruimt het lichaam vanzelf op. Prima, dan maar eens als een man gedragen met een dekentje en sinaasappelsap.
    Gaatje wordt volgende week gevuld.

Ik heb voor 2 weken terug de VK gebeld, mocht gelijk langskomen. Ze kijken dan even en proberen je gerust te stellen, heel fijn!

@Sunset: ja, die heftige dromen! Zo levensecht! Ik heb mijn schoonmoeder eens een dag echt genegeerd ondat ik gedroomd had dat ze de baby uit het bedje zou halen en de baby flesvoeding gaf, omdat ze er vanuit ging dat borstvoeding toch niet zou lukken.
    Dromen komen gewoon doordat je heel licht slaapt en daarom de dromen beter kan herinneren en bijwonen.

16. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Citroen dik???
    Je bent prachtig zwanger hoor en dat mag gerust geshowd worden
    Dus niet twijfelen!

mooie schommelstoel zag ik voorbij komen heeft manlief goed gemaakt zeg;)

van harte met je moeder HuiBooBee..
    leuk dat ze zo enthousiast is toch??

@ sunset hier ook levensechte dromen hoor..
    en als ik dan voor de zoveelste heb moeten plassen begint dezelfde droom gewoon opnieuw..
    het lijkt wel of ze op de repeat staan:$

17. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Mijn dochtertje is autistisch, dus is heel lastig voor haar.. Het is een ingreep van niks maar voor haar is de narcose en het hele gebeuren eromheen erg lastig.. We proberen het zo goed mogenlijk uit te leggen maar het dringt niet echt tot haar door helaas..

18. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Oohhhwwwww ooeii ja dat is lastig!
    Echt autistisch of iets als pdd-nos? Pittig hoor!
    Heb ook met autistische kindjes gewerkt, heel pittig voor ouders!

19. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Heb vannacht toch gek gedroomd.. Eigenlijk nog geen last van gehad.. Op zich niet een hele enge droom ofzo, maar wel raar hahaha
    Droomde dat ik tussen de 26 en 30 weken moest bevallen, in een ziekenhuis in Frankrijk, want er was iets (?) aan de hand.. Weet niet meer wat, maar vond het echt een vage droom hahaha
    Laten we maar hopen dat dit niet uit gaat komen he ;)

20. Abygail

Abygail Actief lid

15 sep 2013
    211
    0
    0
    Jr. Financieel Manager
    Rotterdam
    Je fantasie slaat op hol ;)

Wanneer gaan jullie naar de 9mnd beurs? wij gaan de 20e in de avond.
    De 25e hebben we een voorlichting in het ziekenhuis waar ik wil bevallen.

Dinsdag controle vk geweest, alles was goed gelukkig. De schopjes gaan ook heel de dag door dus dit wordt een actieveling.

Voor de rest ben ik ff beetje sloom op moment, gisteren avond weer flauwgevallen. Gelukkig voelde ik het aankomen dit keer, dat scheelt een harde smak. Ik heb er wel moeite mee dat ik dan vandaag nog zo 'sloom' ben, ik heb veel te veel dingen te doen ;)

Deel Deze Pagina