Tegen darmkrampen gebruiken wij nu Sab simplex. Dit geef ik op lepeltje na de eerste borst. Ik kan het in haar mond gieten en daarna het restje eraf laten likken. Dit werkt prima!
Wat fijn @Goudin!! Ik denk dat het slapen overdag ook nog wel komt. Als ik denk aan hoe het ging met mijn dochtertje, die sliep ook alleen bij mij. Na de medicatie heeft zij moeten leren om zelf in slaap te vallen in haar bed. Dit ging steeds beter. Ze was toen al wel 3 maanden. Je dochtertje heeft ook weken pijn gehad van de verborgen reflux. Het kan zijn dat haar slokdarm daar ook ontstoken of in ieder geval geïrriteerd door was. Dat is nu aan het opknappen, dat is niet ineens over. Ik denk dat het steeds beter zal gaan en dat ze dan ook overdag in haar bedje gaat slapen. Hier heb ik van begin af aan D in zijn bedje gelegd om te gaan slapen. Dat lukte eerst niet altijd, maar gaat nu heel goed. Als ik zie dat hij moe is dan leg ik hem in bed. Ik stop hem goed strak in zodat hij niet gelijk zijn handjes weer los trekt. Hij krijgt een speentje en valt dan in slaap. Soms moet ik een aantal keer het speentje weer geven, maar dat vind ik niet erg. Hij slaapt 2 lange slaapjes op een dag van zo'n 3 uur en 1 slaapje van een uur (eind vd middag begin vd avond). We zijn er heel blij mee, juist ook omdat we bij mijn dochtertje dezelfde problemen hadden als jij hebt (verborgen reflux, maar ook honger door te weinig borstvoeding en pijn in haar nekje).
@Goudin hier net als @AJO leg heb al vanaf het begin in zijn eigen bedje en probeer dit ook zoveel mogelijk te doen wanneer hij nog wakker is. Soms moet ik ook een paar x terug voor de speen maar meestal is ie dan ook snel vertrokken. Vanmiddag was wel drama. Denk combinatie van warmte misschien nog beetje krampjes en eigenlijk te moe zijn om te gaan slapen. Verjaardag van mijn dochter dus ook overprikkeld maar na herhaaldelijk hem geprobeerd in bed te leggen is ie er toch bijna de hele middag bij geweest. Gelukkig worden die momentjes steeds minder en krijgt hij ook steeds meer een ritme. Van de afgelopen 4 nachten heeft hij er 3 doorgeslapen. Daar kunnen we wel aan wennen haha As vrijdag begin ik weer met werken en jullie?
B blijft beneden in de ochtend slaapt in de kinderwagen hooguit uurtje want in de ochtend slaapt hij niet veel. Na de voeding van 12 uur gaat hij naar zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje, ene keer slaapt hij prima tot 16 uur andere keer is hij om 14 uur alweer wakker en dan haal ik hem weer op even knuffelen en dan slaapt hij verder in de kinderwagen. B is tussen 19 en 20 af en toe onrustig en dan draag ik hem in de draagdoek (echt geweldig een aanrader) dan slaapt hij prima en ik heb zelfs gras gemaaid op die manier haha. Hooguit twee avonden wanneer dit gebeurd per week. En na de voeding Van 20 uur gaat hij in zijn wiegje bij ons op de kamer en in het donker slaapt die met twee min. Heel fijn hij heeft dat vanaf het begin gehad een goed dag nacht ritme hebben wij onzettend geluk mee en ik hoop dat hij dit volhoudt.
Zeker fijn dat de medicijnen helpen! R slaapt hier s middags in de box of samen met mij op de bank. S avonds gaat hij om 8 uur naar bed. Meestal komt hij dan on half 2 s nachts en half 7 s ochtends . Dus ik ga proberen of ik om 11 uur - half 12 nog een fles kan geven dat hij de hele nacht door slaapt. Vannacht lag hij om half 9. Toen kwam hij on half 2 en toen pas weer km half 9! Wat een traktatie! Ik moet 25 augustus pas weer beginnen met werken. Ga hem wel 1 vaste dag naar oma brengen. Heb echt een dagje voor mezelf nodig. Hetzij om uit te rusten. Paardrijden. Met de hond er op uit. Of wat dan ook. Maar gewoon even zonder kind..
Jullie baby's ontwikkelen al een ritme. Voeden jullie dan allemaal op vaste tijden i.p.v. op verzoek? Ik geef volledige borstvoeding en op verzoek, maar ik kan nog geen ritme ontdekken. Vandaag wil ze wel ongeveer op dezelfde tijden drinken als gisteren, dus misschien komt er toch een ritme. We houden de slaaptijden bij in een digitale Google agenda. Ik begin eraan te wennen dat ze overdag in de draagdoek bij me slaap. 's Nachts proberen we het met inbakeren in bed. Soms werkt het; soms niet. Maar we proberen het wel.
Ik geef ook volledige borstvoeding. Ook op verzoek, maar E heeft al heel jong z'n eigen ritme gezocht en gevonden! Liet eig vanaf de geboorte gelijk al iedere x 3 uur tussen een voeding. En nu laat ie 3 a 4 uur tussen een voeding. Vanacht heeft E een volwaardige nacht van 8 tot half 7 doorgeslapen. Eerder sliep die van 22.00/23.00 tot half 7. Gisteren eens geprobeerd als we hem niet wakker maakte of hij dan zelf zou komen of zou doorslapen, nou hij sliep dus door! Het was iedere keer de laatste voeding een kunst om m wakker te krijgen, vandaar dat we het gewoon eens geprobeerd hebben. Scheelt miss wel dat E nu ookal 13 weken oud is.. Overdag slaapt E bij mij op de bank, en heeel soms in z'n bedje. We hebben vanaf begin af aan geprobeerd, om het hoevaak voeden en hoelang er tussen zit etcetc lekker los te laten. Ze geven zelf aan hoe en wat ze het graag willen. Baby's hebben een grote eigen wil, soms te groot
Ik voed ook compleet op verzoek maar wel flesvoeding. Daar zit ook niet heel erg vast een patroon in. Hij heeft vooral een dag en nacht ritme overdag verschilt het nog. Maar dat komt ook omdat hij de ene x wel nog snachts een voeding krijgt en de andere x ook niet. En wanneer ie niet krijgt moet ie het inhalen lijkt het dan wel sochtends komen de voedingen dan korter op elkaar.
@Imona ik snap van je dagje zonder kind. Heb ik zelf ook dat ik daar regelmatig behoefte aan heb. Daarom vind ik het ook fijn weer te gaan werken. Die dag hoef ik alleen maar aan mijn eigen dingen te denken. Mijn dochter is ook al die tijd de dagen dat ik normaal werk na crèche en opa's en oma's geweest. En a nu ook 1 x crèche en beide opa's en oma's 2 keer. Konden die ook vast wennen haha
Ik geef de fles op verzoek, al probeer ik wel om minstens ongeveer 3 uur tussen de flessen te laten. Een vast ritme hebben we nog niet, al komen sommige flessen wel rond dezelfde tijd elke dag. Zo starten we vaak tussen 7 en half 8. Maar verder wisselt het, soms zit er ruim 5 uur tussen 2 flessen, en soms nog geen 3. Gisteravond kreeg D om 19.30 u een fles, en kwam daarna om 1.30 uur. En vervolgens om 6.30 uur. Doorslapen doet hij nog niet, maar hij is nog maar 6 weken. Ik ben alweer begonnen met werken. Ik werk voor mezelf en kan het dus zelf inplannen. Ik begin heel rustig, echt een paar uur per week. Ik vind het ook heerlijk om even die tijd voor mezelf te hebben. Bij mijn dochtertje vond ik dat veel lastiger. Mijn dochtertje is ook gewoon naar de Gastouder geweest, 1 dag in de week. Had ik lekker 1 dag meer tijd voor mezelf.
Hier nog geen doorslaper. Ook niet echt ritme. Geef nu een fles en hoop dat hij zo gelijk slaapt, want meestal na deze fles duurt het ff voordat hij weer slaapt. Deze fles is dus niet mijn favoriet haha. Ben benieuwd of ik er ritme in kan brengen (al veranderen die om de haverklap) als mijn dochtertje weer naar school moet. Hij moet toch telkens mee naar school. Gelukkig ben ik niet meer zo strak als bij m'n dochter, toen hield ik me heeeel erg aan de 3 R'en (had m'n dochter ook echt nodig). Ik probeer het nu ook zoveel mogelijk maar we moeten nu allemaal weleens mee veren omdat we nu met z'n vieren zijn. Maar ik ga nog niet onnodig een dagje weg of naar een drukke verjaardag van een kennis met hem. Hoe lang zijn jullie kleintjes tussendoor wakker? Hier echt al langere momenten wakker. Zo'n 1,5 a 2 uur.
Onze dochter is niet representatief. Ze slaapt tegenwoordig weer wat meer, maar er zijn flink wat dagen geweest dat ze overdag maar 2x 45 minuten sliep. Het schijnt bij verborgen reflux te horen: overdag onrustig en 's avonds/'s nachts rusten (maar dan dus niet liggend). Ze slaapt nu wat meer en heeft net als jouw kleintje dan ook wakkere (blije!) momenten van ongeveer 1,5 uur. Vanaf 16 augustus moet ik met werken beginnen en ik zie er tegenop om haar een dagje naar de kinderopvang te brengen. Ik ben wel blij dat er van die wen dagen zijn. Misschien dat zij er niks van merkt, maar voor mij is het wel een prettige gedachte. Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer leuk om een dagje uit huis te zijn. Status: ingewikkeld.
Ik geef ook volledig borstvoeding op verzoek, B heeft echter vanaf het begin een dag nacht ritme komt elke 3,5 a 4 uur ook in de nacht meestal om 23.00 en dan om 4 uur en weer om 8 uur. Vandaag precies 10 weken en van doorslapen nog geen sprake hoor. In de ochtend veel wakker in de middag slapen in de avond tussen 20.00 en 22.00 uur bij je willen zitten.
Ik moet 3 aug weer werken en zie er eerlijk gezegd als een bok tegenop om mijn mannetje achter te laten. Zal vast wennen en vanzelf ook wel weer fijn zijn. Maar voor nu moet er nog niet aan denken.
Eerlijk gezegd vond ik het heerlijk. Toen bij mijn dochtertje ook. Tuurlijk dan heb je eind van de dag mega veel zin om na huis te gaan. Maar ze zijn in zulke goede handen het is alleen je eigen gevoel. Het ritme komt vanzelf. Dat kwam bij mijn dochter ook vanzelf goed en ga ik nu ook vanuit. De afgelopen 3 dagen waren erg onrustig. Misschien ook de warmte geen idee. Ik probeer ook zo veel mogelijk rust en regelmaat te houden maar net wat je zei met zijn 4en lukt dat gewoon niet altijd en soms moet ie gewoon mee.
Hier gemiddeld elke 4 uur een fles. 8 uur op bed. Half 11 douchen. 11 uur nog een fles. Dan komt hij meestal om 4 uur en dan 8 uur. R slaapt op het m9ment heel veel. Sprongetje en enorm verkouden. Je voelt hem gewoon reutelen. Hij heeft ook veel last van windjes en poept maar 1x in de 4 dagen. Maar dan is het ook huilen. Verder is hij hartstikke zoet. Maar het is goed te merken dat hij niet ijn orde is. En donderdag ook nog eens prikjes. De gene met een probleem ben ik. Ik ben echt chronisch moe. Ik ben al 3 nachten ziek van de vermoeidheid. Zo moe dat ik heel moeilijk in slaap kan vallen. Zo slap als een doek. Prikkelbaar. Alles. Dus morgen naar de huisarts. Even bloed laten prikken en vragen voor iets om te slapen. Ik slaap gewoon 7 tot 8 uur op een nacht en s middags ook nog 2 tot 3 uur. Maar ik blijf dood en dood moe... dat lijkt me niet echt normaal..
@Imona: wat vervelend! Dat klinkt niet goed. Misschien heb je bloedarmoede? Daar kan je ook zo moe van zijn. Goed om even naar de huisarts te gaan.
Dat is niet de bedoeling. Voel je je verder wel goed? Psychisch ook? Laat de huisarts er maar goed naar kijken! Sterkte! Kan je R een dagje bij iemand anders brengen zodat jij even goed kan bijslapen?