Ik moet nog 3 weken werken. Dan ga ik 5 weken van te voren met verlof. Maar wat ik vooral merk is dat door de vermoeidheid mijn conversiestoornis langzaam begint op te spelen. Daar heb ik 2 jaar geen last van gehad. Maar nu in combinatie met de hormonen, spanning voor het onbekende en de vermoeidheid merk ik dat ik er wat meer last van krijg. En als dat eenmaal doorzet kan ik dalijk weer weet ik het hoe lang in therapie. En daar zit ik dus echt niet op te wachten. Kan er heel goed mee omgaan nummer en ben bijna klacht vrij. Maar merk dat het langzaam opsteekt. Mijn werkgever weet niet dat ik dat heb. Vond het niet nodig om te melden omdat ik zo goed als klacht vrij ben. En in het verleden wel vermeld en gewoon keihard afgewezen op sollicitaties. Dus dan laat je het de volgende keer wel. Ik ga morgen gewoon ik gesprek. En dan zie ik het wel. Aan de ene kant voelt het als 'opgeven'. Aan de andere kant is het voor mijn doen heel knap dat ik voor mezelf opkom. Nou. Ik ga een poging doen tot slapen. Duim voor me dat het lukt...
Ben je er zelf ook tevreden mee? Stop je nu ook eerder of wel hetzelfde maar minder veel in een week? Hoe reageerde hij/zij? Wel begripvol of was het gesprek snel klaar? Vervelend dat je dat hebt maar goed dat je voor jezelf bent opgekomen Ik merk dat ik wel een beetje weemoedig ben vandaag hihi. Heb het vanmiddag nog hartstikke druk en zie maar 1 collega maar toch. Het idee dat het na vandaag echt zover is. Heb nog maar even een grote doos merci gekocht met een kaart voor mijn collega's. Het is mede dankzij hun dat ik het heb volgehouden. Omdat zij alles voor me eromheen doen. Vegen opruimen etc etc. T zijn de kleine dingen maar toch.
@Imona: heb je dan 'genoeg' aan die paar extra dagen? Of wil je dan toch ook nog eerder stoppen? @MadameV: kan me je weemoedigheid wel voorstellen hoor! En jammer dat je niet meer collega's ziet vandaag. Wordt er verder niets gedaan voor je verlof? Of komen je collega's op kraamvisite? Anders vertrek je toch een beetje met 'stille trom', al is het maar tijdelijk.
Denk dat ik wel genoeg heb aan die paar dagen. 3 of 4 dagen achter elkaar werken gaat wel. Maar 8 achter elkaar met 1 dag vrij.. is gewoon echt te veel. Maar ze begreep het wel. Ze kon me niet helemaal vrij roosteren vanwege hogere hand etc. Maar ze ging wel meteen kijken wat ze voor me kon doen. Ze voelde het al aankomen. Omdat ik er al een poosje moe uitzie blijkbaar Snap ik madameV. Van je collega's miet je t op dit moment toch hebben he😅 ik denk dat ik mijn verlof ook inluid met een taart op het werk
Ajo, oh nee hoor. We hebben vorige week zondag nog een uitje gehadmet zijn allen. En heb ze allemaal vrijdag of zaterdag nog gezien. We hebben ook een klein team van 5 vaste krachten inclusief mezelf en 3 leerlingen. Ga volgende week nog mee op cursus als model voor een collega en eens in de 2 a 3 weken ook ff langs en ze komen allemaal op bezoek na de bevalling wel een hectische team. Van mijn laatste klanten nog van alles gekregen wel erg leuk. Een klant had zelfs zelf sokjes en een slabbertje gemaakt. Fijn dat je het er wel mee eens bent imona. En dat dit zoveel scheelt. Hoeveel werk je normaal op een dag? Kun je ook niet al stoppen bij t zwembad? Of heb je dat al gedaan? Fijn dat ze iig begrip toonde
Super lief dat je van alles kreeg! Hoe veel uur ik werk hangt af per dag. En de drukte. Ij AH was het meestal 4 uur. En als het rustig is zit je niks te doen maar als het druk is ben je continu bezig. En gewoon het feit: vroeg er uit. Of rekening houden dat je weg moet. Eten om het werk plannen. Want ik werkte vaak rond etenstijd. En bij het zwembad verschilt het ook. Op maandag dinsdag en donderdag maar een paar uurtjes. Maar woensdag vrijdag zaterdag en zondag een hele dag. Nu gaat de vakantie er weer langzaam aan komen dus zijn we weer hele dag open elke dag. Dan werken we in shirts meestal. Dus meestal 6 uur. Maar als je pech hebt sta je een hele dag van half 10 tot half 9. Heb bij het zwembad ook afspraken gemaakt dat ik geen hele dagen meer kan en de schoonmaak s avonds niet meer doe. Maar daar ben ik wat voorzichtiger. Bij AH ga ik weg en kom ik niet meer terug. Bij het zwembad ben ik toch het aan het azen op een vast contract. Dus kan daar niet te veel zeuren. Maar met hoe het nu geregeld is ben II de laatste 2 weken steeds om de dag vrij. Moet zeggen dat sinds het geregeld is ik ook meteen een stuk beter slaap.. Zal je altijd zien..
@Imona: doordat je het hebt aangegeven heb je waarschijnlijk ook meer rust in je hoofd en kan je ook weer beter slapen. Pffffff wat ben ik moe. Vanochtend afspraak in het ziekenhuis, klinisch verloskundige. Alles was goed. Bloeddruk was goed. Nog even naar baby gekeken, lag nog hetzelfde als 2 weken terug, hoofdje keurig beneden. Handje bij zijn gezichtje, heel schattig. Vanmiddag was m'n dochtertje behoorlijk stout. Toen ik op de toilet zat heeft ze het whiteboard/maandplanner bewerkt met een 'verkeerde stift' nadat ze alles wat er op stond had weggeveegd. Toen ik dat aan het oplossen was, was het te stil op de gang. Toen ik ging kijken schrok ik me rot. Ze had met blauw stoepkrijt de hele muur ondergekrast. Niet 1 streepje, maar over de volle lengte van de muur allemaal strepen. Heb geprobeerd om het schoon te maken, samen met haar, maar het ging er niet af . Ik was zo boos, en vervolgens weer geschrokken van die boosheid. Gefrustreerd, boos, verdrietig dus een enorme huilbui. Gelukkig zei manlief 'het komt wel goed, ik los het wel op. Haal maar verf, ik verf wel na mijn werk'. Dat is hij nu aan het doen, de schat. Maar wat kunnen hormonen je gek maken zeg. Ik was helemaal overstuur, kreeg er harde buiken van. En dat is absoluut niet hoe ik normaal ben.
Dat denkl ik ook imona. Alleen de gedachte al geeft ook al meer rust als een opluchting Ajo geeft niks meid kan gebeuren. Ik herken het wel. Heb het ook wel eens. Of als ik zelf zo moe ben dat ik ff wil slapen en dan mijn dochter niet mee werkt. Vervolgens word ik Dr alleen maar snauwerig van tegen haar en dan voel ik me weer schuldig. Vandaag is ze een dagje na de crèche. Denk dat het goed is voor beide. Zo kan ik er morgen weer op en top voor dr zijn en van Dr genieten doordat ik vandaag ook even goed die rust heb voor mezelf. En voor haar is het wel goed dat het gewone ritme doorgaat. Heb wel enorm nesteldrang wil gewoon alles wat ik nog wou doen snel doen zo van dan is het maar klaar. Heb 2 slaapkamers helemaal schoon inclusief de ramen enz. Alleen stofzuigen nog ma dat gaat gewoon niet. Dit voelt al als een hele karwei want erg snel last van mijn benen dus na 1 kamer ook ma pauze gehouden van een half uur. Ma goed ben wel blij dat het weer ff lekker helemaal grondig is gedaan. De kasten had ik vorige week al uitgemest 😁
Raar wat hormonen met je kunnen doen hé. Ik ben ook wat sneller geïrriteerd door andere mensen. En het gekke is. Ik kan op het moment helemaal niet tegen vervelende en dreinende kinderen. In het zwembad heb ik soms echt de neiging om ze er uit te gooien. Maarja. Dat kan natuurlijk niet😂 Hier lekker een dagje vrij. Lekker geslapen en uitgeslapen. Was ik echt wel aan toe. Hier nog totaal geen last van nesteldrang. Alleen dat ik wil dat alles opgeruimd is. Huishouden heb ik in porties verdeeld over de week. Ik deed eerst 1x in de week op 1 dag heel het huis. Dat kan ik echt niet meer. Dus nu doe ik elke dag iets. Heb ook een schema gemaakt: Ma: planten water Di: bed verschonen. Wo: keuken. Do: wc +badkamer Vr: stoffen boven Za: stoffen beneden Zo: stofzuigen en dweilen Wassen wanneer nodig. Zo blijft het huis schoon en ben ik nooit langer dan een half uur bezig per dag. Ideaal.
Ja maar 't hoeft niet per se schoon te zijn nog.. nou ben ik van mezelf wel schoon en opgeruimd.. Dus er valt weinig extra te ruimen of poetsen 😅
Nou meiden ik heb eindelijk wat zekerheid geen twijfel meeer mogelijk :-/ Ik krijg een geplande kezizersnede over een week of 5 Placenta te dicht bij de 'uitgang' minder dan 1 cm, waarbij complicaties bij vaginaal bevallen te groot is. Verder ligt het kindje 'moervast' in stuit en is het vruchtwater vee te weinig om überhaupt te draaien. Nu paar keer per week hartfilmjes, wekelijks vruchtwatercontrole en 2-wekelijks groei omdat het kindje op de P10 lijn ligt; loopt 2/3wkn achter op gemiddelde groei. Het is best gek dat het nu definitief staat; gelukkig staan er veel controle's maar het heeft ook veel impact thuis. Moet allemaal even bezinken en emotioneel een rollercoaster...
Imona fijn dat je nu ook gelijk beter slaapt! Kort lontje, helaas herkenbaar... Ooooohhhh stoute peuter!!!!! Wat lief dat de muur al wel weer op kleur is. MadameV geniet van je welverdiende verlof!
Jeetje doppie wat heftig. Altijd fijn dat ze je goed in de gaten houden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je wat zorgen maakt omdat de kleine achter loopt en een keizersnede niet de bevalling is waar je op had gehoopt.. Neem de tijd om het allemaal te laten bezinken.
Imona: Licht slapen valt mee, maar wel dat ik een keer per nacht naar het toilet moet gaan. Daarna slaap ik wel vrij snel weer in. Ik kan alleen nog op mijn rug in slaap vallen, dat is wel wennen, want ik sliep altijd op mijn buik of zij. Het vocht vasthouden bij mijn benen heb ik al een tijdje. Eerst droeg ik mijn man zijn sokken en nu draag ik enkelsokjes. Dat helpt wel, die strepen op de huid heb ik niet meer. Als ik weer eens in een sokkenwinkel kom koop ik er een paar enkelsokjes bij. Doppie: Die controlepunten geven je hopelijk toch straks een rustig gevoel. Je weet nu wel waar je aan toe bent. Vandaag heb ik me ziek gemeld. Gisteravond had ik zoveel hoofdpijn dat ik niet meer helder zag en ook licht deed heel zeer. Na een goede nacht slapen en 's ochtends ook tot 12 uur in bed blijven doezelen voel ik me nu alweer een stuk fitter. Mijn zicht is ook weer normaal. Ik probeer maar veel te drinken; hopelijk houdt dat de hoofdpijn weg. Ik merk dat ik alle kwaaltjes er met liefde bijneem. Zou ik eerst met hoofdpijn naar het werk zijn gegaan, nu blijf ik wel een dagje thuis en voel ik me er niet schuldig over. De baby is nu het allerbelangrijkste..
Doppie: dat moet wel even bezinken ja. Fijn dat ze het goed in de gaten houden. Lijkt me raar om dan ineens te weten wanneer ongeveer en hoe je gaat bevallen. Goudin: klinkt een beetje als migraine, die hoofdpijn. Goed drinken en rust nemen is altijd belangrijk. Je kindje staat op 1.
Lijkt me ook vreemd doppie. Dat je dan gewoon de datum te horen krijgt. Snap dat het erg spannend is, zeker dat achterlopen in groei aan de andere kant fijn dat je zoveel controle krijgt en het geeft ook zekerheid. Heb je dit bij je eerste ook gehad? Imona snap ik van t poetsen. In mijn gevalen is nesteldrang vooral het uitmesten opruimen enz. Alles poetsen lukt me niet dus het meeste doet mijn vriend. Maar meer zo van die tot doel dingen die alsmaar blijven liggen n dan nu juist mooi nog even kunnen. Goudin beterschap! Hopelijk knap je snel weer op
zo doppie heftig, en wat vreemd dat je het al weet. hopelijk blijft alles nu goed gaan intussen en heb je inderdaad 5 weken tijd om er aan te wennen. hier alles goed weinig last meer van dingen kleine is wel erg druk moet ik zeggen de hele dag door en het eerste uur dat ik bed lig ook nog daarna lijkt het wel of ukkie gaat slapen. hopelijk doet de uk dit na de geboorte ook in de nacht slapen hahaha maar overdag dus een gezellige boel hier binnen.
Hier het zelfde jadie. Overdag continue bezig. En na een uur of 10 wordt het stil tot de volgende ochtend. Heerlijk