hier gaat het na de warme dagen weer een als vanouds lekker slapen tussen de voedingen 4 uur overdag en 5 uur in de nacht ertussen ik vind het prima. mijn man gaat er in de nacht ook niet uit hoor hij moet werken ik nog niet, ik geef borstvoeding dus dan moet hij er alleen maar uit voor een luier. tja dat vind ik dus onzin als ik de fles zou geven zou ik hem wel vragen beneden het flesje klaar te maken terwijl ik zou verschonen. maar dat is dus niet het geval. kortom ben wel moe maar ik vind het tot nu toe goed te doen.
Heeft iemand tips hoe ik kan zorgen dat hij de nachten langer tussen zijn voeding laat dan 2.5-3 uur.. Overdag moeten we hem na 4 uur wakker maken... snap er niks van dat hij dat s nachts niet doet...
@Imona ik zeg ook niet dat ie niets doet hoor. Ik bedoel meer dat ondanks jij zelf niet aan t werk bent je net zo goed een dagtaak hebt. Daarom vind ik het helemaal niet raar dat je het verdeeld onderling. Als a 2x komt snachts doen wij ieder 1x en anders om de dag. Echt tips heb ik niet. Het enige wat ik wel zou doen is wanneer hij zijn flessen overdag leeg drinkt het ophogen, dan heeft ie gewoon niet genoeg gehad om langer door te trekken snachts. Zelf vind ik het fijner dat er altijd wat over blijft in de fles zodat je zeker weet dat ie genoeg heeft. Wanneer dat niet meer zo is ga ik meer klaar maken. Vind 2.5 uur wel zeer kort idd. Hoeveel drinkt hij nu per x?
Hij krijgt flessen van 120 cc water en 4 schepjes. Dus 135 cc. De ene x gaat die leeg. De andere keer niet. Ik bedacht me net: wij geven overdag elke 3-4 uur eten. Afhankelijk van wanneer hij zelf komt. We laten hem Maxi 4 uur liggen. Anders heeft hij te veel honger en gaat hij schrokken. Maar wij geven s avonds om 11 uur laatste fles. Standaard. Daar zit soms 1.5 tot 2 uur maar tussen.. Is het misschien niet zo dat ik door die laatste fles zijn ritme van overdag verstoord door hem ineens korter op elkaar te laten drinken? Dat extra schepje er door doe ik niet meer.. helpt geen reet en had flink kramp tot gevolg.. voelde me zo schuldig.. De speen s nachts heeft hij al 2-3 nachten niey meer nodig gehad. Dus dat gaat wel beter. Als ik tussen voeden door zijn luier verschoon stop ik die speen er in zodat hij ook dan door blijft zuigen. Dat werkt wel.
Wij gaan zelf altijd best vroeg na bed @Imona dus ook voor een fles van 11u moeten wij dan soort van verplicht opblijven. We hebben het 2x geprobeerd maar hij werd er soms nog eerder wakker van dus het hielp niet echt. Wij voeden compleet op verzoek. Ik hou natuurlijk wel de tijd in de gaten niet dat ik elke 2u wat geef maar soms zit er 3u tussen en soms 5 en heel af en toe snachts zelfs 7. En dat schrokken is op zich heel normaal in het begin. Op dat moment hebben ze gewoon honger. Hier is dat ook wel eens. Maar ik geef dan 3 slokjes, haal de speen eruit dat hij even zijn rust weer kan pakken en begin dan opnieuw. Ik heb niet het idee dat je zijn ritme al kunt verstoren want ze zijn nog zo jong en echt ritme zit er dan nog niet in. Wel is 1.5 uur tussen een voeding wel erg kort. Als je perse 11u wil voeden zou ik het overdag meer plannen dat je die daarvoor uiterlijk 20.00 geeft en niet later. Ik vond zelf bij mijn dochter heel sterk dat het ritme eigenlijk vanzelf wel erin komt zonder dat wij het plannen, wakker maken of wat dan ook. Mijn dochter sliep later bijvoorbeeld altijd van 11 tot 14 IPV een middagdutje na de lunch. Ze was sochtends gewoon altijd heel snel weer moe en de middag kon ze echt prima vol houden. Nou prima toch. Ik bedoel ermee te zeggen ze zijn allemaal anders en ik zou je kindje een beetje laten leiden. En als ie 2 vd 4 flessen gemiddeld helemaal leeg drinkt zou ik 150 gaan klaar maken zodat hij altijd genoeg heeft en zelf kan stoppen nadat ie voldoende heeft gehad
Je kan proberen om overdag minder tijd tussen de voedingen te laten, dus niet langer dan 3 uur tussen de flessen. Dan gaat hij misschien zijn ritme omdraaien en ' nachts langer slapen. Hoelaat begin je de dag? Als je de dag laat begint, verschuift het ritme ook. Maar hij is ook nog klein, baby's ontwikkelen in de eerste 6 weken een goed dag/nachtritme, als ze worden geboren hebben ze een omgekeerd dag/nachtritme. Bij mijn dochter, die erg onrustig was en slecht sliep, heb ik het boek 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe gebruikt. Die heb ik nu ook al erbij gepakt. Ik wil niet zo aanrommelen als bij mijn dochter, en nu van het begin af aan ritme en regelmaat bieden. In de bijlage wat blz uit het boek over het ritme voor baby's. Miss kan je daar iets mee. Miss niet, dat is ook prima Het zijn richtlijnen, je moet kijken wat wel/niet werkt bij je kindje.
Bedankt voor de bladzijden. Eigenlijk doen we dat allemaal al. Naja. Ik ga het vanavond gewoon maar zo proberen. En dan zie ik het wel weer vannacht.. eer hij 18 is zal hij vast wel doorslapen haha
Imona laat hem overdag eens gewoon zelf komen. Dus niet na max 4 uur zelf wakker maken maar kijk eens aan als je hem gewoon laat liggen wat ie dan doet. En die fles van 23.00 uur, zou ik zorgen dat ie dan daarvoor max om 20.00 +\- heeft gegeten zodat daar niet maar n uurtje of 2 tussen zit maar echt minimaal 3 uur. Je kan bij die laatste fles een schepje nutriton doen. Dat maakt de voeding wat dikker (krijgen ze ook geen krampjes van integendeel dat je er extra schepjes nutrilon oid in doet, dat is indd krampjes veroorzaker nr1 been there done that) hiervan zouden ze dan langer verzadigd moeten zijn. Maar hoe ik je berichtjes lees heeft Rohan gewoon echt nog het nacht-dag ritme omgegooid. Als je hem overdag in z'n bedje legt heb je dan z'n kamertje licht of donker? Probeer dat sowieso overdag licht te houden zodat ie ook snapt licht is dag, donker is nacht..
Hoe is het nu @Imona ? En met de rest? Hier gaat het super. Wel spuugt hij best veel de laatste dagen. Maar is verder wel erg goed in orde.
Onze dochter drinkt nu volledige borstvoeding ! Op een gegeven moment kreeg ik het advies van het CB om borst-30 ml flesvoeding-kolven te doen, maar m.b.v. een La Leche League lid heb ik het nu terug op orde. Ze komt overdag wisselend (zo heb ik juist een sessie gehad tussen 11:00 en 14:00 met alleen maar drinken, onrustig en kramp), maar 's nachts kan ik ze één droomvoeding geven en dan is ze tevreden van iets over 23:00 tot iets voor 7:00. Ik ben daar heel tevreden mee en het zal alleen nog maar beter worden. Vrijdag ga ik naar de verloskundige voor de nacontrole/nabespreking. Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik verlies nog steeds (helder) bloed en dochterlief is nu 5 weken. Hebben jullie al een nacontrole gehad?
Zo! Even alles terug gelezen. Was steeds zo druk mer bezoek etc. @Goudin Ik heb nog geen nacontrole gehad. Volgens mij heb ik dat over 2 weken. Ik verlies ook nog heel af en toe wat bloed maar heb eerder her idee dat dat door een aambei komt (smakelijk ) dan dat het door de wond in mijn baarmoeder komt. Volgens mij kan je wel nog een tijdje bloedverlies hebben. Weten jullie wat er gecheckt wordt bij de nacontrole? Gaan ze ook hechtingen checken bv? Of maw moet je weer met de billen bloot? Ik heb wel af en toe best wat jeuk down under. Hebben jullie daar ook last van (gehad)? Over het moederschap voel ik me inmiddels een stuk zekerder. Echt heel fijn.
Hier ook alles goed! E is alweer 8 en n halve week. Vorige week eerste prikjes gehad daar was die wel even 2 dagen flink niet goed van. Zo sneu! Wij hebben de nacontrole al gehad, ze bespreken eig alles omtrent de bevalling & zwangerschap hoe je alles hebt ervaren etc. Ook bespreken ze anticonceptie, en als je hechtingen knip oid hebt gehad kijken ze hier ook naar of alles mooi is geheeld. Als je niet wilt dat ze erna kijken is het ook prima. Heb er bij O destijds ook niet heen laten kijken. Het voelde toen weer helemaal normaal, en had het echt wel ff gehad met steeds voor jan en alleman m'n broek uit te trekken. Deze keer geen hechtingen oid gehad dus ook niet naar laten kijken! Tis maar net wat je zelf prettig vind. @82Noor goed dat je je nu zekerder voelt!! Je kleintje boft maar met zo'n bezorgde mama! @Goudin bloedverlies kan tot gemiddeld 6 weken na de bevalling aanhouden. Ben je al die tijd blijven vloeien of heeft er ook een tijdje tussen gezeten zonder bloedverlies?
Ja alles gaat gelukkig goed. Hij gaat nu langzaam aan ook langer slapen. Gisternacht van half 11 tot half 4. En vannacht van half 11 tot half 5. Rohan weegt nu precies 5 kilo en is morgen 5 weken. Ik 4 juli na controle. Ik bloed al een flinke 2 weken niet meer. Heerlijk. Ben meteen de pil gehaald en mee begonnen. Maar we doen het de eerste strip nog wel veilig met condoom. Rohan krijgt nu 150 cc met 6 flessen
Hier vandaag een iets minder dagje. D is steeds vroeg wakker. Vanmiddag ging het slapen niet echt. Hij huilt soms. Ik denk dat hij meer voeding nodig heeft. Hij kreeg nog 6-7 voedingen van 90 CC met 3 schepjes. Maar hij is niet meer tevreden na een voeding. Nu net een fles van 120 en 4 schepjes gegeven. Nu is hij wel rustig. Ik vind het wel lastig. Volgens de rekensom 150 ml per kilo gewicht mag hij 600 ml per dag. Daar zit hij al ruim aan. Op het pak staat dat baby's van 4-5 kg 5 flessen mogen van 150 ml en 5 schepjes. Maar dat is echt nog veel te veel. D is nog maar 2,5 weken. Hoe hebben jullie dat gedaan? En wat zouden jullie doen?
We hebben sinds gisteravond flessen gemaakt van 120/4 schepjes. Daar drinkt hij niet alles van, hij laat ongeveer 15-20 ml staan. Maar hij is wel weer tevreden en rustig. En slaapt beter. Hij krijgt dan ongeveer 120 CC. Dat is dan voor nu genoeg. Vannacht ging ook goed, hij heeft na de fles van 20 u geslapen tot 24 u en daarna tot 5 uur. En om 9 u heeft hij weer een fles gehad.
Kan jullie baby zich al omrollen? Die van mij doet dat opeens sinds drie dagen van buik naar rug. Hij is morgen een maand. Best wel snel volgens mij.
Oei al draaien ja B nog niet wel draait hij zich op zijn zij. Ik bloed ook al drie weken niet meer en ben gelijk met de pil begonnen. in het weekend hebben we het weer "gezellig" gehad maar het was best wel een beetje pijnlijk alsof je voor de eerste keer sex hebt. hadden jullie dat ook? Heb wel iets gelezen dat wanneer je borstvoeding geeft je wat droger bent? Morgen eindgesprek bij de verloskundige. Verder doet B het geweldig drinkt elke 4,5 uur ook in de nacht maar ik kan het goed volhouden.