eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wat wordt er bij jullie allemaal gecheckt met bloedprikken nu? Ik heb daar eigenlijk niets over gehoord.

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Me 2! Ben echt toe aan beter weer.

Met bloed prikken was op ijzer en suiker en beetje de standaard geloof ik.

Het drankje voor de maagzuur werkt goed! Fijn zeg. En dat met 1 slok IPV zo'n rennies tabletje dat je dan telkens moet opzuigen.

Ja superfijn dat ze aan huis komt voor t plan. Had niet gehoeven van mij maar vond ze zelf ook prettiger geloof ikwant ze stond er op. Denk ook omdat ze er dan geen andere afspraken omheen heeft.

Net ook telefonisch intake van de kraamhulp gehad. Zo komt het idd wel snel dichterbij!

En hoe toevallig. Vandaag precies met 30 weken op de 100gram nauwkeurig 10kg aangekomen. Hoop dat het een beetje meevalt de komende 10 weken haha

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Vanmiddag groeiecho gehad. Het niertje wat met de 20 weken echo iets vergroot was, was nu gelukkig helemaal goed! Baby weegt nu bijna 1600 gram wat al aardig wat is voor dit termijn😍. Helemaal in de wolken nu!

Ik moest indd prikken op ijzer suiker en nog iets? Ben t alweer vergeten..

4. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    fijn dat de echo goed was bloempje en wat een mooi gewicht al hier de groeiecho pas met 32 welen kijken ze gelijk waar de placenta ligt die lag namelijk te dicht bij de uitgang.

bloedprikken hier hb, gluc, en resus d ivm met mijn bloedgroep namelijk a neg met resus neg kan het zijn dat je in een volgende wanneer je eerste kindje resus pos is, je problemen krijgt. dus dan moet je de welbekende spuiten hebben geloof dan nu 1 en direct na de bevalling morgen controle verloskundige

5. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Spannend Jadie. Toevallig laatst nog van iemand gehoord waarvan de placenta deels voor de uitgang lag, en toen ze met 30 weken daarvoor weer n echo kreeg was ie netjes omhoog gegroeid weg van de uitgang!

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zeker spannend! Hopen dat ie goed naar boven gegroeid is.

Ik maak me geen zorgen om die bloedwaarden oid. Voel me helemaal prima.

Hier de 17e de groei echo. Met 30 weken
    Naja. 29+6. 30 weken valt bij mij op zaterdag 😅
    Ze gaan het hartje ook nog een x goed bekijken. Ook of de aorta helemaal goed is. Dat kunnen ze nu het beste zien. Maar ik verwacht geen problemen hoor. Alleen maar fijn dat ze het in de gaten houden.
    Als het goed is zou dit de laatste echo zijn tot de bevalling. Heb wel zin om de kleine man weer te zien.

7. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    nou bij de verloskundige alles goed gelukkig hb is zelfs gestegen van 8.0 naar 8.7 bizar. wel heb ik pech ik moet de prikken krijgen beeb heeft resus factor positief dus dat wordt een spuit volgende week en na de bevalling. maar ik teken ervoor als dat alles is.
    de echo voor de placenta ligging is nog even afwachten tot 26 maart, spannend maar in 80% van de gevallen groeit deze gewoon omhoog en anders pech

8. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jadie even een vraagje wat gebeurt er dan als je placenta voor blijft liggen??
    Ik hoop dat die wel snel omhoog gaat.

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Dan krijg je een keizersnede dan is er geen keus voor een normale bevalling!

10. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dus de placenta kan nog verschuiven in de laatste weken?

11. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Tot n week of 30 kan het nog iets verschuiven. Vandaar dat de placenta lokalisatie echo's altijd na de 30 weken worden gemaakt..

12. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Bloed idd HB en hier in mijn geval ook Rhesus.

Jadie wat een mooi HB zo hoog!

Imona wat fijn dat je er zo nuchter in blijft staan goed dat ze je zo gerust gesteld bent.

Bloempje super van het niertje, mijn zoontje heeft het nog steeds met zijn 3 jaar. Meestal trekt het idd weg. Ieder half jaar krijgt hij een echo just in case. Maak me er ook geen zrogen om. Ze zien zoveel tegenwoordig. Blij dat je kindje het niet meer heeft top!
    Waardeloos dat je weer verkouden bent, bah. Ik baal hier ook wel van dit nare regenachtige weer.

MadamaV ik heb die drank gisteren ook meteen gehaald bij de apotheek werkt beter dan Rennie's idd. Blij mee, thanks!!!

Jadie spannend van je placenta heb ik ook, ben benieuwd duurt nog ff
    Hopelijk trekt het gewoon bij.

13. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Doppie wat sneu dat ie ieder half jaar een echo ervoor krijgt! Heeft ie er verder geen last van? Ik moet echt eerlijk bekennen ik heb er slapeloze nachten van gehad.. de echoscopiste heeft ons wel op het hart gedrukt, wanneer de kleine man dalijk de eerste tijd koorts krijgt we dit gelijk moeten melden bij de ha zodat er preventief antibiotica gegeven kan worden. Hij zat echt net met 1.2 mm onder de max van wat het mocht zijn. En het andere nierbekkentje is echt 4x zo klein als de andere. Maargoed! We zitten netjes onder de max, zo blij om! Doet je toch maar weer eens extra beseffen hoe gelukkig je jezelf mag prijzen als je ukje gezond is..

Erg he die regen?! Word er zooo niet goed van. Zoonlief begint ook weer met snotteren. Voel me zo schuldig, steek dat arme mannetje steeds aan grrr. Op naar de lente aub!🌞

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Als het goed is word het volgende week beter weer!

Fijn dat je blij bent met de tip doppie. Scheelt meteen hè!

Oei dat resus lijkt me ook een lastig iets. Maar als het idd bij 2 spuiten blijft is het nog te overzien.

Pff heb zo'n last van nesteldrang maar omdat ik eigenlijk snel last krijg van mijn benen zit ik continue te denken zo van wat zal ik eens gaan doenmet gister al van mijn dochter zomerkleren in de kast gepakt. Lekker gevoel weer haha. Misschien moet ik maar eens beginnen met wassen haha

Had trouwens via MP een babynest best voor straks vandaag als gekregen. Wat een gaaf ding zeg. Kon hem ook helemaal na wens bestellen qua kleur enz.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja kleertjes wassen! Daar heb ik zo'n zin in. Maar ik dwing mezelf om te wachten tot mijn verlof. Want als ik ze ga wassen doe ik meteen alle kasten uit.

Morgen naar de verloskundige. Heb er gewoon zin in. Hoef het gewoon een routine controle is

Ik moet zeggen dat ik echt weinig klagen heb. Als ik andere zwangeren zie lopen en hoor waar zij allemaal last van hebben. Ik ben alleen een beetje sneller moe.
    Maar heb sinds gisteren wel een hele zere rug. 's ochtends gaat het wel. Maar hoe verder ik in de dag kom hoe meer pijn het gaat doen. Soms zo erg dat ik amper kan lopen. Met zotten heb ik er geen last van. Is echt langs mijn hele ruggengraat. Onderrug zou misschien kunnen komen door het gewicht van die buik en ik denk bovenrug door het gewicht van mijn borsten. Die zijn me daar een partij zwaar!

Gisteren bij die vriendin geweest met de kleine van 5 weken. Kindje vast gehad en kan hoor. Meteen stijve tepels en opgezette borsten. Voelde ze gewoon zwaarder worden. Te bizar gewoon. Vermoed dat borstvoeding geen probleem zal zijn. Haha.

16. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Fijn Bloempje dat het goed was bij je kindje. Het lijkt idd soms zo vanzelfsprekend dat alles goed is, maar dat is het zeker niet.

Hier ook alles goed. Heb ook niks te klagen, geen klachten. Ik ben alleen sneller moe, merk dat alles wat zwaarder wordt. Gelukkig kunnen we gaan aftellen naar het verlof.

17. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoeveel zijn jullie aangekomen hier bijna 6 kilo :)

18. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Aangekomen: gaan we weer:p ik win hier met gemak:$
    + 14 kg vrees dat ik de 20 wel weer ga halen net als bij de 1e:)

MadamaV ja werkt super!!! Heel blij mee.
    Wat leuk zo'n babynest hier twijfel ik ook om er een te kopen.

Bloempje het is hier gebleven maar op wat onderzoeken na, zoals renografie en catheteriseren bij zo'n kleine baby na (hij was half jaar oud) hebben we geen nare gevoelens erbij.
    Die controle is standaard en vind ik op zich alleen maar fijn. Tot zijn 16e wrsch jaarlijks echo controle.
    Je moet idd verdacht zijn op nierbekkenontsteking.
    Dus bij onverklaarbare koorts zonder andere aanwijsbare redenen moet je urine laten onderzoeken. Hij heeft 2 x een blaasontsteking gehad.
    Preventief antibiotica is wel besproken maar was onze kinderarts absoluut geen voorstander van.

19. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Kom van 58 kg en zit nu op 72, begin gravings gehad, maar ook niet heel erg extreem. Eet nu wel brood etc en liet dat voorheen vaak liggen. In plaats daarvoor at ik vaak salade en meer eiwitten dan koolhydraten.
    Voelt niet zo goed tijdens de zwangerschap eet nu meer volgens de schijf van 5 zeg maar.
    Ben jaloers op jullie kilo's maar maak me er niet meer druk om! Blijkbaar is ieder lijf anders;)

20. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Wat snel van je borsten Imona hier geen last van!
    Rot van je rug, hopelijk maar een dagje!

Deel Deze Pagina