eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @Imona, ja dat bewegen onderin herken ik ook ja. Soms beweegt hij iets bij mijn blaas en dan moet ik bijna rennen naar de wc! Kan ook heel pijnlijk zijn

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ja dat eruit rollen is ook eng, terwijl hij volgens mij nog niet echt is ingedaald. Ik heb nog steeds een hoge buik. Zijn jullie buiken al echt gezakt na het indalen of merk je geen verschil? Ik ben maar 1.59 dus veel plek heb ik niet in lengte qua buik (omvang hebben we het maar niet over hahaha)

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @AJO ja heel herkenbaar. Is soms echt pijnlijk inderdaad. Moet bekennen dat ik t ook echt zat begin te worden.

@Suuzan bij mij is hij helemaal ingedaald en ligt vast. Ik merk zeker dat mijn buik lager zit. Ik kan makkelijker ademen en kan mijn schoenen weer zittend vastmaken ipv mijn voet op de trap te moeten zetten. Haha

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hier ook heel duidelijk verschil. Ik ben ook maar 1.65 maar bij mij is het echt in 1 avond wel 5cm gezakt leek het wel. Ik kreeg na een avond bank hangen toen ik opstond ineens meer lucht en minder last van maagzuur en kon het ook echt zien in de spiegel.

Dat pijnlijke onderin herken ik ook. En soms zo nodig na t toilet moeten en dan eigenlijk voor zo weinig irritant haha. Maar eruit rollen dat gebeurt vast niet zomaar. Was het maar zo'n feest haha.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik had eigenlijk niet zo op die buik gelet. T is dat de vk zei dat hij was ingedaald en pas thuis zag ik: verrek die buik zit een stuk lager..

Ik heb toch altijd flinke plassen. Zeer de moeite waard elke keer. Kan alleen bijna niet meer m'n muts afvegen. Kan er amper nog bij. Haha.

Ik ben 1.68 trouwens.

6. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    hier vandaag ziek geworden 38 graden koorts hoesten en algeheel niet lekker griepje denk ik nu na paracetamol koorts vrij en lig dus na een hete douche lekker in bed slaap ik niet rust ik in ieder geval.

na het plassen jezelf afdrogen is lastig he hahaha ik kan er eigenlijk ook bijna niet meer bij armen te kort zeg maar.
    uk hier nog niet ingedaald volgens mij morgen weer controle vk.

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Oh vervelend om op het laatst nog ziek te zijn. Beterschap! Ik dacht van de week ook keelpijn te krijgen, maar is gelukkig weer weggezakt. Ik wil gewoon gezond bevallen en niet als een zielig hoopje!

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja ik dacht de laatste paar dagen ook een zere keel te voelen. Vandaag helemaal niks.

Ik wil ook echt niet ziek of verkouden zijn als ik moet bevallen.. steek ik meteen m'n kindje aan..

Zijn jullie het ook zo zat? Ik ben het echt beu. Van mij mag hij komen.
    Wil graag met m'n hond naar het bos ofzo. Maar kan zelf amper van de bank op staan. Waggelen als een te dikke walrus ofzk.. Dus dat bos kan ik wel vergeten..

Naja. Eerst maar eens douchen en eten klaar zetten voor vanavond. Vanmiddag even langs bij m'n werk. Dan is m'n dag ook weer gevuld.

Ik denk dat ik morgen al mijn Paardentuig maar eens in de olie ga zetten. Is hard nodig na 8 maanden niet rijden..

9. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    toch redelijk geslapen gelukkig vandaag weer koortsvrij wel veel hoesten en dat is niet handig verlies steeds urine echt vind dit zo vies. maar goed wat doe je eraan ik zit dus elk uur op de wc voor het geval dat hihi. zo weer naar de verloskundige.

ik ben het bijna helemaal zat van mij mag de uk ook komen maar eigenlijk gaat het overdag nog wel, alleen de nachten pffff maar goed mij kenende zal ik wel tot 42 weken geduld moeten hebben. gisteren zei mijn vriendin tegen mij dat ik er straks met weemoed aan terug denk deze laatste weken en dat je het jammer vind dat het voorbij is. nou ja het zal wel kan het me nu niet indenken. inderdaad het opstaan van de bank lukt bijna niet meer bank is ook wel erg laag dus ik wiebel 3 keer heen en weer en door dat gewiebel heb ik net genoeg swing om op te staan hahaha, het ergste is mijn schoenen aan doen dat gaat echt niet meer.

10. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Ik ben het ook zat. Ik ben heel snel geïrriteerd en kan weinig hebben, vooral van m'n dochter. En dat vind ik dan weer sneu voor haar. Vanochtend kwam mijn vriendin helpen met de ramen zemen. Ik wilde helpen, maar ik krijg bij alles wat ik doe harde buiken. Heel vervelend. Ze heeft nu mijn dochtertje meegenomen, dan kan ze spelen met haar zoontje (die was vanochtend naar de peuterspeelzaal). Heel lief. Dan heb ik even een momentje voor mezelf, even rust. Heb het ook echt nodig. Terwijl ik in gedachten alleen maar bezig ben met wat ik kan schoonmaken nu ik even alleen ben. Verschrikkelijke nesteldrang

Hoop dat de baby snel komt, ik kan zo weinig en ben het zat. Idd Jadie, opstaan van de bank dat gaat bijna niet. Dan krijg ik ook gelijk een harde buik. Schoenen: ik gebruik mijn sneakers nu als instappers, dan krijg ik ze wel aan. Zitten ze alleen wat wijder. Bukken is ook onmogelijk.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Onze bank is niet zo zeer laag. Maar heel diep. Dus dan krijg je het zelfde effect. Haha.

Hier net ontdekt dat onze volliere vogeltjes een nestje hebben. Hoop zo dat ze bevrucht zijn! Ik pas alleen niet meer door het deurtje dus moet manlief vanmiddag maar even kijken.

Ik ook vrij snel harde buiken. Maar probeer toch zo veel mogelijk te doen. Stiekem in de hoop dat die harde buiken over gaan in weeen. Erg he. Haha

12. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Nou ik ben benieuwd dan jadie. Ik heb dat nooit gehad hoor die weemoed. En ook niet als ik andere zwangeren zag dat je dacht oh wat heerlijk. Ik dacht eerder jij liever dan ik haha. Maar goed al die klachten werken natuurlijk niet mee

Ik heb er ook een tijdje best tegenaan gezeten zo van shit ik wil echt niet meer. Maarja je kunt er toch niks aan doen. Nu ik 39 weken ben geeft het me iets meer rust. Ik weet dat het niet heel lang meer kan duren en wanneer ik mijn dagen vul met gezellige dingen zijn ze ook zo om. Juist zo'n dag als zondag met alleen maar bankhangen maakt me chagrijnig. Echt poetsen doe ik allang niet meer maar de was en af en toe wat afnemen zodat mijn vriend alleen de vloer nog moet bv. Maar daar blijft het dan ook bij.
    Vanochtend kwam er spontaan een vriendin op bezoek en vanmiddag kwam mijn moeder hebben we samen geluncht hier thuis en toen met mijn dochter na zo'n indoorspeeltuin geweest. Dan is zo'n dag ook zo weer om.

Eigenlijk kan ik overal nog best goed bij. Schoenen strikken vind ik wel echt vervelend maar verder toilet bezoek geen probleem en hou zelfs het scheren goed bij alleen dan op gevoel IPV dat ik ook iets kan zien haha

As donderdag zijn we 9 jaar samen. Volgend jaar willen we op die datum trouwen al dan niet in het klein. Maar niet als meneer op die datum word geboren. Zul je straks net zien haha

13. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    net terug van de vk bloeddruk helemaal in orde, ukkie is ingedaald en ligt vast dus als vliezen breken hoef ik niet plat meer te liggen dat is in ieder geval iets. verder voelt de uk zich nog veel te goed hier binnen en dat in combinatie met geen harde buiken etc denkt de vk dat het nog wel even zou duren. ook mijn griepje zal werken als een belemmering volgens haar bevallen dames niet als ze ziekjes zijn ter bescherming van henzelf en de uk.
    nou ik hoop dat ik snel opknap en haar in het weekend moet bellen hahaha. we zullen zien het is dat ik nu niet goed te pas ben anders houd ik het best nog wel even vol.

14. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik heb ook een vriendin die het heerlijk vindt om zwanger te zijn en echt haar dikke buik mist. Nou dat snap ik echt niet. Ik ben heel blij en dankbaar dat we zwanger zijn, maar ik vind het niet altijd makkelijk. Ik ben ook de laatste 2 avonden zoooo ontzettend chagrijnig. Ik wil gewoon rust om me heen en herken me dan bijna niet terug, omdat ik niet zo snel chaggie ben. Ik denk slaaptekort in combinatie met hormonen. Daarna voel ik me weer schuldig dat ik chagrijnig was. Tis wat!

15. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Hey meiden!!!!!
    Onze uk is alweer een weekje oud.
    Nu aan het voeden en dacht eens even terug lezen...
    Gelukkig zijn jullie niet heeeeel actief geweest hier:p

Ooooohhhhh heb. Met iedereen wel te doen hier!!!
    Wat een voorwerk/weeen/harde buiken etc:confused:
    Nu had ik dat ook allemaal maar het lijkt alweer laaaaang geleden:D zal de natuur wel zijn!

Hier een hele drukke week in ons eigen coconnetje. Na 3 dgn mocht ik naar huis. Was ik ook enorm aan toe. Peuterpuber inmiddels volledig van de richt door alle veranderingen, toegesnelde hulp van opa en oma, gastouder etc
    Mijn huis compleet overgenomen spullen op andere plekken, was raar opgevouwen etc:rolleyes:
    Je kunt je afvragen: nou en???
    Maar bij mij werkte het als een rode lap op een stier :mad:
    Gelukkig na een flinke huilbui, beetje erg ongemakkelijk door het huis sloffen etc kwam de rust terug.

Onze kleine grote peuter zit weer goed in zijn vel, accepteerd zijn broertje wonderwel meteen en is lief met hier en daar een klein opstootje.

De operatie en het herstel viel me de 1e week best tegen, wond trekt snel, traplopen echt amper te doen etc. Vooral het 's nachts draaien in bed voor voedingen, in en uit bed gaan viel echt niet mee. Nu merk ik iedere dag verbetering. Wond begint nu wat te jeuken. Dus er is hoop in bange dagen;)

En dan de kleine uk. Hij is veel afgevallen woog nog amper 2600gr en valt qua gewicht, geel worden onder een prematuurtje. Verschonen en in je blote billen liggen, badderen is een rede om heeeeeeel hard te huilen:oops:
    Dat leer je heel snel te doen hahaha
    Sinds een paar dagen komt de kleine man gelukkig weer aan en weegt nu 2640 gram, zoooo klein en fijntjes maar een karakter waar je U tegen zegt. Net als zijn broertje die 1 week ouder was bij de geboorte.
    Ik herken heel veel van hun karakters in elkaar, echt helemaal geweldig!!!!

Borstvoeding kwam heel moeilijk op gang en ook nu nog blijft de productie iets achter.
    Zijn we echt heel druk mee, en kost enorm veel energie en tijd. Sta nu op een tweesprong. Wil heel graag borstvoeding blijven geven maar niet ten kostte van alles... je hebt er ook nog een gezin naast.
    Probeer nu nog een paar dingen qua voeding en supplementen. Wil nog een paar dagen flink bijkolven om productie te verhogen etc
    Lukt dat niet dan jammer maar helaas.
    Verder toch ook wel een blauwe wolk, en net met verschonen een grote glimlach op mijn gezicht bij het zien van mijn kleine dappere man. De 3e in huis, wat een rijkdom!!!!

Lieve meiden heeeeeeel veel succes met de laatste zware loodjes.
    Ik kom hier nog regelmatig terug om jullie te volgen en ook te berichten maar je komt soms handen tekort ;) een dikke virituele knuffel van mij!!!!! Succes en zet m op XXX

16. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    @Doppie leuk om te lezen hoe het met je gaat. De laatste loodjes vallen niet mee, maar de eerste weekjes met een kleine en het herstel ook niet. Wat een verandering he! Snap dat iedereen moet wennen aan de nieuwe situatie. Gierende hormonen, pijn , stress of je kindje groeit, huis wordt overgenomen, vermoeidheid en geluk tegelijk. Ben benieuwd hoe wij het gaan doen. De pijn van de wond is vreselijk he! Dat draaien in bed is een nachtmerrie. Hopelijk snel verbetering voor je. Leuk dat het genieten nu meer komt, ondanks de bv-strubbelingen. Wil het ook gaan proberen (bij dochter uiteindelijk niet meer gedaan en nu toch spijt), maar lijkt me ook niet makkelijk. Ging alles maar gelijk goed he! Sterkte met borstvoeding!

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat leuk van je te horen doppie! Allesoet toch even weer zo gaan lopen hè. Ook met je andere kindje etc maar komt goed lekker genieten!

18. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @Doppie: wat leuk om van je te horen! Ja de kraamtijd is best intensief! Hoop dat jullie allemaal snel je draai vinden en genieten van elkaar.

Hoe gaat het verder met iedereen? Hier nog zn gangetje. Elke dag wel gerommel: vaak in de ochtend en avond buikpijn en harde buiken, maar helaas zet het niet door. Ik word er letterlijk en figuurlijk heel moe van!

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Leuk om te horen hoe het gaat doppie!

Hier ook gerommel. Overdag af en toe wat menstruatie pijn. En 's avonds op bed heel veel harde buiken en soms oefenweeen. Maar verder niks wat op een bevalling lijkt..
    Morgen controle bij de gynaecoloog.

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik ben net bij de vk geweest. Nadat ik vorige week nog helemaal dicht zat met een heel ietsje verstreken baarmoedermond heb ik nu 2 cm en ben ik gestript. Ben het zo dat. Vanacht en afgelopen zaterdag echt flinke weeën gehad en verder alle dagen wel voorweeën dus ze bood het zelf aan. Nu maar hopen dat het wat doet.

Deel Deze Pagina