eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik hoop echt niet dat dat bij mij ook het geval is, ze zei wel het is tussen de 6 en 7 weken dus dat klopt wel. Het is mijn eigen berekening. Ik had 5 september een positieve ovulatietest dus zou uiterlijk 7 september me eisprong moeten hebben gehad dus dan zou me banner moeten kloppen, het kan natuurlijk dat de innesteling langer op zich heeft laten wachten. Hoop zo dat ik maandag een goede echo heb.

2. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Zijn er meer dames die elke week foto's maken van hun buik? Ik heb vorige week de eerste gemaakt en doe dit iedere week. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Is leuk om zo'n rijtje te hebben, dan zie je goed hoe hard je buik (en borsten) groeien.

3. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ik hoop van harte dat het bij jou niet ook het geval is en het gewoon klopt. Het zijn ook maar millimeters. Ik vraag mij toch af in hoeverre ze dit zo nauwkeurig kunnen meten.

4. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb het bij mijn dochtertje elke maand gedaan en ben nu van plan om het vanaf 12 weken wekelijks te gaan doen..

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @esthertie. Ja ik doe het ook. Zie tot nu toe nog weinig verschil. Haha. Maar dat komt vanzelf

6. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maakte bij mijn jongens af en toe een foto maar wel een leuk idee om er idd een rijtje van te maken! Hoe is het met jullie namen, wij zijn er al helemaal uit zo leuk!

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Haha. Nou daar wacht ik nog even mee hoor. Eerst maar eens zeker weten dat het goed zit en dan de 3 maanden eerst maar eens door. Dan ga ik na denken over een naam en kijken voor babyspulletjes

8. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Oh echt, nu al?
    Mijn man kwam laatst al met een lijstje haha.
    Hij is Chileens en onze dochter heeft een Hawaiiaanse naam, wij willen wel een naam die er bij past. Merk dat ik er af en toe wel aan denk.

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    @Wendy, ach meid wat erg dat je zo ongerust bent na de echo, zou ik ook worden als ik het zo terug lees. maar ga met de rest mee, kloppend hartje is 1e grote drempel! Sterkte en hopelijk genoeg afleiding en maandag een beter bericht!

Hier ook heel koud, weet nou niet of het door de omslag van het weer komt of dat ik zelf beetje van slag ben...

Zwangerschapsbroek heb ik hier ook gisteren uit de kost getrokken, ver weggestopt van de 1e zwangerschap maar zit idd veel fijner.

@Esther dat is ook wel heftig wat jij meegemaakt hebt.
    Wij hadden een latere echo maar geen hartactie toen... werd ook 2 wk terug gezet, was toen zo teleurgesteld in mijn eigen lijf.
    Wel alle klachten/kwaaltjes maar geen hartactie en al paar weekjes eerder overleden.

Spullen kopen en namen nee nog niet mee bezig. Waarschijnlijk om bovengenoemde reden, durf het ook nog helemaal niet. Komt toch door die MA.
    Ben niet overdreven zenuwachtig nu maar probeer mezelf wel een beetje in bescherming te nemen.

10. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Was toen wel eventjes heftig maarja het was gewoon niet levensvatbaar en zo werkt de natuur. Was er snel weer 'overheen'. Hou nu wel steeds in mijn achterhoofd dat het weer kan gebeuren, jij dus ook. We gaan het ook pas aan mijn ouders en zusje vertellen als we de echo gehad hebben.

11. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Hier ook echt nog niemand die ervan weet, heb het toen wel direct verteld van de MA, en de curettage die volgde... Kon er prima mee dealen maar zat niet te wachten op vragen of opmerkingen over een evt 2e kindje:$
    Was even hard ipv goed nieuws vertel je dat het mis is.
    Heeft mij goed geholpen in het proces erna, alleen voordat alle hormonen uit mijn lijf waren en ik het los kon laten voor een 3e poging duurde wel wat langer...

12. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    En nu heb ik ineens heel erg trek in speculaas op brood:(
    pffff niet in huis;)

13. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Kan ik mij goed voorstellen. Ik had het toen wel aan een aantal mensen verteld. Ben op de dag van het 'slechte nieuws' s avonds gewoon naar een verjaardag gegaan. Na sleep vond ik ook erger. Week bedenktijd, 2x pillen ingebracht maar er gebeurde niets en toen alsnog een curettage.
    Bij de zwangerschap van mijn dochter hebben we het tot de 12 weken geheim weten te houden, kreeg toen een extra echo met 7 weken en 10 weken.
    De vraag over een 2e krijgen we hier niet meer, niemand verwacht het omdat ik altijd heel stellig was dat er geen 2e zou komen. Mijn dochter is ook al (net) 5.

14. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Heel herkenbaar! Weet niet hoe lang we het hier geheim kunnen/willen houden dit keer. Heel gek misschien maar ik 'cocoon' liever nog even alleen met dit wondertje totdat we meer zekerheid hebben...

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook. Was zwanger. Maar bleek een leeg vruchtzakje. Had dan ook totaal geen klachten. Ik had het al aan veel mensen verteld. Inclusief collega's.

Nu houd ik dus mijn mond tot de echo is geweest. Dan pas vertellen we het Aan onze ouders. Mijn beste vriendin weet het al wel. Moet toch iemand hebben om over te praten.

Ben wel heel heuvels over de echo. Weet niet wat ik ga doen als het weer foute boel is.

16. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Bij mijn dochtertje hebben we het gelijk verteld aan mijn ouders, zus en vriendin. Na de 12 weken echo aan iedereen. Bij mijn MA had ik het wel gelijk aan mijn zus en vriendin verteld, maar mijn ouders pas een week voor ik de echo had. Ik wilde het nog geheimhouden en pas na 12 weken vertellen. Bij de echo met
    11 weken kwamen we erachter dat er alleen nog een leeg vruchtzakje was, qua grootte passend bij 6 weken zwangerschap. Mijn lichaam had het kindje al 'opgeruimd'. Je denkt goed nieuws te krijgen, maar het was zo'n teleurstelling. Achteraf waren er wel signalen dat het misschien niet zo goed ging: ik heb in de 6e week heel veel (vrij heftige) buikpijn gehad maar ik dacht dat dat er bij hoorde, mijn kwalen werden minder en ik was minder moe en had meer energie. De miskraam is daarna spontaan op gang gekomen, maar was niet compleet. Dus pillen die gelukkig bij mij wel werkten.

Nu heb ik het al wel verteld. Nog niet aan iedereen, maar wel aan wie voor ons belangrijk is. Ook als het niet goed zou gaan, wil ik dit kunnen delen.

17. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Ik realiseer me nu ineens dat deze verhalen niet geruststellend zijn voor iedereen die in spanning zit, sorry!
    Persoonlijk wil ik absoluut niemand de onbevangenheid en het vertrouwen ontnemen. Het gaat ook heel vaak goed!!!

18. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hoe gaat het eigenlijk bij jullie op werk? Ik heb echt een concentratie van nul komma nul :-|

19. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nou ladies! Echo was weer goed vandaag :) netjes 7+6 op termijn dus :) hele geruststelling weer. Volgende echo is 25 oktober, intake in het EMC, waar ik de GUO zal krijgen met 20 weken. Mijn Gyn wil proberen te regelen dat ik een NIPT krijg ipv een combinatie test, gezien dat meer duidelijkheid geeft. Fingers crossed dat ze dat bij het EMC ook zien zitten :)

Hier ook een MA gehad, was met 7 weken een leeg vruchtzakje. Kreeg pillen mee, en toen ik voor controle ging zat het vruchtzakje er nog en bleek er wel een embryo te zitten. Helaas is het hartje er toen weer mee gestopt. (Vanwege de pillen waarschijnlijk!) heb ook excuses gehad vanuit het ziekenhuis toen. Uiteindelijk met 12 weken pas afgekomen, soort mini bevalling was het. Echt verschrikkelijk om mee te maken. Ik duim dat we allemaal plakbeebjes hebben! En dat we over 7,5 maand allemaal een gezonde beeb in onze armen hebben :)

20. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    Ik werk voor mijzelf vanuit huis. Gistermiddag was ik zo gaar, ben toen op de bank tv gaan kijken. Kan mij voorstellen dat als je ergens op kantoor werkt het soms lastig is om je vermoeidheid of gebrek aan concentractie te verbergen.

@Shart Jeetje dat is heftig zeg. Ik hoop ook echt voor iedereen mooie baby's over 7-8 maanden. Fijn dat de echo vandaag helemaal in orde was. Ik moet nog 2,5 week wachten.

Deel Deze Pagina