eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zo dat is lekker @madameV .
    Hier gisteren naar het erasmus geweest voor controle voor zijn hart. Maar alles was in orde. Best een bijzonder verhaal. Normaal bij de conceptie heeft een kindje 2 holle aders vanuit de nek. Normaal zou de linker verdwijnen waardoor die holle ader dus rechts in het hart uitkomt. Bij Rohan is de rechter verdwenen. Dus zijn holle ader komt links uit. Maar zijn lijf heeft het zo geregeld dat die holle ader door een andere ader heen stroomt en zo aan de goede kant van het hart uit komt. Best bijzonder. Vaak zien ze dat dit gepaard gaat met andere hartafwijkingen. Maar dat is bij Rohan niet het geval gelukkig. Hij gaat hier dus nooit last van krijgen.

Maar ze hebben gister in het ziekenhuis met 3 verschillende mensen aan hem zitten plukken. Plakkers op zijn lijf. Echo's bla bla. Kind was dood moe en zwaar overprikkeld gisteravond. Hij heeft echt van 7 tot 11 liggen huilen. Afwisselend met hazenslaapjes. Echt zielig. Heeft ook lang geduurd voor hij sliep. Hij kreeg half 11 laatste fles. Heb een uur naast zijn bed gezeten voor hij sliep. Hij heeft wel geslapen tot 4 uur! II heb dus ook 4.5 uur achter elkaar kunnen slapen. Wat een heerlijkheid.
    Vanmorgen werd hij ook weer huilend wakker. Maar even flink knuffelen en een fles en toen ging het wel weer. Nu ligt hij te slapen in de box.
    .hoop toch dat hij die prikkels 'weg slaapt '.. arm ventje..

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ah wat sneu. Maar wat superfijn dat er uiteindelijk eigenlijk niks aan de hand is zeg. Wat een geruststelling!!

3. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Fijn @Imona dat alles goed is en dat hij er nooit last van zal hebben. Zeker een geruststelling denk ik!
    Hoop dat hij vandaag lekker kan bijkomen van al dat gepluk en de prikkels. Al zal dat met de warmte niet meevallen!

4. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Fijn Imona dat alles goed is!!! Zal wel een opluchting zijn geweest. Vandaag lekker veel kroelen dat ie snel gisteren is vergeten.

Ik moet zo met E voor z'n eerste prikje.. ben benieuwd.. net ook onze eerste vakantie geboekt eind september gaan we naar hochsauerland dikke 3 uur rijden. Maar heb er nu al zin in! Hebben jullie nog vakantie plannen?

E die slaapt nu al een paar dagen van 23.00 laatste voeding en dan word ie smorgens rond 06.30 wakker. Heeeeerlijk. Voel me echt weer een normaal mens ipv zombie haha.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hochsauerland daar ben ik laatste weekend van april geweest! In madebach. Mooi daar. Veel bergen!

6. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Haha daar gaan wij dus ook heen!! Centerparcs?! Nog nooit daar geweest. Maar het zag er zooo leuk uit! We houden wel van wandelen en doen dus dan zitten we daar wel goed zo te lezen hihi.:D:D

7. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh heerlijk! Wij gaan over 2 weken een weekje noord Holland en dan hopelijk eind september ook nog een weekje maar dat hebben we nog niet geboekt

Ik ga vanavond toch a maar wakker maken om 11u om te kijken hoe het gaat snachts. Hij slaapt lang genoeg achter elkaar hij krijgt alleen te vroeg zijn laatste voeding haha

8. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ah das nog maar ff @madameV heerlijk!

Wij zijn net terug van de prikjes.. even een flinke krijs maar hij hield zich echt heel goed! Nu hopen op niet teveel last. E weegt nu 4130 en 55cm. Helemaal trots op t ventje:D

9. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    wat fijn dat het goed imona, hopelijk is het nu weer een rustig mannetje.
    hier een hele rare week achter de rug voor het eerst naar het consultatie bureau geweest en de jeugdarts vond B nog geel dat roep ik al vanaf het begin maar men zegt hij is alert drinkt goed en daarom is er niets aan de hand.
    nou dus nu direct door gestuurd naar de kinderarts want het kan ook een ernstige lever en of galwegen aandoening zijn. moesten 2 dagen wachten voordat we bij de kinderarts terecht konden wat een hel daar wordt je gek van. google laat je de vreselijkste dingen zien dus dat heb ik na een uur maar opgegeven en dus twee dagen in spanning gezeten.
    bij de kinderarts die heel rustig was en echt heel prettig was. is B dus lichamelijk onderzocht en zij kon niet iets gek vinden maar vond hem toch inderdaad wat geel en dus bloed prikken.

vandaag de uitslag: alles is goed het bili is wat verhoogd maar niet verontrustend gelukkig. lever en galwegen zijn goed geen bijzonderheden. pffff
    zij legde uit dat het dus van de borstvoeding komt daar zit in een stofje in wat veroorzaakt dat de bili weer opgenomen wordt in de darmen ipv uitgepoept wordt. en dat komt heeeeeel vaak voor volgens haar. nou ik had er nog nooit van gehoord en de jeugdarts heeft er ook niet iets over genoemd.
    Ook omdat meneer 2 weken te vroeg is en ik bloedgroep resus neg heb en hij pos is er meer kans op geel zien.

dus een nare onrustige week gelukkig allemaal voor niets godzijdank

B is wel wat onrustig met die hitte wil alleen maar bij me zitten en slaapt overdag nauwelijks, in de nacht gaat het wel goed maar hij komt om 0.00 uur om 3.30 en om 7.00 uur weer. dat zal wel door de borstvoeding komen nog een paar weekjes en dan gaan we over op de fles dat zal wel helpen denk ik.

lang verhaal maar alles weer goed hier en relaxed

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh gelukkig jadie. Dat er achteraf toch niks is. Je had het er eerder ook al van inderdaad.

Hier ook weinig slapen overdag. Vanmiddag was het alleen maar op de arm en zodra je hem probeerde in de box te leggen begin ie weer opnieuw. Gelukkig word het morgen een stuk koeler. Vandaag was het wel heel extreem

11. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @jadie: dat is ook schrikken!! Gelukkig is alles goed.

Hier gaat het ook goed. Morgen intake van het consultatiebureau. Werd bij jullie je kindje gewogen toen? Ik weet van mijn dochtertje niet meer precies hoe dat ging. D is morgen alweer 2 weken, al voelt het als veel langer. Alsof hij er altijd al was, en aan de andere kant voelt het ook nog nieuw.

Het slapen ging de laatste dagen hier ook wat minder. Vooral in de middag en avond wilde D alleen bij mij slapen. Vandaag gaat het weer beter. Hij slaapt nu weer goed in zn bedje. Hopelijk blijft dat zo!

madameV vindt dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @Bloempje01 centerparcs inderdaad. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Hoewel het best pittig was om steeds heen en weer te lopen. Heuvel op. Heuvel af met 36 weken zwangerschap haha.

@madameV lekker nog een weekje weg.
    Wij geven nu ongeacht hoe laat de een na laatste voeding was om 11 uur de laatste fles. Nog even "aftanken" goed vol gieten voor de nacht. Meneer heeft daar afgelopen nacht 5.5 uur op geslapen!

@jadie dat is schrikken zeg. Lekker dat zo'n jeugdarts dat niet weet.. fijn dat er niks aan de hand is.

@AJO ze wilden Rohan wegen inderdaad. Maar ik heb een weegschaal thuis staan dus ze hoefde dat ding niet mee te slepen. Ik wist dat ze kwam dus heb hem s ochtends zelf al gewogen.

Hier vanmiddag eerste afspraak consultatiebureau gehad.
    Hij weegt nu 4685 gram en is 53.8 cm. Alles verder mooi gemiddeld.
    Had alleen wel bijna m'n kind uit die arts d'r armen getrokken.. ze deed allemaal van die testjes. Op z'n buik en benen buigen enzo. Hoofdje kijken bla bla bla. Maar op een gegeven moment pakt ze hem onder zijn Oksels. Zonder zijn hoofd of zijn lijf je vast te houden en laat hem zo hangen! Zegt ze: oh ja. Hij hangt nog wel erg door he..
    Ik davht: wat wil je dan.. het kind is 4 weken oud. Moet hij een salto maken ofzo.. ventje was net ruim 3 uren wakker geweest een dood moe.. heeft ze dus in dat rapport gezet dat dat niet goed genoeg is ofzo. Gaan ze dat volgende x weer doen.. raar wijf.. ze kan m'n kind volgende x normaal vastpakken.. Anders neem ik hem zo weer mee.

13. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ajo idd wegen ze dan ook. Hier namen ze toen gewoon zo'n weegschaal mee.

Imona dat testje doen ze eigenlijk altijd. Om te kijken hoe sterk hij al is. Zolang het maar eventjes is kan dat geen kwaad hoor. Net als op de buik testen hoe goed hij zijn hoofd al rechtop kan houden.

Dat we dat nog niet eerder hebben gedaan rond 11u is omdat we eigenlijk vaak dan zelf ook al slapen haha. Dan nemen we ons dat voor en gaan we toch op tijd na bed dan denken we ach ja. Of je er nu op wacht en hem wakker moet maken of we worden wel wakker van hem wanneer hij het erna heeft haha

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hebben jullie ook zo'n last van slaapgebrek? Na 2 nachten van 3.5 en 4 uurtjes slaap kan ik niet meer. Ik ben op. Gebroken. Kan mijn man ook de nacht niet laten doen ivm zijn werk..
    Hij neemt het van het weekend over. Maar zondag heb ik een vrijgezellenfeest van mijn beste vriendin. Ik vrees alleen dat ik zo kapot ben dat ik het niet trek.. als ik zo versleten ben als nu ga ik niet..

Hij is nu even stil. Maar als hij weer begint dan overweeg ik om mijn schoonmoeder te bellen.. dat voelt dan niet goed aan de ene kant. Heb het idee dat ik hem dan weg duw ofzo.. is natuurlijk niet zo.. maar vrees dat ik echt even geen andere optie heb..

15. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    @Imona: gewoon je schoonmoeder bellen. Hulp vragen is een teken van sterkte, niet van zwakte. Je helpt je zoontje er ook mee. Hij heeft ook minder aan je als je zo moe bent. Door voor jezelf te kiezen nu, kies je ook voor je zoontje. Dus voel je niet schuldig of bezwaard, maar bel gewoon. Je schoonmoeder wil je waarschijnlijk graag helpen.

Ik snap dat je man niet de nachtvoedingen kan doen. Maar kan hij misschien een beetje helpen? Bijv verschonen of de fles maken? Als mijn man werkt dan doe ik ook de nachtvoedingen, maar hij maakt dan wel de flesjes klaar. Dat scheelt mij iets, en hij kan binnen 5 min weer verder slapen. Hoeveel flessen geef je 's nachts?

Hier gaan de nachten gelukkig best goed. Ik hou het zo donker mogelijk 's nachts, alleen een klein lampje aan. Vannacht liet D wel 5,5 u tussen 2 voedingen: ik heb hem om 23 u de fles gegeven en om 4.30 u weer. En daarna werd hij rond 7.45 u weer wakker en zijn we de dag gestart. Na een fles 's nachts laat ik D boeren en dan valt hij weer in slaap, of hij slaapt alweer. Dus na 30 min kan ik ook weer slapen. Ben er heel blij mee. Nachten zijn wel gebroken, maar het is goed te doen zo. Maar D is natuurlijk nog heel klein en miss verandert dit nog.

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb nog even uurtje kunnen slapen. Zelf even flink zitte huilen. Alle frustratie er uit.
    Ga de kleine nu maar in bad doen enzo. En dan vanmiddag zal weer slapen. Dan mag mijn man Rohan vermaken vanmiddag.

Ja het vervelende is dus.. Overdag laat meneer makkelijk 4-4.5 uur tussen de voedingen.. en 's nachts komt hij stipt elke 3 uur... ik weet echt niet hoe ik dat om moet draaien.. we proberen hem overdag wakker te houden. Zodat hij 's avonds goed moe is. En 's avonds een extra grote fles er in.. niks helpt.. Gewoon stipt elke 3 uur...

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Maar je man kan toch rustig ook een voeding doen snachts? Ik zie eerlijk gezegd het verschil niet zo. Hij moet op voor zijn werk jij voor Rohan. Net zo goed een dagtaak. En wanneer hij er erg vermoeid van word kan hij toch ook bv na het eten s'avonds even een uurtje op de bank? Mijn vriend werkt ook gewoon maar wij wisselen het gewoon af snachts. Het is óns kind waarom zou ik dat alleen moeten doen.

En ik zou zeker je schoonmoeder bellen die doet dat vast graag. Anders plan je een middagje voor Dr ofzo?

Ik ben zelf niet echt moe maar heb wel erg behoefte aan een dag voor mezelf zonder 2 kids. Al is het om na mijn werk te gaan en mijn haar te laten doen. Heb nu over 2 weken een afspraak met een vriendin om te gaan shoppen en mijn moeder past dan op beide. Daar voel ik me ook totaal niet schuldig over. Je voelt je daarna weer een ander mens en hebt meer energie over voor de kinderen. Ik merk namelijk dat ik af en toe weinig kan hebben vooral van mijn dochter die nogal dwars kan zijn. Zo'n dagje uitbesteed doet wonderen

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oke. Gisteren heeft mijn man het overgenomen toen hij thuis kwam. Ik ben met mijn vriendinnen een hapje gaan eten en naar de film. Heeft wonderen gedaan. Was nog wel moe. Maar de frustratie was er uit.

Heb vannacht een extra schepje voeding door zijn laatste fles gedaan. Grotere hoeveelheden kan hij niet op. Dus heb het wat dikker gemaakt. Wat denk je. 4.5 uur geslapen en geen speen nodig gehad. Hij had wat meer moeite om het aan te zuigen omdat het wat dikker was denk ik.
    Halleluja!

Hoop dat dit de oplossing is

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Kun je dan ook evt een grotere speen voor kopen als je het wat dikker maakt. Fijn dat het goed ging. Gewoon aan de bel trekken. Ook bij je man het is ook zijn kind

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Is niet zo dat hij niks doet hoor. Zo komt het volgens mij beetje over. Maar hij doet andere dingen. Bijvoorbeeld het huishouden enzo. En als ik moet ben neemt hij de kleine een dag mee zodat ik kan slapen. En als ik het aan hem vragen gaat hij er wel uit hoor. Maar ik ben zelf toch wakker.. Dus vind het zelf een beetje onzin om hem dan ook wakker te maken.. Dan zijn we samen wakker. Dan kan ik hem beter laten liggen dat hij mij overdag kan ontlasten.

Morgen vrijgezellenfeest. Heb er zo geen zin in..

Deel Deze Pagina