eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Doppie: je weet gewoon al zijn/haar verjaardag. Nu gaat het opeens wel echt worden. We gaan nu echt aftellen.

Spannend dat het voor iedereen nu aftellen is he! Ik ben waarschijnlijk 1 vd laatste hier want ik ben "nog maar" 31 weken, dus begin juni. Het hoeft natuurlijk niet, maar m'n dochtertje is ook na 40 weken geboren, dus ga daar eigenlijk weer vanuit.

Hier pittige nesteldrang. Maar wel in de zin van: het moet opgeruimd zijn, zodat ik me voor de kraamverzorgster en kraamvisite niet hoef te schamen haha. Ik wil echt goed m'n was bijhouden, zodat er geen stapels strijk ligt en ben zelfs m'n ramen gaan zemen vandaag (alsof ze over 9 weken nog schoon zijn). Rommellades zijn uitgemest. Moet wel m'n kledingkast nog aanpakken. Pfffff, wat doe ik mezelf aan, maar heb nu nog redelijk puf.

Zijn jullie er al uit wat voor naam jullie baby krijgt? Wij nu een paar weken over zijn roepnaam en sinds gisteren uit z'n doopnaam, dus: yeah!!!!🎉

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier vanmiddag heel de badkamer uitgeschuurd. Alle voetjes en naadjes bewerkt met een oude tandenborstel.. misschien toch wel last van nesteldrang 😅

Wat ik zei over baby stil na 10 uur neem ik terug.. krijg op dit moment een massage van buikwand en ribben boog.. heerlijk... ahum..

De naam zijn we al heel lang over uit. Al vanaf 18 weken ofzo. Wij hebben alleen een roepnaam dus das makkelijk. Achternaam is vanzelfsprekend de achternaam van mijn man.

Wel heb grappig. De initialen van mijn man zij R.F. En de initialen van onze kleine man worden ook R.F. En dat is echt niet bewust gekozen😂😂

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wij zijn er ook al een hele tijd uirm zo rond de 20 weken. Hier wel doopnamen na opa en oma. Zonder dat is mijn dochter Z.B en deze 2e A.B wel grappig laatste en eerste letter van t alfabet. Ook niet bewust. Lijkt me wel lastig als je echt hetzelfde hebt ivm de post ? Voluit word het hier AJWPB wat een mond vol hè. Maarja schoonvader heeft een dubbele naam en mijn dochter heeft ook opa en oma dus willen dat graag weer.

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hihi imona dan heb je idd nesteldrang ja haha. Tis net wat suuzan zegt je wil gewoon dat alles netjes is voor kraamhulp en visite etc. Niet dat die in alle lades kijken maar toch. Ik ben normaal ook niet zo super netjes dus ik maak de naar gebruik van Haha.

5. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Vrijdagmiddag komt de kraamzorg langs bij ons thuis. Wij hebben die middag vrij genomen van het werk. Als ik dan ineens de neiging krijg om nog wat te poetsen, dan kan het tenminste. Verder probeer ik het rustig aan te doen. Vandaag werk ik wel weer, na gisteren een dagje thuis te zijn gebleven omdat ik zware hoofdpijn had. Maar ik doe het rustig aan en misschien ga ik vanmiddag ook wat eerder naar huis. De zwangerschapscursus was gisteravond ook wel een opgave; het was me te druk en misschien had ik niet moeten gaan. Maar de info die ik daar krijg vind ik wel heel waardevol. Vanmorgen moest ik weer naar de verloskundige en daar werd wel bevestigd dat mijn bloeddruk nog steeds laag/normaal is. Blijkbaar kun je van een hoge bloeddruk ook hoofdpijn krijgen (dat wist ik nog niet).

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Rustig aan he goudin. Hoofdpijn is juist een van de symptomen van hellp syndroom oa door hoge bloeddruk inderdaad. Aangezien ik dat vorige x heb gehad ben ik daar ook erg alert op. Heb een bloeddruk meter van mijn ouders en als ik dan hoofdpijn heb meer ik ff om gerustgesteld te worden hihi. Fijn dat die van jou ook gewoon prima is. Te laag is niet zo erg dat heb ik nu ook. Genoeg drinken en af en toe een zout dropje scheelt iig bij mij ook al enorm.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Krijgen jullie dat nu ook dat je niet meer fatsoenlijk op een stoel kan zitten omdat er dan een paar billen of voeten onder je ribben porren?

Ben op dit moment aan 't werk in het zwembad. Daar mag ik op een stoel zitten omdat staan niet meer gaat. Maar ben net boer harms... onderuit gezakt. Benen wijd en een dikke buik😂 mis alleen nog een lange grasspriet om op te kauwen..

8. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    haha imona, boer harms hihi,

ik had gisteren toen ik in de auto zat het gevoel dat de uk languit met gestrekte benen in mijn buik lag inderdaad gewoon pijnlijk onder de ribben vandaag weer niet dus zal de benen gebogen hebben.
    vanmorgen heerlijk gezwommen wat is dat fijn zeg gewichtloos geen pijn na een uurtje bewegen wat een aanrader van een vriendin ga volgende week weer.

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat is trouwens wel een erg goed idee jadie ga ik ook eens doen op een dag dat mijn dochter er niet is. Of met vrienden en dochter kan ook. Toen ik zwanger van haar was heb ik dat in mijn verlof ook gedaan toen was het ook nog eens heel warm. Heerlijk zeg.

Dat gevoel onder de ribben ken ik. Vooral als je erg rechtop zit. Ik hang dus ook meestal. Heb ook het gevoel dat ie anders ligt dus ben benieuwd. Eigenlijk zou de vk dinsdagavond langskomen voor bevalplan maar toen kwam er bevalling tussen. Nu komt ze zaterdag ochtend. Hoop dat het dit x wel door kan gaan.

10. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Voor mijn doen doe ik het rustig aan. Vandaag ook wat eerder van werk weg gegaan. Ik snap die porren onder de ribben heel goed, want bij mij ziet het er al een tijdje blauw-achtig uit. Maar het is niet echt pijnlijk, alleen als ik er tegenaan duw. Morgen komt de kraamzorg langs en dat vind ik heel spannend! Zwemmen heb ik niet zoveel behoefte aan, maar douchen vind ik wel erg prettig. Ik denk dat ik morgen nadat de kraamzorg is langs geweest eens voor een uitgebreide douche ga.

11. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    na een heel beroerde nacht niet kunnen slapen kind met zijn billen in mijn maag leek wel vanmorgen weer even gezwommen en echt wat heerlijk voel ik me daarna gewichtloos ontspannen ukkie slaapt ligt nu met zijn billen weer ergens anders god zij dank nu net wakker geworden op de bank na 2 uurtjes slapen pfff ik denk morgen weer zwemmen

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ga in ons weekendje weg ook lekker zwemmen. Nog wel vaker in m'n verlof ook. Werk wel in een zwembad maar mag Daar zelf niet zwemmen ivm eventuele verwarring voor de gasten en daardoor minder overwicht. Logisch wel.
    Maar heb wel zin om weer eens te zwemmen

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik ga ook echt vaak in bad. Deed ik al vaak maar dat is nu sowieso ontspannen. Vandaag iets te druk geweest pff dit weekend maar rustig aan. Morgen na Sanadome dus lekker ontspannen

14. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het gesprek met de kraamzorg consulent was verhelderend. Ze vroeg ons wat wij verwachten en ze vertelde over wat de kraamzorg doet. We kregen nog wat praktische tips en houden het kraamzorg boek alvast hier. Wat een leuke herinnering wordt dat als het straks vol geschreven is. En zo zijn we weer een stapje verder.

Iedereen een heel fijn en ontspannen weekend gewenst. Volgens mij zijn we er aan toe. :)

15. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hi ladies hoe gaat het hier met iedereen?
    Heb de afgelopen dagen alleen meegelezen. We hadden last-minute besloten dat onze zoon nog gedoopt moest worden vooor de baby er zou zijn. Dus dat gaat vandaag nog gebeuren haha!

16. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hier gaat alles goed. Ik lees nog steeds mee hoor girls maar met de verhuizing over 2 weken heb ik het zo druk dat ik er niet aan toe kom om wat te sturen.
    Hebben jullie trouwens ook bij sommige zwangerschapsbroeken dat als je gaat zitten de rand pijn doet? Zeg maar de rand van de broek zelf en waar de band begint. Ik vind het eigenlijk niet zo heel comfortabel. Misschien heb ik een maatje te klein. Als ik sta zit alles wel prima.
    Ben pas net aan de zwangerschapskleding dus het is nog een beetje zoeken.

17. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    hoi noor,

ik heb hetzelfde gehad met een broek de rand doet echt zeer dan heb je volgens mij inderdaad een maat te klein. ik heb nu 1 maatje groter gekocht en die zit voortreffelijk.

verder hier alles goed gelukkig vandaag lekker in de tuin bezig geweest heerlijk relax en niet te veel en te snel morgen lekker weertje dus lekker zitten in de zon kijk er al naar uit. iedereen een fijn weekend

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook alles prima. Vanmiddag verrast met een baby shower in de vorm van een high tea. Ik dacht dat ik alleen met mijn moeder ging. En toen we daar kwamen zaten al mijn vriendinnen en mijn oma daar. Geweldig!

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    En toen gingen al mijn vrienden eerder weg. Ik nog even met m'n moeder mee. Kom ik thuismarkt ja hoor. Iedereen in de tuin met een BBQ. Geweldig zulke vrienden

20. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Leuk Imona! Klinkt goed, babyshower en bbq!! Ik heb te horen gekregen dat ik volgende week zaterdag moet vrijhouden, verder is het een verrassing.

Vandaag wezen shoppen, heerlijk die nesteldrang, ik moet alles nu hebben! Ook lekker geluncht met man en dochtertje. Nu kan het nog met zn 3-en, kan ze genieten van onze onverdeelde aandacht. Over een tijdje moet ze delen.
    Alleen was het eigenlijk een beetje te kang. Op het laatst kon ik niet zo goed meer lopen, erg last van bandenpijn. Dus nu languit op de bank en morgen lekker rustig aan. Genieten van het zonnetje.

Deel Deze Pagina