Zijn jullie ook zo toe aan verlof? Hier nog 3 weken en 4 dagen werken. Maar ben er zo klaar mee. Alles kost moeite. Ben gewoon toe aan verlof dat ik niks meer MOET een paar weken lang.
vandaag de echo gehad alles goed gelukkig, baby ligt al goed met koppie naar beneden en ruggetje nu links. uk lag heerlijk te gapen en te zwaaien echt heel grappig om te zien. het heeft ook al haar dus geen kale baby voor ons hihi. geschatte gewicht is nu 1850 gram mooi gemiddeld de placenta was mooi omhoog gegroeid dus een normale bevalling kan gewoon dat vind ik toch wel erg prettig. verlof tja ik zit al een aantal weken thuis en doe af en toe wat administratie voor de dienst maar ik heb het eigenlijk ook wel gehad even niets meer moeten is wel heerlijk, nu met het mooie weer een beetje wandelen met de hond en genieten in de zon met een kop thee heerlijk. kop op imona je bent er bijna, en als het niet meer gaat moet je gewoon aan de rem trekken.
Ik ben er ook aan toe. Moet nog precies een week tm volgende week maandag. Die van ons die zal kaal zijn en waarschijnlijk een hele poos. Mijn dochter heeft nu nog erg weinig haar voor dr leeftijd. Had ik toen ook dus het zal me verbazen als er meer op zit als toen bij haar. Vandaag na de huisarts geweest met Dr. Blijkt ze roodvonk te hebben. Gelukkig niet gevaarlijk voor mij. Nu antibiotica gekregen. Hopelijk knapt ze snel op. Pff heb tegenwoordig best veel last van mijn rug. Overdag gaat het dan nog wel maar savonds op de bank weer ik soms niet hoe ik moet gaan zitten. Ook trekt het soms samen met mijn onderbuik ook net alsof het al voorweeën zijn. Ff stapje terug denk ik. Ma met zo'n ziek meisje thuis is dat lastig. Morgen wel lekker vrij. Genieten in de tuin van t mooie weer hopelijk doet het haar ook goed.
Die onderbuik die af en toe aanspant heb ij al heel m'n zwangerschap. Is geen harde buik ofzo. Weet niet wat dat is. Doet ook geen pijn. Is gewoon ongemakkelijk.
Vanmiddag weer controle bij de vk. Ik net alvast maar wegens schrok me rot. Al bijna 11 kilo er bij😲 vorige week was het nog 9.5... Moet wel zeggen van het weekend uit eten geweest en bbq gehad. Hoe zit het bij jullie inmiddels?
Ik ben aan het afvallen, omdat ik al 4 weken op dieet ben vanwege zwangerschapsdiabetes. Ik weeg nu 4 kg minder dan m'n startgewicht en ik ben daar eigenlijk niet zo blij mee. Bij m'n vorige zwangerschap had ik het ook. Was toen na de geboorte 8 kg lichter. Helaas weer bij gegeten. Maar ik hoop nu wel wat aan te gaan komen (dit zou je me anders nooit horen zeggen, want ik heb overgewicht). Ik eet genoeg, maar mag gewoon niet snoepen. Al die paaseitjes in de winkel SCHREEUWEN m'n naam. Kan wel janken. Al mijn dochtertje iets lekkers eet vraag ik of ik mag ruiken en dan adem ik zo diep in dat ik het bijna kan proeven hahaha. Ik droom nu van een tompouce, die wil ik als eerste snoepen na de bevalling. Ik kan ook niet stoppen met praten en typen over eten. Kleine obsessie aan het worden hahahaha 🙈
Ik ben ook zo'n 9 kilo erbij. Bij mij voornamelijk in de rondte want mijn buikje is echt nog bescheiden.
Gelukkig dat de echo goed was Jadie! Mooi gewichtje ook! Hoe gaat het nu met je meisje MadameV? +4 kilo zei de weegschaal gisteren hier.
Wat een schattig mini buikje😍! Zo gek hoe erg dat per vrouw kan verschillen zeg. Tegenover dit buikje ben ik net moeder zeekoe 😂😭.
Hier inderdaad ook een enorme buik. Haha. Gisteren op de borstvoeding avond geweest. Ik was de grootste dikbuuk daar haha. @ suuzan. Ik begrijp hoe je je voelt wat betreft trek hebben in dingen die je niet mag. Hier ook van mezelf al overgewicht. Voor m'n zwangerschap blijven van 34.1. Maar ik geniet nu gewoon lekker en ga na de zwangerschap wel weer lijnen ofzk. Maar voor jou is er niet echt genieten van eten bij begrijp ik. Hier enorm zin in dingen die ik niet mag.. voornamelijk sushi en gerookte zalm.. jum. Heb ook tegen mijn man gezegd dat hij eerst maar sushi moet halen als ik bevallen ben. Haha
Mijn dochter gaat redelijk. Beetje op en af. Ze eet en drinkt gelukkig wel weer dat is een goed teken. Maar gewoon echt nog niet in orde dus vergt wel veel energie. Ik ben 12 kg aangekomen en juist allemaal op mijn buik. Mijn gezicht kun je ook wel zien maar verder valt het erg mee. Als mensen vragen hoever ik ben en ik zeg 33 weken zie je ze denken van sooow.
Het voordeel van veganist zijn is dat ik vrijwel alles (wat binnen mijn morele eet grenzen zit dan) mag eten. Ik eet geen salie en venkel, omdat ik daar eens over gelezen heb, en ben een beetje voorzichtig met kaneel, maar dat is het dan. Toen er tijdens de Veggieworld beurs in Utrecht laatst plantaardige filet americain werd aangeboden heb ik er flink van gesnoept, de vlees variant heb ik overigens nog nooit gegeten, maar ik snap nu wel wat mensen die wel de vlees variant eten er lekker aan vinden. Verder weeg ik nu 78 kg en ik ben op 65 kg begonnen. Ik zit nog in mijn groeicurve. De vk zei dat ik op 83 kg ging uitkomen. Dat geloofde ik in het begin nog niet, maar nu denk ik dat het best eens zou kunnen. Ik heb me nog nooit druk gemaakt over mijn gewicht en ik ben benieuwd hoe het na de zwangerschap uitpakt. Hier kijk ik ook uit naar verlof, ook al heb ik een kantoorbaan. Tijdens dit typen ben ik even met pauze, maar die 36 uren per week werken vind ik best zwaar worden. 's Avonds ben ik moe en dan krijg ik ook last van mijn rug. Als ik iets doe, dan is het in het weekend en ook dan doe ik het rustig aan. Dus mijn huis ziet er helaas ook even wat minder verzorgd uit. Helaas moet ik nog werken tot 27 april. Vanavond eens die Babywatcher regelen. Dat neem ik me nu al een hele tijd voor, maar het komt er steeds maar niet van.. Woensdagavond gaan we voor de tweede keer naar de cursus Samen bevallen. De vorige keer vond ik het informatieve deel interessant, maar dat met zijn allen op een matje in een woonkamer liggen vond ik vooral erg vreemd. Het was de bedoeling dat je ontspande, maar dat lukte me nog niet erg. Benieuwd wat ons morgen te wachten staat. Zijn er hier meer dames die zo'n cursus volgen? Hoe kun je hier een foto van je buik delen? Moet ik dan de foto ergens online zetten met een linkje er naartoe?
Hier geen cursussen. Gister wel naar borstvoeding informatie avond geweest. Verder laat ik alles gewoon op me af komen. Misschien een rare vraag.. maar moeten jullie ook zo veel poepen? Hier soms gewoon 5 -6x op een dag.. gister 4x geweest. Vandaag zit ik ook al op 4 x..
gewicht is al plus 14 kilo echt vreselijk. ik weeg thuis de verloskundige heeft alleen bij het eerste contact gewogen daarna niet meer zal wel komen binnenkort. morgenvroeg weer naar de vk. toiletgang normasl 1 maal per 3-4 dagen en nu iedere dag dus tja verstopping heb ik geen last van
Nee hier ook zeker geen last van verstopping. Normaal ging ik al 2x per dag.. naja. Beter zo dan buikpijn van de verstopping. Vandaag verloskundige geweest. Alles was weer goed. Bloeddruk 120/79 na een stukje lopen van de auto vandaan. Dus dat was heel goed. Kleine man lag met zijn hoofd beneden. Maar goed kan tot 36 weken nog draaien natuurlijk. Krijg over 2 weken opnieuw een groei echo omdat ze van het erasmus nog niks hebben laten horen oid. En wij daar helemaal geen info hebben gekregen. We weten niet wat hij weegt. Hoe lang hij is. Welke lijn hij volgt. Of hint groot of klein is. Helemaal niks geen info gekregen. Vonden ze niet kunnen bij mijn eigen ziekenhuis. Dus krijg over 2 weken lekker een nieuwe echo. En daar krijgen we tenminste wel de informatie en foto's mee. Ze hebben wel gezegd dat ze niks nieuws bij het hartje gevonden hadden. Verder niets. Dus doen we gewoon lekker nog een keertje over. Heel blij mee. Vrijdag naar de kinderen kleding en speelgoed beurs. Kijken of we nog leuke kleertjes en wat speelgoed kunnen scoren. Ga samen met mijn beste vriendin die een zoontje heeft van 8 weken en dochter van bijna 3. En met een andere vriendin die dan 16 weken zwamger is. Super leuk😆
Goudin als je een bericht typt en je drukt dan hieronder op meer opties daar staat bij hoe je een foto kunt uploaden. Wanneer heeft je vk gezegd dat je op 83 uit zou komen? Ben benieuwd hoe ze dat berekend / waar ze dat op baseerd? Vind het knap dat ze zoiets kan voorspellen is toch bij iedereen anders en ligt deels aan je eten maar deels ook niet dus ben heel benieuwd hoe ze dat doet Hier gewoon normale stoelgang. En ik hoef al niet elke dag dus nu ook niet. Hier ook geen cursussen. Totaal geen behoefte aan. Bij Z yoga gedaan en dat vind ik nu wel voldoende. Het loopt toch zoals het loopt. Imona ik heb helemaal geen echo's meer. Hier is dat ook niet standaard. Vorige x had ik dat wel ivm BMI maar die is nu niet te hoog dus krijg ik ze ook niet. Bij mij hebben ze dus ook geen idee hoe groot hoe zwaar enz enz. Ma ik neem aan met het meten van de buik dat ze daar ook aan kunnen herleiden dat het allemaal netjes is ofzo. Hier helemaal nooit gewogen bij de vk. Ze vroeg er de eerste x na en verder nooit meer na gevraagd. Ik ben ook al 12 kg aangekomen maar eerlijk gezegd kan ik me er nu niet druk om maken. Het komt zoals het komt en ik ben na Z 20 kg afgevallen ( geen zwangerschaos kilo's die waren er al af ) dus als ik dat toen kon dan moet het nu ook lukken.
Hier net als Suuzan afgevallen door het dieet voor zwangerschapsdiabetes. Al blijft mijn gewicht nu stabiel en val ik niet echt meer af. Van de dietiste mag ik ook niet veel meer afvallen (maximaal nog 2 kilo), omdat het niet bedoeling is dat je afvalt tijdens je zwangerschap. Ze zijn hier wel strenger in geworden: bij de zwangerschap van mijn dochtertje was het afvallen geen probleem, ik ben toen totaal 13 kilo afgevallen (die er helaas ook weer zijn aangekomen). Ik doe ook geen cursus deze keer. Bij mijn dochtertje wel gedaan, maar nu geen behoefte aan. Alleen een informatie bijeenkomst over de borstvoeding en evt daarna nog een consult bij de lactatiekundige. Bij mijn dochtertje is de borstvoeding waarschijnlijk niet goed op gang gekomen. Ze heeft veel gehuild (de eerste 3 maanden) en na 6 weken bleek bij de lactatiekundige dat ik niet genoeg borstvoeding had. Ik moest toen al bijvoeden met flesvoeding. Ik heb wel geprobeerd om mijn productie omhoog te krijgen (met een neusspray met hormonen), maar dit lukte niet meer. Nu wil ik wel weer borstvoeding gaan proberen, dus daarom misschien al voor de bevalling naar de lactatiekundige.
Hier geen cursus bij O ook niet gedaan. Toen wel info avond gehad in het ziekenhuis om te bevallen en een voor borstvoeding. Nu wil ik thuis bevallen en die van de borstvoeding vond ik toen zo nutteloos, dus dat ga ik deze keer ook niet doen. Wel volgende week een gesprek met de lactatiekundige. Ik moet ook super vaak op n dag de 'grote boodschap' doen. Normaal moet ik 2 a 3 keer voor de grote boodschap. Nu is dat soms wel 5 x op n dag!
Ja nou vandaag was het bij mij gewoon 9x! Niet normaal. En heel veel winden laten. M'n arie is gewoon schraal van t afvegen. Steeds beetjes bloed er bij en af en toe ook slijm. (Heerlijk praatje weer. Sorry ben iemand die daar heel makkelijk over praat. Haha) Helemaal als ik bruine boterham heb gegeten moet ik rennen Maar soms ook al na een glas water. Verder geen buikpijn oid. Denk gewoon dat m'n darmen wat geïrriteerd is. Hopen dat het met gezond eten en voor veel water tegen uitdrogen snel weer over is..