Eind mei/ begin juni 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Spidy, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Goedemorgen!
    Ikz ou volgende week vrijdag naar de 9 maandenbeurs, maar ik heb zoveel last van mijn bekken. Na een half uur met de hond lopen kan ik mijn rechterbeen al bijna niet voor de ander krijgen..... laat dus staan een paar uurtjes slenteren op de beurs:(
    Ik had me er echt wel op verheugd....lijkt me zo leuk.

Softijs eet ik ook gewoon hoor! Zeker bij de mac vandaan :D
    Anders mag je idd helemaal niks meer eten, het wordt steeds meer wat niet goed voor je is. Dan met je ook strenger/bewuster gaan eten voor of na je zwangerschap.....

@Bloemetje, ik heb bijna hetzelfde wiegje, ik vind hem ook zo schattig....

Als het heel goed gaat wil ik mss eind augustus een weekje weg met de kleine en mijn moeder. Lekker wandelen en er even uit zijn.

En vandaag precies 24 weken! Toch weer een mijlpaal!!!

2. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    even naar voren halen... anders zakt hij zover weg.
    Fleur hoe was je controle? hebben ze je een gerust gesteld?
    Guusje en Nienke, ook goede controles gehad?

FleurSylvano, 19 mei, 2e kindje, Meisje
    Laure26, 22 mei, 1e kindje Verrassing
    Kimberly1989, 25 mei, 1e kindje, Jongen
    Jeanine1985, 25 mei, 1e kindje,Jongen
    Koali, 26 mei, 1e kindje, Meisje
    Wishfulthinking, 26 mei, 1e kindje, Meisje
    Kahlan, 26 mei, 1e kindje, Meisje
    Nienke18, 27 mei, 3e kindje,Verrassing
    Bloemetje1990, 27 mei, 1e kindje,Jongen
    Citroen, 28 mei, 1e kindje, Meisje
    Bailatamara, 28 mei, 2e kindje,Jongen
    HuiBooBee, 28 mei, 1e kindje,Verrassing
    Sam4Hope, 29 mei, 2e kindje Verrassing
    Wendy424, 29 mei, 1e kindje, Jongen
    Sunsetmiffy, 30 mei, 2e kindje,Meisje
    Elise75, 3 juni, 1e kindje, Meisje
    Abigail, 4 juni, 2e kindje,Verrassing
    Guusje27, 8 juni, 2e kindje, Jongen
    Babii, 10 juni, 2e kindje,
    Maria6, 10 juni, 1e kindje, Jongen
    xbabyxdx, 13 juni, 1e kindje,Meisje

07 feb Controle vk - Guusje27
    10 feb Controle vk - FLeurSylvano
    10 feb Controle vk - Nienke
    12 feb Controle gyn - Wishfulthinking
    12 feb Controle vk - Citroen
    17 feb Pretecho - Bloemetje1990
    19 feb Controle vk - Kimberly1989
    19 feb Controle vk - Sunsetmiffy
    21 feb Controle vk- Laure26
    21 feb Groeiecho - Maria6
    24 feb Controle vk - Wendy424
    26 feb Controle vk - Maria6
    26 feb Controle vk & pretecho - Kahlan
    26 feb groei echo en controle gyn - Elise75
    27 feb Controle vk - Koali
    27 feb Pretecho 3/4 D - Wishfulthinking
    5 maart Pretecho - Guusje27

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    @ Elise misschien kan je een bekkenband lenen? En anders een rolstoel mee?

O helemaal vergeten te vertellen haha !
    Helemaal prima 2 vingers boven de navel, beeb lag in stuit zoals altijd hihi, van schaambot tot bovenkant baarmoeder was 28 centimeter. Over 2 weken weer ivm rhesus bloedprikken doen ze op de praktijk dus daarom wat sneller weer een afspraak.
    Vrijdag ben ik helemaal gerustgesteld dan hebben we de 3d echo :)

4. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hier was de controle goed. De beeb ligt erg hoog, aan de onderkant nog leeg. Verder moet ik wel rustiger aan doen, omdat ik veel last van mijn buik heb. Dus we gaan proberen om wat minder afspraken in het weekend te maken. hopen dat dat een beetje effect heeft.

Kinderopvang: Verder vroeg iemand over de kinderopvang. Bij mij is Bart (mijn man) op maandag thuis, op dinsdag kinderopvang, woensdag bij mijn ouders, donderdag ben ik thuis en vrijdagochtend kinderopvang. Vrijdagmiddag ben ik thuis. Zo heb ik het nu ook geregeld en de beeb zal hetzelfde ritme krijgen.

Wil iemand voor mij op 6 maart controle VK erbij zetten en op 18 maart een groeiecho. Alvast bedankt

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Mooi wiegje!
    Vind zo'n "rok" zo mooi, maar eens puzzelen hoe ik dat bij onze wieg voor elkaar krijg.

Fijn dat de check-ups goed zijn dames.

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Ben net naar de vk geweest..had een erg drukkend gevoel bij mn maag, beetje benauwd en misselijk en tintelend gevoel bij schouder, dus moest langskomen voor bloeddruk en kijken of ik eiwit in mn urine had..
    Was gelukkig allemaal goed!
    Baby doet het goed, heb het hoofdje gevoeld en heb een geprikkelde dikke darm, wat zorgt voor veel kramp.. Fijnnnnnn!
    Oh en vrijdag krijg ik mn kamer..ook nog gedoe maar we hopen maar dat het nu goed gaat :)

7. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat eiwit checken in urine moest ik ook maandag, en ik moet over 3 weken bloedprikken ook ivm rhesus.. Waar ik totaal niets van snap!!

Gelukkig is verder alles goed! Drukkende pijn voelt vast niet fijn.

De verloskundige heeft mij geadviseerd hale dagen in de ziektewet te gaan ivm die bekkenpijn ... Toen ik heel lang geleden zei dat ik rugpijn had en doorstak naar mijn benen bleken mijn bekken dus te zijn. Ik kan gelukkig nog wel normaal lopen alleen omdat ik in de horeca sta is het na een werkdag wel pijnlijk.
    Maar ziektewet ben ik nie zo van dus probeer gewoon door te gaan tot het niet meer wil.. Haha

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Baby checkup was helemaal prima. Proppie is 733gr!
    Loopt gemiddeld een week voor op alles. Kleine druktemakertje!

Waar is dat eiwit cchecken voor nodig?

9. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Als je bepaalde klachten hebt, kijken ze of je eiwitten in je urine hebt.. Dat is een teken van zwangerschapsvergiftiging..
    Maar fijn dat alles goed gaat met de kleine!

Bloemetje, leuk wiegje trouwens! Super schattig!
    Maar zou wel ook luisteren naar de professionals he.. Als ze je aanraden minder te werken, voor je gezondheid, lijkt het me verstandig dat ook wel te doen :)
    En dat rhesus is ook een ingewikkeld verhaal.. Maar heeft te maken met dat je baby een andere bloedsamenstelling heeft en je lichaam daar antistoffen voor aan kan maken (bij in aanraking komen van jou bloed en de baby's bloed) (als ik het goed begrijp)

10. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Mooi dat het goed gaat met onze kleintjes! Ik mag vanmiddag weer naar de VK controle.

Mooi wiegje zag ik voorbij komen.

Hier geen nieuws verder, vandaag 25 weken :)

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Rhesus is inderdaad een ingewikkeld iets, niks ernstigs als er maar geen antistoffen aangemaakt worden dus no worry :)

@ Bloemetje bekkenpijn is geen lolletje, hoe meer je door gaat hoe erger het word, dit resulteert in niet meer kunnen lopen na de bevalling enzovoort. Ook is BI geen lolletje tijdens je bevalling hoe meer je jezelf hebt gepusht hoe meer je er dan last van hebt. Dus mijn advies stoppen !

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    fijn meiden dat alles goed is tijdens de baby check ups

hier ook terug van de gyn.. geen bijzonderheden(bloeddruk was prima) alles was goed:D

ik had alleen al een paar dagen last van mijn middenrif(onder linkerborst) net of het gekneusd was:)
    blijkt dat onze dame daar met haar hoofdje ligt en er tegenaan drukt;) dat verklaart iig de pijn:p

had het geboorteplan even aangekaart en deze mag ik bij de volgende afspraak(over 3 weken) ingevuld meenemen..
    ze zegt gaan we even bespreken en kijken wat er allemaal mogelijk is!!:)

13. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    FleurSylvano, 19 mei, 2e kindje, Meisje
    Laure26, 22 mei, 1e kindje Verrassing
    Kimberly1989, 25 mei, 1e kindje, Jongen
    Jeanine1985, 25 mei, 1e kindje,Jongen
    Koali, 26 mei, 1e kindje, Meisje
    Wishfulthinking, 26 mei, 1e kindje, Meisje
    Kahlan, 26 mei, 1e kindje, Meisje
    Nienke18, 27 mei, 3e kindje,Verrassing
    Bloemetje1990, 27 mei, 1e kindje,Jongen
    Citroen, 28 mei, 1e kindje, Meisje
    Bailatamara, 28 mei, 2e kindje,Jongen
    HuiBooBee, 28 mei, 1e kindje,Verrassing
    Sam4Hope, 29 mei, 2e kindje Verrassing
    Wendy424, 29 mei, 1e kindje, Jongen
    Sunsetmiffy, 30 mei, 2e kindje,Meisje
    Elise75, 3 juni, 1e kindje, Meisje
    Abigail, 4 juni, 2e kindje,Verrassing
    Guusje27, 8 juni, 2e kindje, Jongen
    Babii, 10 juni, 2e kindje,
    Maria6, 10 juni, 1e kindje, Jongen
    xbabyxdx, 13 juni, 1e kindje,Meisje

17 feb Pretecho - Bloemetje1990
    19 feb Controle vk - Kimberly1989
    19 feb Controle vk - Sunsetmiffy
    21 feb Controle vk- Laure26
    21 feb Groeiecho - Maria6
    24 feb Controle vk - Wendy424
    26 feb Controle vk - Maria6
    26 feb Controle vk & pretecho - Kahlan
    26 feb groei echo en controle gyn - Elise75
    27 feb Controle vk - Koali
    27 feb Pretecho 3/4 D - Wishfulthinking
    5 mrt Pretecho -Guusje27
    5 mrt Controle Gyn - Wishfulthinking
    6 mrt Controle VK - Nienke18
    18 mrt Groeiecho - Nienke18

14. bloemetje1990

bloemetje1990 Actief lid

30 mrt 2013
    284
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, ik kijk er ook zeker serieus tegen aan maar ik heb nog Gwen dag gehad dT ik er last van had (overdag) het is bij mij alleen savonds na mijn werkdag.
    Ik meld et mijn baas in ieder geval en ik kijk wel tot hoever ik kom. En als ik er overdag last van begin te krijgen dan kijk ik dan wel naar eventuele oplossingen.

Wij hebben gister het proefkaartje gekregen! En hij is helemaal perfect.
    Dus daar zijn we ook al over uit haha
    Volgende week word een leuke week! Maandag beginnen met 3/4D echo, in die week ergens behangen, vrijdag komen de meubeltjes én de 9 maandenbeurs! En die maandag erna kraamverzorgster voor intake. Dus echt van maandag tot maandag een sprong qua vooruitgang.
    Naar die week keek ik al steeds uit, en nu is het al bijna zover... Wat gaat et toch eigelijk snel allemaal!!

15. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hi meiden!

Hier alles goed, vanmorgen in t ziekenhuis geweest, weer ff de kleine mogen bewonderen, zo leuk! :)
    Ook afspraak gemaakt voor met 27 weken, dan moet ik ook prikken voor resus C, en hb. Daarna afspraken na 3 weken alweer, gaat zo snel vind ik!
    Ook wij hebben t proefkaartje ontvangen, we zijn er erg blij mee! Ook meteen de enveloppen alvast besteld, die ga ik straks op mijn gemak schrijven, dan kan ik altijd later nog bijbestellen als ik te kort kom!

Doen jullie trouwens een cursus? Ik heb t bij mijn 1e zwangerschap wel gedaan, nu niet, doe al een naaicursus en dat is al redelijk duur, dus ik moest kiezen, deze of een zwangerschapscursus. Dus ik ga lekker met naaien verder! Ben nu een boxpakje aan t maken ;)

Hoe slapen jullie trouwens? Want ze zeggen dat het beste is om op je linkerzijde te liggen maar ik lig op rechterzijde lekkerder!

16. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ik doe wel een zwangerschapscursus maar kost me niets, de gemeente betaalt dat.

Zie dat iedereen al druk bezig is met de kaartjes, ik vind het best lastig er zijn zoveel leuke. Waar hebben jullie ze besteld dat je een proefkaartje krijgt?

17. kimberly1989

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Guusje, ik slaap eigenlijk stiekem nog het lekkerst op mn rug :p maar ook op beide zijkanten.. En soms probeer ik nog half op mn buik te slapen ;)

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hier bij Hallmark had een kortingsbon van de prenatal doos voor 10 kaartjes gratis scheelt toch een boel :)

@ Guusje leuk dat spieken ! Hier aanstaande vrijdag de 3d echo kan niet wachten :D

Hier waren we begonnen aan haptonomie, afspraak in november al gemaakt, ineens komt de verzekering ermee dat ze het niet vergoeden omdat zij niet bij de juiste vereniging aangesloten zal zijn , terwijl op de site van de vereniging staat dat deze verzekering deze aangesloten partij gewoon vergoed. Het is toch 75 euro per keer en zou 60 per keer vergoed krijgen dus zeker de moeite nu is het niet te betalen erg jammer. Wel een mail gestuurd met deze info naar de verzekering ben benieuwd..
    Nu Ga ik in maart een boek + cd Hypnobirthing bestellen en deze samen luisteren met vriend..

Ik slaap op mijn buik met 1 been heel hoog opgetrokken dat gaat nog net :)

19. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben wel benieuwd welke kaartjes jullie allemaal leuk vinden. Foto's? :D
    Hier al wel een beetje aan het oriënteren op kaartjes. Nog geen keuze kunnen maken tot nu toe :)

20. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Slapen doe ik op wisselende posities.... de pijn in mijn rug is vaak een spelbreker waar ik wakker van wordt.
    Maar zonder pijn is echt op mijn rug....

Kaartje bij kaartjes2go, krijg je ook een proefdruk. Ik ben helemaal verliefd op het kaartje <3

Een cursus die betaald wordt door de gemeente?? Ik ga een zwangerfit cursus doen. De verzekering betaald 100 euro en ik de andere 50 euro...

Deel Deze Pagina