eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by wendy424, Sep 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ja die heb ik gemeld. En het kraamcadeau doorgegeven. En zelfs m'n verzekering gewijzigd. Dus lijkt me dat ze het wel weten haha.

2. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Ja dan lijkt het me ook wel. Of het moeten al gigantische slapers zijn😂. Dan zal ie deze maand denk ik wel komen! De meeste sturen hem rond de 7 maanden op

3. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Druk hier de afgelopen dagen!

Kraampakket is per zorgverzekeraar verschillend wanneer je die krijgt. En denk ook wanneer je hem aanvraagt, stel dat je laat bentbijvoorbeeld.

Kaartjes doe ik via kaartje2go daar kun je enveloppen vooraf bestellen. Hoe meer je besteld hoe goedkoper het word. Wij zijn rond de 160 euro kwijt voor 100 kaarten. Excl postzegels. Maar net iets meer dan de helft gaat op de post en wonen zelf in klein dorp dus die brengt mijn vriend rond.

Als je bij een drukker besteld kun je ook vooraf enveloppen krijgen. Dan hoef je idd alleen maar te bellen en dag tijdstip enz door te geven. Bij kaartje2go log ik gewoon in, de kaart staat al klaar en dan kan ik het laatste invullen en klaar.

Ik heb vorige week bloed geprikt. Merk wel nu richting het einde dat ik me druk maak om pre eclampsie/hellp. Ma probeer er ma niet teveel aan te denken.

Fijn dat jullie controles goed waren dames. Hier liggen op t moment devoeten rechts daar is telkens getrappel. Maar kan nog een poosje draaien.

4. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

Sep 13, 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Binnen hoeveel weken of dagen kregen jullie kraampakket binnen ?

5. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Geen idee. Al op tijd besteld en je krijgt hem bij elke zorgverzekeraar verschillend geleverd dus die info hoeveel tijd er tussen zit heb je denk ik niet zoveel aan

6. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Ik zie het vanzelf. Heb het even opgezocht. Inderdaad in de 7e maand. Dus dat zal de komende weken ergens zijn. En als ik m met 35 weken nog niet heb bel ik gewoon

7. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

Sep 13, 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier moet ik hem nog aanvragen dat doe ik volgende week even

8. Goudin

Goudin Actief lid

Dec 23, 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Toevallig kreeg ik het kraampakket op mijn vrij genomen woensdag binnen deze week. Ik heb de inhoud bekeken/gecontroleerd en die ga ik ook nog even vergelijken met de spullen op de baby uitzetlijst die ik heb opgesteld (met hulp van allerlei lijsten die je kan downloaden) zodat ik straks zeker niet tekort kom. De doos is daarna boven beland, als het bed zo meteen weer op zijn plek staat schuif ik de box eronder.

Qua 'leuke' dingen zat er een pluche hondje en een opbergbox/kruk voor een wat groter kindje in. Allebei niet mijn smaak, dus die zet ik op de weggeefgroep.

9. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Ik vond idd ook dat er veel minder leuke dingen in zat als de vorige x. Echt meer het hoognodige en een slabbertje. Zullen de bezuinigingen wel zijn.

Klopt die lijsten kun je overal vinden ook op HEMA.nl enz. Zijn allemaal wel een beetje vergelijkbaar alleen sommige dingen heb ik echt nooit gebruikt

10. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Hebben jullie ook dat je niet echt veel tegelijk kan eten. Maar wel de hele dag door kleine beetjes.. broodje hier.. beschuitje daar..
    Iedereen ziet mij heel de dag door eten. Maar het zijn steeds kleine dingen. Avond eten bijvoorbeeld zit ik na 5 happen vol. Maar 2 uur later heb ik weer hartstikke honger.. Dan maar weer een broodje met kaas..

11. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    Kraampakket hier ook binnen, de uitgeklede versie idd.
    Zelf geef ik niets om al die prullaria, prima zo.

Ik heb al geruime tijd een zeurende buikpijn, lijkt weer het meest op urineweginfectie maar urine was weer schoon. Toch naar ZH gestuurd voor kweek weer. Zal mij benieuwen of er dan net als vorige keer toch iets word gevonden.

Voor de zekerheid extra conrole gehad in het ZH omdat deze buikpijn buiten het normaalbeeld valt. Vermoeden dat de verklevingen en littekens veroorzaakt door de endometriose de boosdoener is. Rustig aan doen, bad, warmte van kruik etc helpen allemaal niet. Met de baby gaat gelukkig alles goed. Kiezen op elkaar en doorbijten maar. Het ligt nu wel in stuit, getrappel in de onderbuik is daarom extra gevoelig. Maar liever dit dan bezorgdheid voor/over de baby.

12. Imona

Imona VIP lid

Feb 8, 2014
    5,301
    3,882
    113
    Jeetje. Dat is ook wat dan.. endometriose is echt vreselijk. Mijn moeder heeft het ook.

13. AJO

AJO Actief lid

Jul 9, 2014
    300
    2
    18
    Wat heftig Doppie! Gelukkig dat met je kindje alles goed is, maar zo'n buikpijn moeten uitzingen is niks 😞

14. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    De baby is ook het allerbelangrijkste.
    Merk wel dat de pijn me een beetje begint op te breken.
    Je steeds groot houden alsof het niet bestaat zorgt er nu voor dat ik zomaar in janken uit kan barsten...
    Je wil toch vooral heel blij en dankbaar zijn dat het je gegeven is, zeuren of praten over pijn voelt erg ongepast

15. AJO

AJO Actief lid

Jul 9, 2014
    300
    2
    18
    Je hoeft niet net te doen alsof het er niet is. Zwanger zijn is niet altijd alleen maar leuk en fijn. Zeker niet als je zoveel pijn hebt. De dankbaarheid komt dan wel als je kindje er is.
    Is er echt niets te doen tegen de pijn? Helpt rust nemen niet, al is het maar een klein beetje? Heb je mensen die je helpen, met je huishouden enzo?
    Je hoeft je niet altijd groot te houden. Soms helpt het om even er aan toe te geven, flink te huilen, voor je laten zorgen en vertroetelen. En dan daarna weer verder zien.
    Sterkte!!

16. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    Familie woont allemaal ver weg, en wat ik doe is echt te behappen. Als ik stil ga zitten voel ik me steeds ellendiger.
    Paracetamol is de 1e medicatie maar daar ben ik heel erg allergisch voor.
    Dan blijft alleen morfine over zoals tramadol waar ik extreem misselijk van word en ga overgeven.

Mijn vriend is dit weekend thuis en ook hij weet nu pas hoeveel pijn het doet.
    Klinkt misschien gek maar ik dacht echt dat het harde buiken waren, maar niets hielp om dat te verminderen.
    Toen ik van de week hoorde dat deze pijn 'abnormaal' was viel het kwartje pas. Gaf mezelf de schuld, kreeg er wel stress van en dacht dat dat dan wel de oorzaak was...

17. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    Dank voor jullie lieve reacties, het lucht wel op om het kwijt te kunnen aan topic-forum vriendinnetjes... klagen zonder consequenties:)

18. jadie

jadie Bekend lid

Aug 18, 2016
    767
    209
    43
    hey doppie wat vervelend meid, hopelijk word het nu je echt rustig aan doet langzaam wat dragelijker. ik ben toch zo gelukkig dat het bij mij allemaal goed gaat en besef me eens te meer dat het niet vanzelfsprekend is.

eten hier gaat dat ook de hele dag door kleine beetjes avondeten is inderdaad lastig probeer nu met de lunch salade te eten zodat ik voldoende groente binnen krijg. en verder fruit en graanrepen van de bolletje heerlijk vind ik ze.

19. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Oh wat super vervelend zeg. Maar goed dat je hebt doorgepakt en na t zkh bent gegaan. Hopelijk word het snel beter. Heb je dit vrij accuut gekregen of al een paar weken?

Ik begrijp je "zeur en onbegrip " verhaal heel goed. Ik wil ook niet altijd zeuren maar heb gewoon elke dat pijn aan mijn benen. Mensen vragen dan ook wat heb je dan dikke benen van t staan? Ivm mijn beroep. Ma nee. Er is ook niks aan te zien dat maakt het lastig. Ik kan het altijd nzelf niet eens goed beschrijven. Maar fijn dat je vriend het nu ook snapt. Dat is hier gelukkig ook. En je moet er toch maar aan toegeven. Tis voor een goed doel. En juist i. Zwangerschap is alles geoorloofd. Een potje huilen doet soms wonderen en kan opluchten. Dankbaar zijn mag ook rustig achteraf. Eerlijk gezegd. Kan ik de tijd ook wel weg kijken. Maar dat betekend niet dat ik niet besef dat ik opnieuw gezegend ben en dat dit een wonder is. Succes en sterkte ermee

Eten kan ik hier nog prima. Al vind ik op t moment salmiak achtige snoep dingen enz erg lekker en juist daar word het maagzuur erger van. Maar verder hoef ik niet perse kleine beetjes en zit ik ook niet sneller vol. Gewoon. Net als anders zegmaar

20. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    MadameV ik vind het knap hoe je het doet!
    Lijkt me bijzonder pijnlijk, je benen dragen je lijf ik hoop dat de pijn nog wat af gaat nemen. Het is nog best een lange rit...

Share This Page