Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hmmm 1 woord: MOE!

Jeetje wat voel ik me al de hele dag moe en lamlendig zeg! Niet te doen gewoon. Lag net op de bank te slapen terwijl mijn 2 meiden allebei half op mij lagen tv te kijken :D Dat zal er vast niet heel perfect uitgezien hebben haha

@Vonkje Dat wachten he.... dat houdt niet meer op voorlopig ;) wachten op een zwangerschap, wachten op 1e echo, wachten op 20 weken echo, wachten op bevalling, wachten op je kindje die geboren wordt, daarna wachten op je herstel, op de eerste slaaprijke nacht, de eerste tand en gaaaaaa zo maar door haha

2. Vonkje

Vonkje Lid

22 feb 2017
    15
    4
    3
    NULL
    NULL
    @Beejb fijn dat je het begrijpt, het voelde echt zo ondankbaar.

Wat onwijs fijn trouwens dat je eerste ivf poging gelijk raak was! Ik heb vanaf het begin mee gepraat in het groepje van januari en daarna en nu nog lees ik mee in we gaan door tot geheel roze. Heb echt heel erg met je / jullie mee geleeft. Ik zei alleen nooit wat, omdat ik niet in de mmm zit.

Al loop ik wel bij een gynaecoloog maar dat is omdat ik gronisch ziek ben.

beebj vindt dit leuk.
  3. beebj

beebj Niet meer actief

Jaaaa bijna 2jaar in de mmm gezeten. Eerst oi, daarna iui en vervolgens ivf wat direct raak was bij de 1e cryo terugplaatsing. Zo dankbaar dat dát onze behandeling bleek te zijn.

Moe zijn herken ik wel. Zo rond een uur of 16/17 zou ik het liefst naar bed gaan...

4. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je HELEMAAL :)

Vonkje vindt dit leuk.
  5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.226
    6.897
    113
    Vrouw
    Hey dames, ik heb het topic al eens eerder doorgelezen maar erg getwijfeld. Mijn babytje was niet geplanned en is ondanks correct pilgebruik ontstaan met een man waar ik geen relatie mee heb en die dit kindje ook niet wil. Hij wilde dat ik een abortus zou laten doen.
    Vanaf de positieve test heb ik ontzettend lopen twijfelen, met de huisarts gepraat, met mensen om me heen gepraat, maar ik kon maar niet bedenken wat ik wilde.
    Ik had dit kindje voor mn gevoel niks te bieden, en met een vader die er zo heftig tegen is.. is het heel lastig.

Ik denk dat ik inmiddels heb besloten voor dit kindje te willen gaan. Daarom meld ik me bij jullie als dat mag. Ik zal waarschijnlijk nog op veel onbegrip stuiten (heb in maart een relatie van 6 jaar beeindigd, deze jongen was ik net mee aan het daten) in mijn omgeving. En ik denk dat de vader misschien ook nog voor problemen zal gaan zorgen.

Hoe dan ook wil ik dit kindje niet weg laten halen. Ik heb nog niks geregeld aan verloskundige of echo's of iets. Dit besluit is heel recent. Ik zou ongeveer 9 juni uitgerekend zijn.

6. beebj

beebj Niet meer actief

Man man man. Gisteravond weer wezen trainen, maar zie mensen gwn kijken naar me. M’n buik:rolleyes: Met kleding kun je het nog wat verhullen, maar in badpak....:|

Vorige week dat ik ziek was en Lynn bij m’n schoonma, hoeveel mensen al niet gevraagd hebben aan dr of ik zwanger ben. Zelfs manlief z’n tante en opa&oma. 1 en 1 is 2 natuurlijk

Squarepants vindt dit leuk.
  7. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hoi,

Ik vind dat ook een lastige hoor qua vertellen, mijn tip is vooral geen 'algemene regels' aan te houden maar doen wat voor jezelf goed voelt. Bij mij weten een aantal mensen van de zwangerschap, waarbij ik het ook zal willen delen als ik een miskraam heb en bij wat verdere vrienden/familie wacht ik nog even omdat ik het ook leuk vindt om "goed nieuws" te delen (zonder slag om de arm dat het nog mis kan gaan).

Ik ben verder vandaag 7 weken (jeee!) En las op de app van The Bump nu zo'n artikel over make up en verzorgingsproducten die wel/niet kunnen tijdens zwangerschap. Letten jullie hierop? En zo ja, zijn er wat handige tips waar op te letten? (Zoals dingen die je echt niet moet doen of handige merken). Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd dat dit belangrijk is, maar hoor graag van jullie :)

8. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Oh jeetje sorry lees nu pas je berichtje! Mn pagina laadde niet goed ofzo :confused:

Wat een nare situatie zit je in zeg, goed dat je voor jezelf een besluit hebt genomen! Zal zeker moeilijk zijn, welke keuze je ook maakt. Heb je familie/naaste vrienden die je kunnen helpen?

9. beebj

beebj Niet meer actief

Euhh ik geloof daar idd niet in @Squarepants , haha. Ik gebruik sowieso nooit make-up. Behalve eens wat mascara ofzo bij ‘n feestje.

En qua vertellen. Om het verder uit te breiden qua vertellen willen we eerst een kloppend hartje hebben. Bij dochterlief toen ook op die manier gedaan. Ik houd me idd ook niet aan de vage 12-weken regel

Squarepants vindt dit leuk.
  10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.226
    6.897
    113
    Vrouw
    Mijn moeder is mijn rots in de branding. Daarnaast heb ik 2 oudere nichten en 3 vriendinnen met kinderen bij wie ik altijd terecht kan.
    Ik heb de vader nog niet verteld dat ik denk te hebben besloten. Ik heb geen idee hoe hij zal reageren

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.226
    6.897
    113
    Vrouw
    Kun je het nu al zien bij jou dan? :) lijkt me idd lastig als je het nog niet wilt vertellen

12. beebj

beebj Niet meer actief

Iedereen leest lang elkaar heen geloof ik @Lill , haha. Heb hier zaterdag m’n buik foto al gepost, maar zal ‘m nog eens plaatsen dan.

Bijgevoegde bestanden:

13. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    Welkom lil !

Ik Heb in de andere topic ook op je Berichten gereageerd zonder een mening te geven, alleen geprobeerd de keuzes in perspectief te zetten. Maar nu je hier aansluit mag ik toch wel zeggen dat ik erg blij en trots op je bent dat je deze keuze hebt gemaakt!

Zie het maar als nu al je eerste zorgzame keuze Voor je kindje (je mama instinct werkt nu al! ;) )

Dit kindje is niet geplannend maar des te meer gewenst.

Je gaat een spannende maar prachtige tijd tegemoet. En het komt helemaal goed.

Sterker nog; het is al goed

<3

Leed, beebj en Lill vinden dit leuk.
  14. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    In deze periode van 'niet mogen zeggen' is het heerlijk om aan de tandarts te kunnen zeggen 'geen foto WANT IK BEN ZWANGER' en in de winkel te mogen vragen 'waar staat de ZWANGERSCHAPSKLEDING?' In restaurant 'doe maar well-done 'WANT IK BEN ZWANGER'

Haha toch stiekem er voor uit mogen komen :)

15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.226
    6.897
    113
    Vrouw
    Sorry, die heb ik idd wel zien langskomen geloof ik. Dat is inderdaad al aardig aanwezig

beebj vindt dit leuk.
  16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.226
    6.897
    113
    Vrouw
    De tranen schieten me gewoon in de ogen, laten we het maar op hormonen houden ;)

Dank je wel.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.226
    6.897
    113
    Vrouw

Hahaha xD ik zie het helemaal voor me (beelddenker).

Ik had dat dus vorige week bij de tandarts.

"We willen even een foto maken"

"Uh, dat kan niet"

"Ben je zwanger?"

"Ja"

En toen kwam de gefeliciteerd wat leuk enz. Maar ja, toen was ik er nog helemaal niet blij mee. Sta je dan met je mond vol tanden. Mgoed, ik wil ook geen risico lopen.

WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  18. beebj

beebj Niet meer actief

De tandarts kan verschillende typen röntgen maken, zo is er ook eentje die gewoon mag tijdens de zwangerschap. Uit psychische redenen kan de tandarts niet urgente zaken na de bevalling inplannen, maar het kan echt geen kwaad.

En als je genoeg anti stoffen hebt, kun je je biefstuk ook medium of rare eten. Alleen moet dat getest worden dmv bloed afname, dus is alweer iets omslachtiger natuurlijk.

19. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    #199 WelcomeWondertje, 12 okt 2017
    Laatst bewerkt: 12 okt 2017
    Als het moet kan het altijd, maar een standaard controle fotootje kan ook prima wachten. In principe zijn het kleine opofferingetjes, ik heb er niet echt moeite mee. En de 'regeltjes' veranderen ook alsmaar en onze overgroot ouders eten en dronken volgens mij alles :roflmao:

Ik had ook wel gelezen dat iedereen Wrsch al genoeg antistoffen heeft om rood vlees te eten wist niet dat je het kon meten, maar doen ze dat in ned? ...... wel done is echt niet lekker haha

20. WelcomeWondertje

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    <3

Deel Deze Pagina