eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nou alles was in orde bij de verloskundige. Ben in 9 weken tijd wel 4 ons aangekomen! De verloskundige was verbaasd dat het zo weinig was. Maar mijn buik groeit heel goed zei ze.

Die heup is waarschijnlijk gewoon een bekneld spiertje of beknelde zenuw.
    Ik kijk het dus nog even aan.

2. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    wat fijn dat de echo goed is doppie dan ga je de kerst toch weer wat rustiger in.
    ikzelf ben gisteren bij de verloskundige geweest en ben nu in totaal 1 kilo aangekomen. buik was wel erg mooi gegroeid. hartje heel duidelijk tussen de 140 en 150 keer per minuut.
    nog 1,5 week dan de 20 weken echo.
    ik voel nog niets de verloskundige zegt ook dat bij de eerste het bijna onmogelijk is om de baby te voelen daarbij ligt de placenta aan de buikwand waardoor het echt tot 24 weken kan duren. dus we wachten af.

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja is bij iedereen verschillend of je het voelt. Die van mij zei ook dat je het echt nog niet elke dag zal voelen. Ligt maar net aan hoe de baby ligt en waar de placenta zit.
    Wij kunnen nu gaan aftellen naar de 20 weken echo. Nog 10 dagen😆😆😆

Fijn dat bij jou ook alles in orde was.

4. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Goede berichten dames!!!
    Ik had bij de eerste ook placenta voor, en voelde het pas met 23 wkn.
    Nu ligt deze achter en ook voor de uitgang.
    Je zag gisteren de baby ook heel vaak schoppen en afzetten tegen de buikwand waar dus geen placenta'kussen' tussen zit ;)
    En dat voel ik oooooverduidelijk:D

5. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    wat fijn dat je baby nu al zo goed voelt hopelijk trekt die placenta nog wat weg van de uitgang.
    ik kan niet wachten op de eerste tekenen van leven lijkt me zo fijn om die bevestiging gewoon elke dag te hebben

6. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Vandaag gesprek gehad bij de gyno in het ZH.
    Ik krijg een klinische bevalling en alle controle vanaf 36 wkn in het ziekenhuis.
    In principe proberen we wel normaal te bevallen tenzij ik geen keuze heb vanwege de placenta. Vacuümverlossing mag niet tenzij op het laatste moment de baby in gevaar komt.
    De kans dat het 'gebroken gebied' een grote optater krijgt met noodzakelijk langer revalideren is wel groot.
    Maar ze willen liever geen keizersnede ivm andere risico's.
    Als ik/wij erop hadden gestaan of ons toch bedenken dan plannen ze die wel in.
    We zien het wel... straks trekt de placenta niet bij of ligt de baby dwars en dan is er überhaupt geen keus.

7. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Jadie ik werd bij de 1e ook een beetje onzeker omdat het lang duurde.
    Snap heel goed dat je het liefst nu al teken van leven wilt voelen!
    Het overviel mij ook dat het al zo duidelijk was nu.

8. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    zal foto uploaden

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16

Trappende baby;)

Bijgevoegde bestanden:

10. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    #1670 Goudin, 23 dec 2016
    Laatst bewerkt: 23 dec 2016
    Mooie echo foto, Doppie! :D

Hoi! Ik ben nieuw hier en sluit me aan bij de eind mei/begin juni dames. Uitgerekende datum: 24 mei 2017. 30 december mag ik voor mijn 20-weken echo (die blijkbaar al met 19 weken plaatsvindt.) Na 2 vroege miskramen is vind ik het allemaal heel erg spannend. Ik voel nog niks, maar met al die dingen die ik lees over "placenta voor dan voel je het niet bij de eerste" voel ik me daar redelijk gerustgesteld over. Er is toch al genoeg om zenuwen van te krijgen en dat is tevens de reden dat ik hier ben: ik hoop van/samen met andere dames te leren.

11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wauw doppie wat is die kleine al groot zeg!

Ben heel benieuwd hoe die van ons er over 10 dagen uit ziet!

Wel een heel gebeuren zeg. Maar goed dat ze het zo in de gaten houden.

12. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie echo foto
    Fijn dat alles goed gaat imona
    Hier wat steken vandaag Vk gebeld die gaf aan dat het erbij hoort

13. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Wat een mooie echofoto Doppie! Fijn dat alles goed was!

Imona: die pijn in de heup heb ik ook soms. Vooral als ik veel stil gezeten heb, of lang heb autogereden. Wat mij ook helpt is als ik op m'n zij lig, mijn voeten allebei op het matras te leggen, de bovenste achter de onderste. En dan je bovenste heup iets naar achter draaien.

Voor iedereen alvast hele fijne kerstdagen!

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb er juist meer last van als ik op mijn zij lig. Vannacht ging het goed. Op mijn rug met een kussen op der mijn knieën zodat die heup licht gebogen is. Ik zie het vanzelf wel. Ben allang blij dat het geen bekken klachten zijn.

15. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Geweldige foto Doppie haha! Die van ons lag erbij alsof ie aan het swingen was😂.. Heftig van je vorige bevalling.. Zie je nu erg op tegen de bevalling?

Waar wil iedereen eigenlijk bevallen? Ik wil dit keer heeeel graag thuis bevallen. Bevalling v zoonlief duurde in totaal 3 uur, zat uiteindelijk met persweeén in de auto. Echt geen pretje dus! 2 uur na de bevalling stonden we weer buiten, thuis lijkt me zoveel fijner!

Bijgevoegde bestanden:

16. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Welkom goudin!
    Niks om je zorgen over te maken hoor als je de baby nu nog niet voelt! Mischien bij de volgende echo even vragen waar je placenta ligt, dat maakt namelijk ook echt een groot verschil!

17. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Van jou ook een mooie echo bloempje.

Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Daar voel ik me veiliger. Als er wat zou gebeuren dan kunnen ze direct ingrijpen. En ook dat je gewoon 100 x in een uur iemand kan roepen om je te helpen.

18. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie echo foto
    Ik wil het liefst in het ziekenhuis bevallen

19. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Snap ik heel goed Imona. Met die gedachte wou ik van de eerste ook in het ziekenhuis bevallen, nu met deze voelt het allemaal wat vertrouwder? Geen idee kan het ook niet zo goed uitleggen haha. Maar nu voelt het goed om thuis te bevallen, mits dit natuurlijk allemaal haalbaar is want het is een onvoorspelbaar iets zon bevalling😂..

20. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Dankjewel☺️! We hadden echt geluk dat baby goed meewerkte en we een paar hele mooie fotos hebben gekregen.

Deel Deze Pagina