eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ah heerlijk dat het kamertje er is! Ik loop hier standaard iedere avond ff z'n kamertje in gewoon om te genieten haha. Zo stom!
    Het lijkt nu ineens allemaal zo snel te gaan! De eerste baby kan zich hier al over 6/7 weken melden.😳

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    hihi dat kan! Al ga ik hier niet uit vanvroeg. Gevoel hoor daar niet van. Maar je kunt beter ervanuit gaan dat je over tijd gaat dan kan het altijd meevallen. Ik zou echttotaal flabbergasted zijn als het met 38 weken zover is.

Hier nog niks gewassen , wel vandaag wiegje opgehaald hier in de buurt. Ga in mijn verlof aan het wassen. Dan ben ik 34 weken en ga dat op mijn gemakje zonder dochter doen haha

Hebben jullie gister dat nieuwe TLC programma gezien lvefbevallen met Dirk zeelenberg dit x? Eigenlijkkan ik daar vaak slecht tegen maar op een of andere manier was het ook interessant en bleef ik kijken. Een vrouw wou zo natuurlijk mogelijk thuis bevallen. Deed aan yoga enz enz. Uiteindelijk was ze in het ziekenhuis met ruggen prik etc. En ontsluiting vorderde niet dus werd een KS. Vond wel toepasselijk was de gynaecoloog zei over hun geboorteplan en ook in het algemeen. Heel mooi dat mensen dat doen en het geeft ook een houvast voor de mensen die begeleiden enz. Maar hoe uitgebreider je plan is hoe groter de kans dat het anders zal lopen dan je wil. Uiteindelijk was die vrouw het er ook mee eens hoor. Het ging echt niet. Mar t was wel ff slik zeg maar

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Jaaa ik had t vanmorgen terug gekeken. Niet echt slim, moest gewoon janken toen die baby'tjes geboren werden😂.. ik had het afgelopen week met onze vk over geboorteplannen, zij is zelf 5 maanden terug bevallen van haar eerste. Had ook n heel plan, thuis in bad zo min mogelijk poespas etc. Uiteindelijk is ze bevallen met weeenopwekkers n vacuümpomp en ingeknipt.. kort om alles wat ze niet wou. Maar zij zegt ook een bevalling komt hoe het komt.. Als je geluk hebt gaat alles hoe je het wil, maar meestal zien ze het anders.. Bij de eerste van ons ging alles zo snel dat ik geen tijd had om over ons geboorteplan na te denken (niet dat we echt n heel plan hadden ofzo) maar nu is het 'plan' om thuis te bevallen, het lijkt me indd wel heeel moeilijk als het ineens heel anders zou gaan. Maargoed, op dat moment zal je overal vrede mee hebben als het kindje het maar goed maakt..

Van mij mag deze baby best weer rond de 37 weken komen. Zou echt zo hard gaan huilen als ik tot 42 weken zou lopen😬..

4. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bloempje
    Mocht je kindje gelijk mee naar huis of moet die nog een paar weekjes in het ziekenhuis blijven ?

5. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Nee hij mocht gelijk mee naar huis! Hij woog bij de geboorte 3220, ruim boven het minimale gewicht wat ze moeten hebben om naar huis te mogen. Ben om 00.58 bevallen en om 03.00 dezelfde nacht waren we al heerlijk thuis!

6. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had folders gekregen over de bevalling. Check die houding op de stoel met kussens. Heerlijk alsof ze aan het chillen is.. drankje erbij + popcorn. Daar teken ik voor ...hahaha.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      37,3 KB
      Weergaven:
      4
  7. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Of die waar ze de trap oploopt... prachtig. Mij hebben ze de trap naar onder moeten sleuren omdat het echt niet ging tijdens de weeën. Laat staan omhoog hahaha. Kom de trap nu al amper meer omhoog😂

8. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt ja hahaha :)
    O dat is fijn heerlijk zeg je eigen huisje is altijd beter

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hihi nou laat die popcorn ma achterwege.

Idd het komt zoals het komt. En op zo'n moment wil je toch wat het beste is dus dat is dan zo toch?

Toen ik van mijn eerste met hellp in het zkh lag en dus bekend was dat ik daar moest bevallen ( wou thuis ) as deverpleegkundige helemaal verbaasd dat ik niet bij de rondleiding van de afdeling was geweest. Zo'n info avond. Mijn antwoord was ik wou thuis bevallen. Ja zei ze maar kijk naar nu het loopt al anders. Maar mijn antwoord was ook nouja dat is dan zo. Dan boeit het me ook niet zo hoe het er allemaal uit ziet. Als dat moet dan moet dat.

Niet dat mijn bevalplan er korter om zal zijn. Vorige x had ik er geen maar heb nu nogal wat te klagen over de vorige keer. Maar dan nog snap ik dat het heel anders kan lopen.

Ik ga t programma niet meer kijken. Ook om die reden. Bijna janken en komt dan toch wel erg dichtbik. Wil me gewoon concentreren op mezelf. Of liever gezegd niet en dat het me overvalt nog beter niet zo piekeren haha. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vorige x ben ik bevallen bij 40.2 lijkt me erg vreemd als het ineens 3 weken vroeger is maar kan natuurlijk

10. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Precies! Ik had bij de eerste ook niet echt n bevalplan, ja dat ik geen pijnstilling wou en gelijk huid op huid. Nu 'wil' ik wel wat meer, kindje zelf aanpakken niet de heletijd inwendig onderzoek etc. Maar dan alsnog realiseer ik me verdomd goed dat het allemaal zo anders kan lopen als dat we graag zouden willen..

Moeilijk he om er niet over te piekeren?! Vooral omdat je nu een soort van weet wat je staat te wachten.. merk echt wel aan mezelf dat hoe dichterbij we komen hoe vaker en intensiever ik erover ga nadenken. Niet echt goed😂... beter dat het dalijk over n paar weken gewoon 'pats boem paf' gebeurd!

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb dat programma ook gezien inderdaad. Kijk ik elke week. En elke dag one Born every minute. Vind ik juist fijn om me voor te bereiden op hoe zoiets gaat/kan gaan.

Hier ook wassen tijdens verlof.

Mijn beval plan zal ook niet zo lang zijn hoor. Eigenlijk gewoon in 't ziekenhuis en dat mijn man en moeder er bij zijn en eventueel over de pijnstilling (ben allergisch voor morfine). En verder ook niet zo veel bijzonders. Zie het wel. Welke houding? Geen idee. Als het kind er maar uitkomt haha.

Hier vandaag gemerkt wat het effect van een adrenaline stoot op de kleine heeft.
    Moest op mijn werk in het zwembad springen om een kind te redden. Meisje sprong zo het water in maat kon niet zwemmen. Ik dacht niet na en ben er met kleren en al in gesprongen. Vervolgens ik rillend van de adrenaline en zijk natte kleren weer op de kant. En ouders die verbaasd zeggen: oh maar ik zei nog dat ze naar het kleine badje moest gaan...
    Ja daar denkt een 5-jarige ook echt over na. Als die water zien willen ze er in.
    Maar goed. Dat ook weer mee gemaakt. Half uurtje later en hele hele drukke baby in mijn buik. Is dus die adrenaline die hij van mij mee kreeg.

Wat een dag 😅

12. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Het komt idd steeds dichterbij. Ik had nog niet gedacht 'nog een paar weekjes', ik ga uit van nog wel 11 weken, miss wel meer.

Ik probeer de bevalling en mijn gedachten en ideeën daarbij wat los te laten. Je weet idd niet hoe het allemaal gaat. Bij mijn dochtertje had ik een bevalplan gemaakt, maar ik had geen idee wat te verwachten. Ik had toch wel een beetje het idee 'dat doe ik wel even, iedereen kan het dus ik ook'. Maar dat viel wel tegen. Ik wilde eigenlijk geen pijnstilling, maar was toch wel heel blij met de ruggenprik. Ik weet nog niet of ik deze keer weer een bevalplan ga maken. Ik zie wel hoe het gaat, misschien dat ik alleen op papier zet wat ik echt niet wil. Maar ook daar heb ik misschien niets in te willen op het moment dat het niet goed gaat met mij of de baby.

Ik zag best wel op tegen de bevalling, maar probeer dat nu te relativeren. Pijn hoort erbij en die pijn brengt mij dichterbij mijn kindje. En als ik het echt niet trek, dan kan ik weer een ruggenprik nemen. Dat bedacht ik me gister, en dat gaf me al veel rust. Ik wil het zonder ruggenprik proberen, maar lukt dat niet, dan is dat zo.

13. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ik heb geen idee wat ik kan verwachten omdat het de eerste is maar ik heb dus wel het gevoel dat ik het wel even doe. Kom vast nog van een koude kermis thuis.

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja me 2 bloempje. De ene keer ben ik er zo klaar voor dat je denkt van hoe erg kan het zijn. De andere x benauwd het me enorm. Juist omdat de vorige x niet van een leien dakje ging. Over paar weken komt de vk hier voor bevalplan dat zal ook wel prettig zijn denk ik. Het er nog weer even over hebben.

Poeh dat was even heftig zeg imona. Er kan idd zo wat gebeuren. Houdingen enz is sowieso lastig om van te voren te bepalen. Op t moment zelf weet je t best wat je prettig vind. Mij leek in bad bevallen ook prettig maar toen ik door de hellp aan allerlei apparaten moest zat dat er ook niet meer in

Dat ik het wel even doe heb ik eigenlijk nooit gedacht. Maar wel zo van hoe er kan het zijn anders wil niemand een 2e. Ma goed daar ben ik zelf het bewijs van haha.

15. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja gek dat ik dat wel heb. Ik hoor ook allerlei horror verhalen maar heb echt enorm veel vertrouwen in mijzelf. En ja, ik vind het wel spannend maar inderdaad zelfs de mensen met horror verhalen hebben vaak meerdere kinderen dus het is het blijkbaar waard. En als ik mijzelf kan inprentten dat de pijn ook weer ophoudt dan komt het wel goed heb ik het idee.

16. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Lekker houden zo 82Noor!
    En zoals al tig keer is opgemerkt vaak loopt het totaal anders dan je vtv bedenkt ;)

Ik schuif het allemaal nogal voor me uit merk ik.
    Krijg nu klinische bevalling, ga maar even uitzoeken hoe dat verder in zijn werk gaat.
    Bij de 1e zat ik in een paar uur van 1cm ontsluiting op 9 cm:$
    Ze zeggen dat het bij een 2e sneller gaat (maar ook daar zijn tig uitzonderingen op;))
    Ik maak me meer druk om mijn andere kindje, hoop heel erg dat ik snel weer thuis ben of iig niet hoef te blijven in het ZH etc

17. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Voorkeurshouding van de kleine is hier nog steeds stuitligging:$
    Een enkele keer draait het spul maar binnen notime weer voetjes beneden;)
    Merken jullie ook een voorkeurshouding???

18. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja klopt Doppie. Ik lees idd overal dat het toch anders gaat dan je plant. Ik laat het maar over me heen komen.
    Ik kan me voorstellen dat als je nog een kleintje hebt dat je in ieder geval hoopt dat het voor hem of haar zo relaxed mogelijk gaat.
    Bij mij ligt de baby ook in stuit volgens de verloskundige. Ik hoop wel dat dat nog verandert. Anders wordt het een keizersnee denk ik?

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Afgelopen keer bij de VK lag hij in stuit. Ik voelde dan ook heel duidelijk schoppen in mijn kruis. Heel fijn haha.
    Maar meestal voel ik schoppen links boven. Dus geloof dat hij meestal met zijn hoofd beneden ligt.
    Ik vind het allemaal prima. Als hij met een week of 35 maar goed ligt.

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Idd houden zo Noor! Fijn toch als je er zo in kunt staan.

Ik kan zelf de stand niet goed voelen. Vorige week bij vk was t hoofd beneden rug links en benen rechts ,( grappig was Z ook ) maar ik voel y ook wel eens in mijn kruis. Draaien kan ook nog maar word natuurlijk steeds minder.

Stuit betekent niet perse ks. Ze kunnen evt draaipoging doen en ligt ook aan hoe hij of zij in stuit ligt. Maar het kan wel natuurlijk.

Ik ben ook zenuwachtig voor mijn dochter. Niet zozeer omdat ik langer evt zou moeten blijven. Daar heb ik niet zo overna gedacht. Meer dat stel het begint snachts je dan iemand moet bellen enz enz. IPV dat je alleen aan jezelf kunt denken. Mijn Sv woont hier in de straat ma toch

Deel Deze Pagina