eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    Hi meiden,

Na veel overleg hebben mijn vriend en ik besloten om de combinatietest te vervangen door de nipt test in België.
    Vooral mijn vriend wilt meer zekerheid over de gezondheid van ons kindje. Ookal zitten wij niet in een verhoogde risico, toch wel fijn om meer zekerheid te hebben. En als bonus weten we meteen t geslacht van ons kindje. Maandag bellen voor een afspraak. We kunnen vanaf 10 weken terecht dus met een beetje geluk weten we over 4 weken de uitslag en het geslacht. Super spannend.

Verder gaat t hier redelijk. Ben nog steeds super misselijk, maar de emesafene lijkt z'n werk over t algemeen wel te doen

Qua eten .. pff hou op lust alleen alles wat vooral niet groen en gezond is hahahaha

Morgen gaan we het tegen m'n schoonouders vertellen. Onze dochter hebben we t gisteren verteld en die was blij verrast ❤️

2. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    onee ph wat vervelend hopelijk betekend het niets duim voor je

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    @ph kun je niet de verloskundige bellen, mischien mag je langskomen voor n extra echo.. of een blaasontsteking? Toevallig gemeenschap gehad? Hopelijk stopt het snel en is het niks ergs..

4. PatriciaW

PatriciaW Actief lid

14 sep 2016
    184
    0
    16
    Oei vervelend ph hoop dat t niks is

5. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee ph!!!!

6. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Geen gemeenschap gehad en ik denk ook geen blaasontsteking.. Ik heb over een weekje een echo in het ziekenhuis i.v.m. eerdere missed abortion en hem bewust niet eerder gepland omdat ik geen echo wel zonder lopend hartje

Voor nu lijkt het bloeden gestopt.. maar ongeduldig afwachten!

7. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hp dat is ook waarom ik niet aan de bel heb getrokken voor een echo vanwege het bloed verlies, ik heb ook van iemand gehoord dat ze bij haar de eerste x alleen nog een vrucht zakje zagen dus ze dachten dat ze t kindje al was verloren 2 weken later had ze een prachtige echo met een kloppend hartje hey is eigenlijk nog even te vroeg om je al aan de echo vast te kunnen houden vind ik zelf. Hopelijk was t eenmalig en blijft t nu weg.

8. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @PH1 Oh nee, wat naar. Hoop dat het niets is. Hoe ver ben je nu precies?

@Lilo Wat spannend maar begrijp het ook wel dat je zo'n test laat doen. Leuk dat jullie het je dochter verteld hebben, kan ze gezellig mee kletsen :)

Ik heb gister een dag in de dierentuin rond gelopen en was 's avonds helemaal op. Lag om 21:00 uur al in bed en sliep binnen 5 min.

9. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dames een vraagje
    Ik voel nu al 2 dagen niet meer veel gebeuren in mijn onder buik maak me best veel zorgen hier over.
    Gister veel hoofdpijn gehad en in de ochtend wat rommelende darmen meer niet.
    Is er iemand die dit ook heeft of heeft gehad met vorige zwangerschap?

10. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Volgens mijn eigen berekening zes weken, maar kan een week verder zijn

11. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik heb met mijn vorige zwangerschap tot 18 weken helemaal geen kwaaltjes gehad of iets gevoeld. begon alleen vanaf 16 weken de baby te voelen. Zou me er niet druk over maken zo lang je geen bloeding of buikpijn hebt zou ik me er niet druk om maken

12. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Wauw Ajo. Hoe is het je gelukt om 13 kilo af te vallen tijdens je zwangerschap? Hoe zag je eetpatroon eruit?

13. Esthertie

Esthertie Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @Noaroosje Ik zou mij ook niet te veel zorgen maken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de eerste maanden nergens last van. En ook nu bijna geen kwaaltjes op de vermoeidheid na.

14. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Noaroosje niet druk maken bij mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik ook helemaal geen kwalen gehad t is dat mijn menstruatie uit bleef anders had ik t niet gemerkt

15. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Ik heb gewoon gezond gegeten, met tussendoortjes en af en toe wat lekkers. Niets bijzonders eigenlijk. Ik had geen cravings, geen trek in speciale dingen. Vanaf week 27/28 moest ik op koolhydraatbeperkt dieet, ivm zwangerschapsdiabetes. Daarvoor was ik al 8 kilo afgevallen en vanaf dan nog 5 kilo. Een week na de bevalling was ik 18 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Helaas zitten die kilo's er nu wel weer aan. En ik heb dus echt veel overgewicht. Als je een gezond gewicht hebt, dan is het niet de bedoeling dat je afvalt als je zwanger bent. Of alleen in de eerste weken door misselijkheid, maar dan komt er meestal daarna nog wel wat bij.
    Nu ben ik ook al ruim een kilo afgevallen. Op de een of andere manier val ik af als ik zwanger ben.

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb ook 30 kg overgewicht. Ben nu een halve kilo aangekomen. Probeer zo goed mogelijk op mijn eten te Letten en niet te veel aankomen. Maar dat is lastig aangezien ik bijna niks meer lekker vind.

Dinsdag hebben wij onze eerste echo. Ik ben zo gespannen er voor. Kon vannacht haast niet in slaap komen. Gedachten malen door mijn hoofd: wat als mijn lichaam me nou voor de gek houd? Wat nou als het weer een leeg vruchtzakje is? Wat nou als er wel iets zit maar het hartje klopt niet?

En dan denkt de andere kant van mijn brein: ja maar de vorige keer was je test niet zo duidelijk. En de vorige keer had je maar een paar dagen zere en gespannen borsten en nu al zeker 4 of 5 weken. En vorige keer had je helemaal geen symptomen en nu heel duidelijk wel.

Mijn man denk dat het wel goed zit. Ik denk het eigenlijk ook wel. Maar toch ben ik zo zenuwachtig voor die echo. Wil niet weer teleurgesteld worden na 2 jaar knokken..

Waren jullie ook zo zenuwachtig en hoe gingen jullie daar mee om?

17. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    @imona het klinkt heel bekend hoor ik had precies hetzelfde na afgelopen zomer een ma waar we met 11 weken achter kwamen met de termijn echo daar bleek ook al dat het vruchtje gestopt was met 6 weken. echt zo een vreselijke ervaring. achteraf heb ik eigenlijk wel aangevoeld dat het niet goed zat was namelijk niet echt heel blij. hoe anders is het nu eigenlijk vanaf het begin al een ander en goed gevoel en toch me zo onzeker gemaakt dat ook ik een echo heb gehad met 7 weken was erg bang maar eigenlijk toen ik op de echo bank lag wist ik wel dat het goed zou zijn, en toch het eerste beeld is een grote zwarte vlek en ik dacht echt voor 5 sec oh nee dat is een lege vruchtzak maar na even draaien zat daar toch echt een mooi vruchtje met een mooi kloppend hartje.
    zo blij en opgelucht, echter nu 1,5 week later toch wel weer onzeker ben ik misselijk vandaag?? doen mijn borsten nog net zoveel pijn dan gisteren?? echt dat houd je denk ik toch na een nare ervaring. elke keer dat ik nu mijn misselijkheid moet weg zuchten en mijn borsten zeer doen ben ik zo blij. echt heel gek.
    gelukkig heb ik een hele lieve man die het snapt en heel geduldig is met me. ook mijn vriendin zorgt voor de nodige afleiding door in mijn vakantie nu elke dag of met me te sporten of wandelen of gewoon een kopje koffie voor de afleiding.
    Ik hoop dat je toch een beetje rust vind want het blijft spannend. en het forum is de perfecte plek om die ervaringen te delen.
    wens je veel succes met wachten op de hopelijk perfecte echo. ik zal voor je duimen.
    hopelijk kan je een beetje genieten want elke zwangerschap is een feestje waard het is zo een wonder.

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn man heeft er ook wel begrip voor. Hij denkt zelf dat het wel goed zit en zegt dat ik er niet zo aan moet denken. Zoek afleiding ga naar je paardje. Dan is het zo dinsdag en dan weet je het. Ik vind het soms zo knap dat hij zo rustig kan blijven. En hoe lief en begripvol hij is. Wordt op deze manier weer helemaal verliefd op hem. Ach. We zijn niet voor niks in augustus getrouwd.

Er was toch iemand die morgen een echo had? Wie was dat ook al weer? En natuurlijk heel veel succes.

19. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Ik heb vandaag een extra echo om 8 uur. Heb de hele nacht nachtmerries gehad dat het niet goed was, hoop zo dat het tegenovergestelde waar is.

20. mell86

mell86 Lid

27 sep 2016
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wendy spannend maar t komt helemaal goed!

@Imona ja de dagen duren lang als je naar een dag toe leeft ik moet zelf nog 2 weken geduld hebben! Fijn dat je man zo lief is. Ik heb zelf ook overgewicht maar ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, ik eet wel heel veel fruit en Let wel op wat ik eet bij allebei de zwangerschappen van de jongens was ik 12 kilo aangekomen en die zijn er bijna allemaal weer af gegaan! We gaan het nu wel beleven ik sta er altijd nuchter in de ene zwangerschap is de andere niet.

@hp Hoe is het?? Heb je nog last van bloed verlies gehad? Ik hoop zo dat het goed met je gaat!

Hier gisteren een leuke dag gehad vandaag weer aan het werk. Gelukkig geen bloed verlies meer gehad en voel me ook echt zwanger. Had een paar dagen geen zere borstel meer maar die zijn weer terug en de wc heb ik graag binnen hand bereik ivm het vele plassen. Fijne dag allemaal en degene met een afspraak vandaag succes.

Deel Deze Pagina