eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mijn man wilde het graag weten. Ik wist het eigenlijk niet wat ik wilde, want ik vind een verrassing ook wel spannend en alles is welkom. We hebben uiteindelijk besloten dat we het dan wel te weten zouden komen, maar het verder geheim te houden.

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Gaat een leuk jaar worden zo. :D

2. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slikken jullie verder nog vitamine pillen
    Ik slik tot nu toe nog foliumzuur met vitamine d volgens mijn Vk kon ik deze verder slikken tot dat die op is. deze is bijna op en weet niet welke ik nu kan gaan halen ???

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja hoor. Ik slik nog steeds davitamon mama compleet plus. Dat blijf ik lekker doen tot na de borstvoeding aan toe.

Kleine moeite zo'n pilletje en toch lekker alle vitaminen binnen voor mij en de kleine.

4. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja, ik slik wel vitaminepillen. Ik neem een multivitaminen voor zwangere vrouwen, vitamine D, vitamine B12 en omega. Maar ik ben veganist dus B12 is voor mij normaal. Omega is een zekerheidje, het bestaat uit meerdere stoffen en zo weet ik zeker dat ik ze allebei binnen krijg. Vitamine D neem ik vanwege de winterperiode. De zwangerschap vitamine (met o.a. foliumzuur) heb ik eigenlijk niet nodig, maar slik ik toch maar. Ik laat mijn waarden regelmatig controleren. Dat deed ik toch al eens in het half jaar en het komt nu goed van pas.

5. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik slik ook nog gewoon de zwangerschapsvitamine. In ieder geval tot na de bevalling, en als de borstvoeding lukt, dan ook nog.

Ik vind het knap als je niet wilt weten wat je krijgt. Bij mijn dochter wisten wij het ook niet, omdat zij erg eigenwijs was en het niet liet zien. Ik vond dat best lastig, want er is weinig neutraals te koop. Zeker qua kleertjes.

Misschien een domme vraag, maar wat kopen jullie qua kleertjes voor de baby: lange mouw? Korte mouw? Mijn dochtertje is van eind september, dan is het meestal al best fris. Maar eind mei kan het al best warm zijn. Daarom twijfel ik een beetje.

6. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik slik ook mama compleet van Davitamon. Bij de eerste ook gedaan, na de bevalling wel mee gestopt. Vond het tijdens de bv geen toegevoegde waarde meer hebben.

Ajo ik heb maat 50/56 echt bijna alles lange mouw. De eerste is van juli en hij heeft eigenlijk 50/56 grotendeels ook echt lange mouwen aangehad.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Van 50/56 heb ik tot nu toe de meesten lange mouw. Grotere maten heb ik nog niet echt. Ik Vind het ook erg lastig.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Morgen de 20 weken echo. Heb er wel echt zin in. Maar merk ook wel dat ik een beetje nerveus wordt. Dat je toch hoopt dat alles echt in orde is. Dat het goed groeit enzo.
    Nog even geduld.

9. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mijn Vk moest ik maat 50 56 en 62 kopen
    Ik heb tot nu toe genoeg rompertjes in maat 50 en 56.
    En 2 boks pakjes denk dat ze zo heten hihi en me moeder stuurde gister foto's dat ze nog 6 stuks ervan geeft gekocht.

10. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Succes morgen Imona! En gelukkig nieuwjaar voor allemaal!

11. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Door de jaren heen heb ik zo af en toe al wat gekocht. Korte mouw en lange mouw in neutrale kleuren. Ook kreeg de baby al neutrale kleding van mijn moeder en schoonmoeder. Neutraal vind ik het mooist, al moet er dan wat langer naar worden gezocht.

Hebben jullie ook al over de babykamer nagedacht? Qua kleuren willen wij wit/creme, grijs en mosgroen. Verder staat er al een witte IKEA vakkenkast die blijft staan en waar nog meer deurtjes in komen, een grenen commode (gekregen), een houten wieg (gekregen) en we maken nog zelf een bankje. Een schommelstoel leek me altijd geweldig, maar dan kan je er niet met zijn drieën zitten. Met het bankje is het opgelost. Er moet bij ons nog veel aan de kamer gebeuren, van verven tot de vloer omdat het altijd onze rommelkamer is geweest.

12. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    allemaal de beste wensen voor 2017 dat alles maar mooi en goed mag verlopen.
    ik slik ook davitamon voor zwangere vrouwen met visolie. blijf dit gewoon slikken.
    qua kleertjes heb ik echt nog helemaal niets zelf gekocht wel een paar dingetjes gekregen.
    eerst dinsdag de echo afwachten als het dan goed is mag ik van mezelf shoppen. beetje bijgeloof denk ik.

ook ik merk dat ik toch wel heel erg spannend vind ik voel het kindje nog niet heb wel een bescheiden buikje volgens de vk wel goed gegroeid en een mooie hartslag 1,5 week geleden. maar toch ben ik weer helemaal nerveus. voel me al. vanaf 12 weken niet zwanger. het is dat het buikje langzaam groeit maar verder echt nergens last van.
    heel fijn roepen de meesten maar ik wordt er zenuwachtig van. pfffff dinsdag pas en dan ook nog pas om 15.45 lange dag.

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Onze babykamer staat al helemaal en is af. Alleen nog wat decoratie. Maar dat komt vanzelf.

Wij hebben laminaat vloer. De muren zijn off-white. De kamer zelf is heel licht grijs.
    Wij krijgen een grote lederen fautuil van mijn moeder. Daar kan je heerlijk relaxt in zitten tijdens het voeden.

En wat decoreren betreft. Van mijn schoonzus hebben we een grote knuffel van stampertje gekregen. Aankeedkussenhoes en badje zijn van knabbel en babbel. Sommige kleertjes en spulletjes zij van winny the pooh. Wij gaan dus voor Disney beestjes.

Er komt nog een grote muursticker van een boom bij het bedje. Met roze of blauwe blaadjes. Afhankelijk van het geslacht. En verder niet te veel drukte. Er staat nog wel een projector van sterretjes voor op het plafond die heel langzaam van kleur veranderen.

Ik ben zo blij met ons kamertje. Lekker rustig en neutraal. Heerlijk.

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Van de zenuwen voor morgen aan de schoonmaak geslagen. Heel de keuken van binnen en buiten. En de wc helemaal schoon. De rest van de benedenverdieping gaat er ook nog aan geloven. Ach ja. Scheelt weer poetsen voor morgen. Haha

15. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Imona succes morgen

16. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    succes morgen imona, ik begrijp hoe je je voelt.

17. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Succes morgen, Imona!

18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    En veel te vroeg wakker. Enorm slecht geslapen. 3x er uit om te plassen. Tussendoor steeds wakker en enorm liggen dromen.
    Dat ze even snel keken
    Niks zeiden en ik direct naar huis gestuurd werd. Helemaal in paniek natuurlijk. Maar achteraf belde ik en bleek alles in orde.

Nou. Nu ben ik helemaal benieuwd. Maar komt vast goed.

Mijn man komt zo thuis uit zijn nachtdienst. Eerst maar een sterke bak koffie voor hem zetten dat hij wakker blijft.. arm ventje..

19. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Hoe laat moet je?

20. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    9.10.

Mijn man staat nu te douchen. Ik giet hem heel de ochtend vol met koffie. Dat hij maar wakker blijft.. Heb echt medelijden. Haha. Maar straks wordt dat allemaal goed gemaakt bij de echo.

Deel Deze Pagina