eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Heerlijk ff zwemmen Imona! Hier wonderbaarlijk genoeg genoeg geen 1 striem. 2 zwangerschappen verder maar je ziet er niks van. Wel heb ik wat striemen op m'n borsten, zijn nu heel duidelijk maar ervaring van de eerste heeft me geleerd dat dat wel grotendeels wegtrekt.

Jadie succes met de echo! Hopelijk ligt ukje braaf met z'n hoofdje baar beneden.

Wij hebben morgen weer controle. Krijg gelijk inwendig onderzoek omdat ze de vorige keer voelde dat de baarmoederhals goed aan het verweken was. Ben benieuwd. Met O liep ik nu al geruime tijd met wat ontsluiting. Verder niet zoveel last van kwaaltjes. Van die vervelende voorweeén en n hoop maagzuur. Voor de rest kan ik prima alles nog. Bij de eerste was dat nu wel anders toen kon ik alleen nog maar zitten en klagen. Maarja toen was het ook n dikke 30 graden..

2. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Zo! Verhuisd en even een inhaalslag gemaakt want alle kleertjes zijn gewassen, beddengoed voor ledikantje en wiegje, maxicosi hoes etc. Verder alles uitgepakt behalve de berging en bovenste verdieping waar nog wat spullen staan. Gelukkig heel veel hulp gekregen maar heb zelf gelukkig ook nog wel veel energie en geen kwaaltjes.

Had even wat terug te lezen.

Mijn kleintje heeft ook vaaknde hik. Ik las dat het kan komen als ze aan het drinken zijn. Wel heel schattig.

Succes straks bij de vk Jadie!

Mijn navel is nog normaal en heb geen striemen maar wel een beetje zo'n streep van je onderbuik naar boven. Niet super donker maar wel present.
    Heb nog altijd niet een hele grote buik wat met verhuizen en klussen wel handig is maar heb ook al wel 11 kilo erbij.

Ik vind het wel heel spannend nu het dichtbij begint te komen. Ben donderdag 37 weken en sinds vorige week met verlof en dat vind ik ook wel even wennen. Gelukkig veel te doen, lekker rommelen kn huis.

Volgens mijis de overlevingskans en kans op eventuele leerachterstand etc even groot bij 37 als bij 40 weken. Dat vind ik ook wel een fijn idee.

Hebben jullie al last van voorweeen en zo? Ik las daarover maar afgezien van een incidenteel krampje heb ik daar nog geen last van.

3. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    trekt echt wel weer weg het worden lichte streepjes die je nauwelijks ziet. komt zeker goed.

4. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Grrr stomme nieuwe site! Vind het zo stom dat je van niemand meer hun banners etc kunt zien. Oude mag wel weer terug hoor!

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @jadie hoe was het bij de verloskundige? Lag het kindje nu goed?
    @Imona lekker zeg even zwemmen. Hebben wij gisteren ook gedaan en donderdag hahaa. Heerlijk ff gewichtloos zijn en dat warme water.

Striemen kun je idd niks aan doen is erfelijk. Heb bij mijn dochter elke ochtend en avond gesmeerd ma mocht niet baten. Nu doe ik het alleen maar na het douchen puur omdat ik dat lekker vind. Het blijft wel maar de kleur word weer normaal maar je zult het altijd blijven zien. Ik draag daarom liever een badpak. Vind sowieso hoog zwanger in bikini niet zo prettig want iedereen kijkt je toch al aan. Daarbij doe ik dat puur voor mijn eigen gevoel want die striemen stoor ik me al niet eens meer aan. Ze herinneren me ook aan wat mijn lichaam heeft gepresteerd

@Bloempje01 doen ze nu al inwendig onderzoek, waarom? Ik heb gelezen dat het niks hoeft te zeggen als je al ontsluiting hebt helemaal bij een 2e dan is dat vaak zo. Hier zijn je juist heel afwachtend daarin. Het lichaam de gang laten gaan en ook ivm infecties niet toucheren wanneer daar geen aanleiding voor is

Als je op de site bent en je gaat na instellingen bovenin de hoek van je telefoon en je zet hem op desktopversie kun je wel alle Banners weer zien

@82Noor zo dat is idd een inhaalslag wel een lekker gevoel denk ik of niet? Dat je er bijna klaar voor bent. Tussen 37 weken en 42 weken is het "normaal" om te bevallen. Dus niet meer speciaal vroeg ofzo inderdaad. Daarom mag je ook vanaf 37w thuis bevallen mocht je dat willen dan zijn de kindjes "af". Ik vind dat ook wel een mijlpaal. Ik wil niet thuis bevallen maar ben morgen 37 weken dat is toch wel zo'n finish ofzo haha.

Hier ook nog een navel wel een kleintje. Bij mijn dochter is ie ook altijd gebleven. Vind dat ook nooit zo mooi in een aansluitend shirt maar ja daar doe je niks aan haha

Hier wel voorweeën dus. Sinds afgelopen woensdagavond al. Het komt en het gaat maar word niet meer. Heb uren dat ik niet kan zitten liggen wat dan ook en het gaat ook zo soms een halve dag prima. Net bij de vk geweest. Die zei ook het kan natuurlijk maar in verhouding tot de vorige x zou het wel vroeg zijn. Maar je weet het niet. Voor de zekerheid moest ik even urine laten testen op blaasontsteking want dat kan schijnbaar de onderliggende oorzaak zijn maar dat heb ik dus gelukkig niet. Ze zei ook hopen dat het afzakt en je nog even iets meer van de laatste weken kunt genieten of hopen dat het gewoon doorzet haha

6. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    #2706 Bloempje01, 24 apr 2017
    Laatst bewerkt: 24 apr 2017
    MadameV, vorig inwendig onderzoek hebben ze gedaan omdat ik met regelmaat harde buiken / voorweeen had. Heb toen eerst moeten testen op blaasontsteking en dat was het toen niet, anders verrichten ze sowieso geen inwendig onderzoek onder de 37 weken. Klopt dat je heeel lang kan lopen met insluiting zonder dat t iets zegt. Ik was bij O iets van 34 weken en had al 2 cm ontsluiting. Dit wisten we toen door dreigende vroeggeboorte. Uiteindelijk is meneer met 37 en n beetje gekomen. Het liefste wil onze vk dat de beeb voòr 40 weken komt, want ze verwachten nogal een grote baby. Als meneer volgende week nog binnenboord zit zullen we ook nog een extra groeiecho krijgen om te kijken hoe het ervoor staat. Het zijn natuurlijk alleen maar schattingen wat ze maken kwa gewicht enz, maar een baby van 4 en n halve kilo (ik noem maar wat) zie ik zelf ook niet perce zitten..

7. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    helemaal happy ukkie ligt keurig met zijn koppie naar beneden en ingedaald en al echt niet verwacht zo blij en opgelucht. mijn maagklachten komt doordat ukkie zijn billen op mijn maag heeft liggen dus dat zal niet beter gaan worden ik ben best kort van stuk 161 cm dus op verlichting moet ik wachten tot na de bevalling. maar dat geeft helemaal niks ukkie ligt weer goed om joehoe. verder de controles goed moet vanaf nu elke week komen om mijn bloeddruk in de gaten te houden dien sprong van 110/65 vorige keer nu naar 120/85 maar ik denk dat dat de stress was voor de echo je zal zien

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Het lijkt erop dat de dames met kindjes meer kwaaltjes hebben;)

Jadie en en en en en???????? Nog steeds stuit???????

Bloempje hopelijk is je kindje niet te groot:eek:

MadameV kan je de hand schudden hier ook veel gerommel en bij vlagen echt niet leuk.
    Dat had ik bij de 1e echt allemaal niet.

Imona is idd erfelijk bepaald en smeren helpt niet.
    Hier alleen zo'n donkere streep, bij de 1e ook en dat trok binnen een jaar weer helemaal weg.

82Noor wat goed zeg dat je alles al ver klaar hebt, respect meid!!!
    Nu lekker rommelen en gaan genieten.

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ooooohhhhh Jadie wat fijn!!!!!

10. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Nu ben ik de enige hier met een geplande keizersnede geloof ik :oops:

11. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Morgen weer echo voor bloedvaten-flow van de baby en vruchtwater.
    En later op de ochtend met de gynaecoloog over de uitslag en buikpijn, ik zou eigenlijk heel
    graag willen dat ze ook meteen in mijn buik kijken naar de status van de endometriose.
    Als ze dan toch de boel open hebben gemaakt....
    Dat gaan we morgen bespreken.

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hihi nee bloempje dat kan ik me helemaal voorstellen. Dit x heb ik geen groeiechos. Bij mijn dochter wel 2 gehad ivm mijn gewicht toen en ze dachten dat ze heel groot zou zijn. Uit de echo's bleek van niet gelukkig hahaa. Gewoon 3280. Vaak hoor je toch dat mensen in de buurt van vorige keer bevallen ( in de zin van niet ineens 4 weken verschil ) dus zou mij niet verbazen als jij de eerste bent van dit groepje hahaa

Hoe is het met jullie gewicht dames? Ik hang al een aantal weken op +15 daar ben ik wel blij mee. Tussen de 20 en 30 weken Steeg het zo hard dat je denkt waar gaat dit heen haha

Jadie wat fijn dat je kindje goed ligt!!

Doppie kan maarzo wat je zegt met die wie al een kindje hebben haha. Ben ook vaak blij als mijn vriend thuis komt en heb gelukkig ook nog oppas in de week. Laat voor haar crèche en opa's en oma's gewoon doorlopen. Is voor haar goed en voor mij ook even een rust moment anders zou ik het echt niet volhouden hihi.
    Lijkt me erg spannend geplande keizersnede. Ook zo bijzonder dat je dan gewoon de datum al weet

13. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    madameV zooooo herkenbaar, en mijn zoontje lijkt met de dag erger te gaan peuterpuberen:p
    heeeeeel fijn!
    Nu ook geen peuterspeelzaal; 2 weken vakantie!!!
    Datum staat hier nu op 15 mei geloof nooit dat het tot dan blijft zitten maar we zullen zien.

14. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Jadie wat fijn dat de baby nu goed ligt! En ingedaald, dus terug draaien kan nu niet meer!

Hier geen (nieuwe) striemen. Heb wel veel striemen, die kwamen bij mij al in de pubertijd toen ik dikker werd. Geen nieuwe erbij gekregen in de zwangerschap. Ze trekken wel weer weg qua kleur. Ik heb ook nog geen donkere streep, had ik bij mijn dochter ook niet. Ik heb ook een lichte huid en niet zoveel pigment. Mijn gewicht schommelt een beetje, ook door de obstipatie waar ik nog steeds last van heb, maar ik ben nog steeds zo'n 9-10 kg afgevallen. Ik hoop dat het ook de laatste weken zo blijft.

Voor een aantal van jullie kan het echt elke week gaan gebeuren! Jullie zijn al 37 wk. Dat is toch idd wel een beetje een 'grens'. Je babietje kan zonder problemen komen, mag thuis geboren worden. Spannend hoor! Ik ben benieuwd wanneer de eerste baby zich aandient!

Ik ben vandaag 35 wk. Mag eigenlijk ook niet klagen. Soms wat bandenpijn en harde buiken, wat last van mijn bekken, maar dat zijn allemaal 'normale' dingen die er bij horen. Nog geen voorweeeen, maar die heb ik bij mijn dochter ook nooit gehad.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook totaal geen voorweeen. Zo af en toe eens een harde buik als meneer beweegt of als ik moet plassen. Verder eigenlijk niet.

Zwemmen was heerlijk maar ben nu wel echt compleet gesloopt.

Gewicht nu +12 ongeveer.

Oh wat erger ik me kapot aan de was. Ik durf de babyspullen niet in de droger te doen.. maar heb ze vanmorgen om 10 uur opgehangen binnen. Maar het is NOG STEEDS VOCHTIG.. ik wordt hier zo enorm chagrijnig van.. Heb er helemaal geen zin meer in zo. Zit verdorie een hele dag te wachten tot ik een x wat kan gaan vouwen en opbergen... grrrr....

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Imona relax je hebt verlof al vouw je het woensdag pas op. Ik vouw nooit dezelfde dag. Altijd de volgende of de dag daarna ( zolang het niet in de weg hangt geen probleem toch? )

Doppie spannend zeg. Hoe was het de vorige x ben je vroeg bevallen of? Dit is dus met precies 39 weken voor jou? Mijn uitgerekende datum is de 16e ben ook zo benieuwd.

Ajo zou best kunnen dat dat met pigment te maken heeft zo'n streep. Ik weet het eigenlijk niet. Ik ben ook erg licht en heb het bij mijn dochter ook niet gehad

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Naja. Alles moet voor het weekend gewassen zijn. Omdat we weekend nog weg gaan en ik een vluchtkoffertje mee moet nemen voor het geval dat. En ik wil niks meer hoeven doen als ik terug kom.

Ik ben heel erg slecht in was laten liggen. Haha. Alles ligt bij mij ook gesorteerd op maat een lange of korte mouw en dik of dun enzo. Dat moet ik meteen doen anders wordt ik helemaal gek

18. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Het is maandag, komt goed

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb de was met hydrofiel luiers en badcape in de droger gedaan. Duurt me anders echt te lang hoor haha.

20. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik zet altijd het wasrek voor de verwarming en draai die dan aan als het te lang duurt. Dat kleine baby grut wasjes gaan hier de droger niet in. Vind het daarna n ware hel om dat te moeten strijken!

Deel Deze Pagina