Bedankt voor de reacties. Ik ben dus oom bang dat hij het al snel te warm heeft in die bak. Paar keer even een vinger in zn nekje en volgens mij had hij het precies goed met een romper met korte mouwen, pakje en mutsje. Onze kraamzorg zei dat hij altijd een dun mutsje op moet als hij naar buiten gaat. Wat een geweldig schattig mannetje Ramona! Hier heeft hij ook super veel haar. Ik denk haast dat hij dat wel houdt want mijn vriend en ik hebben allebei een hele grote bos.
Hier zei de kraamzorg juist dat een mutsje niet meer hoeft vanaf dat ze zichzelf goed op temperatuur kunnen houden. Ik zou dat sneller in de maxi cosi doen als in de bak omdat dieal zo dicht is Mijn dochter is bijna 3 en haar haar is overal ong 5 cm. Toen ze 2 werd had ze nog bijna niksdus dat zal nu wel weer zo zijn gok ik. Hou het wel goed bij bij Dr moet ik zeggen. Van die korte stukken en lange plukken eroverheen vind ik zo lelijk dan liever wat korter en verzorgd. Al groeit het bij haar eigenlijk pas echt sinds het laatste jaar Mijn dochter is precies mij van vroeger op de ogen na die zijn van mijn vriend. Innerlijk is ze wel meer een mix van beide. A lijkt tot nu toe wel op zijn zus als baby. Maar vind het altijd lastig. Helemaal bij baby's. Met een jaar zien we het vast beter haha
hallo, hier gaat alles goed vandaag naar het consultatie bureau geweest en meneer is al 500 gram gegroeid dus de borstvoeding loopt wel goed haha. wel is hij nog steeds best geel kan ook wel hij is 2 weken te vroeg geboren, krijgt borstvoeding, en heeft ook nog een andere bloedgroep dan mij. dat allemaal draagt bij aan het langer geel zien, het kan zelfs van de borstvoeding komen wat dan onschuldig is. echter vind ik het nu wel een beetje eng worden dus morgen vroeg gaan we toch bloed prikken ook om de leverwaarden te checken gewoon om uit te sluiten of er iets is. Verder doet hij het super groeit dus goed is goed alert en heel tevreden dus waarschijnlijk is het echt onschuldig maar toch. binnen heeft hij een romper met korte mouw aan shirtje met lange mouw en een lange broek en sokjes. buiten ligt hij onder een dekentje in de kinderwagen geen muts is inderdaad niet meer nodig zo gauw ze zich zelf warm kunnen houden. op babyfoto's van mij en hem is die echt precies ik. alleen zijn lippen zijn die van mijn man die heeft ook vollere lippen en dat heeft B ook. zonder foto ernaast valt iedereen op dat hij mijn neus heeft een klein dopneusje dus dat is wel heel duidelijk. seks tja nou ondanks ik niet ingescheurd of iets ben heb ik daar toch wel angst voor. bovendien verlies ik nog steeds af en toe oud bruin dus ik wacht dat maar af. morgenvroeg ga ik de pil halen bij de huisarts en dan zien we wel weer verder. gelukkig heeft mijn man er ook nog niet echt behoefte aan (bevalling gezien voorlopig genezen hahaha) dus wij wachten nog even totdat het bloedverlies echt weg is.
Rohan lijkt precies op zijn vader. Alleen de oren, mond en haarkleur is van mij. De rest van mijn man. Zelfs zijn tenen haha.
Heb dan nog 1 praktisch vraagje voor de dames die wel eens flesjes gebruiken of kolven. Hoe houden jullie allles schoon? Heb het idee dat ik de hele dag aan het afwassen, steriliseren etc ben. Hebben jullie dat ook?
Bij O destijds deed ik 1x op een dag alles uitkoken, de rest vd voedingen deed ik de flesjes/kolf gewoon even onder warme kraan goed schoonwassen en daarna zette ik altijd alles in de koelkast. Was destijds n tip van de kraamverzorgster omdat er dan minder bacteriën bij komen. Weet wel indd nog heeeel goed dat ik me voelde alsof ik de heledag flesjes en dingetjes was aan het afwassen afdrogen etc.. had je net alles schoon en dan kwam de volgende voeding er alweer aan
Hier idem dito. 1x per dag uitkoken of in de vaatwasser. De rest van de dag goed omspoelen en in de koelkast
Als ik de fles heb gegeven meteen uitspoelen en in de koelkast. En elke ochtend flessen en Speentje uitkoken.
Ik doe het als volgt: Na voeding direct flesje en onderdelen afspoelen met koud water. Dan maak ik een sopje met warm water en afwasmiddel en was alle onderdelen. Ik heb een apart sponsje en flessenborstel voor alle babyspullen. Dan spoel ik het sop eraf met warm water. Vervolgens droog ik alles af met een schone hydrofieldoek. Ik bewaar alles in een afgesloten plastic bak. Ik heb een elektrische sterilisator waarin ik alles een keer per dag uitkook. Ik doe hetzelfde rondje voor alle kolfspullen. Ik kolf 5 a 6 keer per dag dus dat zijn ook de nodige attributen. Alleen flesjes zou al een stuk minder zijn.
Het advies van mijn kraamverzorgster is 'huishoudelijk schoonmaken', dus met een sopje. Uitkoken hoeft niet meer omdat het niet iets toevoegt zegt ze. Best apart dat de adviezen zo verschillen. Ik heb geprobeerd om bv te geven. Het kwam niet goed op gang, dus D wilde veel en vaak aan de borst, ook de hele nacht. Nu ben ik heel gevoelig voor slaap tekort en dat heeft invloed op mijn stemming. Omdat ik al 2x een depressie heb gehad, heb ik een groter risico op weer een (post partum) depressie. Dat wil ik echt niet, dus hebben we besloten om over te gaan op flesvoeding. Dat geeft veel rust, bij mij en bij D. Hij doet het prima, slaapt van voeding tot voeding. Alleen in de avond wil hij wel graag bij papa en mama zijn. D lijkt het meest op mijn man. En op mijn dochtertje, ze hebben dezelfde mond en neus.
Wat mooi zeg ajo. En wat een mooi donker haar. Ik moet morgen na het CB. Ben benieuwd wat a is gegroeid ondertussen. Verder kan ik zelf ook wel zien dat ie goed groeit hahaa dus denk dat er niet veel bijzonders is.
Wat een knappe koppies hebben jullie Ajo!! Goed dat je bent overgestapt naar flesvoeding, gelukkige mama is een gelukkige baby!! Ik moet de 22ste met E voor z'n eerste prikjes.. Kan al janken als ik eraan denk. E is nu langzaaam uit maatje 50! Aan het groeien. 56 verzoop ie tot voorkort nog in, maar het begint steeds beter te zetten. Het gaat zo snel..
Super mooi Ajo! Wat is het toch prachtig om een of meer kindjes te hebben. Het heeft me echt een beetje overdonderd. Zo bijzonder om iemand te hebben die meteen zo dichtbij je staat maar die je wel nog echt moet leren kennen. Hoeveel weekjes is E nu @Bloempje01 ? Hier is maar 50 nog best ruim. Hij is wel nog maar iets meer dan twee weekjes. Voor de dames die flesvoeding geven: welke tijden geven jullie de voeding? Of doen jullie dat op verzoek? Maken jullie je baby wakker als hij/zij op een bepaalde tijd moet eten of juist niet? En hoeveel ml geven jullie en wat weegt je baby? Ik merk dat bij ons de tijden sterk wisselen omdat we hem 's nachts zelf laten komen en zich afhankelijk daarvan dus eerder of later voor de ochtendvoeding meldt.
@82Noor E is komende zaterdag al 7! Weken. Tijd vliegt.. t was wel echt maar een ukje toen ie geboren werd. Vorige week woog die 3780 en was 54cm. De eerste 3/4 weken verzoop ie ook echt in maat 50.. Blij dat ik toch ruim maatje 50&56 heb ingekocht hoor haha. Wij deden trouwens bij O toen hij flesvoeding kreeg gewoon op verzoek. Tuurlijk niet als die net n goede volle fles op had een uur later weer een geven, dan bleven we bezig want hij kon als baby zijnde echt blijven eten. Naarmate hij toen ouder werd werden de tijden langzaam echt 'vaste tijden' moet wel zeggen O liet al heeeel snel de nachtvoeding vallen waardoor hij structureel om 06.00 samen opstond met mijn man, dat was dan zijn eerste flesje. Vanuit daar hebben wij een beetje een ritme opgebouwd. En dan iedere keer 3 a 4 uur tussen een volgende flesje.
Hier ook al richting 56 ma a was bij geboorte dan ook 3770. Hij is vandaag precies 4 weken morgen moet ik na t CB Wij doen ook op verzoek. Tuurlijk hou ik wel een beetje de tijd in de gaten en niet te snel maar er zit echt nog geen ritme in. Soms na strak drie uur soms na 5u. Ik maak hem echt nooit wakker dat vind ik zo zonde. Snachts slaapt hij al duidelijk langer en soms zelfs 6a 7u achter elkaar. Bij mijn dochter hebben we het ook zo gedaan en dat ritme kwam best snel vanzelf er in dus ga daar ook niet echt wat aan sturen. Wij maken 120 klaar per fles. Dat is dus 135. En per dag drinkt ie zo tussen de 500 en 680 maar dat ligt ook een beetje aan het aantal voedingen. Ik tel vanaf middernacht dus als hij om 1u komt is nogal een verschil met 6u dat scheelt gewoon een fles op die dag. Gemiddeld drinkt hij ong 100 per fles
Zojuist na het CB geweest. Als weegt 4230 en is 54.5 cm. Groeit goed dus. Maar dat hadden we zelf ook al door haha. Hij zat ook goed op de middenlijn. Verder geen bijzonderheden.
Vandaag is D alweer een week. Bizar hoe snel dat gaat! Hij is zo lief en rustig en tevreden. Echt heerlijk. Vandaag was de kraamverzorgster voor het laatst. Het was fijn dat ze er was, maar ik vind het ook wel weer heerlijk dat het nu weer klaar is! D was vandaag weer boven zijn geboortegewicht, hij weegt nu 3820 gr, dus zijn we even lekker naar buiten geweest. Een klein rondje gelopen, maar ik voel het wel! Ben moe en voel het aan mijn (buik)spieren.
Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat. Hier ook alles super. Ben bezig met een plakboek. Alles gaat er in. Kopieën van de echo's. Zwangerschaps kaart. Zijn eerste mutsje. Navel klem (wel een nieuwe. Anders niet zo fris). Het draadje wat op zijn hoofd heeft gezeten. Zwangerschapstesten. Alle kaarten die we gekregen hebben. En foto's. Van de eerste 4 weken en daarna van elke maand. Super leuk!
Wat leuk een boek! Wij moeten daar ook echt aan gaan beginnen. Een vriendin van mij gaf nog als tip om je bevallingsverhaal voor jezelf op te schrijven. Het is zo'n bijzondere ervaring en blijkbaar ga je dingen ervan vergeten. Wat is het warm hè. Ik vind het heerlijk maar ik blijf stoeien met zijn temperatuur. In ons huis is het gewoon 25 graden plus dus ook in het kamertje waar hij slaapt. We nemen hem regelmatig mee naar ons terras onder de parasol maar dan waait het wel altijd een beetje. Zou dat niet te koud zijn. Allemaal dat soort dingen. Daar word ik wel een beetje gek van.