eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wij hebben ook al een naam.

Tja. Anticonceptie... ehh... Geen idee. Ook omdat ik bv wil gaan geven

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    We krijgen een jongen. En ik wil ook niet dat ons kindje later met 4 dezelfde namen op school zit. Echt moeilijk. Fijn dat jij er al wel uit bent qua naam.

Anticonceptie? Helemaal nog niet aan gedacht. Inderdaad wel belangrijk om alvast over na te denken.

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Vinden jullie het niet ook bijna te gek voor woorden dat hier alleen maar jongetjes in de verwachting zijn😂! Begin nu langzaam toch wel nieuwsschierig te worden naar de geslachten van de baby's van de dames wat het niet weten of waarvan het een verrassing is haha.

4. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    #2344 Doppie, 6 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2017
    nou knuppel in het hoenderhok... tja 50% kans :p

5. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    2e naam niet iets als jan-Pieter oid:$
    Ook geen vernoeming of doopnaam.
    Een 2e naam vinden we beide mooi, en nu ook wel makkelijk...:p
    Als ik iets heeeel serieus meen dan gebruik ik de 2e naam bij mijn peuterpuber hahahaha
    Dan kijkt hij wel op;)

6. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Anticonceptie wel over nagedacht maar denk eerst condooms en manlief laat zich hoogstwrsch helpen...

7. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ehmmmm nee geslacht weten wij wel maar anderen niet:D

Hopelijk snel meer duidelijkheid, die angst is ook niets...:(
    kunnen ze je echt geruststellen?

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Heerlijk Goudin dat je goed geslaagd bent gisteren!

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hihi doppie dat is hier ook zo. Mijn omgeving weet het geslacht ook niet alleen mijn zusje. Maar hier op forum enz dan wel weer maar dat is anders haha

2e naam is dus puur omdat je het mooi vind. Fijn dat jullie iig daar al uit zijn.

Idd veel jongens hier! Bij mijn dochter was het echt erg 50/50 toen op het topic.

Ben weer gerustgesteld vanmorgen. Ze snapte mijn angst en het kan ook die kant op gaan maar de kans is klein. Voor nu is mijn bloeddruk hartstikke prima. Het benauwde hoorde erbij, voor het maagzuur heeft ze nog een tip gegeven om wat anders te halen want merk dat alleen rennies niet meer genoeg helpen, dus wel echt meer last van als bij mijn dochter .
    Verder bloeduitslag was goed alleen ijzer 6.9 en mag eigenlijk niet onder 6.5 en gaat juist komende weken zakken dus ze adviseerde floradix bij te slikken om het iig op dit niveau te houden. Verder alles dus weer helemaal goed. Nu al hoofdje onder rug links en benen rechts maar kan natuurlijk nog veranderen. Over 2 weken weer een gewone afspraak en over 4 weken komt ze aan huis om ook bevalplan te bespreken

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    En echt geruststellen kunnen ze denk ik toch niet. Na de vorige x zit dat er gewoon in en dat is ook logisch, dat snapte zij ook heel goed. Ma je krijgt nu ook steeds vaker controle dus dat is wel erg prettig

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik vind het wel leuk. Al die jongens hihi.

Blijft leuk he dat babyshoppen goudin.

Madamav ik snap dat het lastig is om je gerustgesteld te voelen. Zeker als je het al een keer gehad hebt. Maar toch fijn dat ze zeggen dat de kans klein is dat het nog een keer gebeurd.

Hier voel ik de baby weer hartstikke goed. Net zelfs een filmpje gemaakt van mijn buik waar je hem duidelijk ziet schoppen. Zo leuk!

12. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Leuk Imona, ik ben steeds te laat om iets vast te leggen:D

Ook mijn vriend voelt het amper (moet geluk hebben) steeds als hij zijn hand op mijn buik legt blijft het angstvallig stil hahahaha

MadamaV wat gek dat ze dat adviseerden:$
    Wij komen steeds in een groep bijelkaar, 4 wekelijks, 12 zwangeren.
    Ik zat op 7,0 de meesten wel tussen 6,5 en 7 een enkeling lager; 4.9
    Bij ons zeiden ze dat alleen zij maatregelen moest treffen!
    Nu kan floradix nooit kwaad volgens mij maar als je een multivitamine neemt en gevarieerd genoeg eet....

Even opgezocht:

voor je zwangerschap 7,5 mmol/l
    tot en met 13 weken 7,1 mmol/l
    14 tot en met 17 weken 6,8 mmol/l
    18 tot en met 21 weken 6,5 mmol/l
    22 tot en met 37 weken 6,3 mmol/l
    vanaf 38 weken 6,5 mmol/l
    1 tot en met 5 weken na je bevalling 6,5 mmol/l
    6 weken na je bevalling 7,2 mmol/l

13. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    ohja en maagzuur hier ook waardeloos, bij mij lijkt het erger na melkproducten, koolzuur bevattende dranken en fruitsapjes :(
    Gemberthee kreeg ik hier nog als advies, vind ik zelf niet lekker jij misschien wel!

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nog steeds weinig last van moet ik zeggen. Maar ik heb daar sowieso nooit last van..

15. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Hier ook nooit hoor Imona!
    Hopen dat het zo blijft, ik kreeg het bij ons 1e kindje ook in het laatste trimester. Beter van niet ;)

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik heb normaal ook nooit last van maagzuur dus helaas zegt dat niks. Heb het nu wel al vroeger als de vorige x en ook erger. Heb nu een of ander drankje ervoor gehaald bij de apotheek op aanraden van de vk. Hopelijk doet dat iets meer dan die rennies. Die eigen ben ik ook wel zat haha

Misschien doppie met dat ijzer is dat wel omdat ik na mijn bevalling vorige x extreem laag HB had. Geen idee hoor maar zo denk ik dan misschien om dat voor te zijn ofzo. Ik volg het advies ma op haha

17. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Tuurlijk gewoon opvolgen!!!
    Welk drankje gebruik je nu?

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Het heet antagel drank. Heb het nog niet gehad haha. Zo voor t na bed gaan. Moet dan weer anderhalf uur tussen zitten voor de ijzertabletten vandaar nog niet eerder genomen

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hopen dat het werkt!

Geloof dat ik vrijdag ook bloed moet prikken inderdaad.
    Moet zeggen dat ik het nu allemaal toch wel spannend ga vinden hoor. Nu het langzaam aan dichter bij gaat komen. Begin met langzaam aan toch we een beetje te knijpen. Haha. Droom s nachts zelfs over bevallen.. 😂😂

20. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hopelijk werkt het MadameV! Wat fijn trouwens dat jullie bevalplan thuis word besproken!

Doppie fruitsappen hoef ik maar naar te kijken en dan krijg ik al maagzuur😂.

Ik moet morgen prikken *joepie* daarna de echo waarin ze nog eens goed naar het nierbekkentje gaan kijken of dit nu allemaal in orde is, aangezien dit met de 20 weken echo iets vergroot was.. en als meneer goed meewerkt mogen we ook even 3D kijken.

Bovenop alles. Ben ik ALWEER verkouden/grieperig is nu al de 3de keer sinds eind januari. Whoepie! Kan niet wachten totdat het weer wat beter word zeg.

Deel Deze Pagina