eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Geen idee hoe de baby hier ligt.. ik voel door heel m'n buik getrap en gedraai vrijdag controle ga het zeker eens vragen hoe meneer erbij ligt!

Ik zie er ook tegenop met bevalling hoe en wat voor onze zoon.. ik wil graag thuis bevallen.. en in het droom plaatje zou het weer het snachts gebeuren en kan zoonlief gewoon blijven slapen (lees als die eenmaal slaapt kun je er een bom langs af laten gaan.) maar als het overdag gebeurt of onverwachts naar het ziekenhuis dan zou ik het echt niet weten.. mijn ouders werken allebij nog.. en schoonfamilie daar laat ik onze zoon niet bij achter. Plus dat ze op n halfuur van ons vandaan wonen.. moet er nog maar eens goed over na gaan denken als ik dit zo lees😂..

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja idd poeh dat is lastig zeg. Je leest het idd wel eens. Van die geweldige thuis bevallingen waarbij de oudste of andere kinderen door slapen en wanneer ze wakker worden er een broertje of zusje is. Mij lijkt het ook gewoon zo'n raar idee dat mijn schoonvader dan weet dat ik bezig ben. Bepaalde druk of zo weet niet. Maar goed daar maak ik me nu druk om straks vast niet. Ideale scenario is wanneer het op woensdag begint wanneer mijn dochter op de crèche zit. Net wanneer ik Dr heb weggebracht en ik dan in de middag mijn moeder kan bellen dat hij is geboren en of ze Z op wil halen haha!!

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Kraamzorg net geweest. Op een paar kleine dingetjes na zijn wij helemaal compleet.
    Morgen toch een echo in Rotterdam. Dan maar meteen naar zuidplein om de laatste spulletjes te halen.

Nog heel even geduld😁

4. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons was ze gister avond geweest.
    Ze heeft een rondleiding gekregen in onze nieuwe babykamer en volgens haar had ik alles in huis.
    Morgen krijgen wij ook een echo spannend

5. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vanmorgen mochten we weer naar de verloskundige. Er werd een beetje bloed geprikt om mijn ijzer te meten, maar dat heeft 'gewoon' een nette waarde. Verder wegen (nu 78 kg; ik begon op 65) en een paar vragen gesteld. Ook heeft ze mijn baarmoeder opgemeten (30 cm) en de baby ligt nog steeds rechts met het hoofd naar beneden.

Voor de babykamer zijn wij bezig met de laatste spulletjes te regelen. Volgende week woensdag komt de kinderwagen binnen. Wat ik nog moet regelen is een klamboe voor de over de wieg/ledikant. Ook moet de wieg zelf nog komen. Ik wilde die van mezelf gebruiken, maar die staat nog aan de andere kant van het land. Mijn moeder zou de wieg regelen, maar ze is onverwacht heel erg ziek geworden. Als het niet meer lukt met de wieg van mij van vroeger, dan koop ik maar een kant-en-klare. Ik wil sowieso ook een wieg. Verder denk ik dat we aardig compleet zijn qua babykamer inrichting en spullen.

6. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Succes meiden met de echo's morgen!

7. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Goudin wat erg van je moeder:(
    Fijn dat alle controles weer goed waren!

8. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Veel plezier met de echo's morgen dames. Mooi jullie ook bijna alles voor elkaar.

Ik ben vandaag ook ma begonnen met wassen. Zo'n mooi weer. En zoals iemand hier ook al zei wat al klaar is is klaar toch.

Heb sinds 3 dagen enorm hoofdpijn savonds. Vandaag ook de hele dag overdag. Maakt me wel zorgen ivm vorige x dat dat het eerste symptoom was. Ga dus morgen even x extra bloeddruk meten. Mijn vader heeft zo'n apparaat hopelijk stelt me dat gerust en dan hoef ik ook niet meteen de vk te bellen. Las al op internet dat het ook met ijzer te kort etc te maken kan hebben. Maar door vorige x heb ik toch wat angst omdat ik nooit hoofdpijn heb. Dus hopelijk is mijn bloeddruk gewoon in orde.

9. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dank je. Ja, het is een domper. Ze had een tumor in haar blaas. Behandeling sloeg niet aan, nu heeft ze een stoma. Ze is nu voorlopg kankervrij, maar er zijn nog steeds problemen. De wonden ontsteken en ze is nu weer terug in het ziekenhuis. Maar ze leeft in elk geval nog; na al die tegenvallers was ik bang geworden dat het anders zou gaan..

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Jeetje wat heftig van je moeder. Hopelijk kunnen ze haar helpen. En knapt ze snel op.

Is zo dubbel he. Blij dat je zwanger bent en bijna kan gaan bevallen. En dat zoiets tussendoor. Weet hoe je je voelt.

Hier ook een grote domper in de familie. Mijn opa heeft vorige week een slijptol in zijn buik gekregen. Bloeding in zijn lever. Nieren die het niet meer doen. Darmen en hart een flinke klap gekregen. Hij is 76 en heeft nu door zijn leeftijd ook last van delier. Ze houden hem in kunstmatige coma en de machines houden hem in leven. Hij gaat heel heel langzaam vooruit, maar het is absoluut niet zeker of hij het gaat redden..
    Ik hou zo veel van mijn opa en hoop zo dat hij onze kleine nog mag zien..

Hoe oneerlijk kan het zijn he.. zo staat je een blokhut te bouwen (opa deed echt alles nog) en zo lig je te vechten voor je leven op de IC in Rotterdam..

11. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja, het is heel dubbel. We wilden bijvoorbeeld graag naar de 9 maanden beurs samen, maar dat ging nu niet. Ik mis haar sowieso al, vanwege de afstand zie ik haar gewoon minder vaak dan toen ik nog in dezelfde stad woonde. Nu ik zwanger ben wil ik helemaal dingetjes delen en dat is nu nog lastiger. Maar het belangrijkste is dat ze beter wordt. Dat zal ook voor je opa gelden. De prioriteiten verschuiven ineens. Heel veel beterschap gewenst voor je opa, hopelijk blijft hij beetje bij beetje vooruitgaan.

12. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    he bah meiden wat vervelend tijdens je zwangerschap heb je aan dit soort moeilijkheden geen zin eigenlijk nooit natuurlijk. in ieder geval heel veel sterkte en beterschap voor moeders en opa.

gisteren ben ik bij de verloskundige geweest voor de prik omdat ik resus neg ben en ukkie resus positief. viel me mee eigenlijk nauwelijks iets gevoeld en nu ook niet.
    ukkie ligt met zijn koppie beneden en het ruggetje rechts. ik voel ook inderdaad alleen aan de linkerkant van mijn buik gepruttel. wat fijn ik geniet daar echt van.
    mijn man vanmorgen met het wakker worden ik moest natuurlijk direct plassen en ik kruip terug het bed in zegt die ineens "je moet niet naar japan" ik echt van he ben je wel wakker of lig je te dromen. begint die lullo heel hard te lachen en zegt nee want in japan is de walvisvangst niet verboden. echt gelukkig heb ik een goed gevoel voor humor en kan ik hier heerlijk om lachen gelukkig voor hem eigenlijk hihi. de grapjas.

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat zijn de minder leuke verhalen sterkte dames. Hopelijk legt het niet teveel druk op jullie geluk zo in de zwangerschap

Fijn dat het meeviel jadie. Leuke grap van je man haha

Nog 1 was te gaan dan hoef ik alleen de kleertjes nog maar. Ook wel weer een erg fijn idee. Heb zelfs gisteren al traktaties gemaakt voor mijn dochter op de crèche tzt. Je kunt het ma beter klaar hebben 😁

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb me echt voorgenomen om te wassen tijdens verlof. Op mijn gemakje.

Vandaag lange dag gehad wel leuk. Nu voor pampus op de bank.
    .Vanmorgen groei echo. Alles was goed.
    Daarna naar zuidplein om de laatste spullen te halen. We hebben nu dus letterlijk alles!

Ik schrok wel een beetje . We gingen kijken voor een Voedingsbh. Bij prenatal. Ik dachg: nou zal mijn eigen cup wel gewoon passen. (Heb al sinds 3 maanden mijn 'eigen bh's niet meer aan. Maar van die mee rekkende sport bh's van de hema). Nou cup En gingen de helft van mijn borsten nog niet in. Naja. Dan maar F proberen. Dat ging ook niet!

Wat denk je dan. Gewoon ruim 2 cupmaten gegroeid. Ik kom van 80 E en zit nu op 90 G!
    Daar hing er ook maar 1 van in de winkel.

Vind het niet gek dat ik langzaam aan een zere bovenrug ga krijgen 😅

15. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Sterkte Goudin en Imona! Wat heftig, helemaal in je zwangerschap.

Ik ben ook nog niet aan het wassen. Komt wel in mijn verlof. Anders wil ik het waarschijnlijk toch nog een keer doen 🙈.

Ik heb dinsdag groeiecho en afspraak bij de gyn. Ben heel benieuwd hoe de baby ligt. Voel veel beweging links boven in, voel het vaak ook echt schuiven langs mijn ribben. Heb vaak 's avonds ook last van zure oprispingen en maagzuur. Maar soms voel ik juist ook veel beweging onderin.

16. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Heftig meiden..

Hier net thuis van een dag verloskundige huisarts en ziekenhuisbezoekjes gadsie. Had sinds gisterenavond absurd veel harde buiken, maar wou de vk niet bellen aangezien we vanmorgen een afspraak hadden staan. Dus vanmorgen flink op m'n kop gekregen dat ik niet had gebeld.. Baby maakte het prima en was flink aan het bewegen. Verloskundige ons doorgestuurd naar de Ha voor n testje op blaasontsteking. Na dat gedaan, er bleek iets van ontsteking zichtbaar te zijn dus preventief tabletten gekregen en weer terug gekoppeld naar de vk. Die vertrouwde het niet en is nog bij ons thuis geweest, inwendig onderzoek baarmoederhals voelde nog prima maar toch door naar het ziekenhuis voor n ctg. Daar n dik uur! Aangehangen maar zag er prima uit. Dus nu eindelijk thuis, verplicht rust en veel warmte bij m'n buik houden. Morgen weer bellen als het dan nog steeds niet beter is moeten we weer verder kijken.. maar voor nu gaat het goed met kruiken en veel liggen! Wat een dag. Drukt je even mooi met je neus op de feiten hoor..

17. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Nou Bloempje! Dat is ook heftig! Doe rustig aan hoor! En als het morgen niet beter gaat, dan echt weer bellen!

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat is niet zo mooi bloempje! Hoe is het nou? Gelukkig is er niet echt wat aan de hand nog maar rustig aan he!

Imona hihi zo zie je maar dat alles groeit hè. Ik heb mijn eigen bhs nog aan. Gaat ook nog prima al merk ik wel dat ze strakker gaan zitten. Ik laat ze gewoon uitrekken net als mijn ondergoed en straks koop ik wel weer allemaal nieuw haha. Ook omdat ik verder geen bv ga geven.

Heb een bloeddruk meter opgehaald bij mijn vader. Nu meerdere keren getest. Hij is juist erg laag ( ik was bang voor hoog ivm hellp ) 90 om 58. Gelukkig is dit lang niet zo erg als een hoge bloeddruk maar heb al dagen hoofdpijn en ook niet fit dus dat zal het ook wel zijn. Maar even wat zoute drop kopen vandaag. Dinsdag alweer na de vk

19. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Thanks dames! Vandaag gaat het wat beter. Maar n broodje smeren levert al gauw weer een paar harde buiken op.. dus voor nu nog maar echt ff paar dagen plat. Muren komen nu al op me af maar alles voor het goede doel👶🏼! Merk wel dat het echt aanzienlijk minder is als gisteren, dus de tabletten zullen wel z'n werk doen!

MadameV dat is indd erg laag! Ik zat vrijdag 100/60 al heel de zwangerschap zit ik erg laag.. Bouillon en zoute drop (Urgh die wat echt niet te pruimen is!) helpen hier goed tegen duizeligheid/hoofdpijn hoop dat je snel minder last hebt!

20. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    O wat heftig meiden directe familie, vrienden etc zouden niet ziek mogen worden... sterkte!!!

Bloempje kalm aan, fijn dat er niets ernstigs werd gevonden. Maar jeejjj dat zal idd even schrikken zijn geweest!!!

Hier ook 2 cupmaten maar kom van een kleine 70 C nu op 80 E die eigenlijk te krap aan het worden is. Zullen ook die verrekte extra kilo's zijn;)

Ik ben nog niet aan het wassen vandaag druk met de babykamer.
    Ben erg snel moe en veel last van mijn buik, zeker als ik zit.
    Hoop dat het op gaat schieten vandaag en dat het nog een kwestie is van laatste loodjes deze week. Dan kan ik over een paar weken wassen.

Deel Deze Pagina