eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Bij mij duurde uitslag 3 dagen. Toch wel een verschil tussen 7,4 en 4,2. Ik ga eens even opzoeken wat de normaalwaardes zijn.

2. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Meen dat ie ergens tussen de 4 en 7 mag zitten en dan is daar weer de grens van 7.8 alles daarboven is te hoog.

3. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    MadameV | 27 jaar | 16 mei | Jongen | 2e kindje | Gelderland

Bloempje01 | 23 jaar | 19 mei | Jongen | 2e kindje | Limburg

Noaroosje | 23 jaar | 25 mei | jongen | zuid-holland

Imona |23 jaar | 27 mei | jongen | Zuid-Holland

Noor| 33 jaar | 18 mei | jongen | 1e kindje | Zuid-Holland

AJO | 34 jaar | 29 mei | jongen | 2e kindje | Gelderland

Jadie | 34 jaar | 24 mei | verrassing | 1e kindje | Twente

Goudin | 34 jaar | 24 mei | geheim | 1e kindje | Zuid-Holland

4. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    De verf en het laminaat op de babykamer is klaar. De hal is ook bijna af. We liggen voor op schema!

Naast de zwangerschap olie gebruik ik ook geen make-up of haarverf. Leuk dat er hier nog iemand is die dat ook niet doet; ik ken niet veel andere meiden die dit ook (niet) doen.

Borstvoeding wil ik echt heel graag geven. Ik wil liever geen dierlijke melk geven. Mocht de borstvoeding niet lukken, ik probeer van tevoren een optie voor donor moedermelk te regelen. Even kijken hoe het gaat uitpakken. Ik denk dat als de borstvoeding lukt, dat het me in het openbaar niet veel uitmaakt. Al zal ik het proberen af te schermen, als de baby trek heeft moet het gevoed worden.

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Bloempje als je je daar niet goed bij voelt is afkolven toch ook een heel mooie optie? Net wat je zegt die stomme discussies soms. Laat iedereen toch doen wat ie zelf prettig vind.

Fijn Noor dat de uitslag goed was. Ik kreeg hem vorige keer ook meteen

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh en kraamzorg geen ID waar ik recht op heb. Moet het ook nog maar eens met mijn vriend overleggen. De laatste 3 dagen was ik er ook wel klaar mee. Maar denk ook dat dat wel licht aan hoe snel je herstelt etc.

7. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat deed jouw kraam verzorgende de vorige keer? Ik weet nog niet wat ik me erbij voor moet stellen. Zou de kraamzorg bijvoorbeeld helpen bij borstvoeding?

8. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ja ze helpen je zeker met de borstvoeding. Ze geven je tips over hoe je je het beste kan doen, ze leren je eigenlijk alles. Van hoe je het kindje moet aanleggen, tot hoe je het kindje het best in badje kan doen. Ze controleren ook meermaals per dag de kraamvrouw jij zelf dus op temperatuur en kijken de hechtingen na als je die hebt. Hier ging alles vlekkeloos borstvoeding liep als een eitje onze zoon en ik zelf hadden ook nergens last van na de bevalling dus na dag 3 had ik het wel gehad dat continu iemand in huis was. Ik wou toen echt gewoon lekker met z'n 3tjes genieten.. maarja.. je had die kraamzorg nog in huis. Onze kraamzorg die deed ook de was, stofzuigen, dweilen, dat soort dingen.. maar dat was ook mede omdat alles met ons zo goed ging dat daar geen omkijken heen was..

9. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Mooie uitslagen dames! Als ze een vingerprikje doen, kan je ook gelijk de uitslag vragen. Als ze bloed uit een ader halen (je arm) dan weten ze niet gelijk de uitslag.

Ik ga wel voor het gewone aantal uren kraamzorg, dat is 49 uur geloof ik. Ik vind het wel fijn iemand die een beetje helpt en zorgt. 😳

10. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Oh oké. Fijn om al een beetje wat te weten. Ik heb me ingeschreven, maar nog geen gesprek gehad. Het zal wennen worden om iemand anders tijdelijk in huis rond te hebben lopen. :)

11. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van hoelaat tot hoelaat komt/kwam jullie kraamZorg
    Mijn buurvrouw had haar van 09:00 tot 15:00 uur
    Ik weet niet welke tijden ik het beste kan doorgeven

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Goudin idd bv etc helpen ze mee. En eerste x badje douchen etc wat je ook maar wil. En controles bij jezelf. Hier vroegen ze ook gewoon zo van wat wil je. Ook met bv koken. Hun kunnen wat klaar maken wij hebben toen gewoon zelf gedaan. Maar toilet elke dag en schoon beddengoed enz. En als je bezoek hebt gastvrouw zijn. Ook kun je met haar afspreken dat ze bv dat bezoek weer na huis bonjourt na een bepaalde tijd als ze te lang blijven hangen bv.

Noaroosje de tijden kun je ook zelf bepalen. Hier heb ik dat gewoon de eerste dag overlegt. Wij hadden de eerste dagen tot in de middag en de laatste dagen tot eind ochtend. Afbouwen zeg maar. Maar kan wat je wil je kunt ook alle dagen gelijk maken.

Ligt er denk ik ook aan wat je vriend of man thuis is. Neemt hij puur betaald verlof op dat wettelijk verplicht is (5 dagen tegenwoordig ) of ook nog 2 weken vakantie ik zeg maar wat. Dan zou ik het anders indelen dan dat je er na een week weer alleen voor staat. Maar het ligt ook aan je bevalling en hoe snel je herstelt

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Zal het lijstje ma f meenemen haha. Anders hebben we er nog niks aan.

MadameV | 27 jaar | 16 mei | Jongen | 2e kindje | Gelderland

Bloempje01 | 23 jaar | 19 mei | Jongen | 2e kindje | Limburg

Noaroosje | 23 jaar | 25 mei | jongen | zuid-holland

Imona |23 jaar | 27 mei | jongen | Zuid-Holland

Noor| 33 jaar | 18 mei | jongen | 1e kindje | Zuid-Holland

AJO | 34 jaar | 29 mei | jongen | 2e kindje | Gelderland

Jadie | 34 jaar | 24 mei | verrassing | 1e kindje | Twente

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik denk dat met kraamzorg ook nog wel uitmaakt of je beetje familie in de buurt hebt. Ik heb ouders en schoonouders dichtbij en heb na een week denk ik liever mijn moeder overdag om even te helpen ook ivm mijn dochter dan nog uren de kraamhulp. Van dat lekker inje eigen huis herken ik mezelf helemaal

15. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wij hebben de uren ook de eerste dag dat de kraamzorg begon gezamenlijk besproken. Ook aan het begin tot langer op de middag en aan het eind vd week was ze om 12 uur altijd weer weg!

Hier pakt manlief z'n wettelijk verplicht verlof op 5 dagen en daarna nog 5 dagen van z'n eigen vakantie dagen. Dus hij zal lekker de eerste 2 weken thuis zijn. Mischien breiden we het uit naar 3 weken, maar dat ligt er allemaal even aan hoe voorspoedig alles zal gaan lopen.

Wij zijn 2 maanden terug verhuisd, we wonen nu op 15 min van mijn ouders af. Dit was voorheen dik n uur! Ze hebben al aangeboden dat hun komen helpen ipv de kraamzorg op volle uren. Zo fijn! Ook voor onze zoon die heeft natuurlijk liever z'n opa en oma in de buurt als een vreemde kraamzorg..

Ben net voor vakanties aan het kijken, we willen graag in september met z'n 4tjes ergens naar centerparcs/landal iemand tips? De eerste is tegen die tijd 2 dus ook iets waar ze vanalles voor hem hebben. Vorig jaar zomer zaten we nog in Thailand dit jaar word het centerparcs😂....

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Mijn vriend neemt eerst alleen de verplichte dagen. Ik heb juist liever dat hij vakantie neemt bv aan t eind van mijn verlof en in september ofzo. Dan kunnen we ook echt wat gaan doen.

Wij zijn de laatste jaren ook alleen maar op parken geweest in NL. Maar niet op CenterParcs of Landal dus geen tips voor die 2. Heb wel meerdere parken van CP gehad Heijderbos en Meerdal en Huttenheugte. Maar vind het zelf best wel erg verouderd voor wat je ervoor betaald. Vroeger ben ik al eens op rabbit hulp van Landal geweest. Is ook dichtbij Juliana toren misschien is dat een idee? Wat ik me ervan herinner een leuk park

17. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Huttenheugte zijn laatst toevallig vrienden van ons heen gegaan, hebben ook indd een kapitaal betaald en ze vonden het park en de huisjes zwaar verouderd.. nou dan zit je mooi.. Ik ga eens opzoek naar dat park van Landal! Lijkt me wel erg leuk, dichtbij de Julianatoren. Daar zal iemand heeel blij van worden haha!

Wij hebben het geluk dat manlief nog geen 1 vrije dag heeft hoeven opnemen, wss zal de eerste ook pas worden als ik bevallen ben. Hij werkt ook veel in de avond, en die uren wat ie daar werkt kan ie overdag willekeurig terug vrij pakken. Wij zijn laatst wel een midweekje weg geweest maar die dagen had ie nog over van vorig jaar.

Het komt nu ineens zowaar dicht in de buurt allemaal! Deze keer lijkt het zoveel sneller te gaan als bij de eerste!

18. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wat een leuk park! Zelfs speciale kinderhuisjes😍. Straks gelijk eens even op tafel gooien!

19. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kraamzorg heeft net gebeld die komt begin maart langs

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn man neemt naast zijn 5 dagen vaderschapsverlof nog 2 weken vakantie er achteraan. Dat vind ik wel heel fijn. Dan sta ik er niet meteen alleen voor.

Deel Deze Pagina