Ja, hier dacht ik zelf ook aan. Zit ook wel lekker chill, dus denk dat ik zoiets maar gewoon doe. Wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar ik begrijp het echt heel goed! Ik kan mij zelf heel moeilijk voorstellen hoe het zou zijn om er nu 'alleen'voor te staan, maar ik ben ook een emotioneel wrak. Ik kan echt om alles janken, bijvoorbeeld wanneer ik geen keuze in de supermarkt kan maken tussen allerlei repen chocolade. Misschien vrolijkt mijn nieuwe mutsje je een heel klein beetje op.
Die is wel superschattig @Mooncalf. En zo'n week heb ik idd ook een beetje. Zodra er maar iets aan de hand is ben ik in tranen. Probeer dan maar eens uit te leggen dat je het echt geen probleem vind om alleen als vrienden verder te gaan, terwijl de tranen over je wangen stromen.
Nu je het zegt @Mooncalf , die van Hunkemoller beginnen ook pas bij C. Is me nog nooit opgevallen! Best apart eigenlijk Een voedingsbh lijkt me toch wel een must, zeker bij het geven van borstvoeding. Denk alleen al aan een zoogcompres die dan beter op z’n plek blijft zitten. Maar ook als je buitenshuis voedt, stuk praktischer lijkt mij.
Oja, als het begint te lekken blijven conpressen in een top niet zomaar hangen natuurlijk. Ik wil wel heel graag borstvoeding geven. Ja, echt raar. Ik voel mij gediscrimineerd hahaha! Had er eerder ook al even naar gezocht en vond wel meerdere topics waarin geklaagd werd over dat er geen kleine maten te vinden zijn. Misschien toch eens beter zoeken, ik kan het mij haast niet voorstellen namelijk!
Heb net nog wat gegoogled maar enige dingen waar ik op uit kom zijn van die stretchtopjes. -.-' Mocht iemand toevallig ergens wat zien... Haha, dan hoor ik het graag!
Ik heb juist heel erg dat de breedte bij mij veel groter is geworden! Ik had altijd 75B, maar ik pas nu al niet meer in 80.. gek he? Ik had gehoord dat dat kwam door het uitzetten van je borstkas, maar blb hebben jullie dat niet? En cupmaat weet ik nu helemaal niet meer haha omdat die breedtemaat daar weer zoveel van invloed op is en ik ga er ook vanuit dat mn borstkas weer naar binnen zal gaan?? Ben nog steeds trouwens maar 4.5 kilo aangekomen Ik weet dat dat mss niet leuk is om te horen als je bang bent om te veel aan te komen, maar kan me er toch soms wel zorgen over maken. Helemaal omdat ik wel veel eet (voel niet echt een rem omdat ik toch niet aankom?). Nu zei iemand vandaag: "je buik is nog wel klein!" En "mss werkt je placenta minder goed waardoor de baby minder groeit?" En nu denk ik aahhhh is dat zo? Weten jullie daar iets van?
@Squarepants ze zeiden bij mij vorige week bij de echo wel iets over de groei van de baby. Ik heb ook maar een bescheiden buik en ondanks dat ik veel ben aangekomen kan je dat echt niet zien. Mijn torso is heel dun en smal nog. Ze zei dat de grootte van de buik ook niks zegt over de groei. Dit is wel afhankelijk van de placenta. Maar staat dus los van gewicht ed. In mijn kleine buik lag ook een meisje van 36cm (!!) vonden we al vrij lang, opgerold. Ze groeit dus prima!
Hoe(veel) je aankomt zegt idd helemaal niks over werking van de placenta of over hoe je baby zich voelt. Waarom vinden mensen het toch steeds nodig om dingen te zeggen waar je onzeker van wordt?
Ja stom is dat he? Terwijl dat juist al mijn zorg is.. ik zal t de huisarts ook even voorleggen volgende week. Ook omdat ik dus geen groeiecho's enzo krijg. Hoop maar dat zij met haar handen t goed kan meten hoewel ik dat soms vind klinken alsof we nog in de oertijd leven.
@Squarepants Ik kan je gerust stellen.. in mijn lotgenoten groep van vrouwen met HG (extreme misselijkheid) zijn er meiden die de zwangerschap met 40 weken eindigen met bijv. -5 kilo ten op zichte van voor de zwangerschap, en zij bevallen van gezonde kindjes van 3500 gram. Je vraagt je af hoe het kan, maar het kan.. En zij hebben gewoon een normaal postuur, dus geen overgewicht vooraf ofzo. Mensen zeggen maar wat joh... onzin dat jouw baby niet goed zou groeien. Heeft niks met jouw gewicht te maken! Ik zou graag willen ruilen
Mijn verloskundige meet ook altijd met dr handen hoor. Ondanks de echo's. De voelt altijd waar de baarmoeder stopt en de laatste keer moest ik zelfs heel diep uitademen zodat ze helemaal onderin kon voelen of zn hoofdje daar al lag. Heb het idee dat zij best heel precies kunnen meten/voelen op die manier.
Oh nee idd @Squarepants . Ik blijf in 75, enkel cup groter. Gewicht heb ik geen idee van. Zat bij dochter aan + 9,2 kg en zij was 2265gr en 46cm. Denk niet dat jou gewicht iets over het kindje zegt eerlijk gezegd. Voelen aan m’n buik gebeurd bij mij niet, wel elke keer een echo.
Ik had nog 2 waterdichte moltons op zolder van ons vorige bed Is wel voor matras ipv topper, maar kan best voor tijdelijk. Kan ze nergens vinden voor topper, dusja...
Whahaha. Oh, kennelijk geen bekende uitspraak? Mijn moeder en oma zeiden dat altijd, als je wel een oplossing voor iets hebt maar eigenlijk niet helemaal hoe je het voor ogen had: moeten is ook wat Weet niet of ik t zo duidelijk uitleg