eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Noor we hebben het zelf zoooo warm. Zo'n kindje heeft het nu echt niet koud hoor. Tis meer belangrijk dat ie niet op de tocht licht en natuurlijk niet vol in de zon. Maar verder kan t weinig kwaad.

Van bevallingsverhaal opschrijven is een goeie. Moet ik ook nog doen. Heb ik van mijn dochter ook. Toen was het ook best traumatisch dus werkte het ook nog een beetje therapeutisch.

A is vandaag alweer een maand de tijd gaat zo snel. En over alweer een maand word mijn dochter 3.

Ohja zo'n fotoboek. Erg leuk als je het hebt maar ik vind het verschrikkelijk om te maken. Ma goed. Heb ook bij z veel dingen bewaard zoals 1e flesje schoentjes etc. Dus dat ga ik nu weer doen. Kan wel merken dat ik het nu wel sneller best vind en dat is natuurlijk jammer. Dus binnenkort maar aan de slag

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Geven jullie je kindje ook extra water met dit weer? Rohan blijft vragen. Maar ik kan hem echt geen extra eten geven.. hij zit al op 720 per dag.. hij weegt nu 4.5 kilo. Net vroeg hij weer
    Veel te vroeg. Dus heb hem alleen wat water gegeven. Nu is hij weer rustig. Niet zo gek met dit weer..

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Imona ik heb dat eigenlijk nog niet gedaan. Maar hij vraagt ook niet echt meer met dit weer. Ofja hij drinkt wel goed en ook wat meer per fles maar niet dat ie vaker komt ofzo. Maar heb je goed hoor

4. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @madameV tja op de tocht... bij ons op het terras staat meestal wel een windje. Heb hem onder de parasol gelegd met een mutsje op en hydrofiel over hem heen. Hoop maar dat dat voldoende was. Vind die temperatuur zo lastig. Waar slapen jullie kindjes nu bv in/onder? Hij heeft nu een rompertje aan met korte mouwen en een lakentje. Onze slaapkamer is wel best warm. Als ik merk dat hij koude armen heeft (slaapt met zn armen boven het lakentje) doe ik wel een romper met lange mouwen aan.
    Is dat Ok denken jullie?

@Imona ik moet morgen naar het consultatiebureau en wil dan ook even vragen over het extra water. Hier was ons kleintje vorige week maandag 3740 gram. Hij komt ook echt om de 3 uur en maakte eigenlijk altijd 100ml (90 ml water en 3 schepjes) en keek wat hij ervan op drink. Inmiddels drinkt hij eigenlijk het flesje altijd wel leeg. Hij krijgt dus ongeveer 7 voedingen van 100 ml inclusief de schepjes en als ik het zo lees is dat wel een beetje aan de hoge kant.
    Morgen maar even bespreken met het consultatiebureau. Ik kan ook wat minder geven maar als hij het opdrinkt heeft hij het toch wel nodig lijkt mij.

5. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @82Noor persoonlijk denk ik dat je hem al snel te warm aan kleed. Wanneer je regelmatig zijn nekje checkt en die voelt gewoon warm is het prima. Hier staat buiten ook een windje maar wij zetten vaak de kinderwagen erbij en leggen hem daarin. Wel gewoon met alleen een romper of kale kleding want het was gister zo warm dan is een mutsje echt niet nodig. Door de bak van de kinderwagen ligt hij dan uit de wind maar toch lekker erbij. We doen hem dan wel helemaal open dus niet dat die bak zo afgesloten is dan is het nog zo warm. Gaan we hem dan voeden oid zorgen we dat we uit de wind zitten of doen er even iets omheen. Mijn ervaring is dat ook die kleintjes het best snel warm hebben. Als ze de hitte niet kwijt kunnen is het ook zo sneu.

Qua voeding zelf vind ik het persoonlijk wel fijn dat ze wat laten staan. A zit nou al een hele tijd op 120 water met 4 scheppen. Hij drinkt het bijna nooit helemaal op. Meestal 105 of 110 ook nog wel eens 90. Maar als ze wat laten staan weet je zeker dat ze genoeg hebben gehad is mijn beredenering. Hierdoor drinkt hij ook 5a 6 flessen per dag IPV 7. Dus zoveel meer krijgt hij dan niet binnen want a zit tussen de 600 en 700 klaargemaakte voeding op een dag. Afhankelijk van hoeveel flessen hij die dag drinkt.

Ik zou adviseren om ook veel op je instinct te doen. Dat is vaak hartstikke goed. Op het bureau geven ze adviezen maar het is jou kind en jij hebt de zorg. Nu op t begin ga je vaak na het CB maar later niet meer. Dan kun je ook niet elke x alles overleggen. Volg je gevoel.

Qua slapen wij bakeren a in, in een dunne inbakerdoek. Hieronder heeft hij alleen een romper aan zonder mouwen.

6. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh en als ze het echt heel koud hebben bij wijze van dan worden ze ook wel wakker. Zelf word je ook wakker als je het koud hebt. Dus 2 van die blote armpjes die wat frisser voelen is geen probleem

7. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja instinct. Ik vind het soms echt lastig. Vind dat ik het allemaal zou moeten aanvoelen maar dat heb ik niet zo heel erg. En daar word ik dan weer een beetje onzeker van. Maar goed, net bij het consultatiebureau geweest en hij groeit goed en alles zag er goed uit. Heb weer een beetje vertrouwen. Ben gisteren alleen onderuit gegleden met hem in mijn armen. Ben zelf vrij hard terecht gekomen maar hij had een zachte landing bovenop mij. Zo geschrokken wel. En deed eigenlijk niks raars. Gleed uit over een kattenspeeltje dat altijd door de woonkamer zwerft.
    Ik viel voorover dus heb een dikke elleboog en knie. Tand door mijn lip want kwam met gezicht op een tafeltje terecht en heb een snee in mijn kin. Zo stom. Wel meteen huisartsenpost gebeld maar met kleintje is alles echt goed.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Jeetje noor dat is schrikken! Gelukkig met jou niks ergste en de kleine alles goed.

Hier houd ik de kleine lekker binnen met de hitte. Airco aan. Rohan wel uit de tocht. Alleen een romper zonder mouwen. 's nachts slaapt hij onder een dun dekentje. Met ook alleen een romper. Ook vaak armen boven de dekens. Koude armpjes en voetjes is niet erg. Zolang het lijf maar warm is. Is voor hen ook een manier om af te koelen. Het warme bloed stroomt dan door die koude ledematen waardoor dat bloed ook een eet je afkoelt.

Zijn jullie kindjes ook zo loom met dit weer? Rohan is niet wakker te krijgen. Heb net met veel moeite 70 cc er in gekregen. Terwijl hij normaal. Tussen de 90 en 120 drinkt.. als hij straks eerder komt geef ik hem weer 30 cc water. Hij zit echt al aan de maximale van zijn voedingen. Beetje water geeft een vol gevoel en is extra vocht. Kan geen kwaad.
    Hoop wel dat ik hem vanmiddag en vanavond beetje wakker kan krijgen. Anders slaapt hij vannacht niet..

9. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Je moet vooral ook kijken na jezelf denk ik @82Noor heb jij het vandaag bloedheet en hoef je je kindje echt niet meer aan te doen als jij. Is het 20gradeb en draag jij bv tshirt met lange broek maar ben je aan de wandel (dus warm) dan zou ik ervoor kiezen je kindje wel iets met lange mouwen aan te doen.

Wat fijn dat ie goed groeit. Je doet het hartstikke goed. Die onzeker heid is nergens voor nodig en je mag ook altijd alle vragen hier stellen.

Wat een schrikken zeg van je val. Gelukkig is er niks met je kindje en ben je er zelf redelijk goed vanaf gekomen.

@Imona hoeveel drinkt Rohan in totaal op een dag? Klaar gemaakte voeding? Wie heeft gezegd dat ie aan de max zit het bureau? Het is heel normaal dat baby's een x tussen de 4 en 8 weken na de 150 per fles gaan. Zit er ook al wat langer tussen qua tijd?

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Het verschilt. Hij zat donderdag en vrijdag op 720 cc. En vanaf zaterdag tot gisteren op 650 cc.
    Maar als ik dan reken hoeveel hij aan voeding mag: 150 × 4.5= 675..
    Hij krijgt wel 6 a 7 x op een dag 120 cc aangeboden. (120 water. 4 schepjes. Terug afgieten naar 120) en met die warmte doe ik er steeds 10 cc extra water bij. Maar hij drinkt ze vandaag niey allemaal leeg. Niet zo gek ook met die hitte. Hij drinkt vandaag het volgende:
    6.30 120 cc
    9.00 120 cc
    13.00 70cc
    15.30 120 cc
    18.30 70 cc

Dus hij heeft tot nu toe vandaag 500 cc op.

Meestal geeft hij zelf wel aan of hij meer wil of minder. Hij stopt ook echt als hij klaar is. Lippen stijf op elkaar. Dan komt er geen druppel meer in.

11. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat is ook mooi dat ze zelf kunnen stoppen vind ik. Als het altijd helemaal leeg is dan weet je ook niet zeker of ze genoeg hebben gehad. Waarom giet je een deel weg om weer op 120 te komen @Imona ?

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ehh.. tja.. moest. Consultatiebureau.. weet ik veel wahaha

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Echt? Wat een zonde! Als hij toch nog net 10cc meer wil is dat toch prima?

14. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    @madameV bedankt voor je fijne reactie. Toch fijn dag je ook nog hier eens een vraag kan stellen. Zouden we nog maar met zn drieën over zijn?
    @Imona mijn mannetje is ook echt super loom vandaag. Ligt al bijna de hele dag tr slapen. Het is hier ook 26,6 graden binnen :(
    Normaal gesproken hou ik heel erg van dit lekkere warme weer maar voor mijn kleintje hoop ik dat het snel wat koeler wordt.

15. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Ik ben er ook nog hoor. Lees alles mee, alleen weinig tijd om te reageren. En jullie zijn ook een paar weken verder dan ik, waardoor ik ook met andere dingen bezig ben.
    We zijn druk op zoek naar ons ritme. Vooral op de dagen dat mijn dochtertje niet naar de opvang gaat is het zoeken. Als ik met D bezig ben, dan vraagt ze veel (negatieve) aandacht. Ik probeer haar op andere momenten individuele aandacht te geven en dingen samen te doen.

16. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier ook al 2 dagen een loom ventje!!! Hij blijft slapen. Ik maak 'm soms (behalve 's nachts) weleens wakker voor een voeding. Geven jullie kindjes ook vaak mondjes voeding terug? Hier echt veel en hij krijgt nog maar 70 cc (weegt +/- 3,4 kg en is 3 weken) Ik word er een beetje onzeker van, want het cb zei dat hij al 80 cc mocht. Maar dat trekt hij nog niet. Hij kan het wel op, maar blijft dan spugen.

17. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Bij ons is het vooral de oudste wat heel loom is.. waar ie normaal maar n uurtje a ander half slaapt smiddags, slaapt ie de afgelopen dagen van 12 tot +/- 4 uur. Hier binnen is het gelukkig goed te doen, onder n graadje of 24 en boven op de overloop hebben wij een airco hangen. Dus op de slaapkamers is het heerlijk. Ben de deur nog niet uitgeweest vandaag veeel te warm bah! @Suuzan maak je niet teveel zorgen het zijn allemaal richtlijnen. En het is niet dat ie super veel cc onder het gene zit wat ie mag he! 10cc dat is eig niks. Het ene kindje heeft meer honger dan het andere. Hier als E lang heeft gedronken spuugt ie ook veel. Gemiddeld drinkt ie 10 min per borst (Geen id hoeveel die natuurlijk binnen krijgt..) maar vaak als ie langer drinkt dan die gemiddelde 10 per borst spuugt ie echt aanzienlijk meer als 'normaal'

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vind dat Voedings gedoe sowieso lastig. Maar hij doet het hier goed op. Dus vooruit. Hier ook meer mondjes terug geven dan normaal. En veel slapen. Allemaal door de hitte

19. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier ook last van de hitte. We zijn nog een beetje op zoek naar een ritme, maar vandaag ging het niet zo. Het slapen lukte vanmiddag niet. D viel niet in slaap in zijn bedje, wel bij mij maar dat was een beetje te warm. Als ik hem in bedje legde, was hij zo weer wakker. We waren juist zo goed bezig met wakker in bedje leggen en zelf in slaap vallen, maar dat ging vandaag niet. Ook geeft D meer mondjes terug, ik had daarbij nog niet gedacht aan de hitte, maar dat kan natuurlijk goed daardoor komen.

D krijgt nu flessen van 90cc met 3 schepjes. Daar drinkt hij ongeveer 80-90 CC van. Hij krijgt 6-7 flessen per dag. Vorige week vrijdag was hij weer boven zijn geboortegewicht: 3820 gram.

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Idd al die voedings dingen zijn richtlijnen je voelt het zelf het beste aan. Het ene kindje drinkt gewoon meer als het andere. Wij als volwassenen eten ook niet allemaal dezelfde hoeveelheden.

Hier gaat het super. Al 2 dagen met a na het zwembad geweest. Niet met hem gezwommen natuurlijk. Maar buiten heerlijk onder de boom in de kinderwagen of lekker bij ons en mijn moeder en ik afwisselend met z het water in. Had niet verwacht dat het zo goed zou gaan maar hebben er heerlijk van genoten.

Ik heb hem gisteravond voor het eerst 150 gegeven. Hij had vanaf 16 00 niet meer gehad en het was al 21.30 hij heeft vervolgens ook doorgeslagen tot 04.30 en maakt steeds langere rukken snachts

Deel Deze Pagina