eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hoe is het nu bloempje?

Mijn bloeddruk was vanochtend alweer een stuk beter gelukkig. Wel de hele dag al last van buik en rug. Soms is t net of ik al voorweeën heb ofzo. Had ik bij mijn dochter ook heel vroeg al. Lastig om een fijne zit houding te vinden.

2. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Gelukkig dat je bloeddruk beter is MadameV! Kan het niet zijn dat de baby aan het indalen is? Anders goed je rust houden hoor! Hier gaat het wat beter.. doe nog steeds echt bijna niks wat natuurlijk best lastig is met n peuter. Gelukkig blijft manlief vanaf nu 1 dag meer thuis, en 1 dag word O opgehaald door mijn ouders. Dus dat scheelt ook wel weer wat!

Doppie ook jij niet teveel doen! Alle baby's moeten netjes blijven zitten tot min 37 weken🍀. Heb je nog wat kunnen doen in de babykamer vandaag?

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Was je ook al gestoptet werken dan doppie? Of ben ik een beetje in de war en werkte je niet is idd lastig met een peuter in huis. Indalen denk ik nog niet. Heb juist best vaak dat ik het getrappel nu aan alle kanten voel. Wat ik vandaag had waren wel echt voorweeën. Eerst twijfelde ik nog maar toen het later was afgelopen wist ik het weer zeker. Wel vroeg, op internet staat vaak vanaf 36 weken en bij 2e of 3e kindje komt het sneller voor. Maar ik had het bij mijn dochter ook met 32 weken.

Vandaag ook rustig aan gedaan. Wou wel graag van mijn meisjes kleren af ( nesteldrang hè ) had echt zoveel op zolder enig bewaard. Dus dat uitgezocht en een groot deel waarschijnlijk na een bekende voor een prikkie maar goed ben blij als ik er iemand blij mee kan maken

4. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Nu al voorweeën MadameV dat is vroeg:$
    Nou kalm aan hoor!!!

Bloempje wat heerlijk dan manlief een dag extra thuis is!
    Gelukkig gaat het iets beter met je alles voor de baby...

Ik werk niet MadameV ben thuisblijfmoeder, vorig jaar gestopt met werken omdat onze kleine man het KDV niet trok.
    Heel veel huilen, dat bleef maar aanhouden en werd niet beter.
    Ook veel ziek, iedere maand wel een keer, duurde even voor ik de knoop door kon hakken. Ik vond werken toch wel heel erg leuk, had ook een hele leuke baan,
    Maar het is anders gelopen, gelukkig zat ik in deze positie om deze keuze te maken, sindsdien gaat onze kleine kerel met sprongen vooruit.

Gisteren heeeel veel gedaan in huis, kasten op orde gemaakt, was nog niet klaar sinds de verhuizing, begonnen met speelkamer en ook deel van de babykamer nog in de verf gezet!
    Was teveel eigenlijk maar geeft wel onwijs veel voldoening dat er schot in zit:D

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Nou mooi toch doppie dat dat zo kan, lastige keuze maar begrijpelijk.

En de rest? Zoals bloempje jij? Nu je ook met die klachten zit?

Gelukkig hoeven die voorweeën niks te betekenen. Bij mijn dochter dus ook zo vroeg en bevallen met 40,2

Ik moet na vandaag nog 2 weken werken. Ma 3 april laatste dag. Heerlijk kijk erna uit

6. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik ben ook thuis MadameV, toen wij aan kinderen begonnen hebben wij onderling besloten dat ik thuis zou blijven totdat de kinderen naar school zouden gaan. Een luxe positie wat ik me iedere dag weer donderds goed realiseer! Manlief blijft waarschijnlijk na de bevalling ook maar 4 dagen werken, zodat ik 1 dag kan gaan werken. Mijn diploma's heb ik pas vernieuwd dus het is gewoon zonde om er niks mee te doen. Plus dat het voor de kinderen (en papa ;) ) natuurlijk ook heel leuk is om 1 dag met de 3 mannen onderling te zijn haha.

Wat heerlijk trouwens dat je verlof inzicht is😍! Trek je het werken wel nog n beetje? Vind het echt petje af. Heledag staan nog!

Doppie wat zielig van jullie kleine man! Hier gaat de oudste vanaf augustus 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal.. het zal me benieuwen hoe dat gaat! Hij is tot nu toe nog nooit 'echt ergens' geweest zonder ons. Geen opvang oid.. denk als O zelf niet tranen met tuiten gaat huilen dat ik het wel doe hahaha.

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Het is nog wel goed te doen. Rond de 20 weken ging het een stuk slechter. Maar toen werkte ik ook al mijn uren nog. Nu 19u verdeeld over 4 dagen IPV 26 uit. Scheelt zo enorm. En vind mijn werk superleuk dus zou ook niet met 20 weken al willen stoppen dan komen de muren op me af. Zo is het goed te doen. Ik vind het ook een fijn idee dat ik het toch dan weer tot mijn verlof heb geredt ofzo. Stom hè? Maar kijk er natuurlijk wel na uit

Mijn dochter gaat een halve dag na schoonvader, 1 dag crèche en dagje mijn ouders. Ze huilde een periode bij tweggaan. Maar dat deed ze bij alle 3. Ik hoorde dan ook dat dat al over was zodra ik de deur uit was. En ze had en heft het verder ook altijd erg naar Dr zin. Was natuurlijk niet leuk weggaan maar toen ze dat een tijdje deed hoorde het ook echt bij de leeftijd. Dat betekent niet dat ik oordeel over anderen hoor. Ik geloof best dat er genoeg kindjes zijn die het er heel moeilijk mee hebben. Ik vertel alleen van hier dus hoop dat niemand zich aangesproken voelt. Ze ging hier vanaf 10 weken na oppas en crèche en ook logeren van jongs af aan gedaan af en toen als we wat bijzonders hebben of uit willen gaan. Vind ze ook helemaal leuk nu.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wat fijn dat het met iedereen nog steeds goed gaat. Soms even wat spannende perioden maar over het algemeen hebben we weinig te klagen toch?

Ik heb het idee dat ik soms te weinig reageer op jullie verhalen. Ik merk dat ik dat lastig vind ofzo. Maar ik lees wel alles en leef wel met jullie mee hoor. Niet dat jullie denken dat ik er niks om geef ofzo 😅

Hier alles ook nog steeds goed. Voel me wel af en toe een pinguïn met mijn gewaggel maar dat hoort er bij. Haha.

Hier nog 5 weken werken en dan eindelijk verlof. 21 april de magische datum haba. Kan niet wachten. Ben mijn werk achter de kassa echt spuug zat. Pas sowieso bijna niet meer in het hokje en heb het wel gezien na 3 jaar kassa draaien. Werk in het zwembad nog steeds heel leuk. Maar met drukke dagen wel vermoeiend.

Ik werk nog steeds veel. Tot mijn verlof steeds 8 dagen en dan 1 dag vrij. Maar zijn steeds maar 5 uurtjes op een dag. Ge.iddeld dan. De ene keer 3 uur de andere keer 9 uur. Maar ik geef wel mijn grenzen aan en heb er ook geen last van als in harde buiken oid. Alleen wel moe.

Merk wel dat ik zo nieuwsgierig ga worden naar onze knul. Nog 10 weekjes en dan kunnen we hem eindelijk vast houden.. geduld is een schone zaak.

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ik zou het zo weer opnieuw doen, thuisblijven voor ons kindje.
    Toch mis ik het werken ook;)
    Heel dubbel maar geen spijt hoe raar dit misschien ook klinkt.
    Thuisblijven is ook niet per definitie lang leve de lol en relaxt achterover leunen hahahaha ik vind het best pittig :p

Imona maakt toch niet uit;)
    We leven allemaal met elkaar mee en zijn wrsch allemaal totaal verschillend zo ook onze verhalen:D

MadameV top oplossing zo voor je, hartstikke fijn dat je het aangepast wel vol hebt kunnen houden!

Bloempje wat een fijne oplossing zo met je man!
    Dat lukt hier helaas niet, lekker van genieten.

10. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Voor mij geld hetzelfde als voor Imona: ik reageer niet zoveel, maar lees alles wel en leef wel met jullie mee.

Ik werk in mijn eigen praktijk, nu ongeveer 10 u per week, verspreid over 3-4 dagen. Daarnaast nog verslaglegging en administratie en regelmatig overleggen. Ik ben dus ook vrij veel thuis. Mijn dochter gaat 1 dag in de week naar een Gastouder (dit was toen ik nog voor een baas werkte 2-2,5 dag). Ze gaat 1 ochtend naar de peuterspeelzaal en sinds kort 1x per 2 weken nog een extra middagje naar de Gastouder. Bij de Gastouder komt ze al bijna 3 jaar, daar is ze echt thuis. Ze heeft ook wel periodes gehad dat ze moest huilen als ik wegging. Maar dat hoort erbij. En is een teken van een goede veilige hechting.
    Mijn man werkt in de zorg, doordeweeks regelmatig (ma-di-wo 7-16.30 u), en om de week op donderdag. In het weekend heeft hij vroege of late diensten, om de week. Hij is altijd op vrijdag vrij, dus dat is 1 van mijn werkdagen.

Gelukkig gaat het nog goed met iedereen. Alle harde buiken weer rustig? Ik had vanochtend menstruatie buikpijn en harde buiken. Gelukkig ging dat na even slapen weer weg. Morgen groei echo en controle. Ik ben erg benieuwd!

11. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Dag dames, ik ben er ook nog steeds hoor. Ik lees elke paar dagen even bij maar zo druk met fulltime werken, verbouwen en verhuizen. Ons nieuwe huis ligt nu helemaal open maar over 3 weekjes is het klaar en over 4 weken is onze verhuisdag. Dan kan ik ook eindelijk het kamertje en onze slaapkamer klaar maken. Heel veel zin in!

Ik vind het werken nu ook wel wat zwaarder worden. Heb een heel klein buikje voor mijn bijna 32 weken maar ik merk dat het toch een beetje in de weg begint te zitten. Ik moet naar mijn werk eerst met de fiets, dan met de trein, dan overstappen en dan weer met de fiets en dat wordt langzaamaan wel vermoeiend.
    Maar over 4 weekjes ga ik lekker met verlof. Eerste dag vrij is verhuizing, dan snel alles uitpakken en genieten :)

Ik heb trouwens echt zelden een harde buik. Rond kerst had ik het even heel erg en die waren toen ook pijnlijk. Vond ik best een beetje eng maar daarna heel af en toe eentje gehad. Heb ook helemaal geen bandenpijn meer gehad nadat ik daar met kerst ook last van had.
    Sowieso helemaal geen kwaaltjes. Als ik alles zo lees mag ik mezelf gelukkig prijzen.

Ik wilde overigens nog zelf misschien even de trap gaan schilderen van ons nieuwe huis maar nu lees ik overal dat verf toch niet echt goed is om in te ademen als je zwanger bent. Heb in de eerste periode van mijn zwangerschap van alles geschilderd omdat we ons huis te koop gingen zetten. Daar schrok ik nu wel een beetje van. Helemaal niet bij stil gestaan. Zelfs watergedragen verf schijnt niet zo goed te zijn. Hoewel de meningen (zoals altijd) wel weer een beetje verdeeld zijn. Maar goed, ik sla het nu toch maar even over.
    Ik ben wel een beetje extreem. Volgens mij hier al een keer eerder over gehad. Ik doe ook maar even geen nagellak op en eet geen sla buiten de deur omdat ik dan bang ben dat het niet goed gewassen is en uit een zakje komt. Maar goed, nog even en dan is hij er gelukkig.

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik denk dat dat met water gedragen ook wel mee valt. En sla buiten de deur niet daar heb ik zelfs nog nooit aan gedacht hihi. Maar goed ik ben dan ook de nuchterheid zelve. Drink niet meer en rauw vlees etc laat ik staan maar verder... Vind het al knap dat je nog van plan bent de trap te gaan doen haha. Ik ben er al weken lichamelijk niet toe in staat. Maar fijn toch dat dat niks te klagen hebt en nog zo'n klein buikje.

Ik ben straks weer na de vk geweest. Buik nu 31 cm. En hij ligt hetzelfde al 2 weken geleden. Hoofd beneden rug links voeten rechts. Ben benieuwd of het zo blijft. Z. Lag ook zo. Nu over 2 weken thuisafspraak voor beval plan enz

13. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @82Noor: ik vind het knap dat je nog zin hebt in het verven van de trap! Ik heb ook geen kwaaltjes en voel me prima, maar merk wel dat alles wat zwaarder wordt. Ik zou niet moeten denken aan trap verven of verhuizen!

Vanmiddag naar de gyn geweest, groeiecho gehad. Baby groeit gemiddeld genomen op t gemiddelde: buikje was iets boven gemiddeld, hoofdje en benen iets onder gemiddeld. Alles bij elkaar dus gemiddeld 😜 Hoofdje ligt beneden, rug links, armen en benen naar rechts. Precies zoals m'n dochtertje ook lag. De placenta zit niet meer laag, zit nu ter hoogte van het hoofdje tot aan m'n navel, aan de rechterkant. Ook dat klopt dus met de bewegingen die ik voel. En het geslacht was ook nog heel duidelijk te zien, echt een jongetje.
    Ben toch weer helemaal gerustgesteld!

14. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees ook altijd mee:)
    Hier gaat het gelukkig ook nog goed
    Werd vanmorgen vroeg wakker had een ongesteldheidsgevoel heb het nu ook nog steeds weet eerlijk gezegd niet wat dit betekent ?
    Ik dacht eerst aan groei van de baarmoeder ?
    Komt dit iemand bekent voor

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb ik ook wel eens. Vooral in mn rug. Denk soort bandenpijn ofzo.

16. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    oooohhhhh Noor82 wat een planning!!!
    Ik schilder ook nog steeds in ons nieuwe huis en ben volop aan de klus hier en daar.
    Daarnaast 3 paarden aan huis, die brengen ook heel wat werk met zich mee...
    Maar respect, hoop dat alles voorspoedig gaat, en dat je de laatste weken lekker kunt gaan genieten.

17. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ik lees idd tegenstrijdige berichten over verf en zwangerschap.
    Gebruik zelf alleen watergedragen.

18. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Vanochtend groeiecho gehad, kindje loopt nog steeds iets achter en tikt nu de p10 lijn aan.

Vergeleken met 4 wkn geleden is de groei wel voldoende maar de lijn buigt iets verder af en mocht wat meer in een lijn blijven.
    Had een arts ass in het ziekenhuis die weigerde nu de placenta bepaling te doen ;):(
    Daar ben ik best een beetje boos over. Had iov de verloskundige vorige week nog contact opgenomen met het ZH of de afspraak juist was ingeland groei+placenta lokalisatie.
    Wil gewoon weten waar we nu staan, ook omdat ons kindje voortdurend in stuit blijft liggen.
    Het schijnt dat bij een laagliggende placenta kindjes liever niet met het hoofd beneden liggen. Dat zou deze ligging/voorkeur dus goed kunnen verklaren.
    Mijn zoontje lag eigenlijk altijd andersom...
    Nu kan er nog steeds een hoop veranderen en zegt het nog helemaal niets.
    Maar op dit termijn had ze best die echo kunnen maken, maar zij vond over 2 wkn vroeg genoeg.
    Had me gewoon ingesteld op iets meer duidelijkheid vandaag, domper.

Dan maar 2 wkn extra wachten, krijg nu toch extra echo's om de groei in de gaten te houden.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wat raar dat ze niet maar de placenta gekeken hebben terwijl je daar wel een afspraak voor had. Hopelijk doen ze het over 2 weken wel en krijg je goed nieuws.

20. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Snap wel dat je daar een beetje boos over bent, Doppie. Vooral omdat je er vorige week nog contact over had opgenomen. Als ze toch een echo maken, kunnen ze toch gelijk even naar de placenta kijken zou je denken.

En vervelend dat de groei wat achterblijft. Maak je je daar zorgen over?

Deel Deze Pagina