@Bloempje01 hij was ook al 3770 bij geboorte hè. Idd imona net wat bloempje zegt ook niet al te serieus nemen wat zo'n kraam zegt. En helemaal als het drinken er dan bijna niet in wil. Dat zegt al genoeg. Fijn toch dat je hier je vragen kwijt kunt. Je moet vooral vertrouwen op je eigen gevoel. Hier zit er soms wel eens 5 u tussen. Soms ma 2. Maar je leert heel snel je mannetje kennen en ze geven het perfect aan waar ze behoefte aan hebben.
Bedankt dames voor jullie steun. Helaas nog helemaal niets hier . En als ik jullie verhalen lees, dan kan ik niet wachten tot ik ook ons kindje in m'n armen heb! Ik heb donderdagmiddag weer controle. Dan zou het ook gaan over inleiding. Liever wil ik spontaan bevallen, maar ik heb de hoop dat hij spontaan komt een beetje opgegeven. Dus ik wil donderdag iig gestript worden, en het liefst een afspraak voor inleiding als het strippen niet werkt. Ik ben dan ook al 41w3d. Fijn dat we hier elkaar kunnen helpen en advies geven. Daar zijn we ook voor toch!?
@ AJO nog he even volhouden. Je kan het. We zijn net toch even in het ziekenhuis geweest. Rohan komt lang niet aan wat hou volgens de richtlijnen zou moeten drinken.. hij zit vandaag gemiddeld op 55 cc per fles! Hij zit nu op zijn geboorte gewicht. Ze konden zo niks afwijkende vinden. Moet donderdag even terug om te wegen. Als hij goed blijft groeien is er niks aan de hand. Wij hebben zelf besloten om een weegschaal te kopen. Wil het nu zelf in de gaten kunnen houden. Naja ik maak hem overdag wel wakker. Hij drinkt al zo weinig. 's nachts laat ik hem wel liggen. Dan slaapt hij 5 uur op 40 cc.. en dan na die 5 uur drinkt hij weer maar 40. Hij moet wel wat binnen krijgen. Maar zolang hij aankomt is het geen probleem.
@Imona: als je er geen goed gevoel bij hebt, dan altijd naar huisarts, consultatiebureau, hap of wat dan ook. Zoals je gedaan hebt. Als er 1 ding is wat ik heb geleerd in de tijd dat ik moeder ben, is dat je moedergevoel meestal goed zit. Als je het niet vertrouwt, geen goed gevoel er bij hebt, dan moet je daar iets mee. Voor mij is de flesvoeding al een hele tijd geleden, (dus misschien zeg ik iets wat niet klopt) maar het kan het niet zijn dat je hem vaker moet voeden met kleinere flessen? De hoeveelheden die geadviseerd worden zijn altijd een gemiddelde, en niet elk kindje is gemiddeld. Sommige hebben meer nodig, andere minder maar dan vaker.
Ik lijk toch ineens meer tijd te hebben en vind het heel erg leuk om jullie updates te kunnen lezen. Ben wel benieuwd naar wanneer jouw kindje komt @AJO . Het valt ook echt niet te plannen. Bijzonder en spannend is dat. Maak nog maar een foto van je buik. Bijzonder en fijn dat Rohan al zo snel een ritme heeft gevonden. Onze dochter heeft zeker nog niet een ritme te pakken, maar elke dag gaat het wel een beetje beter. Ze (nu 2 weken en 2 dagen) zit ook nog niet op haar geboortegewicht van 3586 gram. Ik geef borstvoeding en ze zit er nog 50 gram vandaan. Die weegschaal kochten wij ook en we wegen om de dag, maar kan ook anders wegen dan de weegschaal van de kraamzorg. Ik heb wel het gevoel dat de laatste 2 dagen de borstvoeding effectiever is. Over plas en poepluiers niets te klagen; die zijn er voldoende. Vanmiddag met de voeding (schema is overdag om de 3 uur en 's nachts om de 6 uur) kreeg ik haar niet wakker. Dat vind ik wel erg lastig en ik heb haar half slapend aan één kant laten drinken en toen weer terug in bed gelegd. Tot nu toe is het 3 keer voorgekomen dat mevrouw niet wakker wil worden voor een voeding op schema. Als iemand tips heeft om een slapende baby wakker te maken, dan heel graag.
We hebben vanavond een andere fles geprobeerd. Nu heeft hij wel 80 cc gedronken. Dit blijven we even proberen. Misschien ligt het wel aan de speen. Geen idee. We hebben eerder geprobeerd om hem vaker kleine beetjes te geven als hij er om vroeg. Maar daar kreeg hij juist krampjes van. Hier goede hoop dat Rohan straks weer slaapt. We zijn wezen eten bij mijn ouders. En tussen de fles van half 8 en die van straks is hij 2 en half uur wakker geweest. En oma heeft hem lekker wakker gehouden. Dus hij is dood versleten. Dalijk laatste fles er in en op bed. Ik blijf even aan zijn bed zitten tot hij echt slaapt. Manlief moet morgen 5.15 zijn bed uit voor werk. Dus dan kunnen we geen huilende baby hebben.. die slaap haal ik morgen wel weer in.
Ik geloof dat ik niet goed word! Sinds 2 weken was er geen bloed/bruin verlies meer te bekennen. Sinds gisteren bruine afscheiding, nou vooruit kan altijd toch? Nu net met naar de wc gaan lijkt het gewoon echt alsof ik gewoon alweer ongesteld ben?! Eig kan dat toch niet? Zaterdag is het 6 weken geleden dat ik ben bevallen.. en ik geef ook volledige bv. Tuurlijk zal ik bij die gelukkige horen wat ondanks bv ongesteld worden grrrrr.
Moeilijk te zeggen bloempje. Ik geef dan geen bv ma was na mijn dochter ook erg snel weer ongesteld. Nu heb ik dat idee ook want het was bijna niks meer en echt oud en bruinig en nu weer volop rood. Dus ik twijfel ook terwijl a nog geen 3 weken is
Ik was indd na O ook weer snel ongesteld. Durf alleen m'n vinger er echt niet op te leggen hoe snel dat t ookal weer was grr. Heb toen maar 2 weken bv gegeven, maar hoe ik t dacht was ik toen net voor of net na de na-controle bij de vk alweer ongesteld.. blijkbaar horen we bij de gelukkige wat weer razendsnel ongesteld worden.. wat heb ik dit niet gemist zeg haha!
Wij gebruiken nu condooms. Tegen de tijd dat we stoppen met de bv kijken we dan verder pil/spiraaltje.. maar voor nu werkt dit perfect. Voel me nu net weer zo'n tiener als ik in de drogist sta met m'n pakje condooms. Wat gebruiken jullie?
Ik ben er nog niet over uit. Liefst niks haha. Mijn vriend wil zich verdiepen in sterilisatie misschien dat ik eerst een tijdje weer aan de pil ga
@AJO Hoe staat het er mee bij jou? @Bloempje01 en @madameV misschien horen jullie bij de gelukkige inderdaad. dan weet je iig wel dat je lichaam het nog doet! Ik vloei ook bijna niet meer. is meer lichtbruinige afscheiding. ik kan het af met een inlegkruisje. Ik hoop heel heel erg dat ik weer snel ongesteld wordt en dat mijn lichaam alles snel weer oppakt aangezien ik bekend ben met PCOS. Ik hoop dat mijn hormoonhuishouding na de zwangerschap is hersteld.. Ik ga aan de gewone pil als anticonceptie. Heb hiervoor prikpil gehad maar dat doe ik echt niet meer. Wil graag toch dat mijn lichaam enigszings een ritme aanhoudt. hoewel ik weet dat dat wel kunstmatig is en geen echte menstruatie. maar wie weet helpt het een beetje. Rohan heeft gister redelijk gedronken: 60 cc 90 cc 60 cc 80 cc 40 cc 100 cc 100 cc en vandaag 90 cc 100 cc en de laatste voeding maar weer 30 cc.. morgen afspraak met de kinderarts. maar geloof dat hij nu gemiddeld wel genoeg binnen krijgt. hij drinkt ongeveer 73 cc gemiddeld per fles. maar hij weegt 3980 (we hebben zelf een weegschaal gekocht. wil het in de gaten kunnen houden zelf) en volgens de richtlijn ( ja ik weet het, het is een richtlijn) zou hij toch al op 85 cc per fles moeten zitten. misschien maak ik me te druk. de natuur zou het zelf wel moeten regelen toch? Hoe gaan jullie om met slapeloze nachten? Ik heb vannacht denk ik maar 3.5 uur geslapen. Rohan lag om half 12 op bed na een lekker bad en een warme fles. hij sliep meteen. om 2 uur kwam hij voor een fles. nou zo gedaan prima. Rohan daarna weer slapen. toen wilde hij om half 4 zijn speen..... maar als hij bijna slaapt ontspant zijn mond en valt dat ding er weer uit. puntje bij paaltje ben ik anderhalf uur bezig geweest om Rohan rustig te houden als die speen er uit viel en om 5 uur wilde hij weer een fles. ben dus dik 2 uur bezig geweest en continue wakker enzo.. mijn man kan ook niet helpen s nachts. die is weer vollop aan het werk. dat slaap te kort valt me toch wel heel erg zwaar..
Hier helaas nog geen nieuws. Al moet ik zeggen dat ik nu wel weer harde buiken heb en menstruatiepijn. Heb net mijn dochtertje naar de Gastouder gebracht (altijd op woensdagmiddag), dus ga zo ff lekker liggen. Kijken of het weer afzakt of deze keer eindelijk doorzet. Heb elke dag wel een periode (vaak in de ochtend en avond) met harde buiken en menstruatiepijn, dus ik verwacht nu niet gelijk dat dit het begin is. Maar wie weet... En anders morgen om 15 u controle in het ziekenhuis. Dan ga ik 'eisen' dat ze wat gaan doen, iig strippen en ik wil graag een afspraak voor inleiding. Ik ben het zo zat. En de risico's worden toch groter, hoe langer je doorloopt.
@Imona je moet je niet té sterk op die getallen vasthouden wat ze binnen moeten krijgen. De een eet/drinkt nu eenmaal wat meer als de ander. Dat is het zelfde met volwassenen. Stel je had nu bv gegeven had je het helemaal niet geweten. Zolang Rohan alert is, en aankomt dan zit alles prima! Dan is het gewoon een mannetje wat met iets minder voeding ook prima te vreden is. Wat betreft de nachten... Evan slaapt hier sinds n kleine week door van 22.30 tot 05.30 ik voel me weer n heel mens nu. Eerst kwam ie (al vanaf z'n geboorte) standaard iedere nacht 1x om klokslag 4 uur. Mijn man ging dan eruit om z'n luier te doen en ik gaf hem daarna eten, maar slapen daarna zag E niet meer zitten dus ik zat meestal n uur a ander half te spoken zodat ie weer in slaap zou vallen... mijn man staat dagelijks om 06.00 op en is pas rond 18.00 thuis in de avond, maar gelukkig helpt/hielp ie toch uit zichzelf mee in de nachten. Tis tenslotte ook zijn kind! En dat ik heel de dag thuis ben wil niet zeggen dat ik heel de dag kan slapen.. Ik probeer wel structureel als de kinderen op bed liggen voor hun middag dutjes zelf ook even in te dommelen op de bank. Al is het maar een halfuurtje, dat halfuurtje doet wonderen! Misschien dat voor jou ook eens proberen?
@AJO jeetje jullie kleintje neemt het ervan in z'n mama's buik! Morgen op je strepen gaan staan dat ze je gaan helpen. Tis nu wel n keer goed geweest he?! Heeft de vk het zelf nog niet gehad over een inleiding/strippen?
@Bloempje01: ja, baby heeft het te goed bij me denk ik! Maar ik vind het nu echt lang genoeg, dus er moet iets gaan gebeuren. De gyn zei vorige week dat het morgen over inleiden zou gaan. En de klinisch vk had al gezegd dat ze me na 40 wk wilde strippen, maar daar had ik verleden week dus geen afspraak mee. Morgen wel, dus ik wil sowieso gestript worden. Maar ook een afspraak voor inleiden voor als het strippen niet werkt. En de harde buiken/buikpijn zijn al weer afgezakt....
@Bloempje01 ja mijn man doet de laatste fles om half 11. Maar toch lig ik wakker tot ik zeker weet dat Rohan slaapt. ik probeer tussendoor ook te slapen als hij slaapt. Maar echt uitrusten doe ik niet. Hoop dat Rohan snel ook een paar uren goed door slaapt s nachts.. doet hij op zich goed hoor.. als hij die speen maar niet nodig heeft.. ik wordt echt niet goed van dat ding...
Ajo ik hoop dat het alsnog vanacht door zet voor je. Irritant die harde buiken enz. Ik had dat ook zo vaak je word er moedeloos van en hoeft idd niet perse wat te betekenen. Imona persoonlijk denk ik dat Rohan heel netjes drinkt hoor. Soms zelfs 100 dat haalt die van ons nog niet. Gemiddeld zitten ze denk ik op hetzelfde. Maar je moet je net wat bloempje zegt echt niet druk maken om gemiddeldes. Je moet vertrouwen op jezelf en op je gevoel. Ook in de nacht. Wanneer je kindje verder niks heeft ( in de zin van honger vieze luier etc ) dan moeten ze ook zelf in kunnen slapen. Een speentje is fijn. Mijn dochter heeft er ook nog 1. Maar die kleintjes spugen hem zo snel weer uit dat is geen doen om erbij te blijven. Hoe vaak ik al wel niet heb gehad dat juist als ik wegga hij zo vertrokken is. Daarbij mijn vriend werkt ook gewoon maar net wat bloempje zegt het is ons kind en ik kan ook niet de hele dag chillen. Een dutje van een half uur is soms al niet mogelijk met 2. Ik vind het niet meer dan normaal om het gewoon samen te doen. Je man kan bv ook een dutje doen na het eten om even bij te tanken. Anyway het gaat er vooral om dat je kindje het goed doet en tevreden is. En niet hoe andere kindjes het doen of wat het gemiddelde is. Als het andersom zou zijn en je kindje heeft telkens honger geef je hem toch ook meer dan gemiddeld? En probeer gewoon te gaan slapen als je man hem de laatstefles geeft. Je word vanzelf wakker als hij het niet na zijn zin heeft of voor de volgende voeding
Oh en is hij erg onrustig dan helpt misschien inbakeren ook nog wel goed voor Rohan. Dat doen wij hier sinds een paar dagen. Bij mijn dochter ook gedaan en hij slaapt zo veel rustiger en word minder snel weer tussendoor wakker