eind mei/begin juni 2017 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door wendy424, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Alle andere aders zijn goed aangesloten. Alleen de bovenste holle ader komt normaal uit in de rechter bovenkamer. Maar bij ons kleintje in de linker bovenkamer kamer.

Ja ik mag ook aannemen dat als de gynaecoloog zegt dat het geen probleem is dat ook zo zal zijn. Maar ga het toch even goed navragen morgen..

Desnoods een uitleg van een cardioloog. Die heeft daar voor geleerd. Als ik het zelf begrijp kan ik daar ook rust in vinden

2. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Dat moet je zeker doen imona. Daar zijn ze voor. En als inderdaad de verloskundige het niet precies weet kan misschien de cardioloog uitleg geven. Goed voor je eigen gemoedsrust

3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ik zou sowieso een gesprek met tekst en uitleg eisen bij de cardioloog. Al was het gewoon zodat ik precies zou weten hoe en wat, als je er niks vanaf weet. Maak je je automatisch zorgen, ookal zegt een gyn maak je geen zorgen.. zeiden ze bij ons over de niertjes ook, maar toch heb ik er weken een k*t gevoel van gehad in m'n maag. Je kan het ook aan je vk vragen, maar voor totale geruststelling zou ik echt even een gesprekje aanvragen bij de cardioloog!

4. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    ik blijft het gek vinden vanuit de bovenste holle ader komt zuurstofarm bloed terug vanuit het lichaam wat dan vervolgens via de rechterkamer richting longen gaat en daar weer zuurstof transport kan ontstaan naar de linker kant. als het klopt wat jij zegt dan komt er toch te weinig bloed wat naar de longen gaat lijkt mij. ik kan me dan niet voorstellen dat je niet doorgestuurd zou worden, heel vreemd.

ik zou het inderdaad aan de verloskundige vragen en naar wie je eventueel anders zou kunnen want om met een cardioloog te praten heb je een verwijzing nodig, misschien is een kinderarts meer op zijn plaats, die eventueel aan een kinder cardioloog een consult kan vragen.

hopelijk allemaal niet nodig en weet de verloskundige precies waar ze het over heeft.

maar nogmaals als de gyn zegt zich geen zorgen te maken en je niet doorstuurt zal het mijn inziens goed moeten zijn.

spannend meid succes hopelijk heb je snel duidelijkheid.

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja zo gaat het dus ook in mijn hoofd. Maar ik kan het alleen beredeneren vanuit middelbareschool biologie. Die artsen hebben er voor geleerd en weten veel en veel meer dan wij.
    Ik hou me er maar aan vast dat ze niet tegen ons liegen als ze zeggen dat het geen reden is tot zorg. Ze kwamen ook totaal niet bezorgd over.
    Ze zeiden in het erasmus ook letterlijk:

We hebben het niet over een hartafwijking want dat is het niet. Het is een variatie op het hart. Een hart is opgebouwd uit verschillende bouwsteentjes en daar bestaan variaties op. Er zijn meer mensen die dit hebben maar het niet weten. Die komen er pas veel later achter. De 20 weken echo is pas verplicht vanaf 2006/2007. Dus de mensen die wel weten dat ze het hebben zijn hoogstens 10/11 jaar oud.
    Verder onderzoek is niet nodig. Alleen de 30 weken echo in het erasmus en misschien Let op misschien dat de kindercardioloog na de geboorte even wil kijken.

Dat klinkt toch niet alsof ze zich ernstige zorgen maken toch?

En toch wil ik precies weten hoe het zit..

6. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Het is een sonomarker dus ze zijn verplicht het je mede te delen. Hebben ze je voor de rest geen informatie gegeven hoe het hartje dan werkt omdat er net iets anders zit dan 'normaal'? Ik zou er echt even achteraan gaan dat je een gesprekje krijgt met iemand wat er alles vanaf weet. Beste ook niet met de gyn wat de echo heeft gedaan, maar iemand wat er nog nuchter instaat.

7. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    het zal echt zo zijn denk ik maar ik snap dat jij precies wilt weten hoe en wat ga het gesprek met je vk aan zij kan je adviseren bij wie je moet zijn.

het klinkt echt dat je je geen zorgen hoeft te maken maar je wilt gewoon extra info en dat is je goed recht.

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ze had de papieren uit het erasmus nog niet . Maar van wat ze op kon maken van de krabbels van de gynaecoloog is dat de bovenste holle ader iets meer naar links ligt dan normaal. Maar dat er nog wel gewoon een verbinding is met de longen en zuurstof arm en zuurstofrijk bloed wel van elkaar gescheiden zijn.
    Je moet het zien als een kortere weg tussen de bovenste holle ader en de ader die naar de longen gaat.
    Dus dan is het inderdaad geen probleem

Van de week zouden ze de papieren binnen moeten krijgen en dan wordt ik gebeld voor extra uitleg.

Maar dit stelt me al heel erg gerust.
    De verloskundige zei ook dat ze niet zomaar zeggen dat we ons niet druk hoeven te maken. Daar zijn ze eerder voorzichtig in dan te makkelijk.

Een hele geruststelling dus. Nu al. Heel fijn.

9. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    hey imona,

wat fijn super zeg ik snap dat je een zucht van opluchting slaakt,
    het zou inderdaad zeer vreemd zijn als zij tegen je zeggen je niet druk te maken dus eigenlijk wist je dat al, maar toch fijn dit bericht.

nu lekker genieten van je mooie jongetje met zijn bijzondere hartje (nu al) hihi.

10. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    dames tot hoeveel weken konden jullie stofZuigen tijdens jullie Zwangerschap ?

11. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Tot 3 uur voordat ik bevallen was😂. Zoonlief is om 00.58 geboren en om 22.00 stond ik serieus nog te stofzuigen.

12. Goudin

Goudin Actief lid

23 dec 2016
    200
    3
    18
    NULL
    NULL
    Imona, dat is gelukkig beter nieuws. Fijn!

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja
    Nu hopen dat ik snel gebeld wordt. Dan kunnen ze met het precies uitleggen. Maar ja. De ervaring leert ons dat het erasmus in de regel niet zo snel en zorgvuldig is met het versturen van brieven..

14. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Wat fijn imona dat het je iig een beetje gerust heeft gesteld.

Ik stofzuig al weken niet meer ivm de pijn in mijn benen. Maar er zijn er genoeg die het tot het allerlaatste nog kunnen

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Tot nu toe doe ik alles nog. Hele huishouden. Stal uitmesten..
    Ik laat alleen mijn man de wasmand boven zetten. Dat is te zwaar.

16. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik probeer ook alles nog te doen zodra ik merk dat ik pijn heb of moe ben stop ik
    Alle zware werkzaamheden doet mijn man

17. AJO

AJO Actief lid

9 jul 2014
    300
    2
    18
    Ik doe ook alles nog, maar niet teveel op 1 dag.
    Bij mijn dochter heb ik de avond voor mijn vliezen braken (paar uur daarvoor dus) nog de badkamer schoongemaakt. Gevalletje van nesteldrang 😜

18. 82Noor

82Noor Actief lid

8 sep 2016
    468
    15
    18
    Gelukkig Imona! Er wordt straks vast nog even bevestigd dat je he verder geen zorgen hoeft te maken.

Ik doe ook alles nog. Ik doe ook nog drie keer per week krachttraining dus ik neem aan dat stofzuigen dan voorlopig ook nog wel gaat.

19. Noaroosje

Noaroosje Actief lid

13 sep 2016
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met hoeveel weken waren jullie bevallen??

20. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik met 40-². Heel apart. Had hellp syndroom. Inleiden was het idee wanneer het kon maar ik zat echt potdicht zoals ze zelf zeiden. 40-¹ sochtends nog. En savonds begon het vanzelf. Blijf dat bijzonder vinden. Het kan zo op het laatst dus echt gewoon elk moment ook al zeggen ze een paar uur daarvoor nog van niet

Welke omgeving van NL komen jullie uit?

Deel Deze Pagina