eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Gewicht is hier + net geen 5 kilo.
    Hier ook een dreumes wat de laatste tijd echt niet meewerkt. Ik hou zielsveel van dat kereltje maar soms ..... Gelukkig is manlief de laatste tijd veel thuis, dan heb ik even rust haha!

@Doppie succes morgen! Lijkt me wel heel bijzonder om de datum gewoon al op voorhand te weten wanneer je kindje geboren gaat worden! Vind je het spannend de keizersnede opzich?

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik strijk sowieso niks haha. Al is het gelukkig allemaal klaar.

Las dat volgende week het weer ook een stuk beter word. Dat zou fijn zijn zeg! Als je dan niet zo mobiel bent kun je iig lekker de tuin in.

Herkenbaar bloempje hier is dat ook. De ene dag superlief en de andere dag denk ik om 9u sochtends al van grrr. Morgen is ze 2 uurtjes spelen bij neefje en nichtje en woensdag crèche. Vanaf donderdag heeft mijn vriend weekend en dan is er al weer een week om haha

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik strijk alles kwa kleren, maar handdoeken etc doe ik dus echt niet. Manlief heeft voor z'n werk altijd 'nette' kleren aan overhemden colbertjes en van die rot broeken dus die zal ik sowieso moeten strijken.. vreselijke kreuk dingen, t m zelf laten doen is geen optie, meneer probeerde t laatst had ie op n wit overhemd de strijk bout laten staan. Urgh die was dus prullenbak rijk.

Morgen is manlief z'n thuiswerk dag, woensdag sta ik er weer n dagje alleen voor en donderdag issie weer vrij. Ik leef met O echt van dag tot dag. Vandaag was ie dan weer super lief. Maar het kan zomaar omslaan met em hehe. Vrijdag had ie zo'n dag dat ik tegen de middag echt in n hoekje had kunnen gaan zitten huilen. Net alsof ze het door hebben he?! Oh mama kan nu even niet veel hebben.. dan gaan we eens flink uitproberen hoever we kunnen gaan.. Ben ook zooo benieuwd hoe ie dalijk op de komst vd baby zal reageren.

4. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Herkenbaar hoor Bloempje en MadameV. Mijn dochtertje is ook soms super lief en dan luistert ze heel goed. En andere momenten luistert ze helemaal niet en doet alles wat niet mag. Ze is al meer dan een jaar zindelijk, maar plast nu soms in haar broek, als ze haar zin niet krijgt of als ze boos is. Heel vervelend! Ze is 3,5 en heel erg aan het uitproberen. Maar het is voor haar ook heel spannend. Ze wacht al zo lang op de baby, en nog is die er niet. En het gaat heel veel over de baby, er wordt vanalles gekocht voor de baby. Ze moet nu al delen, terwijl hij er nog niet is. Ik snap wel dat dat voor haar ook lastig is. Ik probeer haar ook bewust aandacht te geven, en te belonen en complimenteren als ze lief is. Dat lijkt wel te werken.

Ik strijk ook weinig tot niets. De kleertjes klop ik goed uit en hang het dan zo netjes mogelijk op. Dat gaat prima. Meestal hangt het bij mij ook bij de verwarming als die aanstaat, en anders duurt het een dagje voor het droog is. Maar ik snap je frustratie wel hoor Imona, ik heb verleden week wel alle hydrofielen en lakentjes ed gestreken. Als ik strijk moet het ook wel heel precies, en in de kast ook op maat en soort. Idd lange mouw en korte mouw, lange en korte broekjes apart. En dat ook voor de rompers Orde in de kledingkast

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik strijk nooit. Vind ik echt zonde van m'n tijd. Trek het glad met m'n handen. Prima.

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja er staat natuurlijk ook veel te veranderen voor die kindjes en dat weten ze maar al te goed. Ik probeer z er ook zoveel mogelijk bij te betrekken. Maar het is ook wel lastig omdat het inderdaad lang duurt. Alle toekomst is morgen en al het verleden gisteren haha.

Ben ook weer eens wakker pff. Nou was ik ook wel vroeg na bed 9 u maar was echt op. Ook telkens weer dat gerommel. Op zich wel redelijk geslapen dan kan ik het wel negeren maar nu ik wakker ben gaat het meteen weer verder. Kunt het echt geen weeën noemen maar het is constant aanwezig en mijn rug heeft het ook nogal te voorduren. Pff dit worden nog lange weken zo. Sorry voor mijn geklaag hihi

7. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    lekker klagen hoor beter hier bij meiden die het allemaal snappen dan steeds bij de mensen thuis die het wat lastiger vinden te begrijpen.
    ik heb ook weer de hele nacht wakker gelegen tot min 5 uur daarna in slaap gevallen tot een uur of 9 bah geen last van mijn maag geen zorgen geen harde buiken ik snap er niets van. iemand nog ideeen om misschien iets beter te slapen??

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    MadameV nachtbraker!!!

Hier nog een helaas... net hele ochtend ZH erop zitten.
    Geen bijzonderheden alles stabiel, gynaecoloog gesproken en die was heel duidelijk! Het is zowiezo een drama in je buik onder invloed van alle zwangerschapshormonen dat evt extra ingrepen tav verklevingen etc niet uitgevoerd kunnen worden zonder onnodige risico's.
    Was ook geen speld tussen te krijgen dus ik vertrouw maar op deze beste man... Zit ook niets anders op ;)

Heb sinds een paar dagen dat ik vreselijk slecht slaap, rechtop, omdat ik meerdere keren over moet geven van het brandend maagzuur. Energielevel daalt wel erg hard zo durf ook niet meer echt te eten...
    Vanaf vandaag maar starten met omeprazol hopelijk helpt dat.

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Jadie geen idee meid wat je zou kunnen doen? Geen tv, telefoon etc meer voor he gaat slapen iig.
    Warme douche of bad? En iig overdag niet teveel 'uitrusten'
    Al heb ik je dat ook niet zien plaatsen, waardeloos!

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ja idd jadie misschien een warm bad of douche? En mijn vk zei gister ook paracetamol mag altijd hè je kunt het ook uit voorzorg al innemen.

Fijn dat alles verder goed is doppie
    Heb je ook dat antagel geprobeerd tegen t maagzuur? Dat is bij de apotheek te krijgen. Helpt mij best goed.

Idd nachtbraker haha. Dan ga ik Dr meestal ook ma ff uit want anders lig ik toch maar te draaien.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Als ik moeilijk in slaap kan komen ga ik naar beneden voor een beker warme melk. Die drink ik dan in bed op m'n gemakje op. Dan wordt je vanzelf slaperig. Werkt bij mij heel goed.

Nou moet ik zeggen dat ik sinds verlof slaap als een blok. Alleen 2 x naar de wc s nachts. That's it.

Hier lekker bezig met wassen. Alles wat in de commode lag is klaar. Dus rompers hydrofiel doeken en dekens enzo.
    Nu aan de kast begonnen met de kleertjes. Zoo leuk!
    Heb besloten alles gewoon in de droger te gooien. Drogen aan de lijn heb ik echt geen geduld voor.

Meteen uitkiezen wat er mee moet naar het ziekenhuis. T gaat zo echt heel erg kriebelen

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hihi leuk is dat he imona. Lekker van genieten!

13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Vannacht ook al 1,5 uur wakker gelegen. Zou het in de lucht zitten? Helaas was m'n dochtertje ook wakker en werd ik 3 x door geroepen. Gelukkig tot 8 uur mogen slapen.

Vanochtend naar gynaecoloog geweest. Bevalling besproken. M'n dochtertje is met spoedkeizersnee geboren, omdat het met 8 cm niet ging passen. Toen zei de gynaecoloog na afloop: ik zou je geen gewone bevalling aanraden. Dit heeft hij helaas nergens beschreven. Ze raden me nu aan om gewoon te bevallen en dat ze het in de gaten houden of ze eerder moeten ingrijpen met een keizersnee. Vind het zo eng! Wil liever een keizersnee (ook al is het herstel erg pijnlijk en langer) ivm het vast blijven zitten van een baby. Maar durf m'n mening niet zo te geven. Over 2 weken moet ik echt m'n keuze doorgeven. Dus nog maar even over nadenken. Ik wil gewoon niks riskeren, omdat we eindelijk na 2 jaar zwanger waren.

14. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    tja douchen heb ik gedaan om 3 uur vanacht hahaha warme melk om 4 uur niets helpt overdag slaap ik pers se niet omdat ik bang ben dat ik dan helemaal niet slaap. ik weet het ook echt niet hoor volgens de vk hoort het erbij slecht slapen zo hormonaal zijn. vanavond maar eens douchen voordat ik naar bed ga kijken of je doordat je loom bent eerder slaapt.

suuzan ik snap je helemaal hoor begrijp je angst doen waar je je zelf het veiligst bij voelt als het het goed is het jouw keuze!! tip als je over twee weken echt duidelijk bent dat je het niet anders wilt ivm angst wat de vorige keer gebeurt is laat je ze eigenlijk geen kans om er een speld tussen te krijgen. lastig hoor ik hoop dat je uiteindelijk een keuze mag maken waar je je het prettigst bij voelt.

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat is lastig zeg Suzan en die keuze moet je idd zelf maken. Ik snap ook dat het eng is maar dat is het natuurlijk sowieso en in alle gevallen alleen als je een makkelijke 1e bevalling hebt gehad ( ik ook niet hoor ) kan ik me voorstellen dat je er misschien lichter over denkt.

Denk je dat je durft te vertrouwen op hun die zeggen dat ze snel ingrijpen wanneer het weer zo zou zijn? Mijn dochter zat ook vast ivm de navelstewng en daalde niet in daardoor en toch heb ik wel altijd vertrouwen in ze gehouden.

16. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Dank voor de tip antagel rennies gember alles al gebruikt maar mijn maag zou nu meer baat hebben bij een maagbeschermer. Omeprazol gekregen en slaaptablet voor komende nacht. Hoop dat het snel beter gaat. Heb vanaf zaterdag niet meer normaal kunnen eten.

17. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Wat lastig Suuzan, toen ik nog een keuze had maar keizersnede overwoog ivm complicaties bij de 1e... Merkte ik dat er best veel weerstand bestond voor de keizersnede als alternatief. Mede om die reden met mijn volle overtuiging uiteindelijk toch gekozen voor vaginaal bevallen.
    Dit was in een vrij vroeg stadium.

Door omstandigheden heb ik de keuze nu niet en moet me neerleggen dat dit zo is.

Heel veel sterkte & succes met het maken van een keuze!

18. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Jadie hoop dat een warme douche helpt, goede nachtrust gewenst, voor iedereen trouwens...
    Laatste loodjes!

19. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Bedankt voor de steun, jadie doppie en MadameV. Toch fijn als je ff je gedachten hier op een rijtje kan zetten.

Ja het is weer bedtijd. Hopelijk allemaal een goed nachtje tegemoet hihi. Vroeger sliep ik als puber makkelijk van 12 tot 12. En nu denk ik: poeh 22.22 uur, wat laat! Uitslapen is al 4 jaar niet meer gebeurd sinds dochter. Ik kan het ook echt niet meer.
    Weltrusten allemaal!!!

20. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Moeilijke keuze Suuzan! Luister naar je gevoel. Als jij vaginaal bevallen echt niet ziet zitten of daar heel angstig van wordt (wat ik me goed kan voorstellen), dan zou ik toch aandringen op een keizersnee.

Slaaplekker allemaal!

Deel Deze Pagina