@madameV: ja vrienden, kennissen en de Gastouder willen/kunnen allemaal mijn dochtertje opvangen als het zo ver is. Gelukkig. En vanaf as woensdag (tot maandag) zijn mijn ouders op een camping hier in de omgeving. Mijn dochtertje is nu ook bij mijn vriendin aan het spelen, die heeft een zoontje die even oud is. Het rommelt al de hele ochtend. Ik ga zo maar even een stukje lopen, misschien helpt dat wat.
Vanmiddag om 16.30 inleiden. Spannend! Hoop dat alles snel op gang komt. Ben afgelopen week weer 2 kilo aangekomen.. hoop dat het meeste vocht is.. Ben nu totaal 16.8 kilo verder. Nu maar hopen dat het er snel weer af is...
Hoe is het gegaan @AJO ? Heeft het nog doorgezet gisteren? @Imona veel succes vanmiddag. Er zal inderdaad ook wat vocht bij zitten. Ik was totaal 16kg aangekomen daar is nu ongeveer 6 vanaf. Een deel zal ik toch weer hard voor aan t werk moeten ben ik bang maar ach nu eerst genieten van de kraamweek.
Ongelofelijk dit.. opkomende koortslip... waarom nu? Hopen dat ik het voor kan zijn door meteen te smeren en van die pleistertjes te halen... wil wel graag mijn kind kunnen kussen straks...
@Imona: heel veel succes vandaag! Geniet nog van het zonnetje. En voor vanmiddag veel sterkte en succes. Ik hoop dat je al wat ontsluiting hebt en dat het ballonnetje niet nodig zal zijn. Balen dat je net nu een koortslip krijgt! Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, maar is er niks wat je kunt smeren waarmee het niet doorzet of weggaat? Evt via de huisarts? @madameV: helaas, weer niet doorgezet. Ik heb nog wel een stukje gelopen en kreeg daar heel harde buiken van, maar verder gebeurde er niets helaas. Ik ben vandaag 39 weken, we wachten maar weer af verder. Ik hoop echt dat hij deze week komt, maar ik heb er helaas weinig in te zeggen
Balen dat het bij jou niet heeft doorgezet zeg.. Ik hoop ook al wat ontsluiting te hebben. Of een verwerkte baarmoeder.. maar ik reken er maar niet op. Wat die koortslip betreft: ik ben meteen begonnen met zalf. Las op internet ook dat tandpasta het blaasje uitdroogt zodat het virus geen kans maakt. En met zo'n speciale pleister op je lip kan je het ook niet oversmetten.. Dus ik loop de komende dagen met zalf. Tandpasta en een pleister op mijn lip rond haha. Ik las ook dat de kans een stuk kleiner is dat mijn baby besmet wordt omdat hij al antistoffen van mij heeft meegekregen. Dus denk dat het allemaal wel mee valt.
Oh wat balen zeg @AJO maar helaas zo herkenbaar. Zo heb ik dat 4 weken gehad blegh. Gelukjig als je kindje er is ben je dat ook weer snel vergeten. Vorige week kon ik de dagen nog wel weg kijken en nu is A alweer 4 dagen oud. @Imona balen zeg van de koortslip hopelijk valt het mee. Idd je kindje gebeurd niet veel mee. Maar ook voor de foto's is het natuurlijk op zich al wel jammer. Heel veel succes. Mijn bmm was wel helemaal week maar nog niet helemaal verstreken. 1cm ontsluiting en toch meteen de vliezen gebroken. Maar goed was dan ook de 2e hè dus dat verwachtingspatroon van het verloop is dan denk ik ook anders als bij een 1e. Maar ik hoop voor jou dat het ook zo gaat, des te sneller is het klaar succes
@Imona je moet heel goed uitkijken met een koortslip bij baby's. Ik weet niet hoe het zit met antistoffen van je eigen kindje. Ik weet alleen dat mijn kraamverzorgster bij m'n dochtertje heel goed waarschuwde voor visite met eventuele koortslip. Een kus kan echt hele erge gevolgen hebben voor een baby. Geef het voor de zekerheid vanmiddag/morgen gelijk aan bij de verloskundige. Wel balen zeg dat het precies nu komt. Sterkte vanmiddag!!!
even update van ons. de kraamhulp is vanmorgen voor het laatst geweest en ik ben nu alleen met de kleine man moet zeggen toch wel een beetje onwennig ineens moet ik het zelf doen. gelukkig is mijn man super lief en heeft al een aantal keren gebeld met hoe het gaat. de kleine vent doet het echt super tot nu toe zeer tevreden rustig mannetje. borstvoeding loopt goed en overdag zit er 3 uur tussen en in de nacht laat meneer er 4 uur tussen. nou als dat zo blijft teken ik ervoor. maar ik denk dat het vast nog wel anders wordt. voor degene die nog moeten bevallen heel veel sterkte met de laatste loodjes, en geloof mij als je geen voor weeën etc. hebt dat zegt niks. ik plaats hier op het forum om 23.15 uur dat er nog niets gebeurd en om 0.00 uur breken mijn vliezen ineens. om 5 uur begonnen de weeën die om 13.30 uur regelmatig werden, en om 18.30 uur na 20 min persen was hij er ineens. ik heb mij voor de tijd ook helemaal geen zorgen gemaakt en het echt over heen laten komen, voor mij was het dan ook heel ontspannen allemaal tot 8 cm ik nog niet mocht persen wat een hel!!! haha maar gelukkig duurde dat maar 2 weeën, wat een mazzel heb ik gehad. terwijl ik dit typ houd ik mijn mooie mannetje vast wat een rijkdom. hopelijk houdt iedereen hier ook zijn kindje gezond en wel in de armen. zet hem op succes en geniet ervan
@jadie: dat klinkt als genieten! Fijn dat alles goed gaat! @Imona: het is bijna 16.30 u! Heb je t kunnen volhouden tot nu? Succes!!!!
Ben ook erg benieuwd @Imona ! @jadie wat super zeg. Vond je het erg dat de kraam ging? Wij hebben vandaag besloten in overleg wat minder uren gebruik te maken dan nodig. Het loopt hier ook allemaal supergoed en we hebben een geweldige kraamhulp maar ze is na een ochtend eigenlijk een beetje overbodig. Zelf gaf ze het ook al aan graag bezig te zijn maar zou gewoon niet weten wat ze dan nog kan doen. Dus ze komt nu nog 3 ochtenden en dan is het klaar.
Update hier. Net terug uit het ziekenhuis. Eerst een goed half uur aan de ctg. Dat was allemaal goed. Toen kwamen ze voor inwendig onderzoek en de ballon. Ik heb dus zelf al een goeie 2 cm ontsluiting en baarmoeder is al bijna helemaal verweekt. Zit alleen nog wat hoog. Ballon hebben ze kunnen doen met hun vingers. Geen eendenbek nodig gehad. Maar prettig was anders. Kreeg meteen weeen. Vooral bij beweging. Dus toch de keuze gemaakt om lekker nog even naar huis te gaan. Moet sowieso morgen weer melden om te checken hoe of wat. En moet eerder bellen als de ballon er uit valt. De weeen elke 5 minuten komen of als mijn vliezen breken. Maar goed.. eerste hobbel is genomen. Nu wachten
Mooi dat je al 2 cm ontsluiting had, @Imona! Dan is al dat voorwerk niet voor niets geweest! Hoop dat het nu gaat doorzetten en dat je je kindje snel in je armen hebt!! Succes!!!
Heb nu al aardig weeen. Zo pijnlijk heb ik ze nog niet gehad.. auwie.. Heb maar 2 paracetamol in genomen om de kramp tussendoor wat te verminderen.
Ben erg benieuwd @Imona ! Waarom kreeg je alsnog een ballon als je al 2cm had dan? Konden ze dan niet meteen inleiden? Succes!
In het ziekenhuis. Ballon kwam er heel makkelijk uit. Zit dus op 3 cm ontsluiting alleen bmm was nog niet verstreken. Dus heb nu tabletten ingebracht gekregen. Om 3 uur komen ze weer controleren en als het dan verstreken is gaan ze mijn vliezen breken en dan gaat het gebeuren. En als bmm nog niet genoeg verstreken is dan nog een x tabletjes. Tot nu toe nog weinig last. Af en toe flinke harde buik of een krampje en dat is het.