eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by wendy424, Sep 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jadie

jadie Bekend lid

Aug 18, 2016
    767
    209
    43
    heel herkenbaar hahaha, wij trekken ons er niets van aan.
    maar die harde buiken na de tijd vind ik wel heel vervelend dus frequentie is nog meer omlaag van 1 keer per week nu naar 1 keer per twee weken. verder dan maar het handwerk hihi

2. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Harde buiken heb ik niet echt last van. Nu heb ik ook niet zomaar een orgasme. Dat scheelt.

Ach. Handwerk kan ook leuk zijn. Moet zeggen dat mijn man de seks zelf niet lang meer volhoud. Het voelt zo anders dan normaal.
    Alles lijkt veel voller. Alsof je eerst en melk roert en nu ineens in vla zegmaar😂 Naja. 5 minuten. Dan is het alweer gebeurd. Vind ik eigenlijk helemaal niet erg op het moment haha.

Normaal gesproken houd hij het wel lamg vol hoor. Hahahah

3. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    Controle was goed, mooi op schema ligt wel in stuit en dat voel ik behoorlijk op mijn blaas dat getrappel...
    Wrsch toch het minder/anders voelen etc te maken met het draaien.
    Bovenin nu hele beurse plek in de spierlaag schijnt hoofdje te liggen en is harder dan de billen:p

4. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

Sep 13, 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net terug van controle we hebben ook een echo gekregen kindje ligt met zijn benen naar mijn rug toe.
    Verder was gelukkig alles goed Vk gaf wel aan dat je het kindje vanaf 28 weken paar keer per dag moet voelen

5. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Gelukkig dat alle controles goed waren dames!

Noaroosje onze vk geeft zelfs aan dat vanaf 28 weken ze willen dat je het kindje meerdere keren per dagdeel voelt, anders gelijk aan de bel trekken. Maar als jullie kleintje met z'n beentjes naar je rug ligt voel je denk ik sowieso minder toch? Ze bewegen natuurlijk niet alleen met hun benen maar dan alsnog..

6. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

Sep 13, 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bloempje dat klopt dat is ook zo

7. Goudin

Goudin Actief lid

Dec 23, 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ons vrijen is qua timing zoals anders. Gelukkig beweegt de baby dan niet (want ik weet niet wat ik er dan van zou denken), maar ik probeer dan ook goed actief te blijven en eerlijk gezegd ben ik tijdens vrijen ook niet met mijn hoofd bij onze baby.

Gisterochtend mocht ik ook weer op controle. Geen echo (die krijg ik jammer genoeg helemaal niet meer), maar de vk heeft wel gevoeld aan mijn buik en het is gemeten. Het kindje ligt met het hoofd al naar beneden, maar dat kan nog veranderen.

De pijn in mijn rechterzij (van onder) gaat af en aan. Ik merk dat als ik op mijn linkerzij ga liggen dat het dan wel verbeterd, dus ik probeer nu rustmomenten te pakken. Dat is nog best lastig als je overdag werkt, dus dan probeer ik maar een beetje naar links te hangen terwijl ik zit. Als het zo aanhoudt, dan bel ik opnieuw naar de vk, maar voor nu hoop ik dat het tijdelijk is. Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe mijn buik groeit, het lijkt voor mij er heel erg op dat mijn buik een afwijking naar rechts heeft.

Hebben jullie het ook dat je borsten verschillend groeien? Ik had gisteren geen tijd om het aan de vk te vragen (ze had nogal haast, want in de file gestaan en ik vond haar niet echt vriendelijk - gelukkig heb ik steeds een andere van het team). Bij mij is het zo dat de linkerborst al behoorlijk gegroeid is (incl. tepel deel), maar de rechterkant blijft achter. Tijdens het groeien van mijn borsten in mijn pubertijd zat er ook verschil in, maar ik zou toch graag willen weten of het bij jullie ook zo gaat.

8. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ja hier is de 1 ook groter dan de ander hoor. Maar dat heb ik altijd al gehad.

Fijn dat de controles verder in orde zijn bij iedereen.

Ik heb bijna alle adressen verzameld voor geboortekaartjes. Maar hoe zit dat nou met bestellen ed..

Die kan je toch pas bestellen als de kleine geboren is. Voor lengte en gewicht en datum enzo?

Maar kan je de enveloppen wel eerder bestellen ivm schrijven?

9. AJO

AJO Actief lid

Jul 9, 2014
    300
    2
    18
    Goede vraag Imona! Ik dacht dat je ze wel vast kon bestellen, en dan na de geboorte lengte en gewicht ed door geven. Maar bij m'n dochter hebben we ze niet online besteld, dus precies weet ik het ook niet.

Hier ook 2 ongelijk borsten, heb ik altijd. Maar het verschil wordt nu niet groter, ook niet in de tepels.

Ik heb last van bandenpijn down under, erg vervelend. Kon vannacht ook niet lekker liggen. Slecht geslapen. Mijn dochtertje heeft hand- voet- en mondziekte en was elke 1,5-2 u aan het huilen van de pijn in haar mond. Zo zielig, je kan er niet echt iets aan doen.

10. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Wat is dat voor ziekte? Nog nooit van gehoord?

11. AJO

AJO Actief lid

Jul 9, 2014
    300
    2
    18
    @Imona: een kinderziekte. Heel besmettelijk, ook voor volwassenen (als je kind het heeft of je met kinderen werkt). Je krijgt dan blaasjes in je mond (soort aften), op je handpalmen en voetzolen. Het heerste op haar peuterspeelzaal, die kindjes besmetten elkaar zo snel. Gelukkig is het niet gevaarlijk voor zwangere vrouwen, alleen voor pasgeboren babies.

12. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Bij mij is ook een tiet groter, ofja 'voller' als de ander. Een is heel stevig en de ander is naja niet zo stevig. Voor m'n eerste zwangerschap was ik heel tevreden over m'n borsten. Maar na de zwangerschap is er echt niks meer aan..

Imona je kan normaal gesproken de enveloppen eerder bestellen. Dan hoef je met de kaartjes zogauw als de baby geboren is alleen gewicht enz door te geven.

Beterschap voor je kleintje Ajo! Zo sneu.. hoop dat het gauw weg is!

13. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ai. Nog best prijzig die dingen.
    Heb er 2 die ik erg leuk vind. Kom bij allebei op zo'n 100 euro voor 50 kaarten. Inclusief enveloppen dan..

14. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Wij hebben indd ook +\- 2,- per kaart betaald 2 jaar terug. En dan hadden we nog eens aparte kaartjes erbij voor het kraamfeest.. was toen n flinke bult geld ja!
    Voor die wat we nu leuk vinden heb ik eig nog niet eens gekeken naar de prijs..

15. Goudin

Goudin Actief lid

Dec 23, 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vanavond gaan wij naar de 9 maanden beurs. Het stormt, dus dat wordt wel een beetje spannend. Als de treinen maar rijden, dan lukt het wel.

Ik weet niet of ik blij moet zijn dat ik het begrip bandenpijn niet ken. Als ik het zo lees klinkt het niet fijn. Beterschap daarmee en ook met je kindje.

Vanmorgen kreeg ik de update van de bloedtest die ik gisteren heb laten doen. Lekker snel. Mijn vitamine D waarde is nu 74 en dat is goed. Eindelijk!

Zit bij die 2 euro ook het geld voor de postzegels? Want dan valt het heel erg mee. En ik denk ook maar: een 'gewone' kaart kost ook al snel 2 euro.

16. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Veel plezier vanavond Goudin! Bij ons zaten bij die 2,- per kaart geen postzegels.

17. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Nee postzegels er niet bij inderdaad.

18. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Net het kraampakket bezorgd gekregen. Ze hebben flink bezuinigd ten opzichte van 2 jaar terug, toen zaten er meerdere cadeaus bij. Er zat nu wel nog iets bij, n thermometertje voor in bad. Heb de doos gauw op de kast gezet😂

19. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    B8j hoe veel weken krijg je die opgestuurd dan? Heb nog niks gehad of gehoord?😶

20. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Bij delta lloyd sturen ze het in de 7de maand, toevallig heb ik 2 weken terug met ze gebeld omdat ik nog geen zorgpasje had gekregen voor Owen. Toen zeiden ze dat dat we het pakket binnen enkele weken konden verwachten. En nu net ging de bel, heb wel niks gekregen van n mail oid dat het bezorgd werd. Lekker handig als ik niet thuis was geweest, hadden de buren een mooi kraampakket gekregen😂.. heb je je zwangerschap wel gemeld bij je verzekering? Dan zul je hem ook wel een deze dagen krijgen!

Share This Page