Ja erg. Ik was al wel in t zkh ivm pre eclampsie maar ze was niet in gedaald. Heb 4 u op moeten houden in de hoop dat ze dat nog zou doen. Wat een gekkenwerk. Ben benieuwd hoe het dit x zal gaan
Had ik eerst ook gewild tot 4 weken voor die tijd. Ma nu al deels in de ziektewet dus ben blij dat het 6 weken is geworden. Hier ook elke avond heel druk. Mijn vriend voelt het al een tijdje goed maar ik voelde het zelf ook sneller dit x Zo ff aan de Netflix en dan zo paar uurtjes werken. Mijn dochter is al op de opvang. Gister had ik zon slechte dag en pijnlijke benen dat de zorg voor mijn dochter gewoon tegenviel. Die vraagt toch telkens van alles. Gelukkig doet mijn moeder aan telepathie 😁 die kwam spontaan langs dus dat was wel even welkome afleiding
ja vanwege mijn werk is het echt niet langer vol te houden. werk als ambulance verpleegkundige en moet dus vaak zware patiënten tillen van trappen en vanaf de grond of bij een ongeval in een auto kunnen kruipen om nog maar niet te spreken van de dronken agressieve patient. eerst zag ik het niet zo zitten om al vroeg te stoppen maar ben nu wel blij dat het er bijna opzit. wordt nu toch wel lastig allemaal. ik had al mogen stoppen met 20 weken maar dat was echt veel te vroeg.
Vanmorgen gebeld door de kraamzorg 20feb komen ze langs. Zo komt het ineens allemaal akelig snel in de buurt!😳
Hadden ze hier ook gezegd! Ze zouden rond de 27/28 weken telefonisch contact opnemen, en dan ergens voor de 34 weken langskomen. Dus stond even helemaal paf haha!
Ik heb bij de eerste wel een babyshower gekregen. Was een verrassing, Nouja ik wist het wel maar dat komt omdat nieuwsschierig aagje mijn tweede naam is haha. Deze keer hebben we met ons vriendengroepje afgesproken dat we gaan uiteten ipv babyshower. Dit omdat we met meer als de helft van ons groepje zwanger zijn, en het gewoon té veel is om voor iedereen een babyshower te organiseren. Maar uiteten is uiteraard totaal geen straf🙈.
Jadie, is dat dan ook protocol op je werk of valt de rest tot aan je "echte" verlof als ziektewet? Hier belt de kraamzorg alleen. Bij een eerste komen ze langs, en bij een 2e bellen ze tenzij je zelf anders wil. Weet alleen niet meer wanneer ongeveer maar wacht het wel af. Noaroosje een babyshower word toch voor je georganiseerd normaal en hoef je toch niet zelf te organiseren? Ik krijg er geen en vorige x ook niet gehad. Met vriendinnen toen over gehad en wij doen bij zoveel gelegenheden van alles en ik was de eerste dus in overleg besloten het niet te doen. Wel kreeg ik toen op de dag van verlof bij thuiskomst een heel leuk relax pakket van vriendinnen. Met tijdschriften douche spul enz. Woeehoe! Had vandaag sinds lange tijd weer eens een goede dag met weinig klachten. Wat kun je daar toch gelukkig van worden. Hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht? Ik al wel. Paar weken al. Heb ook verder bijna alles weer in orde. Vind het een rustgevend idee dat ik niet nog van alles moet ook al moet ik nog lang haha
Zo! Suikerdrankje zit erin. Viel reuze mee. Nu twee uurtjes wachten. Ben al half uurtje onderweg. Ze doen het lekker bij mij thuis dus ben gewoon weer even in bed gekropen. Ideaal. Is echt goed te doen hoor tot nu toe.
Oh dat is heerlijk lekker thuis. Ik moet dinsdag gewoon naar het ziekenhuis hoor.. bah bah. Zie er zo tegenop.. vooral het nuchtere gedeelte.. HONGERRR
Ja hoop het ook! Weet iemand of je meteen de uitslag krijgt? Nog ren klein half uurtje en dan zit er erop. Was ook niet misselijk of zo. Klein beetje trek, dat is het enige. Las overal dat het echt vreselijk was dus ben heel blij. Wie weet valt die bevalling ook wel reuze mee
Oh wat fijn Noor dat het meevalt. Bij mij viel het drankje zo slecht dat ik continue moeite moest doen om het binnen te houden. Kreeg toen el meteen uitslag denk jij ook
madame v protocol is tussen de 24 en 28 weken te stoppen voor die tijd is het ziektewet en na 28 weken mag niet. gelukkig viel de suikertest mee nu de resultaten nog. succes
Hoop dat je goede resultaten hebt Noor. Gloeiende Gloeiende. Had iemand me kunnen vertellen dat je moet huilen om auto's als je zwanger bent?. ik mijn auto naar de garage gebracht om wat dingen te maken en te keuren. Auto helemaal gemaakt. Gaat die vent een testrit doen klapt de motorkap opengeslagen met 80 km per uur. Is nu de vraag of de auto nog gemaakt kan worden en terug komt. Ik vind het zo erg. Heb echt zitten huilen als een klein kind. Heb wel een leenauto maar ik wil gewoon mijn oude vertrouwde blauwe seatje terug... Die garage lost het maar op. Het liefst de seat terug in perfecte staat. Zonder deukje of krasje. En anders zorgt hij maar dat ik een goede auto krijg. Gratis of voor ee 'n klein prijsje. En dan geen leenauto uit de prehistorie. Maar gewoon een normale fatsoenlijke auto. Sorry moest het even kwijt. Man man. Wat ben ik verdrietig en boos. Hoe stom kan je zijn om de motorkap niet goed dicht te doen. Ik altijd met mij grote mond: het is maar een stuk blik.. Maar wel MIJM stuk blik.. Sorry. Moest even stoom afblazen.. Hormonen...
Nou. Hier weer een beetje bedaard en en nieuwe auto gekocht. Een zilvere volkswagen golf. Ziet er heel mooi uit van binnen en buiten en is zeker weten 100% veilig. Dus uiteindelijk super blij mee. Weet je al meer van je suikertest Noor?
@Imona: Tsja die hormonsters he!? Ik kan soms ook om de gekste dingen emotioneel worden, heb ik normaal nooit.