Eind mei/begin juni 2018 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Squarepants, 26 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Hahah, ik denk das gewoon een algemene uitdrukking :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

2. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hee vraagje, hoe willen jullie flesjes ed gaan steriliseren? Gewoon uitkoken of heb je daar iets speciaals voor?

3. beebj

beebj Niet meer actief

Nu wil ik graag borstvoeding gaan geven, maar anders gewoon een pannetje water met scheutje azijn er in. Klaar is Kees:D

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Ik heb van mn nicht zo'n magnetron sterilisator gekregen. anders idd een pannetje :)

5. beebj

beebj Niet meer actief

Nou, halfjaarlijkse controle bij de tandarts gehad & mag nog is terug komen voor een gaatje:rolleyes: Wat verrassend:| Foto’s maken doet ie na m’n bevalling pas,

6. beebj

beebj Niet meer actief

Oefentherapie was een beetje voor niks net:rolleyes: Alles gaat goed, heb geen klachten meer; dus onze wegen scheiden hiermee:) Haar tips houdt ik goed in acht waardoor het echt stukken beter gaat, dus hoop dat ik dat kan volhouden. En anders trekken we gewoon weer aan de bel! Met 3x zó’n resultaat, echt blij mee!

Lill en Squarepants vinden dit leuk.
  7. beebj

beebj Niet meer actief

27 mei
    Shawarma - 29 jaar - 3e kindje - MEISJE

29 mei
    Bacio - 32 jaar - 3e kindje - MEISJE

Squarepants - 31 jaar - MEISJE

30 mei
    Beebj - 25 jaar - 2e kindje - JONGEN
    * 28/03 vroedvrouw, inschrijving materniteit + boostrix vaccin
    * 04/04 gynaecoloog, echo ligging en groei baby
    * 10/4 informatieavond borstvoeding

4 juni
    Nath1986 - 31 jaar - 2e kindje - JONGEN
    * 23/04 controle gynaecoloog

4 juni
    Mooncalf - 28 jaar - 1e kindje - MEISJE
    * 27/03 - Groeiecho (30w) en aansluitend gesprek op het high risk spreekuur (schildklier)
    * 13/04 - Gesprek VIV (verpleegkundig informatiespreekuur verloskunde)

5 juni

BeebieBeeb - 33 jaar - 3e kindje
    *05/04 - groeiecho VK (31w)
    *13/04 - Controle gyn, bevallingsplan + groeiecho.

6 juni
    Lill - 29 jaar - 1e kindje - JONGEN
    *06/04 - Groeiecho

10 juni
    Leed - 32jaar - 2e kindje - JONGEN

Bevallen:

4 dec

Welcomewondertje - 35 jaar - 3e kindje - MEISJE

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    ik kreeg ook al een brief dat ik weer op controle moet. ben een beetje aan het uitstellen. heel vervelend

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    zo, weer iets om af te strepen. Alle dekentjes ene lakentjes voor in zijn bedje zijn besteld :) gelukkig wat hulp gehad van een vriendinnetje. is echt te veel keuze :roflmao:

Squarepants en beebj vinden dit leuk.
  10. beebj

beebj Niet meer actief

Is wel heel belangrijl hoor @Lill , zeker tijdens de zwangerschap. Mijn gebit lijdt er best wel onder merk ik:( Ik krijg altijd een mailtje en dan kan ik online m’n afspraak in plannen:)

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Ja, heb ik ook meteen gedaan toen ik je post zag. Ik ben de 29e de sjaak.
    Ik heb meestal geen gaatjes, wel altijd ontstoken tandvlees, hoe goed ik ook poets. Waarschijnlijk omdat ik met mn mond open slaap. Maar ja door dat extra bloed is mn tandvlees nu helemaal gevoelig en bloed als een rund als ik met van die ragertjes tussen mn tanden ga.
    Bluuh. Haha

Maar goed. Heb het gedaan. Dus dank je voor de reminder :p

beebj vindt dit leuk.
  12. beebj

beebj Niet meer actief

Dat is vaak ook het eerste teken van zwangerschap vertelde de tandarts mij, gevoelig / bloedend tandvlees. Ik heb er nu ook meer last van dan normaal.

Er gaat geen controle voorbij zonder gaatje bij mij.. Ik poets en verzorg me verloren & blijft een bagger gebit. Ga ook elk half jaar naar de mondhygieniste voor reiniging. Maar pff:( Manlief doet 1x per dag ff rap poetsen & die heeft nooit wat:rolleyes: Duimen dat de kids zijn gebit hebben / krijgen:$ Mocht er ook voor kiezen om het gaatje na m’n bevalling te laten fixen, maar ‘t kan maar gedaan zijn! Half jaar terug, begin van de zwangerschap, ookal een gaatje laten doen..

Ik heb ook ‘n nachtbeugeltje voor m’n bovengebit, aangezien anders m’n tanden terug schuiven na jaren lang met beugels te hebben gelopen.. M’n ondergebit zit een draadje achter om dat tegen te houden, maar vanboven gaat dat helaas niet.

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Mijn ex heeft dat idd ook. Om de haverklap gaatjes. Terwijl ik er meestal redelijk goed mee weg kom.

Helaas heb ik wel wat gele plekken op mn tanden door mn beugels vroeger en heb ik terugtrekkend tandvlees.
    Heb idd ook een draadje achter mn ondertanden en daar zit praktisch altijd tandsteen achter. En ik HAAT het als ze dat weg gaan halen.
    Niet dat het pijn doet, maar die geluiden en dat schrapen en schuren. Vreselijk..

Vind t ook altijd erg als ze gaan meten hoe diep dat tandvlees is zeg maar. Blugh.
    Maar goed. Het is niet anders. Tis maar eens per half jaar. Ff doorbijten

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Zit nu naar mn onderschrift te kijken. Nog maar 78 dagen.. is echt bijna niks meer... :eek:

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb mijn kids de eerste 4 maanden borstvoeding gegeven met af en toe een flesje om te oefenen. Daarna, toen ze echt op de fles overgingen, deden wij 1x per week uitkoken in een grote pan met water en de andere dagen afspoelen en in de avond gewoon in de vaatwasmachine.
    Dus dan vond ik het zonde om daar speciaal iets voor te kopen..

Ik weet niet wat de regeltjes nu zijn als je meteen met flesjes begint, maar als het bij mij weer zo loopt met BV etc. als vorige keren, houd ik dit gewoon weer aan.

Ik persoonlijk vind dat die kleintjes allemaal zo spastisch behandeld worden met na elke fles uitkoken enzo.. mij te veel werk en mijn meiden leven nu ook nog :)

Ik weet natuurlijk niet hoe dat in Australië zit met het water en de kwaliteit daarvan enzo! Misschien raden ze dan iets anders aan?

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Pff ik word gek van die bloedneuzen zeg. Heb ik voor deze zwangerschap echt nog nooit gehad.. nu aan de lopende band.
    Met die griep erbij is het echt niet grappig meer.. Ik snuit bloed, ik hoest bloed... bah! Sorry voor de onsmakelijkheden.....:oops:

Hebben jullie er ook wel eens last van?

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Oh bah wat naar zeg.
    Ik heb geen bloedneuzen in de zin sat het er echt uitloopt. Maar als ik mn neus snuit komt er wel altijd (veel) bloed mee.

18. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Gisteren controle gehad, alles is in orde met onze pruts! Hij wou wel niet meewerken en lag naar beneden in mijn bekken te kijken, dus geen foto’s van deze keer.
    Maar hij doet het goed, weegt nu 1,5 kg. En mama is de laatste 5 weken niks meer bijgekomen!!
    Hier drukke weken gehad, kaartje gekozen bij drukker, doopsuiker aan het bestellen (ga ik zelf maken), geboortelijst samen gesteld, babykamer aan het afwerken, doop staat ook al vast.

En verder aan het kijken voor een babyborrel te organiseren. Deze keer heb ik gelijk echt geen zin in dat thuisbezoek.. de zomer staat voor de deur en mijn man is per 5 weken 2 weken weg dus ik vrees dat we dan mss maanden gaan bezig zijn..
    Doen jullie een babyborrel/geboortefeest?

beebj vindt dit leuk.
  19. beebj

beebj Niet meer actief

Oh echt waar @Lill . Ik heb er nog nooit tandsteen achter gehad. M’n beet aan de bovenkant is zo dat ik om de haverklap het draadje zou kapot bijten. Baal ik wel van, want is veel makkelijker dan een nachtbeugeltje natuurlijk:p

Ohnee dat herken ik niet @BeebieBeeb . Wel zoals @Lill het omschrijft, bloed bij het snuiten. Wat ik normaal nooit heb.

Ik ga deze keer ook voor een babyborrel @Nath1986 :) Bij dochter kraambezoek op afspraak aan huis, maar nu ook geen zin in.

20. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.262
    6.911
    113
    Vrouw
    Ik doe gewoon kraambezoek. Maar had vandaag een lijstje gemaakt met wie er een geboortekaartje zal krijgen. Dat zijn maar 30 gezinnen/mensen. Verwacht dat nog niet de helft de baby ook daadwerkelijk komt bekijken. Dus valt allemaal nog wel mee :)

Zo'n geboortelijst, is dat gebruikelijk? Althans ik neem aandat dat is voor cadeautjes? Of interpreteer ik het verkeerd?

Deel Deze Pagina