eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij mij wisselt de behoefte gezond en en gezond heel erg. Zo had ik vanavond heel erg trek in hartig en gezond.. Dus heb ik een saucijzenbroodje en een fruitshake op haha.

2. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb dus totaal nergens zin in. Ben normaal echt een zoete kauw, maar ben nu meer van de hartige dingen.

Merk wel dat ik het lastig vind dat ik nu zo weinig eet en dat wat ik eet weinig voedzaam is. De kleine uk moet toch groeien..

3. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Wat een verschil he, ergens tussenin zou prettig zijn, niet overeten maar ook niet het eten aan je voorbij laten gaan...
    Die kleine uk eet volgens mij, gewoon alle benodigde reserves op van mama. Hoeveel mama's to hebben te kampen met ernstige HG tijdens de zwangerschap, en dan toch gezonde en op normaal op gewicht zijnde kindjes op de wereld zetten! Heeft me echt verbaasd bij mijn vorige zwangerschap en de verhalen hier op het forum.
    Al zal het ook weleens anders zijn.

4. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook trek in de gekste dingen! Ik was al geen brood mens maar nu helemaal niet meer moet er niet aan denken dit vervang ik door brinta of yoghurt terwijl ik normaal niks van brinta moest hebben haha grappig dat jullie dat ook allemaal hebben dat je smaak veranderd.
    Ik ben nog steeds met vlagen misselijk en heb regelmatig buik krampen. Vanmorgen weL een beetje donkere afscheiding met plassen maar geen bloed dus de alarm bellen gingen gelijk af maar ik houd t wel ff goed in de gaten! 1 nov hebben wij pas de echo super spannend als je nu al die leuke berichten voorbij ziet komen!
    Hebben jullie het ook zo koud?? Al trek ik 3 truien aan ik krijg het maar niet warm normaal heb ik altijd zo min mogelijk aan omdat ik t zo snel heet heb echt super apart dit!

5. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ja, inderdaad. Ergens ertussen in zou prettig zijn. Ik word nu dus ook misselijk van het dragen van mijn broeken. Zit niet super strak of zo maar kan niet tegen het gevoel op mijn buik. Kreeg toch het advies maar een zwangerschapsbroek aan te doen. Dat weigerde ik eigenlijk maar heb er nu eentje te leen van een vriendin en wat een verademing zeg! Ik hou het wel bij jurkes en rokken maar af en toe een lekker zittende broek tussendoor is wel super fijn. Dat het niet lekker zit komt denk ik voornamelijk door mijn darmen. Die rommelen wat af.
    Ik heb het trouwens ook koud Mell maar dan vooral 's avonds. Niet meer warm te krijgen.

6. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Mijn broeken zitten ook niet meer lekker. Vooral aan het eind van de middag en avond. Denk ook dat het komt door m'n darmen die flink aan het rommelen zijn. Heb ook last van obstipatie.
    Dat koud hebben herken ik ook. Ik had het eerst alleen 's avonds, maar nu het buiten kouder is krijg ik het niet echt meer warm.

7. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Dat heb ik ook, ben een enorme zoetekauw en wil nu voornamelijk hartig en dan juist weer die dingen waar je mee op moet passen: gerookte zalm, paling en filet american haha

Gelukkig zitten mijn broeken nog niet te straks maar ik doe wel mijn bovenste knoopje open als ik lang achter mijn bureau zit. Voelt net iets prettiger.

8. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    He meiden, na me echo gister ben ik super onzeker geworden, we zagen weliswaar een kloppend hartje maar ik vond de echoscopiste raar doen die zei wel 3x als je voor het weekend was gekomen had je nog niets gezien en aan het einde feliciteerde ze me ook niet.

Op de echo zag ik dat het embryo nu 4.3mm was, bij de echo van me eerste kindje die ik bij precies dezelfde termijn had was hij 7.2mm een groot verschil dus.

Ik heb er de hele nacht niet van geslapen en net de verloskundige gebeld ik mag aankomende maandag komen voor een extra echo, ze stelde me wel gerust dat de baby misschien net bewoog met meten.

Ik weet dat me termijn klopt omdat ik op 5 september een positieve ovulatietest had, dus 6 of 7 september me eisprong moet hebben gehad.

Voel me zo mega onzeker.

9. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Wendy wat super vervelend zeg! Wel heel fijn dat je nog een echo mag komen doen maar maandag is dan nog zo ver weg! Echt niet netjes van degene die je echo heeft gemaakt om je zo onzeker achter te laten zeg! Wel fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien hou je daaraan vast dat is een goed teken!!

10. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Wendy, wat vervelend! Hou je zoals Mell zegt vast aan dat het hartje klopte! Misschien bewoog de baby en klopt de meting niet.

11. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook al zo'n drang om van alles te willen kopen hahah ik heb me nog keurig ingehouden ik wil eerst de 12 weken afwachten maar jeetje t liefst neem ik de hele babypark mee naar huis!! Ben helemaal gek op het merk baby's only daar had ik bij de jongste ook van alles van en dat komt deze keer ook zeker weer terug! Gisteren zagen wij een kinderwagen voorbij komen op facebook me vriend zei je kan hem maar vast hebben dan koop je die toch alvast maar ik zei al straks zie ik een Nog mooiere dus heb me netjes ingehouden ;)

12. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    ja is idd nog ver weg maar eerder heeft ook geen zin. Ze ging wel proberen of ik maandag ochtend al heel vroeg kan komen zodat ik niet tot de middag hoef te wachten

13. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ah wendy wat een vervelend mens, ik had ook niet zo hele leuke dame met mijn echo totdat we een kloppend hartje zagen en ik echt in tranen uitbarste van de opluchting sloeg ze als een blad aan de boom om en was ze heel lief en snapte ze plotseling waarom, ik er al was. volgens mij vinden ze het gewoon niet nodig dat je zo vroeg een echo komt maken. gelukkig mag je maandag terug komen veel succes dit lange weekend.

14. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wat vervelend Wendy! Is in de 6 weken niet sowieso heel vroeg en gewoon wat moeilijker te zien? Ontzettend veel sterkte met het wachten en de onzekerheid maar ga er gewoon van uit dat alles ok is. Een kloppend hartje is, wat ik heb gehoord, echt de eerste hobbel.
    Klinkt heel raar maar ik heb donderdag weer een echo en kijk er aan de ene kant naar uit maar aan de andere kant zou ik het best rustig vinden als het pas over een paar weken zou zijn. Ik heb wat vaker controle vanwege zwangerschap van tweeling, waarvan eentje zonder hartactiviteit en onvoldoende gegroeid.
    En heb het idee dat bij een week of 10 alles gewoon beter te zien is.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    God Wendy wat vervelend dat je je nu zo voelt. Gelukkig maandag weer een echo. Maar het hartje klopt dus dat is al een goed teken.

Ik heb vanmorgen de eerste echte kwaaltjes ochtend.

Werd vanmorgen vroeg wakker van brandend maagzuur. Net of iemand ijswater naar binnen had gegoten. Even wezen plassen en slokje water en weer terug naar bed. Vervolgens een half uur verslapen. Ben gisteren om 10 uur naar bed gegaan. Maar werd dood moe wakker en ben nog steeds kapot.
    Mijn lichaam voelt ook zo moe.
    Vanmorgen voor het eerst misselijk. Net een bakje lauwe slappe thee op. Nu is het wel minder maar niet niet helemaal weg.
    Mijn darmen beginnen te verstoppen. Normaal moet ik zeker 3x per dag poepen. En ook veel. Nu 2 dagen 1 x en echt maar een mini beetje.
    En mijn borsten doen echt pijn. Gisteravond waren ze al aan het steken en nu met elke stal die ik zet doen ze zeer.

En daar boven op ben ik ook nog eens verkouden...

Sorry moest even klagen.

Maar goed. Hoe meer kwaaltjes hoe groter de kans dat het goed zit van binnen. Nog een week wachten tot de echo.

16. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ja was ook heel raar hoe ze deed, bij mijn eerste had ik haar ook als verloskundige en toen was ze echt de liefste van allemaal, denk ook dat het komt dat ze het onnodig vind zo'n vroege echo. En ik had van tevoren ook al gezegd dat hun berekening niet klopte omdat ik een lange cyclus had maar moest echt op deze datum komen voor de echo en dan zo'n reactie

17. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Ahh nee, dat is helemaal niet leuk. Even wat gezellige dingen plannen en dan is het maandag voordat je het weet. Proberen om een beetje vertrouwen te hebben. Lastig maar het komt echt wel goed!

18. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Wendy Ik kan mij voorstellen dat je dan schrikt en je heel onzeker wordt. Wel fijn dat je maandag terug mag komen al duurt dat natuurlijk nog best lang in deze situatie. Ik heb zelf meegemaakt dat ik mijn echo kreeg met +/- 9 weken, toen werd ik 2 weken terug gezet (wat eigenlijk niet kon). 2 weken later mocht ik weer komen en toen bleek het overleden te zijn, zag er ook niet goed uit met vocht bij de rug. Ik hoop zo voor jou dat er niets aan de hand is en je maandag een mooie duidelijke echo hebt. Ben je dan volgens je eigen berekeningen nu 6 wk. + 6 dagen zwanger of volgens hun berekening. Ik had een hele late eisprong op dag 23, volgens de vk was ik dus al ruim een week verder. heb het verteld en ze begreep het, was prima.

@Mell Dat heb ik ook wel, ik heb een eigen webshop met handgemaakte babyproducten en bedenk nu al steeds wat ik allemaal wil gaan maken maar wacht er nog even mee.

19. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Ik kan ook geen koffie meer verdragen.
    Word echt al misselijk bij het idee.
    Hiervoor moest ik echt elke ochtend een kop koffie drinken dat is totaal verdwenen.

20. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Normaal ben ik gek op vlees producten
    Maar nu sinds een week niet meer als ik het zie liggen in de winkel begin ik al te kokhalzen

Deel Deze Pagina