Hoi hoi! Mijn naam is Janneke, ben 29 en zwanger van ons vierde kindje Ik was op zoek naar een kletforum voor Mama's van grote gezinnen, maar ik kon niets recents vinden Zijn hier meer Mama's met grote gezinnen? Want ik ben driftig op zoek naar tips! Hoe hoe krijg je de was nog gedaan? het huis nog een beetje opgeruimd? Ik ben heel benieuwd hoe het gaat in grote gezinnen op praktisch gebied! Laat de tips en klets maar komen! Liefs, Janneke
O super leuk zwanger van de vierde!! Gefeliciteerd!! Hier nog maar net mama van drie dus heb geen tips voor je die je nog niet kent denk ik. Maar ben wel heel benieuwd! Ook naar jou eigen ervaring, hoe is een vierde zwangerschap etc. Hier namelijk ook een hele grote wens voor nog een vierde kindje in de toekomst
Hiep hoi hier toch een mama met vier kids. Mijn liefjes zijn nu 9,8,1 & 11 weekjes oud. Drie zoons en 1 dochter. Ik zag mezelf eigenlijk nog niet zo als moeder van een groot gezin Haha je begint gelijk over het voornaamste ding. DE WAS. Mount Laundry. Ja dat is aanpoten. Ik hoor van veel vriendinnen die 1 of 2 kids hebben dat ze geen tijd meer hebben om te strijken. Toch sta ik per week minimaal 6 uur te strijken. Het is een kwestie van bijhouden. Een dag niks doen aan de was betekend een stressvolle dag erna. Grote wasmachine is echt een uitkomst. HEERLIJK (wat kunnen de kleine dingen je toch zooo blij maken) Ik heb verschillende wasmanden staan zodat de was gelijk gesorteerd word. Ik verzamel dan alle was in de ochtend en daar gaan we weer. Opgeruimd huis? ja en nee. Ik maak schoon maar droge rommel (zoals ik het maar noem) vind je overal. Hiermee bedoel ik speelgoed. Mijn twee oudste kinderen zijn sloddervossen. Ik ben thuisblijf moeder. Zo vind ik ook nog de tijd om lekker te gaan wandelen met de kids of iets anders te doen. Kinderen kunnen ook helpen in het huishouden. Zo maken mijn oudste kids altijd hun eigen bed op, ruimen hun kamer op, ruimen hun eigen was op (ik strijk en vouw het wel eerst), daarnaast wassen ze wel eens af of stofzuigen ze wel eens. Gaat niet van harte totdat ik vertel wat ik allemaal voor hun doe. dan willen ze mij opeens dolgraag helpen. Erop uit gaan is een heel ander probleem. Hier heb ik een duowagen en inmiddels ook een fietskar. Zodat ik toch lekker met de kids weg kan. (mijn partner heeft namelijk de auto bij zich) Als mijn lief vrij is dan helpt hij veel. Zo maakt hij iedere avond de oudste drie kinderen naar bed. Dat is zijn papa moment. Ikzelf maak de jongste naar bed (die moet ik nog voeden) Wij hebben wel een zevenpersoons auto gekocht. Iedereen hier weet waar ze aan toe zijn. Als we eens een dagje uit gaan vertellen we dit pas op het laatste moment, mijn kinderen kunnen wel omgaan met een verrassing maar als ze ergens naar toe leven worden ze er helemaal hyper door. Ik plan ook eens per week een bepaalde activiteit met 1 kind alleen. Dat is soms moeilijk in te passen, maar is zeker de moeite waard. De meeste dingen gaan eigenlijk vanzelf. Je gaat er in mee. Maarja feit is wel dat als je bezig bent met de 1 de ander ook net iets moet. hihi Heel veel succes met je zwangerschap
Hoi, hier nog maar een gezin met 2 dochters van 23 maanden en 5,5 maand . Maar wij hopen er nog 2 bij te mogen krijgen. Het lijkt ons prachtig om een groot gezin te hebben. Leuk om te lezen hoe jullie dat zoal runnen!! Vind het met mijn 2 meiden het al flink aanpoten. Thuis gaat alles wel, alleen het op pad gaan vind ik altijd wel een uitdaging. Dus vroeg me ook al af hoe dat gaat mochten er meer bij komen. De auto is al niet eens meer geschikt voor een derde.. en op de fiets word het helemaal lastig..
Jaaa een groot gezin is prachtig om te mogen krijgen. Een grotere auto is toch eigenlijk wel een must. In een stad misschien niet maar als je zoals wij woont op het platteland heb je er gauw 1 nodig. Wij hebben een zevenpersoons volvo gekocht. Daar past zelfs onze duo wagen bij in. Tegen de tijd dat bij jullie nummer drie er is loopt je oudste dochter al stukken denk ik. Anders een duowagen met meerij plankje. Ik heb de abc zoom wagen die is echt heel fijn. Op de fiets heb je ook verschillende opties. Je kunt een duozitje voor achterop de fiets krijgen. Dan kun je met voorste zitje drie kinderen op je fiets kwijt. Een bakfiets kan ook maar kost ook weer veel meer. Hier dus een fietskar gekocht. Waar de baby in kan en een peuter. Deze is makkelijk om te bouwen tot buggy. Zeker als je kinderen wat ouder zijn moet je mobiel zijn want ze moeten altijd ergens heen, school, sport, vriendjes noem maar op. Mijn fijnste momenten zijn als we gezamenlijk aan tafel zitten te eten. Heerlijk. Ondanks dat koken voor 5/6 op een standaard gasfornuis ook niet ideaal is. Over een jaar komt in mijn nieuwe keuken twee kookplaten. wij krijgen ook nog vaak eters. Heerlijk. Hopelijk is het jullie gegeven. ik denk dat vier kids hier wel genoeg is. Mensen uit mijn omgeving snappen vier kids al niet. Hihi
Leuk, ik lees ook even mee Ik ben bijna 31 en nu zwanger van de 4e. Wij hebben 3 jonge kinderen en dit is onze verrassing. Maar ben ook wel benieuwd naar tips!
Ik ben 31, en ben trotse mama van 4 kindjes! Leeftijden zijn (meisje bijna 12, meisje bijna 10, jongen 5 en meisje 14 maanden).
Hier ook een mama van 4 ! Allemaal jongens!! Leeftijd : net 6, bijna 4, 2 jaar en 7 weken! Mijn tip: idd alles bijhouden, niet laten oplopen en bv eten voorbereiden als de baby slaapt.. En de jongens gaan op tijd naar bed. Heb de baby dan nog vaak beneden in de wagen of lekker knuffelen op schoot.. Ik doe savonds niets meer in huis. ( af en toe wel een wasje vouwen). Het is druk maar wel erg leuk!! Ben trouwens 38..
Hier ook een mama die op gaat voor de 4de. Hier zijn ze nu 5,5 / 4 & 2 en nr 4 komt in december Heerlijke drukte, maar naast mijn werk prima te doen. Met dank aan onze super oppas. Echt mijn ogen vielen uit mijn kassen......6 uur per week strijken.....NO WAY! Ik strijk haast niet. Mijn man doet zijn eigen overhemden, die weiger ik te strijken. En voor de kids hang ik het super strak op de drogen. Goed uitkloppen en perfect. Maar ja die was.....dat is wel het meest irritante. 7 persoonsauto: check. Ik was met 3 al zat van dat gepiel aan elkaar op de achterbank hahaha.
Ik strijk niets, ik was wel 1 á 2 wasjes weg per dag en soms ook geen zin dan doe ik niets hahaha Auto heb ik niet, wil ik tzt zeker wel, ben nu bezig voor mijn rijbewijs, lijkt me ideaal, dan zie ik wel wat voor auto voor een groot gezin! Hoe doen jullie dat met ergens op verjaardagsvisite? Mijn kids gaan dan allemaal mee, maar merk dan toch dat het huis wel heeeeeeeel vol is als wij aankomen hahahahaha Soms voelt dat voor mij wel ongemakkelijk, maar ik krijg er nooit opmerkingen over, maar zit echt in mij.
Hahahhaha ja je bent een invasie. Maar wat scheelt heel veel van mijn vrienden hebben 3 kinderen. Het lijkt een trent in mijn omgeving. terwijl we eigenlijk allemaal uit 2 kids gezinnen komen. Dus ach dr zijn zoveel kinderen. Het maakt echt niks uit. Ben trouwens zelf de eerste met 4. En wbt de was. Ik kan daar ook prima een dag overheen stappen.
Ha wat leuk meer "lotgenoten"! Ik ben 31 jaar en zwanger van de 4e. Kindjes zijn 5,5 jaar / bijna 3 / bijna 1 Denk dat het enorm druk gaat worden! Mijn dochter gaat straks als de baby er is gewoon elke dag naar groep 4 en mijn zoon drie ochtenden naar de psz. Dus ik moet vaak met alle kindjes heen en weer naar school... Daar zie ik het meeste tegen op, dat er weinig rustmomenten voor mijn (dan 15 mnd) dreumes en baby zullen zijn. We hebben voor alle kinderen een eigen kamer, een 7-zitter auto, een bakfiets en onlangs hebben we de Bugaboo Donkey besteld. Verder praktische tips heb ik niet veel. Behalve dat ik elk vrij moment besteed aan de was. De boodschappen laat ik (sinds kort) ongeveer elke 10 dagen bezorgen door de Albert Heijn, dit kost mij 5,- maar scheelt zoveel sjouwen en stress met alle kinderen. En hierdoor hebben we in het weekend meer tijd voor leuke dingen samen. Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt veel, af en toe kan hij thuis bijspringen als er een doktersafspraak of schoolgesprek is. Verder heb ik geen hulp van familie of vrienden. We streven er naar om 1x per week een avondje samen uiteten te gaan of iets en daarvoor hebben we sinds een half jaar een goede oppas. Dit is ook mijn belangrijkste tip, zorg dat je het samen af en toe zonder kindjes even gezellig hebt om lekker te praten en lachen. Leuk om elkaar hier op de hoogte te houden van elkaars ervaringen in grote gezinnen!
Leuk meer meiden met (bijna) 4 kinderen Mijn dochter wordt in oktober 4, 11 daqen daarna wordt de tweeling 2 en weer 1,5 week later ben ik nu uitgerekend. We krijgen weer een jongen weten we sinds dit weekend, dus 1 meisje en 3 jongens. Wel praktisch met alle jongensspullen (die ik al dubbel heb ), hoewel mijn dochter stiekem erg teleurgesteld was dat ze geen zusje kreeg. Wij zijn nu druk bezig met het regelen van dakkapel en zolderverbouwing. Ook moet er nog een 7persoonsauto komen. Welk merk/auto hebben jullie? Verder zie ik wel op tegen het wegbrengen en ophalen van dochter. Sowieso vind ik dat best spannend, voor het eerst naar school. En dan ervoor zorgen dat ze allemaal op tijd klaar zijn. Nu gaan ze 2 dagen per week naar een kinderdagverblijf en dat vind ik al haasten. We zijn aan het kijken of een gastouder (aan huis) voor ons een optie is. Werken jullie en hoe hebben jullie de opvang geregeld?
Ik heb voor nu geen auto, wij fietsen en lopen veel Ik ga ook nooit uit oid, als ik weg ga gaan de kindjes gewoon mee overdags, in de avond altijd lekker thuis, ook niet echt behoefte aan hihi
Kijk das nog eens vlot. Ik deed het ook in dat tempo maar had dr 3 O en dat van je dochter kan ik me helemaal voorstellen. Hier is ook een grote zus die na 2 broertjes heeeeeeeeeel graag een zusje wil. Oudste zoon ook want die vind dat eerlijker. Hahaha Tja kwa auto. Wij rijden een renault grand scenic. Das dus een 7zitter. Die hadde we gekozen omdat ik gek word van dar gepiel van elkaar . We rijden lease en hadden niet echt veel keuze kwa merk. Het is een prima auto alleen de 6 en 7 de plek zijn echt geen plekken voor grote kids. Dus voor nu goed maar over een paar jaar dan naar of een espace of een ander merk. Succes met de verbouwing. Naar school. Echt het went snel. Het is alleen soms lastig met de slaapjes. Hier op school een continue rooster dus dat maakt het een stuk makkelijker. En anders had ik ze ook echt laten overblijven. Heb 3 maanden gesjeest voor het tussen de middag omdat het daarna zou vernanderen. Wat een drama. Natuurlijk lag dr 30 cm sneeuw en hup in het skipak, naar school, naar huis. Schoenen aan. Alleen jas uit. Hup eten...toe schiet op. En daar ging ik weer. Met een jengelende baby. Oftewel. Ik wist het wel Ja ik werk, 70%. In het ziekenhuis met onregelmatige diensten. Mijn man werkt 40+ uur maar is wel op vrijdag vrij. Oppas hebben we mijn ouders en schoonouders geregeld. Dit komt ongeveer op 1 dag/ middag in de week uit. Soms ook 2 weken niet. De onregelmatigheid en het feit dat mijn man 3 dagen thuis is. Maakt dat we weinig oppas nodig hebben.
Echt helemaal niet? Ik heb echt me en us time nodig. Lekker weg met een vriendin of zelfs wel alleen of gezellig met manlief. Anders word ik niet gezond oud
Hallo meiden Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben van nmr 4. Heb 3 zoontjes van bijna 5 net droe en 19 maanden. Mn vriend ga ik het vandaag vertellen aangezien ik een beetje tegen zijn reactie opzie.