Heel veel succes vandaag @madameV Hier gisteravond best wel wat oefenweeen gehad. Zo van een uur of 6 tot 1 uur snachts. Heel onregelmatig. Vanaf 11 uur tot 1 kwamen ze wat vaker. Vanaf 12 uur heb ik er 4 om de 10 minuten gehad. Toen dacht ik: om 1 uur ga ik ze echt goed timen. En wat denk je... weg.. Dus ben in half 2 in slaap gevallen. Baby was wel heel heel druk met die weeen. Zo druk heb ik hem nog niet gehad. En nu is hij meteen weer zo druk. Dat ben ik niet gewend..
Succes @madameV! Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat je snel je baby in je armen hebt @Doppie: ja nachtvoedingen zijn ook heel vermoeiend! Gaat het verder goed met jou en de kleine man? @Imona: klinkt als veel gerommel. Wie weet zet het toch nog door, vandaag of anders voor maandag! Hier slecht geslapen, het was zo warm. Gisteravond was de baby vreselijk druk. Leek wel of hij een andere uitweg zocht . Ben wel blij dat ik niet in de zomer hoogzwanger ben. Vond het gister erg warm en ben blij dat het nu weer is afgekoeld. Al had het wel 20 gr mogen blijven... Mja
@jadie van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!!! @madameV heeeel veel succes vandaag! Eindelijk is het zo ver! @Doppie geef je bv? Op verzoek? Hoevaak komt jullie kleintje door de dag heen? Evan zit op 7 voedingen op n dag, drinkt gemiddeld 10min uit de borst en valt daarna in slaap.. Straks komt iemand van het consultatie bureau kennis maken, en als het goed is doet ze ook wegen & meten. Ben zo benieuwd of de bv goed z'n werk doet..
@madameV heel veel succes inderdaad! @Imona Hopelijk zet het door. Dat scheelt maandag weer gepruts aan je lijf. Hoorde wel van mijn verloskundige dat een eerste kindje valer toch echt later dan eerder komt maar het kan natuurlijk wel gewoon. @AJO Ik vond het ook wel warm. Werd ee helemaal sloom van en doe alles al een beetje in een slakkengangetje. Ik ben vandaag 40 weken en heb nog helemaal niets. Normaal slapen, niet heel vaak plassen, geen voorweeen of slijmprop, nauwelijks harde buiken, echt niks. Baby beweegt op gezette tijden nog precies zoals tijdens mijn hele zwangerschap. Ik denk dat ie nog even op zich laat wachten. Ben er wel een klein beetje klaar mee. Buik zit toch wel erg ik de weg nu en die kilo's mee sjouwen maakt het wat zwaar. Ben normaal heel actief en energiek maar nu wordt mijn to do lijstje alleen maar steeds langer en dat vind ik wel frustrerend. Maar hey, het kan nu nog maar max 2 weken duren dus we zien het wel.
Erg herkenbaar imona. Dat had ik dus al weken. Hier alles goed. Onze zoon is gister geboren 14.10 hoefde geen ballon. Het spande er een beetje om maar toch besloten meteen de vliezen te breken. En toen inleiden. Half 9 inleiden half 11 al super heftig en maar 2 cm damn! 3u later volledige ontsluiting. Superheftig maar ben blij dat ie er is en dat het zo vlot ging. Wel weer een sterrenkijker. Waarschijnlijk heeft dat toch met de stand van mijn bekken oid te maken. Dus met de pomp geholpen maar na wat confuus te zijn geweest doet ie het nu supergoed
Gefeliciteerd madameV. Fijn dat hij er eindelijk is. Lekker gaan genieten nu! Hier alle zeilen bijzetten om het volgende te houden tot maandag. Vanmorgen toch maar even naar het ziekenhuis. Al dat gerommel en steeds weeen. Dus wilde toch nog even laten checken voor het weekend. Maarja. Zoals verwacht weer naar huis gestuurd. Nog steeds voorweeen en harde buiken. Menstruatiepijn. Buikpijn en zo zo zo moe.. Nog een paar dagen houd ik me maar voor.. maandag inleiden en dan gaat het hopelijk snel.. ik kom echt op het punt dat ik gewoon niet meer kan...
Van harte gefeliciteerd met jullie zoon @madameV !! Nu lekker genieten! Heeft jullie dochter haar broertje al gezien? Hoe vind ze het?
@Bloempje01 ja! Gister in het zkh al. Ze sloeg een beetje dicht, wou niet bij me op bed niet na Dr broertje kijken of wat dan ook. Helemaal onder de indruk van zo'n ziekenhuis en alle slangetjes en toeters en bellen bij mama op de kamer. Later was mijn vriend ff met haar rondje wezen lopen enz en werd ze steeds vrijer. Vandaag was het alsof het al heellang zo was. Erg betrokken wil alles zien en weten. Dat is wel weer leuk dat ze al bijna 3 is. Ze zegt ook duidelijk ik ben nu grote zus haha
@madameV gefeliciteerd! Eindelijk is hij er. Daar heb ik nog niet bij stil gestaan, dat het best indruk kan maken op een ander kind als ze mama in het zkh zien liggen. Gelukkig trok ze snel bij. Nu tijd om samen te genieten. Veel geluk en sterkte met je herstel!
Hoe gaat het nu met iedereen? @madameV, @Suuzan: dat maakt zeker indruk op kinderen. Ik hoop dat ik na de bevalling gelijk naar huis kan. Of als het 's nachts komt de volgende morgen. Ik wil iig dat mijn dochtertje mij en de baby ziet als we weer lekker samen thuis zijn, in onze eigen veilige omgeving. Tenzij dat niet kan als er iets niet goed gaat met mij of de baby. @Imona: klinkt heel herkenbaar helaas. De laatste loodjes zijn echt zwaar. Gelukkig voor jou zit er nu nog maar 1 dag tussen vandaag en maandag. Ik had vandaag weer een iets betere dag. Donderdag en vrijdag kon ik bijna niet lopen van de pijn in mijn bekken. Als ik loop, want alleen zitten en liggen is ook niet goed, dan krijg ik last van mijn buik, bandenpijn denk ik. Verder veel gerommel, oefenweeën 's nachts waardoor ik weinig slaap. Gistermiddag heb ik geslapen en ben gisteravond redelijk op tijd naar bed gegaan. Na een goede nacht gaat het nu weer beter. Gelukkig minder last van mijn bekken. Ik moet echt rusten in de middag, maar als mijn man werkt dan lukt dat niet altijd. Hopelijk komt de baby snel. Moet er niet aan denken dat hij nog 2 weken blijft zitten...
Hier vandaag ook een iets betere dag. Vanmorgen wel veel menstruatie pijn en krampen. Heb paracetamol ingenomen en ben gewoon boodschappen gaan doen. Daarna was het eigenlijk over. Op het gemakje huishouden gedaan. Veel in de tuin gezeten. En na het eten pas weer beetje menstruatie pijn. Dus opzich een aardige dag zo. Even bijtanken. Baby beweegt wel heel veel. Ook veel onderin. Gelukkig heb ij s nachts nog niet echt last van weeen. Soms. Maar dat is dan maar even. Ik hoop wel dat maandag mijn baarmoeder al een beetje verwerkt is en met mazzel al wat ontsluiting. Zou fijn zijn. Dan schiet het tenminste een beetje op. Zijn jullie al iets van een slijmprop verloren? Hier nog nergens te bekennen. Niet eens slijmerige afscheiding.. wel veel waterige afscheiding.
Fijn dat je ook een iets betere dag hebt! Ik heb al een aantal keer een gedeelte van de slijmprop verloren, tenminste dat denk ik. Als ik het vergelijk met foto's van internet, dan verlies ik stukjes ervan. Duidelijk anders dan gewone afscheiding.
Ik ben de slijmprop pas verloren na het breken van de vliezen. En bij mijn dochter al 6 dagen voor de bevalling dus helaas zegt het niet zoveel Mijn dochter was er al heel snel doorheen in het ziekenhuis. Zou het juist niet zo leuk vinden als anderen (bv) ouders hem nog eerder zouden zien. Of je moet daar ook mee wachten. Maar in mijn geval wil je toch graag showen haha. Tis ook verbazingwekkend hoe snel alles weer normaal is. Ze wil helpen knuffelen vasthouden etc. Maar doet ook net zo makkelijk gewoon weer Dr eigen ding alsof het nooit anders is geweest heerlijk. Imona heel veel succes morgen. Hoop ook voor je dat er al echt een beetje iets gaande is dat scheelt toch een hoop. Mij heeft het de ballon gescheeld daar was ik erg blij mee. De rest ook succes met de laatste loodjes
@madameV: ik wil ook dat mijn dochtertje de baby als eerste ziet, dat we samen als gezin zijn. Mijn ouders (en broers/zussen) wonen aan de andere kant van Nederland, (mijn schoonfamilie in Afrika en verspreid over Europa). Dus het niet zo dat die gelijk op de stoep staan. Dus dat maakt het wel iets anders, en geeft ons meer ruimte.
Ja idd dat is een heel verschil. Wij wonen allemaal dicht bij elkaar. Maar de ruimte moet je natuurlijk ook zelf gewoon nemen. Ze komen hier niet ongevraagd langs ofzo dus je kunt zelf goed je grenzen aanhouden