Ik vond het 3 jaar geleden ook niet vies. Maar mijn maag had er andere ideeën over. Heb echt uren moeite gehad om niet te gaan spugen. Gelukkig dit x niet. Vind het echt zo fijn dat het steeds dichterbij komt. Hoe is dat bij jullie? Zonder klachten zou het waarschijnlijk anders zijn maar kan me nu al zo verheugen op weer een stuk mobieler zijn. Wat dat betreft is zwanger zijn niks voor mij (sorry) maar wat ben ik benieuwd na het eind resultaat 😍
Moet zeggen dat ik nog geen klachten heb. Ja soms wat bandenpijn en verder eigenlijk niks. Doe alles nog. Lekker hoor.. Vind de tijd zo snel gaan. Al weer bijna in het 3e trimester. En ja ik ben zeker benieuwd naar het eindresultaat. Moet zeggen dat ik ook wel steeds meer ga denken aan de bevalling. Hou zou dat bij mij gaan lopen? Wil ik er iemand bij buiten mijn man en wie dan? Sowieso niet mijn schoonouders. Vind ze aardig maar nou niet zo dat ik het zie zitten dat ze naar mijn muts staan te staren terwijl ik er een kind uit pers. Mijn moeder wil ik er wel bij. En ergens mijn vader ook wel. Maar is dat niet gênant. Pa er bij terwijl dochterlief met de benen wijd ligt.. Zo gaat dat hier in de bovenkamer. Haha
Heerlijk he dat we al richting het einde lopen! Kan niet wachten totdat ik weer normaal kan draaien opstaan en m'n schoenen kan aan doen😂.... die bekkenpijn ga ik dus echt niet missen! Hebben de 20ste weer controle bij de vk en dan gaan we ookal het geboorteplan bespreken. Thuis, geen pijnbestrijding en vooral niet teveel controles tussen door. Ik vertrouw op mn lichaam dat alles vanzelf word aangegeven. Ik vind zwanger zijn tot op n zeker hoogte prachtig, maar anderzijds wou ik het ook wel voor n deel willen doorspoelen.. Imona jij wou graag in het ziekenhuis bevallen toch? Je kan ook bv met je vader afspreken dat ie op de gang wacht.. ik persoonlijk moet er niet aan denken om er iemand anders dan manlief bij te hebben. Bij de eerste wou ik dat wel, m'n moeder. Maar toen ging het zo snel dat ze er echt niet optijd bij kon zijn. En achteraf ben ik daar echt heeel blij om..
Dames hebben jullie ook last van harde buiken? Zoja wat doen jullie dan. Ik heb het vandaag voor het eerst en heb vk gebeld die zegt dat ik gewoon moet liggen en rustig aan moet doen. Maar ja ik lig al sinds 8 uur in bed en nog geen verandering
Ja heb ik ook. Heel veel harde buiken, bij mij is het puur van teveel doen.. als ik rustig aan doe op n dag dan valt het mee kwa harde buiken. Maar als ik iets teveel of te snel doe dan is het hopeloos.. Gisteravond was het ook weer raak harde buiken om de paar minuten dat ik echt bang was om de nacht in te gaan. Echt beter naar je lichaam luisteren, en rustiger aandoen! Maar je zegt dat je nu al vanaf 8 uur ligt, blijven de harde buiken komen? Dan zou ik toch echt nog eens bellen.. mischien n ctg even laten maken..
Ik heb nu geen last meer van harde buiken maar voor de kerstvakantie wel een dag of drie achter elkaar. Ben toen bij de vk geweest en die zei ook dat ik teveel gedaan had. Paar dagen rust was haar advies. Het hield nog even aan maar daarna heb ik er nooit meer last van gehad. Had toen ook heel erg bandenpijn maar daar heb ik sindsdien ook geen last meer van. Vrij zorgeloze zwangerschap dus. Alleen slapen 's nachts gaat wat minder soepel maar dat komt ook wel weer goed. Ben verder niet moe of zo. Wel lekker dat we richting het laatste stuk gaan. Kan niet wachten tot hij er is.
Harde buiken zijn ook een voorbereiding op de bevalling dus deels heb je dat ook nodig zolang het niet te vaak is. Ik heb ze sinds een week of 2 ook af en aan soms net iets te vaak. Maar idd rustig aan doen Ik moet er niet aan denken mijn vader bij de bevalling. Ook mijn moeder niet trouwens. Vind dat toch iets intiems tussen mij en mijn vriend maar ieder zijn keuze. Ik moet maandag weer na de vk. Denk de x erop plan bespreken. Er moet zoveel anders als de vorige x ( vooral eerder ingrijpen) dat ik het goed op papier wil hebben en die afspraak ook mijn vriend mee. Ik was toen ook beetje versuft van de medicijnen en sommige delen zijn een vage herinnering. Hij was er bewuster bij zeg maar en kan er meer over vertellen.ik moet ook in het zkh bevallen ivm vorige x maar zou niet anders willen Bekken pijn heb ik alleen rond de tien weken gehad. Misschien omdat het al eens opgerekt is? Geen idee.
Gelukkig nog genoeg tijd 9m er over na te denken. Ik vind mijn zwangerschap nog steeds heerlijk. Geniet er echt van. Maar heb dan ook totaal geen klachten. Harde buiken heb ik alleen als ik nodig moet plassen of nadat ik een grote plas gedaan heb. Soms als de baby draait. Verder niet. Vk zegt dat dat normaal is omdat de baarmoeder dan geprikkeld wordt. Ik heb het nog niet als ik veel gedaan heb oid. Misschien komt dat nog.
Harde buiken heb ik ook niet veel. Net als Imona alleen als ik nodig moet plassen of heb geplast. Ik heb wel veel last van bandenpijn. Vooral als ik een stuk heb gelopen en 's nachts. Ik slaap er minder goed door, helaas, moet vaak draaien en mijn benen strekken. Maar dan krijg ik ook weer kramp in mijn kuiten. Ik slaap al met een kussen, maar dat helpt niet. Bij de bevalling wil ik naast mijn man er ook niemand bij. Ik zou mijn moeder (of vader) er echt niet bij willen. Daar zou ik alleen onrustig van worden. Ik merk ook dat ik steeds meer met de bevalling bezig ben. Ik probeer het los te laten, maar ik hoop dat het sneller gaat dan bij mijn dochter. En ik hoop nog meer dat ik geen wee-opwekkers nodig heb. Dat vond ik echt een ramp! Ik hoop dat de weeen deze keer beter doorzetten en dat ik ze langer thuis kan opvangen. Ik wil niet zo vroeg naar het ziekenhuis gaan als vorige keer. Maar goed, we zien het wel, het gaat zoals het gaat.
Voor mij wordt het de eerste bevalling en ik heb alsmaar heel sterk het gevoel dat het me wel mee gaat vallen. Misschien ontkenningsfase, Hahaha, maar in ieder geval beter dan in paniek zijn denk ik dan.
Hoeft geen ontkenningsfase te zijn hoor😂. Ik riep bij de eerste alsdoor die komt eerder en het zal snel gaan. Waarbij iedereen me dus compleet voor gek uitmaakte want het was de eerste blablabla. Nou ik had dus mooi gelijk. 37 weken geboren bevalling duurde 3 uur. Onbewust wist ik dat gewoon haha. En idd in paniek de bevalling afwachten das helemaal niks. Dan ga je al helemaal hysterisch de bevalling in.. Dat zal geen goed doen. Noaroosje gelukkig voel je je nu wat beter! Lekker rustig aandoen.
Dames als jullie harde buik hebben is dan heel jullie buik hard? Bij mij is het namelijk alleen mijn onder buik hard
Noaroosje een harde buik is het samentrekken van je baarmoeder. Dus dat is idd je onderbuik hoe groter je kindje en baarmoeder worden hoe meer het de hele buik word. Het heeft idd niks geen zin om je druk te maken om de bevalling. Het moet toch gebeuren probeer ik me voor te houden. Ma na de vorige x kan ik er niet altijd even relaxt over denken en vliegt het me ook wel eens aan.
nou harde buiken heb ik inderdaad ook alleen na het plassen af en toe of als ik juist nodig moet of wanneer ik naar bed ga en de kleine is erg aan het draaien. dus volgens mij ook normaal. niet wanneer ik druk ben geweest ofzo. tot nu toe een zorgeloze zwangerschap en ik geniet er echt van, sommige hier hebben het over de laatste fase en ik denk gelijk oh echt hellllllupppp! voor mijn gevoel duurt het nog zo lang hahaha waarschijnlijk komt dat doordat je zo nieuwsgierig bent naar hoe hij/zij eruit ziet kan niet wachten. maar doe het toch liever maar haha
Het gaat hier iedere dag beter qua gezondheid. Qua gedrag is het even aftasten, hij wil alleen mama mama mama van 's ochtends vroeg tot naar bed gaan. Dat is best zwaar nu, hele ritme is er een beetje uit van eten (wil juist nu ijsjes etc hahaha peuterpuber fijne fase) Maar ook weer heel blij mee dat hij weer fit begint te worden!!! Bevalling ik had er vd week ineens een zeeeer afwachtend gevoel over, of het allemaal wel goed komt. Moet hier thuis ook nog best veel gebeuren om alles klaar te hebben... met als gevolg harde buiken Hier ook last van net als jullie! Bij stress of teveel doen steekt het de kop op. Helaas beetje veel van alles gehad de laatste weken.
Fijn dat het beter gaat met je zoontje. Oh man. Ik ben zo opgeblazen vandaag. Voel me net een zeppelin. Heb het idee dat ik elk moment weg kan zweven. Meer dames die soms zo opgeblazen zijn? Heel vervelend. En dan is de kleine man ook zo druk van binnen. Die is maar aan het schoppen en draaien..