eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Jeetje Doppie wat stom! Wat is het nu voor werk om daar even naar te kijken.. normaal gesproken kijken ze altijd wel even naar de placenta tijdens een groeiecho😑! Die groei lijnen zeggen mij nooit zoveel, maar op hoeveel word het kindje nu geschat kwa gewicht? Wanneer krijg je de volgende groei echo?

Wij zijn afgelopen dinsdag nog in het ziekenhuis geweest omdat ze de vorige x het hoofdje niet goed konden meten. Nu gelukkig wel, baby is nu 1950 gram. En we hadden geluk want we mochten even 3D kijken. Ik ben zoooooo verliefd! Dat die laatste weken maar snel voorbij gaan.

Bijgevoegde bestanden:

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mooi bloempje!

Tja moet zeggen dat de echo's in het erasmus ook niks zijn hoor. Je krijgt en echo. Wordt weg gestuurd en hoort bij je verloskundige de uitslag. Mits ze alles dan al hebben besproken enzo.

Bij mij keken ze vooral nog een x naar het hartje. En er is verder niks gezegd over de groei of gewicjt ofzo. Nee het was kijken en doei. Als alles goed is hoor je niks van ons.
    Daar baalde ik echt heel erg van vorige week. Was meteen chagrijnig. Ook geen foto's mee gekregen want ze deden ook geen moeite om het hoofd goed in beeld te krijgen.
    Ben blij dat ik daar niet meer heen hoef zeg.

Dus snap je gevoel wel doppie. Dat je ontevreden gevoel hebt over een echo. Gewoon omdat ze je niet de informatie geven die je verwacht.

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Die artsen vergeten in mijn ogen nogal eens dat het voor hun dagelijkse kost is, maar voor een zwangere vrouw het meest bijzondere wat er bestaat. Er zijn uitzonderingen wat artsen betreft, maar de meeste grrrr.

4. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ik hoef geen foto's geen speciale aandacht maar wel graag een uitslag vwb het onderzoeksdoel. De rest is erg jammer maar idd dagelijkse kost en geen 'pretecho'
    Ik heb me erbij neergelegd maar ben er nog sjaggo van;)
    Mijn verloskundige was ook boos en stelde voor om anders volgende week nog een plekje te creëren op de praktijk.
    Super lief, ik wacht het onderzoek over 2 wkn nu wel af.
    Mag hopen dat ze dit niet nog een keer doen, laat me niet meer wegsturen zo :)

5. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Wat mooi Bloempje!!!

Imona blij dat je er vanaf bent, lekker genieten dat alles goed is;)

6. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    nou ik ben de laatste dagen erg druk geweest en heb nu even terug gelezen. gelukkig gaat het tot nu toe met iedereen goed.
    harde buiken heb ik alleen als ik in bed lig en bij het omdraaien in bed verder over de dag helemaal niet. as maandag groei en placenta bepaling via echo ben benieuwd of ik gewoon mag bevallen spannend. vandaag ben ik lekker met de maxicosi etc kleding aan het wassen heb het met heel veel pijn en moeite van de maxicosi afgekregen. ben benieuwd of ik het er nog weer om krijg haha

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Als ik dit allemaal zo lees mag ik geloof ik bijna blij zijn dat ik geen echo meer krijg hihi. Klinkt wel erg als een nummertje zo. Tuurlijk tis voor hun routine maar het blijft toch een belangrijk bijzonder iets.

Ik ben dinsdag na de vk geweest. Buik netjes qua termijn verder niks bijzonders. T word nu wel steeds zwaarder zeg ook met mijn dochter. Die wil telkens van alles sommige dingen gaan gewoon niet zo makkelijk meer.

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ik vind het ook steeds zwaarder worden :$
    Alleen al je laarzen aantrekken bijvoorbeeld, begin nu ook al wat vocht vast te houden.

Jadie succes met de hoes:D
    Ik laat die van mij er maar om zitten ziet er ook nog als nieuw uit omdat ik steeds een badstofhoes van koeka gebruikt heb bij de 1e:p

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hebben jullie ook af en toe al last van dat je het gevoel hebt dat je bij elke stap druk down under voelt. Alsof het hoofdje onderin drukt. Ik had dat net weer tijdens het wandelen en gisteren ook al even. Niet pijnlijk, maar een beetje een vervelend gevoel zeg maar. Had dit bij m'n dochtertje ook wel eens, maar weet niet meer bij hoeveel weken dit begon.

10. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik had dit vorige week, moest toen toevallig diezelfde dag bij de vk zijn en die zei gelijk blaasontsteking. Test laten doen en ja hoor er zat een blaasontsteking! Tabletten gekregen en dat 'rare' gevoel was diezelfde dag nog weg.

11. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Echt???? Voor de rest heb ik geen symptomen van blaasontsteking. Ik hou het ff in de gaten en anders bel ik de huisarts. Ik dacht eerder aan iets van de ligging van de baby. Ook omdat ik het maar af en toe voel.

12. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik had ook geen symptomen. Keek dr echt stom aan hoe ze dat zei, ik dacht ook echt dat het de baby was die raar lag. Maar gelukkig zei de vk het dus gelijk en ben ik er nu weer vanaf! Moest ook helemaal niet vaak plassen oid..

13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Gisterenavond veel harde buiken gehad, dus net toch maar m'n urine laten testen. Gelukkig geen blaasontsteking, maar wat het dan wel was, geen idee. Vandaag ook al weer minder harde buiken. Hebben jullie veel last van harde buiken?

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hier is het een beetje op en af suzan, dan weer een paar dagen wat meer dan weer wat minder. Vaak is het teken dat je te druk bent.

Hier dochter tje ziek. 39 graden koorts. Zo sneu. Is ze eigenlijk nog nooit echt zo geweest. Ja een x een dag niet fit ma verder. Gelukkig nu en niet over 8 weken.

Tis echt aftellen nu nog maar tm 3 april werken heerlijk

15. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ai, zieke kinderen! Ik heb altijd zo'n medelijden met m'n dochtertje als ze niet lekker is. Beterschap!

Ja de harde buiken herken ik ook als ik teveel heb gedaan. Alleen had ik gisteren bijna niets gedaan. Heel raar. Hopelijk een fase.

16. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier ook harde buiken als ik teveel doe. Ik merk wel dat alles steeds een beetje zwaarder wordt en dat ik dus ook sneller harde buiken krijg.

Beterschap voor je dochtertje MadameV!

17. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Goed dat je het toch hebt laten testen Suuzan. Gelukkig dat het geen blaasontsteking was! Hier super veel last van harde buiken, zolang als ik echt rustig aan doe dan valt het mee. Bij mij is veel harde buiken echt een teken van te veel doen/willen.😬

MadameV zo sneu! Heel veel beterschap voor je meisje.. niks zo vervelend als kindjes wat ziek zijn!

Ajo ik merk ook echt dat het allemaal wat zwaarder word. De simpelste dingen zoals schoenen aandoen vind ik serieus een hele opgave geworden! Bij O was ik eind juli uitgerekend dus kon ik fijn slippers aan. Oh wat mis ik die dingen, maar is nu zo koud😂.

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Altijd sneu zieke kindertjes. Hopen dat het snel beter gaat.

Hier eigenlijk helemaal geen harde buiken. Of ik moet echt heel mijn huis gepoetst hebben ofzo. Maar is echt maar heel zelden. Wel dat mijn onderbuik af en toe aanspant maar dat heb ik al vanaf het begin. Ik vermoed dat de kleine dan aan het vruchtwater zit ofzo.

Verder wel echt last van mijn bovenrug. Puur door het gewicht van mijn borsten. Hoef er ook maar te knijpen en er komt meteen colustrum uit 😅
    Niet zo gek dat ze zo zwaar zijn dus.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh wacht effe.. na het typen van dit laatste bericht heb ik nu 2 x een harde buik gehad. Maar dan ook echte harde buiken. Zo heb ik ze nog niet gehad alleen dat het iets strakker gisteren gebeld staan maar niet dat het net een basketbal wordt.. kan geen kwaad toch?
    Ben aan het werk maar het meest intensieve wat ik tot nu toe heb gedaan is een boterham smeren😅

20. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    harde buiken alleen als ik mezelf in bed omdraai of me echt veel te druk maak verder niet gelukkig. de laatste dagen wel last van mijn maag niet echt maagzuur maar de hele dag het gevoel van een volle maag en veel boeren.

verder heb ik vandaag de worsteling met de hoes van de maxicosi overleefd en ben als winnaar (na een uur) uit de strijd gekomen. deze week gelijk hoezen kopen bij de prenatal dit ga ik niet weer doen haha wat een klus

mijn schoenen aandoen vind ik ook wel erg lastig worden vooral mijn rechter beetje gek.
    morgenvroeg de groei en placenta bepaling echo spannend

Deel Deze Pagina