eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Imona: Sterkte. Ik heb er wel iets van gelezen. Heel naar.

Doppie: Het gaat met ups and downs. Nu weer snel de up in, hoor.

AJO: Ik ben nog nooit op een babyshower geweest en ben wel benieuwd wat je dan allemaal 'overkomt'. Schrijf je voor ons een verslagje?

Hier heb ik vandaag het huis alleen en ik voel me verrassend goed. Mijn man is een dagje voor zijn hobby naar een mini Magic (een fantasy kaartspel) evenement. Ik heb gestofzuigd, het toilet schoongemaakt, wat was gedaan en gedweild, het oud papier weg gebracht en een paar boodschappen gedaan. Op het lijstje staat nog afwassen (de houten spullen en zo, want de rest doet de afwasmachine), maar daar heb ik geen puf meer voor. Het is natuurlijk ook niet de leukste taak. Straks nog wel even de paasversiering neerzetten/ophangen, dat is in elk geval een rustige taak. Dan verder alleen nog vanavond eten voor mezelf maken. Lekker productief dagje zo. Morgen komen mijn moeder en broers bij ons op bezoek.

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Doppie wow dat is even schrikken zeg. Gelukkig is het de blaasontsteking en niet echte weeën dat is nog wel erg vroeg

Ik heb hier ook alles klaar hoor imona. Vind dat gewoon ook een fijn idee. Ook al denk ik dat het nog wel een tijdje duurt. Af is af toch? Gister zijn mijn bedklossen gebracht en een douchekruk en rugsteun voor in bed. Dus het bed staat nu ook hoog. Die is echt laag dus meteen prettiger in en uit bed stappen.

Zullen we nog ff x lijstje maken en die mee "uppen" ? Wel leuk nu de datum dichterbij komt en er straks mensen bevallen.

MadameV 27 jaar 2e kindje 16 mei uitgerekend

Iedereen fijne paasdagen!

3. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Over het wassen van de babyspulletjes.. Ik las dat je geen wasverzachter mag gebruiken. Wij gebruiken als wasverzachter altijd azijn. Mag dit ook niet? Welk wasmiddel gebruiken jullie? Ik was de laatste weken al onze was met Neutral (om het uit te proberen) en ik ben van plan om dit ook voor de babyspullen te gaan gebruiken.

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hmm. Ik mocht nog niet wassen van mijn man. Haha hij zei: hou je kakken nog maar een week opmerkingen je hebt dalijk zo veel vrij dat je je nog gaat vervelen.

Vervolgens zijn we boodschappen gaan doen en vissen wezen halen voor de vijver. Ben nu zo moe dat ik niet eens puf hem om te wassen haha en de rest vd week geen tijd ivm werk..

Ik was onze eigen kleding met ariel pods. Ruikt heerlijk en je hebt geen gedoe met resten die in de machine achter blijven.

Ik probeer de kleertjes voor de kleine stras in 1 x te doen. Dan kook ik eerst de machine een x uit. En dan wassen met neutral inderdaad. Wasverzachter gebruik ik nooit. Onze droger zorgt dat alles zacht wordt.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    MadameV| 27 jaar| 2e kindje |16 mei uitgerekend
    Imona| 23 jaar| 1e kindje| 27 mei uitgerekend

6. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ik gebruik gewoon ariel waspoeder geen wasverzachter inderdaad. ik heb alles al gewassen en gestreken. toch een fijn idee. net de vluchtkoffer voor mij en man en de uk gepakt staat dat ook vast klaar. morgen gaan we oefenen om de maxicosi in de auto te zetten anders sta je straks zo te klungelen. hihi.
    ukkie ligt nog steeds in stuit hoop dat die snel draait mijn maag mijn maag. pfffff.

7. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    MadameV| 27 jaar| 2e kindje |16 mei uitgerekend
    Imona| 23 jaar| 1e kindje| 27 mei uitgerekend
    Jadie 34 jaar/ 1e kindje/ 24 mei uitgerekend

8. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    MadameV | 27 jaar| 2e kindje | 16 mei uitgerekend
    Jadie | 34 jaar | 1e kindje | 24 mei uitgerekend
    Goudin | 34 jaar | 1e kindje | 24 mei uitgerekend
    Imona | 23 jaar | 1e kindje | 27 mei uitgerekend

9. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Heftig Doppie! Wat zal je geschrokken zijn... hoe voel je je nu?

Hier staat het bed ook al omhoog, kwam er bijna niet meer uit met opstaan dus hebben we de matrassen van de logeerbedden eronder gelegd. Nu perfecte hoogte.

Ik heb ook alles al gewassen en gedaan, alles is eig klaar voor de komst vd baby. Nog 2 weken en dan mag het wel gebeuren van mij!

Over wasverzachter ik heb n klein beetje bij de babywasjes gebruikt, bij O ook gedaan destijds en hij heeft er nooit geen last van gehad. Gebruik voor onze eigen kleren ook wasverzachter en heb echt geen zin om alles de heletijd apart te gaan wassen..

10. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Bloempje | 24 jaar | 2e kindje | 19 mei uitgerekend

11. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Bedenk alleen net dat de isofix nog de auto in moet. En nog een vluchttasje moet klaarmaken voor mocht het onverwachts toch ziekenhuis worden *please no!*

12. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Ik ga dit weekend ook maar aan het wassen. Begin met alle lakentjes, hydrofielen ed. Daarna ook de kleertjes. Ik gebruik ook altijd Ariël pods of Robijn Pods. Bij mijn dochtertje toen ook gedaan. Nooit last gehad. Normaal gebruik ik de sensitieve wasverzachter van Robijn, maar bij de babywas niet. Ik heb uit 1 van de babydozen een flesje van Witte Reus; baby Reus. Misschien dat ik die voor de babywas ga gebruiken.

Vanmiddag een heel gezellige middag gehad. Met een klein clubje (m'n moeder, zus en 2 beste vriendinnen) heerlijk geluncht. En verwend met kadootjes: variërend van luierkrans tot luiertas. Babyshower kan van alles zijn: een soort borrel tot een etentje. Meestal met kadootjes voor de zwangere, soms ook met spelletjes zoals baby voeding proeven geblinddoekt, foto's raden, geboortedag raden/voorspellen etc. Maar dat was bij mij niet. Wij hebben heerlijk geluncht en bijgekletst. Door de afstand zie ik mijn familie en ene vriendin niet heel vaak helaas (zij wonen bij Rotterdam, ik in Apeldoorn.

13. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    het klinkt zeer gezellig ajo fijn dat je een leuke middag hebt gehad.

14. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    AJO | 34 jaar | 2e kindje | 29 mei uitgerekend

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat leuk zeg ajo! Dat klinkt erg gezellig.

Ik heb gewoon met robijn gewassen. Was ik onze kleding ook altijd mee. Wasverzachter gebruik ik sowieso al nooit. Mijn idee is ook niet teveel apart te doen dan moet ik dat straks een hele tijd doen. Blijkt hij nou zo gevoelig te zijn kan ik altijd nog zijn was met neutral gaan doen maar mijn dochter heeft dat ook nooit gehad en ging altijd prima.

16. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Doppie | 40 jaar | 2e kindje | 22 mei uitgerekend
    AJO | 34 jaar | 2e kindje | 29 mei uitgerekend

17. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    AJO en Imona wat een leuke babyshowers hebben jullie gehad!

Bloempje het gaat... moet echt heel rustig aan doen, hoop dat als de antibiotica aanslaat het nog een beetje bij gaat trekken.

Jadie lees dat jij nu ook stuitligging hebt, balen maar idd niets aan te doen... Benieuwd of jij ook een KS krijgt.
    Best lastig he die ligging met hoofd bovenin, hier al vanaf 24 wkn stuit.

Wasmiddel bij de 1e alles met neutral gewassen, was best een gedoe. Vrij snel overgestapt op ons normale wasmiddel en altijd goed gegaan. Nu gelijk zelfde gebruikt. Alles is gewassen en droog, nog even strijkbout hier en daar en dan klaar.

18. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Zelfs wiegje/bedje/wipstoel/maxicosi alles in de hoezen en opgedekt!
    Heb er nu wat lakens overheen gedaan. Komt wel door die opname van de week. Ben er echt van geschrokken. Helemaal toen ze zeiden het is vroeg maar kan wel komen hoor, geen zorgen....:$

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    #2659 Imona, 15 apr 2017
    Laatst bewerkt: 15 apr 2017
    Ik volgende week toch maar alles gaan wassen. Aangezien er ook een vluchtkoffertje mee moet naar Duitsland.

Dames merken jullie ook dat je snel emotioneel/geprikkeld bent?

Mijn schoonouders zijn blijven eten. Maar m'n schoonmoeder is beetje schoonmaak gek.. er stond bij mij nog een wasmand met schone was op tafel. Nog niet gevouwen want had t net uit de droger gehaald.
    Ik moest heel even naar buiten. Kom terug. Zit m'n schoonmoeder m'n was te vouwen.😲
    Ze bedoelt het heel lief hoor.. maar ze vouwt anders dan ik en ik sorteer alles dat ik t zo vast kan pakken en in de kast kan leggen.. maar toen ze MIJN bh tussen mijn MAN zijn leren stopte kreeg ik t haast.. moest me zo inhouden om die wasmand niet uit haar handen te rukken. Toen ze weg was heb ik eerst alles gevouwen en gesorteerd zoals ik het wil hebben.. omg. Kreeg haast een rol beroerte😅

20. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ja doppie dat hoofdje bovenin is inderdaad geen pretje lig alweer wakker last van maag en zit bijna rechtop in bed pfff. ach ja niets aan te doen. volgens mij krijg je de keuze keizersnede of niet nou bij de eerste een stuitbevalling met een. hoofdje op de p90 lijn dat wordt dan wel een keizersnede ik wil geen risico voor de kleine. we zullen het zien.
    hahaha imona precies wat jij schrijft heb ik ook met mijn schoonmoeder volgens mij wel normaal hoor. en natuurlijk hartstikke debiel echt hormonaal volgens. mij amders heb ik er totaal geen last van.

Deel Deze Pagina