eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja psychisch voel ik me goed zo ver ik weet. Heb wel een achtergrond van conversie stoornis. Dus moet oppassen dat ik niet te gestresste raak. Maar dat ben ik (nog) niet. Alleen extreem moe. Daarom aan de bel getrokken. En als het nodig is zit ik zo bij een psycholoog. Maar denk niet dat dat het probleem is. Rohan ggaat vandaag een dag naar . Uhm schoonouders. Daar breng ik hem straks heen en haal hem na het avondeten weer op. Dan kan ik een hele dag slapen

2. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Goed dat je dan aan de bel hebt getrokken nu, dat je naar de huisarts gaat.
    Hoop dat je goed kan slapen vandaag!!

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoop het ook. En hoop vooral dat het helpt

4. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Fijn dat je hulp hebt. Hopelijk kun je even bijtanken. Ben benieuwd wat de huisarts zegt

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ben vanmorgen bloed wezen prikken. Kan schildklier zijn. Bloedarmoede of gewoon weerslag van zwangerschap en bevalling

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb toch besloten om naar een psycholoog te gaan.
    Ik ben ben echt mezelf niet. Ik ben moe. Chagrijnig. Kribbig. Snauwerig. Alles is rot en negatief. Alleen maar klagen en huilen. Zo ben ik helemaal niet.
    Ik ben normaal juist hartstikke vrolijk. Draai altijd alles naar het positieve. Maar dat lukt gewoon niet meer.

Dus toch maar even een praatje bij een psycholoog maken.

7. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Dat is een goede stap @Imona! Als je je niet jezelf voelt en alles negatief is, dan zit je zeker niet lekker in je vel. Het is ook zo'n heftige periode, een kindje krijgen. Zoveel emoties die meespelen. En dan nog het slaap tekort.
    Hoop dat je snel terecht kunt! Heb je al een doorverwijzing?

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb 10 jaar bij verschille de psychologen gelopen. Maar moet de laatste hebben waar ik bij ben geweest maar weet de naam van de praktijk niet meer. Mijn moeder gaat morgen haar huisarts bellen want die weet die naam wel. Dan ga ik mijn huisarts bellen en zeggen dat ik zo snel mogelijk een doorverwijzing nodig heb.

9. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    Heel goed imona wat dapper dat je hulp zoekt, alleen dat moet je al een beter gevoel geven.

Hier een heerlijk rustig ventje drinkt heel geregeld elke 4 uur en slapt in de nacht nu 5,5 uur achter elkaar nu al 5 dagen jippie wat ben ik uitgerust (sarcasme haha) maar goed het is meer dan elke 3 uur een 45 min wakker zijn.
    3augustus moet ik weer werken ik zie er tegenop maar ik heb dan nachtdienst in het weekend en dan is mijn man de hele dag voor de kleine er en kan ik gewoon de hele dag slapen alleen voeden en weer doorslapen daar kijk ik nu al naar uit!!!

Heb nu ongeveer 5 liter borstvoeding in de vriezer liggen heb een beetje last van overproductie dus we kunnen voorlopig gewoon door.

10. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    @Imona begrijpelijk en goed dat je die stap maakt. Eerlijk gezegd dacht ik het in je voorgaande berichten al. Je klinkt zo somber. Maar het komt allemaal goed goed dat je hulp zoekt soms kun je iets gewoon niet alleen

@jadie hè is wat je met die slaap. Ik dacht altijd dat ik nog aardig wat uurtjes haalde maar heb sinds 3 dagen een fitbit en nu blijkt dat ik mag 6.5 uur slaap dat is toch best kort haha. Kan ook s'avonds telkens niet na boven komen haha. Dan zijn we ff lekker met zijn 2en filmpje enz. Ook fijn.

A is vandaag 10weken. Heb me na zijn geboorte nog 2 weken laten gaan qua eten en toen weer myfitnesspall ( calorieën tellen) en nu sinds bijna 2 weken Weight watchers. Dat laatste doet wonderen en gaat erg goed. Omdat ik morgen weer moet werken en a vandaag 10dagen is toch even stiekem tussendoor gewogen ( doe normaal elke zaterdag ) ik weet precies hetzelfde als voor mijn zwangerschap. Heb ik echt blij mee. Van bevallen naar terug op gewicht in 10 weken. Wil er wel nog meer af maar dat gaat ook wel lukken

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Goed bezig madameV.

Dinsdag en vrijdag afspraak psycholoog staan.

madameV vindt dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ontdekt dat meneer een buikslaper is. Wat een rust geeft dat!

13. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ja op de buik slapen ze beter maar wees wel voorzichtig hoor.
    Er is een grotere kans op wiegendood, doordat ze te diep slapen een daardoor stoppen met ademhalen. Weliswaar zeijn er heel veel baby's die op de buik slapen hoor, wil je niet bang maken. Maar ik doe het niet pas wanneer hij ook weer zelf van de buik op de rug kan draaien.

14. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Wat een rust hier!
    Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaat het goed. D heeft vannacht voor het eerst echt doorgeslapen! Na de fles van 21.30 u heeft hij tot (bijna) half 7 geslapen! Heerlijk!

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hier gaat alles super. Heb niks te klagen en ook niet veel te melden haha. Ben weer begonnen met werken afgelopen vrijdag ook wel fijn

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Kijk aan Ajo. Dat is lekker.

Hier alles weer een beetje rustig. R is van zondag op maandag bij een vriendin blijven slapen. Even rust voor mij. Ik heb 9.5 uur achter elkaar kunnen slapen. Was hard nodig.
    Sprongetje ook weer achter de rug. Dus beetje rust in de tent. Volgende week naar de psycholoog . Ben ik ook wel aan toe.

17. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hier ook alles goed. E was afgelopen zaterdag al 3 maanden. Tijd vliegt voorbij.. Slaapt de nachten heerlijk door, huilt bijna nooit. Kan sinds afgelopen week omrollen 'lees hoe trots kan een moeder zijn:oops:' hij heeft alleen vaak moeite met z'n ontlasting. Hij poept soms wel 8 dagen niet. Schijnt normaal te kunnen zijn bij baby's wat borstvoeding krijgen? Hij heeft er verder weinig last van. Dus dat scheelt al een hoop!

Mama's wat bv geven, kolven jullie wel eens? Zoja welke kolf gebruiken jullie? Heb tot op heden alleen hier en daar n keer een handkolf gebruikt. Wat een on ding! Maar nu gaan we in september een weekendje weg met z'n 2en. Dus moet er een voorraadje komen. Ben nu naar elektrische kolven aan het kijken.. maar ik zie door de bomen Ehm kolven de borst niet meer:roflmao:. Dus iemand tips?! Heeel graag.

18. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43

Hoi ik geef ook volledig borstvoeding en hij poept gemiddeld 1 keer per week lijkt er ook geen last van te hebben schijnt normaal te zijn.

Ik gebruik de elektrische medela borstkolf ideaal niet heel groot dus makkelijk mee te nemen naar je werk etc..

19. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Heb net de Difrax btob besteld. Leek me wel erg fijn omdat je je handen vrij hebt. Ben benieuwd, komt morgen binnen! @jadie blij om te horen dat jullie kleintje ook maar zo weinig poept. Dan geloof ik er weer wat meer in dat het 'normaal' is haha. De oudste kreeg flesvoeding en die poepte minimaal 1x per dag, dus dit is ff wennen voor ons.

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik geef flesvoeding. Die van mij poept gemiddeld 1x in de 4 dagen. Hij is vandaag bij mijn schoonmoeder en die belde net dat ze er helemaal onder zit. Ben ik er de komende dagen weer van verlost. Haha. GO Rohan!

Bloempje01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina