eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @Suuzan: volgens mij ben ik de enige zwangere nog. Inmiddels 40w3d. Nu het niet meer zo heet is, gaat het wel, al ben ik het wel echt zat en heb ik weinig energie en puf meer.

Vanochtend controle gehad bij de gyn (in opleiding). Bloeddruk was prima, met de baby ook, nog genoeg vruchtwater. Ze wilde eigenlijk niet strippen, alleen als ik dat perse wilde. Mijn dochtertje was mee (dat kon niet anders) en die was behoorlijk vervelend, dus dat maar niet gedaan. Volgende week donderdag volgende afspraak, ben dan 41w3d en dan gaat het over inleiding. Verder laten ze me dus gewoon doorlopen en krijg ik geen extra controles. Ik hoop toch echt dat baby spontaan en eerder komt dan volgende week donderdag!

2. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    De verloskundige zei dat de wond wijkt. Dat de randen/hechtingen niet gelijk op elkaar groeien. Daardoor duurt het herstel waarschijnlijk wat langer en zal ik er een litteken aan overhouden. Ik wacht het maar af.

Het is hier ontzettend druk met onze baby en mede daardoor denk ik dat ik hier afscheid ga nemen. Het lukt me gewoon niet om aan internetten toe te komen. Ik wens jullie alle goeds met jullie kindjes. Wie weet meld ik me later nog, als het hier wat rustiger is. Ik moet echt wennen aan het mama zijn.

3. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    @AJO jammer dat je nog moet wachten en dat het strippen niet doorging. Succes met de laatste loodjes, nog heel even!!!

4. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @Goudin: heel begrijpelijk hoor! Het is ook wennen en druk. Heel veel succes en geluk met je gezinnetje!

@Suuzan: Dankje!

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Inderdaad succes ajo! Weet precies wat je bedoeld. Als je het zat bent is een week echt zooo lang. Dat had ik op t laatst ook. Ons mannetje was gister alweer 2 weken dan gaat de tijd ineens supersnel!

Heb me alweer aangemeld bij een sportschool. Ga in juli starten. Zin 3 maanden zomer abonnement. 1 van mijn beste vriendinnen trouwt in september dus ik heb een mooi doel

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gaat hier allemaal goed zie ik.

Hier ook een heel zoet kindje. Huilt eigenlijk alleen als hij echt honger heeft, maar ik ben altijd op tijd met de fles dus komt eigenlijk nooit voor. Soms snachts alleen.
    Verder ook alleen met wassen op de commode maar eenmaal in het water gaat het weer goed.. in zijn nakie liggen vind hij ook niet leuk.

Verder hoor je hem niet.
    Als hij onrustig is in zijn slaap (vaak s avonds) zet ik een filmpje op maar baarmoeder geluiden. Witte ruis. Dan is hij zo weer rustig.

Tot nu toe is het echt alleen maaar genieten.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb alleen al 2 dagen last van verstopping.. kan echt niet naar de wc.. ging normaal 2x op een dag en nu al 2 dagen niet. Ik kan ook echt niet persen doet nog best pijn van beneden..

Lekker praatje weer haha

8. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    #3068 Bloempje01, 4 jun 2017
    Laatst bewerkt: 4 jun 2017
    Ik had dat bij O ook heel erg nog de eerste weken na de bevalling dat poepen soms dagen uitbleef en het duwen echt super veel pijn deed. Voelde vaak als n tweede bevalling.. Nu bij E nergens last van gehad.

Vrijdag heb ik E laten wegen op het bureau hij weegt nu 3700 gram. Hij zat op z'n laagste punt kwa gewicht 2980, ze waren erg tevreden. Toch blij om de bevestiging te hebben dat ie het goed doet op de bv. Soms vind ik het nog best een puntje van 'loslaten' dat ik niet precies weet wat ie nu echt binnen krijgt. Maar schijnbaar genoeg!

@AJO Hoe is het bij jou? Al veranderingen?

9. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Fijn dat E. het goed doet @Bloempje01!

@Imona: als je moeite met ontlasting blijft houden, kan je ook aan je huisarts iets vragen. Dan blijft je poep zachter en gaat het makkelijker. Omdat het pijn doet, hou je het waarschijnlijk (onbewust) meer op, en daardoor gaat het meer pijn doen.

Hier nog geen veranderingen helaas... vandaag al 6 dagen overtijd. Elke dag wel gerommel, maar het zet nog steeds niet door.

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik heb daar relatief weinig last van moet ik zeggen. Wel had ik de eerste dagen meer de angst. Ook ivm de hechtingen. Dat je het gevoel hebt als je te hard doet dat ze dan springen ofzo ( wat natuurlijk niet zo is ) mijn tip is gewoon rustig ervoor gaan zitten. Desnoods met een boekje en niet zo van en nu moet ik gaan. Gewoon rustig de tijd nemen en zo niet dan nog niet.

A is deze week nog gewogen door het CB die kwamen aan huis. Hij is nu bijna 4 kg. Maarja hij begon ook al op 3770 haha. Hij doet het gewoon prima maar hij krijgt ook fles voeding dus we zien precies wat er in gaat.

Met mezelf gaat het steeds beter. Steeds minder last van de hechtingen. Ben ook alweer af en toe een paar km aan het wandelen maar merk wel dat ik daar pijn in mijn liezen van krijg. Vooral links waar ook de hechtingen zitten ( weet niet of dat ermee te maken heeft ) dit herken ik eigenlijk niet van mijn dochter.

11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Je geduld word wel op de proef gesteld zeg ajo! Het succes met de laatste loodjes hoor je vast ook elke dag. Maar r kan nu echt niet meer lang duren!

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ontlasting gaat nu wel weer. Ontbijtkoek. Thee. Lauw water. Dan gaat het wel. De pijn wordt nu ook met de dag minder.

@AJO jeetje wat wordt jij getest.. Nog even volhouden. Kan niet lang meer duren.

Hier gaat alles opzich goed. Alleen hebben wij een nachtbrakertje.. Overdag slaapt hij als een roosje en hoor je hem niet. Maar na de fles van half 11 is het feest. Dan wil hij zijn speen. Maar die flopt er steeds weer uit dus moeten wij elke keer uit bed om dat ding er weer in te stoppen. Of hij wil kroelen. Is niet erg natuurlijk. Maar waarom nou s nachts en niet overdag.. na de fles van half 2 gaat het meestal wel goed.

Verder is het even een dingetje dat hij tijdens de fles in slaapt valt.. zowel s nachts ls overdag. Hij drinkt dan de helft. En valt dan als een blok in slaap.. en gij is niet meer wakker te krijgen.. gevolg. Dat hij soms maar 40 cc drinkt ipv 80..
    Weet niet wat ik daar aan moet doen...

13. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    @Imona het kan helpen om zijn broek uit te doen, zodat hij het minder lekker warm heeft en dus minder snel in diepe slaap valt. En de handpalmpjes wat masseren, daar schijnt een soort reflex te zitten. Hier ook een snelle slaper. Echt een mannending hahaha.

@AJO niet leuk he als het zo lang duurt. Oude mensen zouden nu zeggen: er is er nog nooit 1 blijven zitten ... grrrr:confused:

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    We hebben alles al geprobeerd. Handjes voetjes. Blazen. Wat harder praten. Verschonen... als hij slaapt slaapt hij.

Nu had hij gister om half 9 60 cc half 11 80cc op. Half 2 ook. Half 5 40cc en vanmorgen om half 8 weer 80 cc..

Zo schommelt hij heel erg. Maar als ik het bij elkaar ga optellen zit hij gemiddelde op de 65 cc.. Daar hangt hij nu bijna 5 dagen op.. blijkbaar is het genoeg want hij slaapt er goed op verder. Hij plast en poept goed en als hij wakker is is hij goed wakker.
    Maar vanmorgen zat ik er even doorheen.. Nu gaat het wel weer.

Eind van de week komt er een knuffel met witte ruis binnen. Hopen dat het helpt om 's avonds te gaan slapen

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Imona het gaat er meer om wat ze gemiddeld per dag binnen krijgen. De ene keer wat minder als de andere is heel normaal. Jij eet toch ook niet elk moment van de dag exact hetzelfde? Hier drinkt a bijna nooit 80 zelfs. Meestal tussen de 50 en 70. De ene keer heeft ie weer sneller trek dan de andere. Dat is dan ook logisch als ie minder heeft gehad. Je moet ong aanhouden 150cc per kilo lichaams gewicht per dag. Dus 600cc voor kindjes van 4 kg. En dan nog is dat een gemiddelde. Die van ons zit ons op 500.

Qua drinken en in slaap vallen, hier helpt het wel om niet té vlug met de fles klaar te staan dus dat ie echt eerst goed wakker is voordat je de fles geeft.

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Okee. Ja hij zit gemiddeld ongeveer op 65 cc ongeveer per fles.. maar wat je zegt zit wel wat in inderdaad.
    Ik moest hem van de kraamzorg elke 3 uur wakker maken. Moet hem ook echt wakker maken. Want amders slaapt hij gewoon door.... hij heeft net zijn fles van 80 cc helemaal op. Best kans dat hij straks maar 60 drinkt ofzo. Nou hij neemt wel wat hij nodig heeft.. ik ga me er niet meer zo druk om maken. Kan er toch niks aan doen..

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Heb je goed imona. Ik moet zeggen wij maken A helemaal nergens voor wakker. Ze kunnen het heel goed zelf aangeven. Tuurlijk als er een halve dag tussen zit word het anders. Wij hadden bv vandaag dat hij vanacht best heel lang door sliep, vanochtend daardoor wat vader behoefte had en vanmiddag sliep ie weer vrij lang. De tijden : 03.30 08.00 10.00 12.30 17.00 en nu heeft ie er net weer 1 op dus 20.00. hier vond de kraamhulp dat ook helemaal prima. Ze krijgen vanzelf meer ritme erin en het gaat vooral erom dat ze op een dag voldoende binnen krijgen.

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Rohan heeft nu 2x achter elkaar 80 cc op. Dus geloof het dat langzaam aan de goede kant op gaat.

Ik vind het zo fijn dat je hier gewoon vragen kan stellen en overleggen met andere moeders. Geeft me echt geruststelling.

19. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    @madameV Wat een mooi gewichtje al!!

@AJO je hoort dit vast elke dag.. Maar het zal nu echt niet meer lang duren! Wanneer moet je weer op controle?

@Imona hoezo maken jullie Rohan wakker voor een voeding? Als ik zo je berichtjes lees kun je hem beter gewoon zelf wakker laten worden en dan voeden. Ze geven het prima zelf aan wanneer ze honger hebben! En het is helemaal niet gek als er eens meer tijd tussen zit. Dat is juist goed, want dan zie je ook dat ie voldoende voeding binnen heeft gekregen om er een x aantal uur op te doen.. Met het flesje leeg drinken zou ik sowieso niet al té snel klaar staan met het flesje als Rohan wakker word. Je kan hem er best ff om laten jengelen, dan is ie ook echt goed wakker. Niet teveel aan jezelf twijfelen moeders! Je doet het goed!

E heeft het ons vanacht gegund! Laatste voeding om 22.45/23.00 en hij werd pas om 05.30 weer wakker. Ik voel me weer een echt mens nu! Hoe HEERLIJK kan het zijn om een nacht door te slapen. Nu hopen dat ie deze tijden vasthoudt. Dan zal ik nooit meer klagen haha.

20. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Zie nu dat je kraamzorg heeft gezegd elke 3 uur wakker maken.. neem dit echt niet te serieus! Hier zeggen ze onder de 3 kilo moeten ze echt iedere 3 uur eten, boven de 3 kilo mogen ze het zelf aangeven maar de eerste 2 weken niet langer dan 5 uur achter een stuk. Daarna mogen ze gewoon zelf hun ritme zoeken. Wat een verschil per kraamzorg joh wat die allemaal zeggen..

Deel Deze Pagina