Jij moet bevallen. Zij niet. Ik snap hun wel dat ze het liever niet doen ivm complicaties enzo. Maar als jij daardoor een fijnere bevalling hebt en minder stress... het is jouw lichaam jij beslist. Ik morgen afspraak bij de gynaecoloog omdat ik medisch moet bevallen vanwege zijn hartje. Vind ik niet erg. Wilde toch al in het ziekenhuis bevallen. Maar ze willen dat de gynaecoloog je dan een x gezien heeft. Net alsof die mij nog niet kent na 2 jaar rondlopen met pcos maar goed. Scheelt weer dat ik de beste man al ken. Haha. Kan hij meteen even checken of ik dit weekend veilig naar Duitsland kan. Vanavond 3x een enorme stelende pijnscheut gehad. Voornamelijk onderin m'n buik maar schoot ook heel even naar boven. Zouden dat indalings pijntjes kunnen zijn? Was zomaar een paar seconden en toen was het weer weg. Succes iedereen met slapen hoop voor jullie dat het lukt.
Dat kan maarzo imona. Alles word toch steeds weker etc. En wat je zegt dat klopt het is je eigen lichaam maar ze proberen natuurlijk ook een Advies te geven. Niet dat ik Suzan niet snap hoor maar het is niet zo dat iedereen voor een keizersnede kan "kiezen" daar zitten ook risico's aan. Man man weer zon rot nacht. Tot 4 u heerlijk geslapen maar dan komt mijn dochter en ben ik weer klaar wakker. Ze is vandaag na de crèche dus ik dacht dan maar eruit en dan kan ik altijd vandaag overdag nog ff gaan liggen. Heb Dr maar gebruik van gemaakt en haar kledingkast even uitgemest. Midden in de nacht eigenlijk haha. Dingen die te klein zijn eruit en weer wat nieuwe dingen die zo goed als passen erin ( heb altijd voorraadje haha ) en het zomerspul er weer in dus iig mezelf nuttig gemaakt haha
Net bij de gynaecoloog geweest. Alles was goed. We kunnen gewoon op vakantie. Heb wel papieren mee gekregen van mocht er iets gebeuren hebben ze alle info. Maar hij zei vooral lekker genieten. Kerel is aan de grote kant. Niet te groot maar wel groot haha. Dus hij adviseert om met 39 of 40 weken te bevallen maar zeker niet later. Volgende week afspraak bij de verloskundige en de week er na weer bij de gynaecoloog. Maar hij vond dat ik er goed uitzag en de baby doet het goed. Bloeddruk was 134/84. Is wat hoger dan normaal maar niet te hoog. Dus heel positief allemaal. Betekent dus dat ik over 3 en half en maximaal 4 en halve week een baby heb.. toch wel heel spannend allemaal
zo voor het eerst weer een beetje geslapen voel me gelijk een stuk beter vandaag, geen idee waarom ik geslapen heb ben een paar keer wakker geweest maar toch weer in slaap gevallen heerlijk misschien doordat ik eigenlijk bijna rechtop heb gezeten en daardoor veel minder last van mijn maag had. ga het in ieder geval aankomende nacht weer zo doen.
Imona: hele fijne vakantie! Heerlijk hoor, weten dat je waarschijnlijk over 3,5-4,5 week je kindje in je armen hebt. Jadie: fijn dat je geslapen hebt. Je hoort het wel vaker dat zwangeren aan het eind rechtop slapen. Hoop dat je vannacht ook kan slapen! Hebben jullie nog plannen voor morgen? Ik ga niet de stad in, zie die drukte helemaal niet zitten. Gelukkig is er hier in de buurt ook een kleinschalige kindervrijmarkt, daar gaan we even kijken. En verder lekker rustig aan.
Hoppa. Alle baby was is klaar! Vluchttas voor de baby staat klaar. Hoef na de vakantie dus alleen nog mijn vluchtkoffertje klaar te zetten en de kraamzorg te bellen voor bedklossen en een po. Dan nog even dat waterdichte matje op bed en in de auto en klaar! Dan alleen nog wachten.
Sorry, een po? Hebben we dat nodig? Dat hoor ik voor het eerst. Bedankt voor alle reacties! Heel fijn dat ik nu ook alles een beetje klaar heb na onze verhuizing. Heb echt het gevoel dat het nog weken kan duren maar volgens de Kraamzorg kan het zomaar opeens gebeuren. Ben vandaag 37 weken dus inderdaad mag het nu. Ga vandaag maar eens de vluchtkoffers inpakken. Verder gaan wij naar een festival vanmiddag. Kijken of ik nog een beetje kan dansen met dat buikje van mij Veel plezier allemaal vandaag!
Nee is niet nodig Noor. Tenzij dat je thuis wilt bevallen dan 'vangen' ze daarin nog wel eens de placenta in op. En dan alsnog zeggen de meeste vk dat je zo'n ding niet in huis hoeft te halen, omdat ze het gewoon in een matje opvangen en weggooien. Knap van je dat je gewoon energie hebt om naar een festival te gaan! Veel plezier! Alle andere dames ook veel plezier vandaag! Wij gaan vanmiddag een rondje over de kermis met de kleine meneer.
Bij mij raadde ze een po aan omdat wij geen wc boven hebben. Ze zei dat het na de bevalling misschien niet prettig is om steeds naar beneden te moeten s nachts om te plassen. En dat het misschien pijnlijk kan zijn voor het bekken omdat die na een bevalling wat losser zit. Plassen kan dan gewoon boven op een po en dan in de douche weg spoelen. Maar hoeft hem natuurlijk niet te gebruiken. Ik vind het geen slecht idee. Wordt nu al gek van 2 tot 3 x op een nacht naar beneden te moeten. Dus ik denk dat ik er dankbaar gebruik van ga maken.
Weten jullie trouwens of je iets in bed moet leggen of op de bank voor als opeens je vliezen zouden breken en zo ja, vanaf welke termijn?
Noor hier staat een po ook op de lijst van de verloskundige. Of je nou thuis wil bevallen of niet. De kans is er namelijk altijd dat je het zkh niet redt. Ook moet je vanaf 37 weken je bed idd afdekken. Bank doe ik niet. Vruchtwater is vaak niet zoals in de films ineens splash maar meer druppels straaltjes het idee dat je plast en niet op kunt houden. Als je op de bank zit ben je wakker en heb je dat snel genoeg door. Wanneer je slaapt is dat natuurlijk anders. Heb jij van de verloskundige geen instructies etc meegekregen? Hier krijgen we een papier met voorbereidingen voor de 37 weken wat klaar moet staan etc. En daar staan ook de bel instructies op. Als je wil kan ik hem je evt laten zien? Vind het wel een handige leidraad. Wij hebben een rustige dag vandaag. Vanacht al weer vanaf half 3 wakker. Heb echt veel last van voorweeën en harde buiken. Dan ben ik over de ergste slaap heen en maar weer eruit. Zucht. Vanmiddag gaan we misschien nog ff na een plaatsje in de buurt. Daar treed een band op waar een vriend van ons in zit. Maar even kijken hoe het loopt. Soms is het een paar uur weg en dan komt het ineens weer terug dan heb ik daar niet echt behoefte aan haha.
Oh imona lijkt me erg irritant om telkens na beneden te moeten voor het toilet. Ik ben vanacht wel 5 x geweest ofzo. Gelukkig boven haha. Ben echt zo benieuwd hoelang het nog gaat duren. Mijn dochter was 40.2 maar nooit ingedaald. Deze hangt nu al zo laag dat ik bijna het idee krijg alsof ie er van de buitenkant al af gaat vallen haha
Bij O heb ik met 37 weken zo'n ding in bed gelegd en n dag later weer eruit gegooid. Oh vreselijk kraak ding. Uiteindelijk zijn toen m'n vliezen op de tuinstoel gebroken.. echt niet zoals je altijd in films ziet, ik had echt maar n paar druppels. Vliezen bleken achteraf helemaal bovenin gescheurd te zijn. Rest vd plens water kwam er pas uit toen O ook eruit floepte. MadameV als ik het zo hoor denk ik echt niet dat je de 40 weken vol gaat maken hoor! Maarja je weet natuurlijk maar nooit.. maar toch denk ik van niet haha! Imona oh wat lijkt me dat verschrikkelijk geen wc boven hebben! Dan snap ik indd dat je zo'n ding wil hebben...
Ja klopt imona haha. Zo'n zeiltje kraakt enorm en is ook nog eens glad. Maar ik heb er zo'n matje bij onder gelegd ( kraampakket ) en een badhanddoek. Dan is het helemaal prima. Mijn vliezen bij Z braken om half 3 snachts terwijl de bevalling om half 8 savonds begonnen was. Maarja elke bevalling is weer anders en wil ook niet mijn matras blijvend vies haha. Dat zou je inderdaad zeggen ja maar ik heb Dr een hard hoofd in. Ik hoop het wel want nog 3 weken zo doorgaan zie ik echt niet zitten. Ik moet maandag weer na de vk. Dan maar eens kijken wat ze zeggen maar ik ben bang dat ze niet eens wil kijken of er al wat gebeurd. Bij mij heb je nooit echo's extra tenzij het medisch is en zijn ze heel erg van het lichaam zijn werk laten doen. Snap ik natuurlijk maar continue harde buiken voorweeën even een paar uur niks en dan weer opnieuw plus elke nacht wakker is ook niet echt positief voor de rust lijkt me zo haha Zou het wel erg apart vinden als ik binnen nu en een week al beval ( ga Dr niet vanuit ) ma bij Z was ik ziek moest ik hoognodig bevallen maar was zelfs inleiden niet mogelijk en nu heb ik geen hellp en zou die wel vroeg zijn haha. Beetje omgekeerd
Ik zat op een gegeven moment (vanaf 37 weken ongeveer) wel op een deken op de bank en ook zat ik op een handdoek in de auto. Je weet maar nooit. En de matrasbeschermer zat ook op m'n bed. Hier waren mijn vliezen 's nachts gebroken in bed na een half uurtje weeën. Ik voelde een plop en ben toen gauw naar de wc gegaan. Maar het was niet veel. Maar je weet maar nooit.
De matrasbeschermer gaat hier dit weekend ook om het matras. We hebben zo'n waterdichte hoes van Ikea. Heeft mijn dochtertje ook, werkt prima tegen plas, dus vast ook tegen vruchtwater . Bij mijn dochtertje braken mijn vliezen ook 's nachts, rond 24 uur. Ik werd wakker, voelde een raar gevoel in mijn buik. Toen ik opstond was het alsof ik in mijn broek plaste, maar ik kon het niet ophouden. M'n onderbroek was nat, mijn pyjamabroek niet eens, dus het was niet heel veel. Verloor daarna steeds kleine beetjes. Meestal gaat het idd niet zoals in de film. Een handdoek of zo'n matje in de auto vind ik ook wel een goed idee! Heb nu een nieuwere auto, zou toch zonde zijn als ik die zou moeten laten reinigen. Mijn zusje is in december bevallen. Zij had ook al vanaf 36/37 weken veel voorweeen, toch kwam mijn neefje pas met 41 wk. Dus het zegt helaas niet zoveel. Ik hoop voor jou MadameV dat je niet zo lang hoeft te wachten!!
Heb vandaag weer de hele dag weinig klachten gehad gelukkig. Dat is wel fijn kun je ook nog eens aan wat anders denken. Dan is het wachten ook niet zo erg. Maar juist dat gezeur de hele tijd van wel niet wel niet is zo vervelend. Toch zou ik fijn vinden als de vk maandag even wil kijken of is dat heel raar met 38 weken? Mijn vliezen braken in het zkh terwijl ik stond naast het bed. Net wat jullie zeggen geen plons maar gewoon iets een straaltje. We gaan het weer mee maken dit keer haha Eerlijk gezegd kan ik niet wachten. Niet op mijn kindje maar heb ook zon zin om straks weer alles te kunnen en mijn normale kleren aan te kunnen enz.
Precies dit! Normaal schoenen aan doen.. nagels lakken draaien in bed etcetcetc. Ik geniet wel ook nog van het zwanger zijn, omdat dit de laatste x zal zijn dat er een kindje in mijn buik woont. Maaaaar evengoed ben ik er klaar mee. Heel dubbel haha. Ik zou het wel gewoon aan de vk vragen! Niet geschoten altijd mis toch?! Zou het sowieso uitleggen dat je zoveel last hebt van voorweeén.. dan zullen ze denk ik echt wel even kijken hoe t ervoor staat. 38 weken is een prima termijn!