eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Maagzuur gelukkig (nog) niet! Bij zoonlief begon dat rond de 30 weken echt heel erg. Hoop dat je het niet té erg hebt.. Zo onwijs vervelend maagzuur!

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier geen maagzuur.

3. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    hier ook geen maagzuur wel nog steeds misselijk met een lege maag dus eet hele dag kleine beetjes. verder gaat het goed voel me in ieder geval weer stukken beter niet meer zo moe. buik zet nu uit kan nu ook mijn laatste spijkerbroek niet meer aan dus heb vanaf nu alleen maar zwangerschapskleding aan en dat zit fijn hahaha
    vandaag een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo 3 januari in nijmegen spannend.
    iedereen een fijn weekend.

4. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Hier ook geen maagzuur en de misselijkheid is ook voorbij! Voel me weer wat energieker, al ben ik nog wel moe. Maar dat komt ook omdat m'n dochtertje 's ochtends erg vroeg wakker is (5.30/5.45 uur).

Fijn weekend allemaal!

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik krijg ook langzaam aan meer energie. Al denk ik dat ik vanavond voor pampus op de bank lig.. een werkdag van 9.30 tot 19.45

6. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Imona heeft alle grote spullen al bijelkaar, gaaf!
    Wat een rare toestand in het ZH zeg, wat stom!

82Noor gefeliciteerd met de koop van jullie huis en een jongen super leuk!!!! Ik ben niet jaloers op je verhuizing in de 1e week van je verlof, hier viel het nu al vies tegen met peuter:$

Bloempje ook aan het verhuizen, succes! En ook een jongen!!! Jongens zijn leuk:p Wat een mooie echo foto <3 Bekkenklachten hier ook al. Verhuizen is toch best een dingetje gebleken hier, ben ook niet zo'n stilzitter, en kan slecht tegen chaos om me heen...

Jadie wat jammer van je werk, snap dat het een enorme tegenvaller is als je zelf denkt nog langer door te werken...
    Vrees dat je collega's wel gelijk hebben. Jij ook naar Nijmegen voor extra screening.

20 wkn echo nog niet over gesproken om een afspraak te maken.
    Vanaf volgende week hebben we iedere 4 wkn een groepsbijeenkomst via de verloskundige praktijk: central pregnancy
    Ben benieuwd.

AJO fijn dat je eindelijk af kunt tellen tot je man weer thuis is!
    En je dochter iedere ochtend zo vroeg :$ oooohhh wat heftig!!!

Noaroosje hier nog geen maagzuur maar wel nare buik, veel krampen en steken. Kan me niet herinneren van de 1e dat ik dat toen ook had. Ook gevoelig aan de buitenkant.
    Maandag wil ik toch even urine inleveren om blaasontsteking uit te sluiten.

7. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Bijgelezen:p
    Veel te laat inmiddels, ben ook echt helemaal gesloopt.
    Mijn allergische reactie is redelijk onder controle maar niet weg.
    Slik nu iedere dag een allergie-remmer die gebruikt mag worden door zwangeren. Bij erge jeuk huidirritatie gebruik ik ook nog hormoonzalf:(
    De jeuk is echt verschrikkelijk, ik raakte ook helemaal opgeblazen en zat helemaal onder. Weten nog steeds niet de oorzaak.
    Verder flink aangekomen ook, wel gelijk met mijn vorige zwangerschap waarbij ik op 20kg zat op het eind, helaas...
    Nu alweer op +6 kg heel jammer maar ik leg me er maar bij neer.
    Huis ook nog niet op orde, en mijn peuterpuber is zééér ondeugend en ondernemend, op alles krijg je NEE NIET... Begint al 's ochtends en stopt alleen tijdens het slapen:(:D Please give me a break denk ik nu regelmatig:$

8. PatriciaW

PatriciaW Actief lid

14 sep 2016
    184
    0
    16
    Meidennnnnn pff had al mijn abbo's verwijderd inc. deze dus kreeg weer geen meldingen meer &#128584;
    Ga snel bijlezen!

Wij krijgen ook een jongetje &#128170;&#128525;
    Combinatietest uitslag was supergoed
    Voel me prima alleen erg moe

Ga snel bijlezen nu maar voor zover ik het even snel zag gaat t met iedereen prima op wat kwaaltjes na toch

9. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Patriciaw: ook al een jongetje leuk hoor
    Is er hier iemand een een meisje krijgt ?
    Wij weten het pas met de 20 weken echo spannend

10. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    wij willen niet weten wat het wordt maar heb zelf het gevoel van een meisje. spannend nog tot eind mei.

vandaag een naar bericht van onze buurvrouw zij heeft afgelopen week de 20 weken echo gehad wat echt helemaal niet goed was allerlei afwijkingen en zij hebben besloten de zwangerschap af te breken. gisteren is ze bevallen van een jongetje vind het echt afschuwelijk voor haar. maar ik word er ook wel erg onrustig van. weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen dus heb ik dat maar gezegd. wat verdrietig ben er echt kapot van.
    hopelijk gaat het bij ons gewoon goed spannend tot 3 januari. pff

11. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Jadie wat verschrikkelijk heftig om dit van dichtbij en in deze periode mee te maken. Snap heel goed dat je daar onrustig van bent.
    Ik heb hetzelfde meegemaakt bij mijn 1e zwangerschap; stalgenootje (manege) was 6 wkn verder en ook bij de 20 wkn was het helemaal mis...
    Zij hebben toen dezelfde keuze als je buurvrouw moeten maken.
    Was echt verschrikkelijk, kwamen elkaar dagelijks tegen, zij vluchtte naar stal met haar verdriet en ik was er ook iedere dag met een groeiende buik.
    Ik vond het zó vreselijk voor hen en durfde totaal niet blij te zijn omdat zij zo'n verschrikkelijk verdriet had....
    Probeerde op andere tijden te gaan en haar te ontlopen, was echt drama.
    Heel veel sterkte met de situatie*knuffel*
    Door dit hele gebeuren durf ik ook pas écht gerust te zijn na de 20 wkn, ligt me nog vers in het geheugen.

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Jeetje wat een rotnieuws om te horen.. je zou de beslissing maar moeten maken.. Moet er niet aan denken..

Even heel wat anders. Weet iemand of je recht hebt op extra pauze tijdens de zwangerschap?
    ik moet zo werken bij AH. 3.5 uur va 'n half 10 tot 1. Maar ik merk steeds als ik 3 of 3.5 uur achter elkaar werk zonder dat ik kan eten. Fan zit ik het laatste uur te trillen van de honger en hopen dat ik niet flauwval.
    Nu heb ik wel steeds een flesje water en dextro bij me. Maar kan me voorstellen dat dat niet echt goed is om er steeds 4 in een uur te nemen.. (als ik dat niet doe ga ik echt van mijn stokje).

Zou ik mijn werkgever mogen vragen om 10 minuten pauze om even een banaan te eten? Dat zou me misschien helpen om net dat laatste uur á anderhalf uur door te komen..

13. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wauw wat een k*t nieuws. Zeker niet het nieuws wat je wil horen als je zelf ook inverwachting bent...

En wat een hoop jongens hier&#128525;!
    Deze zwangerschap vliegt echt voorbij. Nog ff en we zijn alweer op de helft!

Imona of je er echt wettelijk recht op hebt durf ik niet te zeggen, zal ook een beetje eraan liggen wat in je contract staat. maar je kan het op z'n minst gewoon vragen toch? En anders eet je fijn die banaan onder werktijd!

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja gaat snel he. Vind ik ook!

Ik heb het gevraagd. Officieel mag het niet maar als ik echt honger krijg mag ik in het geldtelkantoor even snel een boterham eten. Als het maar niet te lang duurt.
    .ik zit achter de kassa. Dus zomaar eten kan ook niet.
    Maar het is nu zo opgelost. Ook prima.

15. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Jadie: wat een rotnieuws. Daar zijn geen woorden voor.

Imona: fijn dat je iig wat kan eten.

Heeft iemand nog een echo deze week?

16. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag even geweest om het hartje te luisteren was gelukkig allemaal goed.
    Woensdag mag ik weer even terug om het hartje te luisteren.
    Net wat babydozen bestelt die van de prenetal en etos en kruidvat
    Meer kan ik niet vinden

17. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Babydump is er ook nog! Is een hele leuke doos!

18. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Hier 15dec weer een echo.
    Paar dagen erna 20 dec de 20 weken echo. Deze doet onze vk niet zelf, moeten hiervoor naar een andere praktijk.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oke.. hormones taking over..

Ik 2 weken geleden op vrijdag zwangerschapskleding besteld bij h&m. Kwam op dinsdag binnen. 2 van de 3 broeken niet goed. Dus weer terug gestuurd.
    Was in totaal 120 euro. Netjes betaald en de retourzending er af gehouden. (Stond op de bon dat dat moest).
    Prima. Ik afgelopen vrijdag 2 nieuwe broeken besteld. Kwamen vandaag aan de deur. Zegt die bezorger ineens dat ik 65 euro aan HEM moet betalen. Dus ik dacht eerst dat ik het niet goed had verstaan en dat hij het had over een accept giro. Maar nee. Ik moest echt aan hem betalen. (De bestelling zelf was niet eens 65 euro maar goed).
    Ik zei dat ik daar niks van gehoord had dus ik heb niet zomaar 65 euro in huis en ik ga niet zomaar 65 euro aan iemand mee geven aan de deur.
    Nou kreeg het pakketje dus echt niet he.
    ik zeg: nou ja. Neem dan maar weer mee. Dan ga ik wel bellen.

Ik de h&m bellen:

Ja mevrouw dat is protocol. Bestellingen boven de 100 euro moeten aan de deur betaald worden ivm betrouwbaarheid van de klanten.
    Ik: wat een onzin. Deze bestelling was niet eens 65 euro. De vorige bestelling was 120 en die moest ik ook niet aan de deur betalen.
    Hij: ja mevrouw ik kan er ook niks aan doen. Waarschijnlijk zijn uw vorige betalingen en retour nog niet verwerkt (heb het afgelopen vrijdag op de post gedaan...)
    Ik: kan me niet schelen. Ik heb die zwangerschaps broeken nodig. Ik kan nog maar 1 broek aan. Ik moet ook naar mijn werk in een normale broek..
    Hij: ja ja moeilijk moeilijk.
    Ik: nou weet je. Annuleert die bestelling maar ik bestel wel ergens anders waar het wel normaal kan..
    Hij: ja kan niet meer annuleren.. bla bla bla.
    Ik: nou ja verzin er maar wat op. Ik hoef ze niet meer.

Hij: ja ik ga er wat op verzinnen (hij lachen) ik wens u verder een fijne zwangerschap en veel plezier met het eindresultaat...

Ik had. Geen de telefoon op en begin me daar een potje te janken.. al 2 weken bezig met fatsoenlijke broeken en uiteindelijk nog niks.
    Ik mij man gebeld in tranen. Man ook lachen.
    Hij zegt: rustig aan maar ij ga vanmiddag nog wel een x bellen en amders besteed we vanavond nog nieuwe bij een andere winkel. Komt goed.

Omg zo ken ik mezelf echt niet. Een ander afsnauwe di eb er niks aan kan doen. En vervolgens flink in tranen over een broek!

Ach zullen de hormonen wel zijn...

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn lieve ventje heeft het voor me opgelost.

Wat een schatje is het ook. Die kan altijd zo rustig blijven..

Zijn jullie trouwens al bezig met babynamen?
    Ik kan echt alleen maar jongensnamen bedenken. Heb ook heel sterk het vermoeden dat het een jongen wordt.

Morgen komt de stukadoor kijken op de babykamer wat er gedaan moet worden en dan kunnen we een afspraak maken. We zijn nu bezig met de kozijnen en de deur te schuren. Dan kan dat alvast in de verf.

Vrijdag het kamertje ophalen. Moet dan nog wel een poosje uit elkaar op de logeerkamer maar is maar voor even.

Deel Deze Pagina