eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Buikfoto

Bijgevoegde bestanden:

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier +8 kilo.
    Mooie buik!

3. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Mooie buik Doppie!

Hier -7 😳 Hoop dat dat zo blijft.

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hier plus 10.

5. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Prachtige buik Doppie! Dit was die van mij afgelopen week.
    Gewicht is hier +2 kilo, maar ik voel me weliswaar echt een walvis.

Bijgevoegde bestanden:

6. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    wanneer de placenta niet verschuift wordt het inderdaad een keizersnede maar ik houd goede hoop.
    hier plus 12 kilo nu houd mijn hart vast haha

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier foto van mijn buik met 28.2

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16

OOOOOHHHHH Jadie ben blij dat ik niet de enige echte walrus ben in ons midden al ben ik alweer 2 kilo verder:D
    Zou het aan die placenta's liggen:p

Bloempje mooi!!!! ik ben jaloers op die 2 kilo hahahahaha

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    ook mooi Imona leuk die update van de buik!

10. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    haha doppie,

volgens de verloskundige heb ik een mooi buikje hihi, mijn man vraagt bijna dagelijks gekscherend hoe de temperatuur van de oceaan is haha.
    maar goed ik heb niet het gevoel dat ik in vet nu zo veel ben bij gekomen dus hopelijk is het nadien niet heel moeilijk om het er weer van af te krijgen.
    een vriendin van mij was in totaal 35 kilo aangekomen en nu 8 weken na de bevalling heeft ze haar eigen broeken alweer aan. dus er is hoop in bange dagen hahaha

11. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Jadie moet zo lachen om je bericht:D:D:D:D
    'Er is hoop in bange dagen' die ga ik onthouden:p

12. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Mooie buiken!

Hier nog niks aangekomen (ben wel een klein stevig propje) en was aan het afvallen, omdat ik me sinds 2 weken aan een dieet moet houden ivm zwangerschapssuiker (had dat bij mijn dochtertje ook). Nu moet ik van de diëtiste 2 boterhammen extra eten, maar heb daar moeite mee ..heb daar gewoon geen plek meer voor in mijn dikke volle buik. Ik zit nu best snel vol, voor mijn zwangerschap niet:D
    En nu denk ik alleen maar aan chocolaaaaa en een tompouce. Het dieet lukt wel, maar ik kijk alle zoetigheden en chips uit iedereens mond. En dan nog 13 weken lang...pfffff. Het wordt weer een erg lange lijst met dingen die ik na de geboorte wil eten haha. Ik weet wel dat het me verschrikkelijk lijkt om echt diabetes te hebben.

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hahaha! Een zeer leuke uitspraak inderdaad!!

Mooie buiken komen er voorbij zeg! Ik ga met 35 weken een gips buik maken met mijn zusje. Ik voel me net zo'n zeekoe als vorige zwangerschap. Maar toen was ik aan het begin toch echt 20 kg zwaarder. Ben benieuwd na de vergelijking met mijn buik van toen.

Die babynestjrd zijn idd erg leuk. Ook wel prijzig moet ik zeggen. Ma heb na een tijdje zoeken iemand via MP gevonden voor een leuk bedrag.

Hebben jullie eigenlijk allemaal een wiegje naast het bed? Bij mijn dochter hadden we gewoon de wandelwagen bak en toen waren we het ook al snel zat en ging ze na Dr eigen kamer ( dat hadden we al voorspeld daarom geen wiegje aangeschaft ) nu vroegen ze daarna bij de intake van de kraamzorg deze week en zeiden ze dat ze dat toch wel sterk afraden. Of anders niet ledikant ernaast kon, maar dat past echt niet. Ze zei uiteindelijk is het je eigen keus maar ze noteren dat dan wel zeg maar.

Was trouwens even begin van dit topic aan t lezen ( toen ik er nog niet bij was ) valt me op dat er heel veel niet meer mee kletsen terwijl ze gewoon nog zwanger zijn ( de meeste dan ) of zitten jullie ook op fb?

14. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hoop in bange dagen heerlijk😂. Gaat helemaal goed komen hoor💪🏻.

Wij hebben n wiegje langs het bed staan. Bij O hadden we dat ook, heeft er uiteindelijk maar n week of 3 in gelegen.. Toch nu weer gehaald, vond het die eerste tijd toch wel fijn dat ie langs ons lag. Maar wat moeten ze daaraan noteren?😳 Is toch jullie eigen keuze..

Ik heb echt maar 1 ding waar ik zooooo naar verlang FILET! Oh als ik er alleen al aandenk kan ik watertanden.. nog ff!

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja geloof dat ze meer zo bedoeld van eigen keus maar we zijn verplicht er wat van te zeggen .

Carpaccio en rosbief oooh! Moet er niet teveel aan denken haha. Mijn neef heeft een restaurant met de meest lekkere lunch broodjes carpaccio. Vorige x zei ik gekscherend dat ik hem ging bellen en of ie er dan 1 wij brengen. Niet gedaan maar ik was een uur thuis en toen ging de deurbel. Helemaal mooi zo'n opgemaakt bord geweldig! Mijn zusje en vriend waren er toen net dus toen heb ik het eerst nog in de koelkast gezet om er later in alle rust optimaal van te kunnen genieten. Oh wat heerlijk!

16. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Gipsafdruk wilde ik ook graag maar voel me nu zo dik... ik weet het nog niet!

Bedoelen ze eigen keus vd kinderwagen???
    Dat ze dat afraden???

Suuzan was me eerlijk gezegd niet opgevallen, wel dat er heel veel meiden MA of MK hebben gekregen!!!
    Als zei allemaal weer zwanger zijn zou dat geweldig mooi wezen, maar ik heb het niet gevolgd daarna.

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier gaat de baby direct in zijn eigen kamer in zin eigen ladykantje. Hij kan simpelweg niet op onze slaapkamer. Ten eerste is daar eigenlijk geen ruimte vorige en ten 2e slaapt de hond op onze ze slaapkamer. Ze is helemaal lief. Maar durf het risico toch niet te nemen. Je zou dan zeggen: laat de hond beneden slaoen. Maar wil haar niet achteruit stellen en dan komt ze toch naar boven en gaat ze lopen vervelen op de overloop. Dus dat is geen optie.

Maar wij hebben een babyfoon met camera. Die zet ik op mijn nachtkastje dus kan hem heel de nacht in de gaten houden.

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Doppie ik was diegene die vroeg na begin van dit topic 😉 idd wat miskramen etc. Maar zag er ook genoeg die in hun handtekening onG net zover zijn als ik maar dus gewoon niet meer mee praten. Maakt ook niet uit ma viel me zo op.

En nee niet de keus van de kinderwagen. Hun raden sterk af dat je je kind de eersfe weken op je slaapkamer in de wandelwagen bak laat slapen ( hebben we 2 weken bij mijn dochter gedaan ) dus adviseren ze een wiegje of ledikant erbij te zetten. Maar het blijft eigen keus als je het wel wil doen maar dan hebben ze het gezegd en noteren ze het snap je?

19. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    MadamaV zat niet op te letten van dacht dat Suuzan het vroeg stom;)
    Maar dan nog was het me niet opgevallen. Waarschijnlijk om bovengenoemde redenen. Was ook wel bovengemiddeld dat het fout ging.

Dank voor je extra uitleg, ik bedoelde mijn vraag ook zo idd.
    Dat ze afraden je kindje daarin te leggen ipv wieg of ledikant.

Wil zelf nog kijken voor een co-sleeper en kies voor onze kamer.
    Heb ik bij de 1e ook gedaan tot 5 maanden maar daar waren de nachten ook een soort van kleine ramp iedere 2 uur wakker. Mijn vriend slaapt toch overal doorheen dus dan lig ik liever ook zelf plat in mijn bed ipv hele nachten spoken.

Maaaaarrrrrr misschien treffen we het dit maal totaal anders en hebben we een snelle doorslaper:p We gaan er maar weer blanco in je kunt wel alles van tevoren bedenken maar hier is het allemaal iets anders gelopen.

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zo vanmorgen bij de verloskundige geweest. Alles was goed. We mochten zelfs even spieken. Gezichtje heel mooi kunnen zien. Volgende week de mooie echo in erasmus dus daar zullen we hem nog beter kunnen zien.
    Hartje klonk hartstikke sterk en regelmatig. Heel blij mee.
    Buik is in 3 weken tijd van 23 cm naar 27 cm gegaan goed gegroeid dus.

Verder gevraagd over anticonceptie. En er is een pil met alleen progesteron. Die kan gewoon samen met borstvoeding en kun je al vrij snel mee beginnen.

Ik hoefde geen bloed te prikken omdat ze dat een paar weken geleden hadden gedaan omdat ik zo moe was. Voel me nu heel goed dus was niet nodig.

Al met al een goede controle dus.
    Heb ook alvast foldertjes meegekregen over de bevalling.

Volgende week donderdag kraamzorg.
    Volgende week vrijdag groeiecho.
    27e borstvoeding avond
    28 controle
    En 10 april bevalling bespreken. Weer lekker druk de komende tijd dus. Gaat al opschieten.

Deel Deze Pagina